Z1 debuut en gelijk een 2e plaats

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-18 17:25

Anne_GTI schreef:
Knappe prestatie! Gefeliciteerd met je winstpunt en je prijs.

Het is niet het geijkte plaatje wat je verwacht in het Z; het slanke popje op de hele grote zwarte slanke paard. Maar dat maakt het juist leuk. Blijkbaar heb je de oefeningen netjes afgewerkt en vond de jury het voldoende voor een winstpunt.

De jury was ook niet zuinig. Ik heb 4en gereden, maar ook 8en. Commentaar onder de proef was netjes gereden, werk aan impuls.

Gwenvd

Re: Z1 debuut en gelijk een 2e plaats

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 17:36

Houd ik van, 8e en 4e rijden!

Ik heb het idee dat je wel al bent afgevallen! Ik denk inderdaad dat het straks in de verfijning zou helpen als je echt verder wil komen.

Succes hoor, super gaaf dat je tijdens je eerste keer zo fijn hebt gereden!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-18 17:42

Gwenvd schreef:
Houd ik van, 8e en 4e rijden!

Ik heb het idee dat je wel al bent afgevallen! Ik denk inderdaad dat het straks in de verfijning zou helpen als je echt verder wil komen.

Succes hoor, super gaaf dat je tijdens je eerste keer zo fijn hebt gereden!

Ik heb dat ook liever hoor! Beter dan een jury die voor het gemak alleen maar 6jes geeft.

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 17:43

Naja ik heb vaak geschreven en als t niet meer waard is dan een 6 en t ook niet echt slecht is... is heel vervelend hoor... saaie proeven zijn dat.

Had niks met gemak te maken :D

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 17:47

Peelie schreef:
Sussie85 schreef:
Door commentaar wat er nu gegeven wordt op TS durven mensen geen foto-topics meer te plaatsen op bokt. TS is super trots dat ze haar eerste winstpunt in het Z1 heeft gereden en niet onterecht. Het is Z en dus nog steeds basis. Ga eens de gemiddelde Z rubriek kijken op een wedstrijd in de buurt en dan zie je dat die proeven echt nog niet perfect verlopen. Bij TS mist er inderdaad nog wat gedragenheid, maar blijkbaar heeft ze haar oefeningen keurig gereden waardoor ze alsnog een net winstpunt en zelfs prijs heeft gereden. Aan iedere combinatie valt wat te verbeteren. TS weet ook echt wel dat voor het mooie plaatje ze wat zou mogen afvallen. Maar helaas zijn we niet allemaal van die super slanke dennen. De meesten hier rijden puur voor hun plezier. Laten we daarom vooral ook gewoon vriendelijk en opbouwend naar elkaar blijven. Nu kan TS eigenlijk maar één ding doen en dat is in de verdediging schieten en de volgende keer wel drie keer nadenken voordat ze weer eens wat foto's plaatst. Heel jammer want ik zou graag meer van zulke foto-topics op bokt willen zien.

Om deze rede is het ook al een jaar geleden dat ik een foto topic had geopend. Maar ik ben zo trots dat ik het niet kon laten.

Echter wordt mij hier mijn trotsheid bijna ontnomen door een aantal mensen. Jammer. Maar ik sta er boven en zit er niet (meer) mee.

Ik weet dat ik goed voor mijn paarden ben en dat ze enorm goed in hun vel zitten. Ik hoef me verder ook niet meer te verdedigen. Daar heb ik helemaal geen zin in.

Maar doet al dat commentaar je niets dan? Heb je dan niet zoiets van, Ben ik te zwaar? Moet ik misschien niet meer opstappen, ipv ik plaats geen foto's meer? Als ik zoveel commentaar kreeg op mijn gewicht ( ik rijd ook een haf ) zou ik toch kritischer naar mijzelf kijken ipv advies wegwuiven een geen foto's meer plaatsen. Je kan zien dat je haf er moeite mee heeft...

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-18 17:48

Gwenvd schreef:
Naja ik heb vaak geschreven en als t niet meer waard is dan een 6 en t ook niet echt slecht is... is heel vervelend hoor... saaie proeven zijn dat.

Zeker waar! Ik heb ook menig maal geschreven. Toch merk ik dat er wel eens juryleden zijn die niet echt durven te punten (hoog maar mn laag) uit angst voor commentaar van ruiters. En dat is echt zonde.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 17:57

Wat een commentaar weer zeg..

Het is een feit dat je geen maatje 36 hebt, maar ik zie op deze foto's geen amazone die haar paard in de weg zit. Dus nee ik geloof niet dat het paard last heeft van jouw gewicht.

De S&T, we hebben het hier over een amazone die net Z1 start, mag ze ook nog even aftasten? Liever dat ze er zo mee begint en dat hij weinig nut heeft dan dat hij veel te strak staat.

Ik vind overigens dat je paard voor de Z1 veel meer aan elkaar gereden mag worden, op elke foto weer zie ik dat hij echt meer van achter naar voor gereden moet worden.

Ik wens je heel veel succes! :)

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 17:58

Getup schreef:
Vind dat best wel onaardig, Jester -O-

Ga dat kwpn- koudbloed gezeur even ergens anders doen, dit komt niet bij de ts vandaan.

Ken TS overigens niet persoonlijk. Maar zij is blij met haar haf. En ik ben erg benieuwd naar hoe die het verder gaat doen.
Ze is net voor de eerste keer Z1 gestart en ook net aan het puzzelen met de S&T. Hoeft toch nog niet meteen perfect te zijn?

Zei jester iets onaardigs? Zij zeurt juist niet om die dressuurpaarden. Zij geeft juist aan dat die vergelijking er niet moet zijn. Hangen of sympathiek rijden is niet ras afhankelijk. Of lees ik dat nu zo verkeerd?

En we weten allemaal dat teveel gewicht op een klein paard niet kan. En nu zien we het en dan mogen we niets zeggen?

En ja .. voor mij was het wel een reden om een pony te verkopen. En die is goed terecht gekomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 18:02

Gail ik vind je een topper dat je er uberhaupt voor kiest toch weer een topic te openen!
Ik had het natuurlijk op insta en facebook al gezien maar vind het er echt goed uit zien, vind jullie sowieso een heel mooi setje samen! En volledig verdiend die 2e plaats!
Je mag zeker trots zijn op jezelf en op Nash!

Wat betreft de zeurende mensen over dat het plaatje niet mooi is om wat voor reden dan ook. Dit duo heeft maar wel even mooi in hun eerste Z1 wedstrijd een 2e plaats gehaald, dus hoe slecht is het plaatje dan werkelijk? Als je door een jury beloond word met een 2e plek? Denk daar maar eens over na :')
(Sorry word een beetje naar van mensen die altijd zo hard roepen maar het je zelf waarschijnlijk niet na doen :x )

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 18:06

Sympathiek gereden ts! Lekker verder trainen met je werkpunten. +:)+

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 18:08

Oké oké... Z debuut is inderdaad prachtig!
En een mooie winstpunt. Toch zou ik dit dier liever op een simpel trensje zien en wat meer gedragender. Ook zou ik voor een minder lang zadel gaan. Dan durf ik te wedden dat ze nog wel meer winstpunten krijgt.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 18:10

Gefeliciteerd met je winstpunt :) Je traint er hard voor. Ik denk dat er als combinatie/ voor het 'plaatje' nog winst te behalen valt (maar dit geef je zelf ook aan). Jullie zijn toch mooi een paar klasses doorgekomen binnen een jaar :j

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 18:10

[quote="Annet_Dottie"]Gail ik vind je een topper dat je er uberhaupt voor kiest toch weer een topic te openen!
Ik had het natuurlijk op insta en facebook al gezien maar vind het er echt goed uit zien, vind jullie sowieso een heel mooi setje samen! En volledig verdiend die 2e plaats!
Je mag zeker trots zijn op jezelf en op Nash!

Wat betreft de zeurende mensen over dat het plaatje niet mooi is om wat voor reden dan ook. Dit duo heeft maar wel even mooi in hun eerste Z1 wedstrijd een 2e plaats gehaald, dus hoe slecht is het plaatje dan werkelijk? Als je door een jury beloond word met een 2e plek? Denk daar maar eens over na :')

Niet iedereen heeft ook behoefte om wedstrijden te rijden, zoals ik, dus nee ik zal haar niet na doen ;)

bartjeminoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 18:13

Annet_Dottie schreef:
(Sorry word een beetje naar van mensen die altijd zo hard roepen maar het je zelf waarschijnlijk niet na doen :x )

ondanks mijn commentaar zeg ik toch niet dat ik het haar na doe? Ik hobbel eerder lekker rond en niemand zal mij ook z zien rijden. Nouja ik heb er plezier. Dus ik geef geen commentaar omdat ik het zelf wel allemaal zo goed weet en kan hoor want dat is niet zo
Laatst bijgewerkt door bartjeminoes op 28-03-18 18:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 18:13

Van harte gefeliciteerd met je winstpunt!

Over rijtechnische zaken en combinatie-discussies ga ik mij niet uitspreken, daarvoor ben ik zelf niet kundig genoeg.
Maar ik wou wel even zeggen dat ik die zwarte outfit echt geweldig bij je haf vind staan :D :)
Mooi paard ook! Zie je niet veel in het Z :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 18:14

bartjeminoes schreef:
Annet_Dottie schreef:

ondanks mijn commentaar zeg ik toch niet dat ik het haar na doe? Ik hobbel eerder lekker rond je niemand zal mij ook z zien rijden. Nouja ik heb er plezier. Dus ik geef geen commentaar omdat ik het zelf wel allemaal zo goed weet en kan hoor want dat is niet zo

Ik spreek jou toch ook niet op jou commentaar aan? Ik noem het in het algemeen, dit is niet het eerste topic van Gail waar mensen het allemaal maar beter denken te weten en roepen dat ze te zwaar is of dat het plaatje niet mooi is of dat het paard er niet happy uit ziet ;)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 18:16

Gefeliciteerd met je Z1 promotie en meteen een winstpunt! Wat kicken! Terecht dat je trots bent, jullie zijn een topteam!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 18:16

En wie zijn wij dan om iemand anders op basis van uiterlijk af te kraken? Want dat is exact wat hier nu aan de gang is: een amazone wordt herhaaldelijk verteld dat ze te dik is. Niet letterlijk, nee, uiteraard alles in een heel mooi jasje "niet banketstaaf bedoeld hoor maar je zou beter afvallen voor je pony". Trek dat jasje uit en dan krijg je nog steeds dezelfde boodschap "je bent te dik en bent je pony tot last".
Draai of keer het hoe je wil.

Die "dikke dame" zit blijkbaar wel heerlijk stil op haar paard. Met zachte hand. Met vriendelijke hand. Die een team vormt met haar dier en daar door een jury ook terecht voor wordt beloond met een winstpunt!

De foto's zijn momenten. Akkoord, ik mis ook de wow-factor, net dat tikje meer. Anderzijds, heeft niet iedereen van ons gezonde stress bij een debuut? Bij een debuut is een compleet nieuwe en totaal onbekende klasse? Bij de allereerste keer het magische Z?

TS is op een jaar tijd van L2 naar Z1 gegaan. Dat lukt je niet als je je paard stoort. Dat lukt je niet als je in de weg zit. Dat lukt je niet als je je paard niet voor elkaar hebt. Dat lukt niet als je als TEAM geen 100% kan samenwerken, want deze combi is van beide kanten volledig groen wat de klasse Z betreft. Ze hebben geen eerdere ervaring die ze aan kunnen spreken.
Als jury ga je een combinatie niet belonen met een winstpunt, en er zijn hen vele andere voorgegaan het voorbije jaar, als het niet klopt. Alle juryleden waar TS dit jaar voor gereden heeft hebben samen hetzelfde besluit genomen: deze combi is er klaar voor.

Wij zien niet die ene seconde voor of na de foto. Wij zien niet alle andere seconden en minuten die zij in de ring hebben getoond en waarop alle juryleden zich hebben gebaseerd. Hier wordt door mensen gedacht "hoe is die in het Z gekomen" op basis van een paar foto's. Wel dames (en heren), blijkbaar zijn alle andere momenten zodanige blijk geweest van hun capaciteit als combinatie dat zij beloond werden met startgerechtigd zijn op dit niveau.

Bezint eer ge begint. Dat geldt ook voor het leveren van commentaar aan de bakrand.

Peelie, geniet van de ontdekkingsreis in het Z :D

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-18 18:24

Varekaj schreef:
En wie zijn wij dan om iemand anders op basis van uiterlijk af te kraken? Want dat is exact wat hier nu aan de gang is: een amazone wordt herhaaldelijk verteld dat ze te dik is. Niet letterlijk, nee, uiteraard alles in een heel mooi jasje "niet banketstaaf bedoeld hoor maar je zou beter afvallen voor je pony". Trek dat jasje uit en dan krijg je nog steeds dezelfde boodschap "je bent te dik en bent je pony tot last".
Draai of keer het hoe je wil.

Die "dikke dame" zit blijkbaar wel heerlijk stil op haar paard. Met zachte hand. Met vriendelijke hand. Die een team vormt met haar dier en daar door een jury ook terecht voor wordt beloond met een winstpunt!

De foto's zijn momenten. Akkoord, ik mis ook de wow-factor, net dat tikje meer. Anderzijds, heeft niet iedereen van ons gezonde stress bij een debuut? Bij een debuut is een compleet nieuwe en totaal onbekende klasse? Bij de allereerste keer het magische Z?

TS is op een jaar tijd van L2 naar Z1 gegaan. Dat lukt je niet als je je paard stoort. Dat lukt je niet als je in de weg zit. Dat lukt je niet als je je paard niet voor elkaar hebt. Dat lukt niet als je als TEAM geen 100% kan samenwerken, want deze combi is van beide kanten volledig groen wat de klasse Z betreft. Ze hebben geen eerdere ervaring die ze aan kunnen spreken.
Als jury ga je een combinatie niet belonen met een winstpunt, en er zijn hen vele andere voorgegaan het voorbije jaar, als het niet klopt. Alle juryleden waar TS dit jaar voor gereden heeft hebben samen hetzelfde besluit genomen: deze combi is er klaar voor.

Wij zien niet die ene seconde voor of na de foto. Wij zien niet alle andere seconden en minuten die zij in de ring hebben getoond en waarop alle juryleden zich hebben gebaseerd. Hier wordt door mensen gedacht "hoe is die in het Z gekomen" op basis van een paar foto's. Wel dames (en heren), blijkbaar zijn alle andere momenten zodanige blijk geweest van hun capaciteit als combinatie dat zij beloond werden met startgerechtigd zijn op dit niveau.

Bezint eer ge begint. Dat geldt ook voor het leveren van commentaar aan de bakrand.

Peelie, geniet van de ontdekkingsreis in het Z :D

Wat een fijne post. Dankjewel.

Er staat zo regelmatig onder mn protocol "fijne combinatie" of "netjes gereden" of "heerlijke proef om te zien, we hebben genoten". Dat komt ook niet uit de lucht vallen. Ik geloof de jury meer dan wat mensen op bokt ;)

Het Z is zeker een ontdekkingsreis! Zo bijzonder. Zeker omdat het een droom is die ik al zo veel jaren koesterde (eerder met een ander paard) en nu eindelijk in vervulling is gegaan met een paard wat nog maar 8 jaar is. Mijn eigen fok en in zo'n korte tijd zich zo enorm ontwikkeld heeft.

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 18:37

Ik vind je netjes rijden, en je hebt een knap paard. Maar ik vind je echt te zwaar voor je haflinger sorry. Op social media onder nieuwsberichten over ruitergewicht schreeuwt iedereen moord en brand over te zware ruiters, en nu mag je opeens niks meer zeggen? Ik zal niet snel oordelen over iemands gewicht, maar wel als iemand daarmee het paard in de weg zit. Ik vind ook dat het te zien is aan het lopen van je paard, hij toont wat hangerig. Maar nu zal ik wel iedereen over me heen krijgen ;)
Laatst bijgewerkt door essie_blue op 28-03-18 18:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 18:37

We hoeven toch niet allemaal maatje 36 te hebben? Om in het Z te komen moet je toch echt wel kunnen rijden en een team kunnen vormen samen met je paard. Blijkbaar is dat TS erg goed gelukt, anders had ze de klasse niet zo snel doorgevlogen!

Ik heb niets dan respect om met een paard wat niet zo 123 gebouwd is om (hoog) in de dressuur te rijden, toch in het z te belanden! Keep up the good work :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 18:51

Aangezien TS in een jaar tijd in verschillende klasses door verschillende juryleden als positieve combinatie werd gezien die de zaken voor elkaar heeft gok ik dat dat in de weg zitten wel zal meevallen.

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 18:57

Dat zal best Varekaj, wellicht ben ik te kritisch en valt ts best binnen de 15% van het paardengewicht, wat toch wel algemeen als een minimaal streven wordt gezien. ;) Is altijd moeilijk inschatten op foto's. Daarom zeg ik ook, ik vind.. ;)

Lisa_WB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 18:59

Een van mijn favo Bokt combi’s! <3
Gefeliciteerd met deze geweldige prestatie & succes in het Z1!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-18 19:17

Veraaah dankjewel.

Varekaj. Thnx. Ik hou me ook vast aan jury commentaar.

Lisa. Super lief. Dankjewel.