Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
danzzz schreef:ik klikte het topic aan in de verwachting een zuidlaardershet te zien die nu niets voller voor een wagentje loopt![]()
Had ik het even mis! Wat een berg werk hebben jullie verzet zeg! Wat een verandering! Echt petje af! Zo zie je wat correct trainen met een paard doet. Ik ben niet zo een fan van klassieke dressuur goeroes omdat het merendeel maar wat aanklooit als het plaatje er maar mooi uitziet, in dit geval wordt er gewoon goed gereden en blijkt maar weer waarom de klassieke rijschool de basis moet zijn voor alle rijtechnieken. Het is jammer dat zo weinig mensen die kunst verstaan.
Om Airnt even bij te springen met betrekking tot de HKO, HKO gaat NOOIT over, gaat NOOIT weg de gevolgen (onstekingen ed) KUNNEN verminderen en zelfs helemaal weggaan, de aantasting van het weefsel door de ontstekingen niet, wel kunnen de gevolgen van die aantastingen door goed bewegen in redelijke mate wegblijven. Een paard hoeft dus helemaal geen last te hebben van HKO. Zie het als bijvoorbeeld een slijmbeursontsteking waar je door fysiotherapie geen last meer van hebt. In dit geval is de training de fysiotherapie voor dit paard. Het zit er nog wel, maar het paard heeft er geen last van.
Het lijkt er ook verdacht veel op dat hij zijn werk erg leuk vind en zijn taakje bloedserieus neemt, koester dat paard maar, de kans dat je daar een tweede van vind is nagenoeg nihil.
Ja gaaf, is leuk wakker worden zo!
Airnt schreef:elke dag hoor je die eeuwenoude spreuken voor de show:
'wenn Ihr es nicht erfühlt, Ihr würd es nicht erjagen!'
'Gutes Reiten heißt das Pferd nicht mehr zu stören'
'Wenn das Pferd mit das Hochheben des Nackens auf die Zügelhilfe reagiert muss mann unverzüglich nachgeben'
'niemals in Zorn ein gewertes Pferdes zu begegnen, ist die einsich richtige Verhaltensweise!'
geduld en trots brengt het paard verder, en dat ging best snel.
als je 5 passen een oefening kan vandaag, doe er dan maar 3-4, morgen geeft ie er 7....
rien10 schreef:Top! En stoer, en tof!
Ik begrijp dat je hem dus eigenlijk voor zijn karakter hebt gekocht "Ik had een dapper paard nodig".
Kende je hem al? Want hoe weet je zo snel dat hij dapper genoeg is voor het werk wat je met hem wilt gaan doen?
Airnt schreef:rien10 schreef:Top! En stoer, en tof!
Ik begrijp dat je hem dus eigenlijk voor zijn karakter hebt gekocht "Ik had een dapper paard nodig".
Kende je hem al? Want hoe weet je zo snel dat hij dapper genoeg is voor het werk wat je met hem wilt gaan doen?
weet je niet, gewoon beginnen, en als het niks is weer verkopen, eerlijk gezegd.
Een maatje vinden is soms wat zoekwerk, en ik kan een paard alleen ècht gelukkig maken als ik ook gelukkig met hem ben.
beetje zoeken naar een danspartner.... moet je gewoon beginnen...
DarkCupid schreef:Airnt schreef:[ [url=m/5wIYF0.png]Afbeelding[/url] ]
mezair voor mijn voordeur
Wat ontzettend gaaf! Die metamorfose is echt geweldig, ik wou dat ik de kennis had om mijn paarden zo op te leiden! Heb ik echt respect voor
Airnt schreef:DarkCupid schreef:[...]
Wat ontzettend gaaf! Die metamorfose is echt geweldig, ik wou dat ik de kennis had om mijn paarden zo op te leiden! Heb ik echt respect voor
het is echt niet zo moeilijk als je het moderne paradigma uit het raam smijt en de oude meesters een beetje volgt.