Vrijheid met [ras] [naam] op het strand!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Vrijheid met IJslander Flikka op het strand!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 09:13

Dank je wel, leuk dat jullie ook mee kunnen genieten van onze mooie dag. :)

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 09:26

Ginnybjalla schreef:
Mooie foto’s, ik vind je zelfs klein ogen voor een man op een IJslander. De meeste komen er met hun voeten meer onderuit. De mijne staat op een grote IJslander stoeterij waar vorig jaar het WK georganiseerd werd. En ik ben dus aan dit plaatje gewend. En als je ziet hoe knetterhard en vol energie die IJslanders gaan.... maar als je het ras niet kent, komt er meteen commentaar puur omdat het onbekend is. Naast je neerleggen en blijven genieten!

Wat heeft de lengte van een persoon met het ras van het paard te maken? Te lang is te lang ;)

Ginnybjalla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 09:32

Niet met ras inderdaad maar met de bouw. IJslander zijn veel korter in de rug en veel compacter gebouwd. Daarom kunnen ze in verhouding meer dragen dan een groter paard met een lange rug.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 09:57

Dat heeft met gewicht te make, niets met lengte. Te lange lengte kunnen andere dingen veroorzaken. Als ruiter iets te ver naar voor of achter zit geeft dit een hefboom werking. En dat maakt niet uit welk ras, of hoe groot of klein het paard is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 10:02

@Cinnepin: Misschien past deze discussie beter in een eigen topic over dit onderwerp. :)
Zoals ik in de openingspost aan heb gegeven, gaat alles in overleg met de dierenarts en houden we [naam] goed in de gaten.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 10:05

Anoniem schreef:
@Cinnepin: Misschien past deze discussie beter in een eigen topic over dit onderwerp. :)
Zoals ik in de openingspost aan heb gegeven, gaat alles in overleg met de dierenarts en houden we Flikka goed in de gaten.

Waarom? Het gaat toch over jouw foto's?
Maargoed, ik zal er over op houden. Ik vind het alleen jammer dat dit bij andere bokkers wel kritiek geeft en bij jou is alles amen en geweldig....dat snap ik niet helemaal. Maar nogmaals ik zal ophouden.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 10:10

Wat een heerlijke foto's! En wat is ze enorm opgeknapt <3 Ik vind jullie echt een geweldig leuke combinatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 10:12

@Cinnepin: Als jij vindt dat er op de foto's sprake is van een hefboomwerking, kan dat zeker in dit topic besproken worden en ik sta open voor eventuele suggesties daarover.
Als dat niet het geval is vind ik inderdaad dat dat niet besproken hoeft te worden in dit topic, maar kan daar beter een apart topic over geopend worden.
Maar bedankt voor je mening. :)

@Frummels: Dank je wel. :) We doen ons best.

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 10:13

Wat een gave foto's! Fijn om je weer op een paard te zien rijden. Lekker genieten van elkaar!

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 10:15

Oh oh, ik lees het al. Kuggur, ruil de paarden maar om voor een crossmotor, want dat kan echt niet, al die ijslandse kerels die op die kleine ponytjes gaan zitten. O:)

En van die topictitel word je toch ook helemaal gestoord. Ik stel voor: we gebruiken nummers. Even goed checken wel nummer er al is en als je daarna nog puf hebt om een topic te starten, mag je... _O-

Zonder gein, prachtige plaatjes van een schitterend opgeknapte dame. Wat ziet Flikka er goed uit. En Maarten, wat zit jij toch netjes te paard. Die boomtakken moet je maar ontwijken, scheelt wat hefboomwerking. ;) Die vrijheid zie ik absoluut in de foto's en ik vind de foto's ook mooier zonder longeerlijn, dus super weggewerkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 10:17

Dank jullie wel. Het is ook echt weer fijn om zulke dingen te kunnen ondernemen. :)

9jinte9

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 10:29

Leuke plaatjes en heerlijk om zo te genieten met je IJsje.

Ik ben een echte stille meelezer op Bokt en reageer bijna nooit.
Maar het moet me toch even van het hart dat ik het vreselijk vind om iedere keer weer te lezen hoe er in jullie topics op iedere slak zout wordt gelegd.

Jullie kunnen het volgens mij nooit goed doen. Het is gewoon bijna lachwekkend dat er zelfs commentaar komt op het wegwerken van de longeerlijn. Als ze echt los was geweest was er commentaar gekomen dat het gevaarlijk was. En nu is het niet goed dat het bewerkt is. Als de lijn zichtbaar was geweest was er waarschijnlijk zelfs commentaar gekomen op het feit dat de lijn voor de mooi niet weggewerkt was!

En ik vind het erg bijzonder dat paardenliefhebbers/eigenaren de vrijheid in de titel niet begrijpen.
Als ik op mijn paard buiten in de natuur geniet, dan voel ik me ook vrij. Behoeft toch verder geen uitleg!

Hoe dan ook, ik hoop dat jullie foto’s blijven plaatsen ondanks het geneuzel iedere keer! Ik vind het erg leuk om ze vanonder mijn steen te bekijken!

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 10:38

Nou inderdaad @9jinte9, moet toch niet veel gekker worden. En dan nog lopen azijn zeiken dat 'het altijd amen moet zijn' in deze topics. Dat hoor je niemand zeggen, toch?

Vind Het gewoon erg dat ze minder plaatsen omdat ze zoveel commentaar krijgen, terwijl deze paardjes een heerlijk leven hebben!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 10:45

@9jinte9: Dank je wel. :)
We voelden ons inderdaad erg vrij op het strand.
@AlwaysH: Men mag de titel niet goed vinden of mij als ruiter niet passend.
Daar mag iedereen een mening over hebben.
Het gaat nu gelukkig erg goed met alle paarden.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 11:04

Cinnepin schreef:
Anoniem schreef:
Zoals ik in de openingspost aan heb gegeven, gaat alles in overleg met de dierenarts en houden we Flikka goed in de gaten.

Maargoed, ik zal er over op houden. Ik vind het alleen jammer dat dit bij andere bokkers wel kritiek geeft en bij jou is alles amen en geweldig....dat snap ik niet helemaal. Maar nogmaals ik zal ophouden.

In alle topics van iedereen op heel bokt is veel kritiek. Dus maak je daar geen zorgen om.
Je hebt je punt gemaakt, en het is netjes beantwoord. Deze mensen zijn overduidelijk heel zuinig op hun dieren.

Tot die tijd kunnen we allemaal nog wat leren van Maarten waar het gaat om onafhankelijk leren zitten!

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 11:30

Hele mooie foto's. Wat is ze enorm opgeknapt zeg!
Niet te veel van aantrekken. Zoals 9jinte9 zegt: Met longeerlijn niet goed, zonder niet goed, niet doen niet goed, wel doen niet goed.. Iedereen denkt anders dus iedereen heeft andere meningen. Dus doe vooral waar jullie je goed bij voelen, heb 'zomaar' het gevoel dat het dan echt wel goed komt. :D

idje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 11:34

Even terugkomend op die hefboomwerking,
volgens de wetten van de statica heeft een GROOT paard daar meer last van dan een kleintje.
De afstand van het zwaartepunt van het paard tot de grond telt namelijk ook mee.
Dat is simplistisch gezegd hefboom nr.2.
En die is bij een paard van 1 m 80 nu eenmaal langer dan bij een ijsje.
Kortom e.e.a. valt nogal mee en zoals eerder gezegd, bij een ruiter die in evenwicht zit, is er helemaal geen hefboomwerking.
Je kan het mooi vinden of niet, een lange ruiter op een kleintje, maar schadelijk is het bij een goede balans ook niet. Een ruiter op een "passend" paard, die scheef zit en/of achter de beweging aan hopst is heel wat erger.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 11:41

Cinnepin schreef:
Dat heeft met gewicht te make, niets met lengte. Te lange lengte kunnen andere dingen veroorzaken. Als ruiter iets te ver naar voor of achter zit geeft dit een hefboom werking. En dat maakt niet uit welk ras, of hoe groot of klein het paard is.

Ik zie jou altijd in zóveel topics kritiek posten, dat ik me echt afvraag waar je de tijd en zin vandaan haalt :')

Ik ben niet bekend met het Ijslandse ras en wat ze qua gewicht en lengte wel/niet kunnen hebben dus daar laat ik me niet over uit, maar ik vind het mooie foto's! En ze is fantastisch opgeknapt. :j

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 11:43

Wat een mooie ontspannen plaatjes! En ik had niet verwacht dat je zo op Flikka zou passen! Ik vind het dan ook prima kunnen. :j
Veel plezier met Flikka, dat je maar net zulke mooie avonturen mag beleven als met je vorige, lieve paardjes!

En mij zal het echt een worst zijn of de longeerlijn weggewerkt is of niet. :') Ik zie het vaak wel als het weggewerkt is, maar kan me daar niet druk om maken hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 11:55

@Ninx: Bedankt voor het compliment. :)
@puppy1128: Dat hoop ik ook.
@idje: Dank je wel voor de uitgebreide toelichting. Het klinkt erg logisch.
@Liesje1611,@Chasey: Dank je wel. :)

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 12:24

9jinte9 schreef:
Leuke plaatjes en heerlijk om zo te genieten met je IJsje.

Ik ben een echte stille meelezer op Bokt en reageer bijna nooit.
Maar het moet me toch even van het hart dat ik het vreselijk vind om iedere keer weer te lezen hoe er in jullie topics op iedere slak zout wordt gelegd.

Jullie kunnen het volgens mij nooit goed doen. Het is gewoon bijna lachwekkend dat er zelfs commentaar komt op het wegwerken van de longeerlijn. Als ze echt los was geweest was er commentaar gekomen dat het gevaarlijk was. En nu is het niet goed dat het bewerkt is. Als de lijn zichtbaar was geweest was er waarschijnlijk zelfs commentaar gekomen op het feit dat de lijn voor de mooi niet weggewerkt was!

En ik vind het erg bijzonder dat paardenliefhebbers/eigenaren de vrijheid in de titel niet begrijpen.
Als ik op mijn paard buiten in de natuur geniet, dan voel ik me ook vrij. Behoeft toch verder geen uitleg!

Hoe dan ook, ik hoop dat jullie foto’s blijven plaatsen ondanks het geneuzel iedere keer! Ik vind het erg leuk om ze vanonder mijn steen te bekijken!

Triest is het hè :') Zal wel afgunst zijn ofzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 12:26

@_Reneee: Ik denk dat, alhoewel je reactie goed bedoeld is, zulke reacties er juist voor zorgen dat er een discussie ontstaat. :)
Zelf heb ik echt geen problemen met de reacties die worden geplaatst, het hoeft niet allemaal positief te zijn.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 12:39

Nee maar je hoeft ook niet over je heen te laten lopen en enkel maar sociaal-wenselijke antwoorden te geven. Reageer er dan gewoon niet op, dan ontstaat er ook geen discussie ;)

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 17:07

Cinnepin schreef:
Anoniem schreef:

Wat een onzin. (Vind ik) heb eerder het gevoel dat er JUIST op de topics van hen veel (onterechte) kritiek komt. Maar dat kan aan mij liggen.

Vindt het er fijn uitzien! En snap je vrijheids gevoel helemaal, met je paard (op het strand) rijden is heerlijk. Plezier straalt er vanaf. En qua lengte maat past het prima bij elkaar in mijn ogen.

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 19:05

Ik snap op zich Cinnepin's punt over de kritiek, ik heb me er destijds enorm aan gestoord dat alle kritische opmerkingen over hoe Flikka er aan toe was toen ze net bij Maarten en Tineke kwam gelijk werden afgeschoten. Terwijl er toch wel degelijk het een en ander aan de bleek te zijn. Veel bokkers hebben daar vanaf de eerste foto's al op gewezen maar werden gelijk de mond gesnoerd (voor zover dat lukt online). Ik ben dan ook heel blij om te zien dat ze zo vooruit is gegaan! Het is niet normaal hoeveel paarden jullie in korte tijd hebben laten gaan, ik heb dat in mijn paardenleven nog niet eerder gezien, dus echt super fijn dat ze het zo goed doet!

Die hefboomwerking, in theorie is dat misschien zo, maar in de praktijk heb ik nog nooit gezien dat het Ijslanders belemmert in hun beweging. Al die balans dingen komen bij veel IJslanders best wel nauw dus dan was dat vast al een dingetje geweest, zeker in de sport, en daar rijden toch genoeg lange mannen mee.