Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Gillbo schreef:wat een fantastisch mooi dier. En wat een karakter zeg, super braaf!
Genoeg gezegd en geschreven, voor de 3 erop is vroeg genoeg dieren die licht worden beleerd en daarna lekker op vakantie kunnen de wei in om het een (half) jaartje later weer op te pakken.
upendo schreef:Je moet je paard niet vermenselijken, paarden vinden het niet "leuk om aan het werk te gaan".
upendo schreef:Ik heb je al vaker voorbij zien komen en ik kan er echt met mijn hoofd niet bij.
Als je zo graag wil rijden, zoek dan een bijrijdpaard tot je zelf kan gaan rijden.
B willen starten aan het eind van het jaar ook.
Paard heeft genoeg te doen als je een stuk met haar gaat wandelen regelmatig.
Je moet je paard niet vermenselijken, paarden vinden het niet "leuk om aan het werk te gaan".
Kabayo schreef:upendo schreef:Als je het gezegd hebt is het geen aanname.
Misschien moet je preciezer gaan lezen
Kabayo schreef:upendo schreef:Wat is de reden dat je haar met krap 2,5 onder het zadel wil hebben Kabayo?
Puur omdat het even het beste uitkomt. En ze is nu al heel "volwassen". Er is een wedstrijd in november voor 3 jarige friezen (alles is dus jong) en wil wel degelijk een goede en rustige begeleiding voor het paard. Het moet wel ergens op lijken anders kan ze net ze goed thuis blijven.
Ze word in maart beleerd voor de wagen. Waarschijnlijk ga ik er dan ook op. Zal echt niet veel voorstellen in het beginze gaat in juni naar de keuring. Ik ga wat vroeger zodat ik ook wat speling heb mocht het niet allemaal willen
Citaat:Ik meld mij ook voorzichtig. De planning is 2x ong B HC te starten. (Vind startkaart te duur voor 2x) Paard is nu 2.5 en wil graag starten op de friesian talent cup (cup voor 3 jarige friezen) en dan wil ik wel iets ervaring hebben met haar op vreemd terrein
Kabayo schreef:upendo schreef:Ik heb je al vaker voorbij zien komen en ik kan er echt met mijn hoofd niet bij.
Als je zo graag wil rijden, zoek dan een bijrijdpaard tot je zelf kan gaan rijden.
B willen starten aan het eind van het jaar ook.
Paard heeft genoeg te doen als je een stuk met haar gaat wandelen regelmatig.
Je moet je paard niet vermenselijken, paarden vinden het niet "leuk om aan het werk te gaan".
Ik ga dit jaar helemaal niet B starten
Alweer zon aanname of omdat ik het misschien eens gezegd heb op bokt . Nee dat plan gaat mooi niet door
bruintje123 schreef:eind decemberCitaat:Ik meld mij ook voorzichtig. De planning is 2x ong B HC te starten. (Vind startkaart te duur voor 2x) Paard is nu 2.5 en wil graag starten op de friesian talent cup (cup voor 3 jarige friezen) en dan wil ik wel iets ervaring hebben met haar op vreemd terrein
Nee officieel wil je geen B starten, maar is dit dan ook van de baan?
Dat klinkt ook weer niet als rustig aan gaan doen.
Kabayo schreef:maava schreef:Zullen we stoppen met oude koeien uit de sloot halen? Dit worden nu wel hele persoonlijke aannames. Mensen kunen hun gedachtes met tijd veranderen.
Mensen hebben teveel tijd / geen werk en gaan mijn berichten opzoeken
bruintje123 schreef:Oke dat dacht ik even dat het vanuit het stamboek gaat. Oke nog jammer dat er dan zijn die het wel organiseren.
Maar om daar aan mee te doen zal er geoefend moeten worden, je schrijft zelf het moet wel ergens op lijken.
Dat is dan gewoon hetzelfde als B willen starten.
Jammer jammer die haast.