Mijn grote nachtmerrie werd werkelijkheid!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 09:12

Emoe schreef:
Pff dat is schrikken zeg. Gelukkig zijn jullie er levend vanaf gekomen. Je schrijft wel heel beschuldigend over de veroorzaker van het ongeluk. Ik kan me voorstellen dat dit voor hem/haar ook ontzettend naar is om mee te maken? (Heb zelf een keer een 'klein' ongeluk veroorzaakt en was daar ook ontzettend van geschrokken)
Verder geen verwijt hoor maar viel me gewoon op.

Als het mijn dier was dat er in gezeten had, mocht ie blij zijn als de wijze waarop TS schrijft het enige is dat er zou gebeuren. Houd verdomme gewoon afstand en let op! Als je achterop een trailer klapt is het geen overmacht want die remmen niet bruusk omwille van hun dier. Dan ben je gewoon te dicht aan het rijden en niet aan het opletten. Als je op je mobiel bezig wil zijn dan ga je met de bus.

TS; bah wat een naar ongeluk. heb je al enige prognoses voor het paard? :(:) Wat mooi wel dat hij zo bij je kwam staan.. :(:) Ergens nog "geluk" bij een ongeluk dat je geen andere auto's geraakt hebt...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 09:13

Jeetje zeg. Ben je mooi klaar mee. Gelukkig is Bo in orde voor zover en hopelijk ben jij ook in orde.
Laten we nou niet gelijk de bestuurder de schuld geven, hij zat er misschien te dicht op maar wie weet is er wel iets voorgevallen. Moest de ts ineens op de rem omdat er iets voorgevallen is. We weten maar 1 kant van het verhaal.
Beterschap voor jullie allebei

jibberjabber

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 09:18

Heel veel sterkte Bernadetl. Wat een groot geluk dat je pony er zo is afgekomen. En dat geldt natuurlijk ook voor jou. Brr, ik wil niet verder nadenken hoe het ook had gekund. Ik hoop dat het voor je pony ook zo verder goed gaat. Gelukkig hadden jullie goed materiaal op de weg. Nogmaals sterkte !

Ayasha
Blogger

Re: Mijn grote nachtmerrie werd werkelijkheid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 09:19

Dan zat ie er ook te dicht op. De afstand moet voldoende zijn zodat je op zo iets kan anticiperen zonder aanrijdingen. Maar dat lijkt heel europa nooit geleerd te hebben.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 09:23

Ayasha schreef:
Dan zat ie er ook te dicht op. De afstand moet voldoende zijn zodat je op zo iets kan anticiperen zonder aanrijdingen. Maar dat lijkt heel europa nooit geleerd te hebben.

Tenzij de bestuurder van het tweede voertuig uiteraard een beroerte/aanval/etc heeft gehad.. dan kan niemand er wat aan doen. Maar goed dat is een tweede.

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 09:25

Pff tranen springen in mijn ogen... elke keer dat ik onderweg ben met de trailer zit dit dus in mijn achterhoofd want is ook mijn ergste nachtmerrie.

elbony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 09:27

Ik wens je alle sterkte van de hele wereld voor jou en jouw pony, en hoop dat de dikke engel op jullie schouders nog meehelpt met herstel van jouw pony. Wat een verschrikking! Dit is precies waarom ik mijn paard liever niet vervoer, tenzij het niet anders kan.
Hoe moet je een trailer gaan uitvoeren die al van ver zichtbaar is? Lees: knipperende lampjes en toeters/bellen, kermisattractie-achtig, met veel kleuren, en botsautorubbers zodat andere weggebruikers het genoeg opvalt en ze hun aandacht erbij houden.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 09:28

zo zeg...dat is echt wel heel heftig,wat goed dat jullie er alle 2 goed vanaf gekomen zijn.dit had heel anders kunnen aflopen...

zal wel even duren voor je dit een plek kan geven,echt heel eng om mee te maken...
Laatst bijgewerkt door kimmie261 op 04-09-17 09:36, in het totaal 1 keer bewerkt

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 09:34

Ik plaats mijn bericht uit het voorpagina-topic even door:

Wat een vreselijk nare ervaring! Hopelijk geen blijvende schade aan je paard :(:)

Ligt het aan mij of komt dit soort ongelukken de laatste tijd vaker voor? Ik ben zelf bijna ieder weekend op pad en heb gelukkig nog geen negatieve ervaringen, maar het voelt alsof het wachten is tot er een keer iets misgaat...

Is het een idee om een petitie te starten en handtekeningen te verzamelen om dit bij het ministerie op de kaart te krijgen, zodat er bv. een campagne komt naar automobilisten? Ik zou de organisatie van zoiets wel op me willen nemen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 09:40

Celiien schreef:
Ayasha schreef:

Tenzij de bestuurder van het tweede voertuig uiteraard een beroerte/aanval/etc heeft gehad.. dan kan niemand er wat aan doen. Maar goed dat is een tweede.

zover ik begreep stond ie langs de auto zodra iedereen de kans had gekregen om uit te stappen. Heb met beide ervaring en heb alle keren toen ik bewustzijn genoeg verloor om iets dergelijks te veroorzaken wel wat langer nodig gehad dan een half uur a uur om weer op te staan. Dus ik durf er van uit te gaan dat dat hier niet van toepassing is.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 09:48

FCSA schreef:

Wat een vreselijk nare ervaring! Hopelijk geen blijvende schade aan je paard :(:)

Ligt het aan mij of komt dit soort ongelukken de laatste tijd vaker voor? Ik ben zelf bijna ieder weekend op pad en heb gelukkig nog geen negatieve ervaringen, maar het voelt alsof het wachten is tot er een keer iets misgaat...

Is het een idee om een petitie te starten en handtekeningen te verzamelen om dit bij het ministerie op de kaart te krijgen, zodat er bv. een campagne komt naar automobilisten? Ik zou de organisatie van zoiets wel op me willen nemen.

Dan zou ik eerst even de feitelijkheden opzoeken ipv op gevoel een petitie te starten..

Ts: bah, wat een naar ongeluk. Hopelijk valt de uiteindelijke schade mee.

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 09:51

gekvanfleur schreef:
FCSA schreef:

Dan zou ik eerst even de feitelijkheden opzoeken ipv op gevoel een petitie te starten..

Uiteraard :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 09:51

Dat ze veelal te kort op de trailer hangen ervaar ik elke rit met de trailer. Daar hoeft niemand een onderzoek voor te starten. De enige die nog enig fatsoen tonen zijn sommige vrachtagenchauffeurs (ook niet allemaal maar goed, ik probeer degene te onthouden die het wel doen. :(:) )

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 09:56

Ik ga elke week een paar keer weg met de trailer door het hele land en ben nooit bang.
Tuurlijk gaan er dingen niet goed maar dat is ook als ik gewoon met mijn auto rij en ik of anderen fouten maken. Je bent nu eenmaal met veel.

Uiteindelijk rijden er ook veel mensen met een totaal ongeschikte auto voor de trailer waarvan ik begrijp dat je het dan spannend vindt.

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 10:01

gekvanfleur schreef:
Uiteindelijk rijden er ook veel mensen met een totaal ongeschikte auto voor de trailer waarvan ik begrijp dat je het dan spannend vindt.

Als een auto tegen de trailer aanrijdt en de trailer schiet los, maakt het waarschijnlijk niet zoveel uit wat je ervoor hebt staan?

Nimber @ [VN] Janette Bouwman loopt met paard over A4 na ongeval [video]
Laatst bijgewerkt door FCSA op 04-09-17 10:05, in het totaal 1 keer bewerkt

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 10:03

Wat voor trailer had je? Ik vind hem er nog 'netjes' uitzien na zo een klap.. gezien het feit dat de kap er nog op zit. Dat lijkt me veel uit te kunnen maken voor de situatie hoe je paard eruit komt. Wat een horror, zo'n klap en chaos en dan je paard gaan bekijken hoe die eraan toe is, oh hemel... Sterkte!

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 10:03

Fortitude schreef:
Wij denken eraan om een sticker te bestellen met iets van een 'afstand houden' tekst. Maar of dat zal helpen..?

Ik rijd regelmatig met paarden en leen soms de trailer van een vriendin die zo'n sticker heeft met meerdere uitroeptekens. En ik heb dus echt het idee dat ik dan juist meer klevers heb dan wanneer ik met een andere trailer rijd. Het lijkt wel een rode lap op een stier.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 10:05

FCSA: misschien even je eigen topic hiervoor openen ;) dan kan de TS dit topic voor haar ervaring houden ;)

TS: wat een verschrikkelijke nachtmerrie moet dit geweest zijn, wat de oorzaak ook is geweest :(:)
Hopelijk houden jullie beide er niets aan over en loopt de afhandeling van de zaken voorspoedig :(:)

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 10:06

Keet schreef:
FCSA: misschien even je eigen topic hiervoor openen ;) dan kan de TS dit topic voor haar ervaring houden ;)

Zal ik doen :j

TS: veel sterkte gewenst met het herstel en het bijkomen van de schrik! :(:)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 10:08

Anoeska27 schreef:
Fortitude schreef:
Wij denken eraan om een sticker te bestellen met iets van een 'afstand houden' tekst. Maar of dat zal helpen..?

Ik rijd regelmatig met paarden en leen soms de trailer van een vriendin die zo'n sticker heeft met meerdere uitroeptekens. En ik heb dus echt het idee dat ik dan juist meer klevers heb dan wanneer ik met een andere trailer rijd. Het lijkt wel een rode lap op een stier.

Is de tekst groot genoeg? Niet grappig bedoelt trouwens. Vaak zie ik echt stickers met 'afstand houden' in zo'n klein lettertype dat je het enkel kan lezen als je te dicht zit :=

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 10:12

Dit is echt mijn grootste nachtmerrie en het spookt wel is door mij hoofd.. stel je voor ik kom in de file en iemand klapt achterop mij.. jeetje! En dan was jij nog gewoon aan het rijden! Ik denk niet dat ik zo rustig als jou had kunnen blijven of misschien wel? Want ik heb nog nooit in die situatie gezeten misschien ben ik zelf wel in shock en allang blij dat mijn paard het er levend vanaf zou brengen.

Heel veel knuffels TS dit wens je niemand toe!!

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 10:18

ohh bah, verschrikkelijk. Dat is echt een nachtmerrie.

Heel veel sterkte voor jouw en Bo!!!

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 10:18

OMG wat een nachtmerrie. Ik ga hier op mijn aller hardst duimen dat de schade aan Bo mee valt en dat het bij oppervlakkig blijft.
Sterkte!

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 10:20

Godallemachtig wat een ravage... wat erg zeg..

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 10:22

Allereerst sterkte TS met alles. Ik hoop echt dat je pony er niets aan overhoudt. Tjeezz wat een klap moet dat geweest zijn.

Ik heb ooit ook iemand achterop de trailer gehad. We stonden voor het stoplicht, dat net weer op groen sprong toen iemand vol achterin reed. De trailer was gelukkig nog heel en kon achter ook nog open. De trailerstang was helemaal verbogen. Mijn pony heeft door de klap in zijn rug toch best nog behoorlijk lange tijd last gehad. Gelukkig ook geen blijvende schade.

Mijn ervaring op de snelweg met het rijden met de trailer is ook dat mensen er weinig rekening mee houden dat je levende have vervoert. Vlak voor je remmen of invoegen is echt geen uitzondering. Ook bij het uitvoegen geven ze je weinig ruimte of willen ze liever nog even snel voor je.
Er zijn ook echt wegen die ik mijd. En ik mijd de spits. Maar je hebt het niet altijd te kiezen natuurlijk. Bijvoorbeeld de A15 en 16 richting Dordrecht rijd ik liever niet en als het dan toch moet niet in de spits. Hoe vaak ik daar niet in de file sta omdat er voor me of op de andere snelweg een groot ongeval is gebeurd.... Dan denk ik: een minuutje eerder en ik had er vol met de trailer ingezeten.