Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
safina schreef:Ivermectine helpt tegen veel soorten wormen, maar niet alle. Maar welke precies wel en niet, dat weet ik niet. Overleg anders even met je veearts.
Ff opgezocht:
http://dierenkliniekdepiekenhoef.nl/ontworming-paard/
emilyslaluna schreef:Heel erg bedankt allemaal! Leuk dat er veel volgers mee gaan van het oude topic!
Is er toevallig iemand hier die het een en ander over vrijheidsdressuur weet? Ik wil Lotje naast de stapritjes mentaal nog wel kunnen entertainen en daarmee niet al te veel physiek belasten.
6 jaar geleden ongeveer heb ik haar al een trucje geleerd: been optillen als ze een snoepje krijgt. Ik vond het gewoon leuk en ze doet het na al die jaren nog steeds!
Omdat ik er zelf verder niks over weet en toch wel alles goed wil doen aangezien ze niet meer de jongste is, vroeg ik mij af of iemand hier ervaring heeft.
Gigixponys schreef:Morgen de benen afspoelen met lauw water! Deze eitjes komen namelijk uit als ze in contact komen met de warme ademlucht van het paard. Is idd van de paardenhorzel. Zie je in de 3de bachelor nog bij parasito. (Geen leuk vak)
Elisa2 schreef:Horzeleitjes kun je heel makkelijk verwijderen met zo'n groom blokje.
Wat betreft de artrose, glucosamine met MSM en chondroitine heb ik hele goede ervaringen mee. Fijn dat ze niet stijf was!
KellyR schreef:Bij ons krijgen ze allemaal weer zodra ze van het land naar stal gaan.
Weet je dierenarts het anders niet?
_Dracarys schreef:Ontwormen heeft alleen zin als ze wormen heeft. Even een mestonderzoek doen en aan de hand daarvan ontwormen.
Preventief ontwormen kan niet
RosaZorro schreef:Super leuk ik ga je zeker weer volgen!
Zelf doe ik met me oude merrie ook vd! Ze vind het ook altijd heel leuk en leert heel snel maar ik kan haar niet veel meer verder leren omdat de rest van de kunstjes te veel van haar lichaam kosten, maar ze vind het nog altijd heel erg leuk!
emilyslaluna schreef:Wat leuk dat je het ook met je oude merrie doet! Ik twijfelde zo of het nog kon met een oudje. Maar ik hoor nu steeds meer dat het gewoon kan! Pakte die van jou het goed op?
RosaZorro schreef:RosaZorro schreef:Super leuk ik ga je zeker weer volgen!
Zelf doe ik met me oude merrie ook vd! Ze vind het ook altijd heel leuk en leert heel snel maar ik kan haar niet veel meer verder leren omdat de rest van de kunstjes te veel van haar lichaam kosten, maar ze vind het nog altijd heel erg leuk!emilyslaluna schreef:Wat leuk dat je het ook met je oude merrie doet! Ik twijfelde zo of het nog kon met een oudje. Maar ik hoor nu steeds meer dat het gewoon kan! Pakte die van jou het goed op?
Jaa, super goed! Ze vind het heel erg leuk! Ze word soms ook wel heel enthousiast van hahaha!
Brittiexxx schreef:Oohh wat ben ik blij dat ik dit topic tegen kom! Ik heb jaren les gegeven op de manege waar ze stond,en wat een toppony was dit!
Ook ik hoorde pas de middag van te voren dat ze weg ging, en vond het echt oprecht heel erg jammer. Dit was echt de beste beginnerspony die we hadden!
Ze heeft zoveel kindjes leren rijden, en ze was zo lief en braaf maar tegelijkertijd ook weer pittig. Ze leerde de kinderen echt netjes rijden, als iemand een buitenbeen te ver naar achter legde op de lange zijde ging ze in travers lopen hihi!
Ik ben echt zooo blij dat ze weer terug is op haar oude plekje, en geef haar maar een dikke knuffel van mij en alle kindjes van op de manege!!!
emilyslaluna schreef:Brittiexxx schreef:Oohh wat ben ik blij dat ik dit topic tegen kom! Ik heb jaren les gegeven op de manege waar ze stond,en wat een toppony was dit!
Ook ik hoorde pas de middag van te voren dat ze weg ging, en vond het echt oprecht heel erg jammer. Dit was echt de beste beginnerspony die we hadden!
Ze heeft zoveel kindjes leren rijden, en ze was zo lief en braaf maar tegelijkertijd ook weer pittig. Ze leerde de kinderen echt netjes rijden, als iemand een buitenbeen te ver naar achter legde op de lange zijde ging ze in travers lopen hihi!
Ik ben echt zooo blij dat ze weer terug is op haar oude plekje, en geef haar maar een dikke knuffel van mij en alle kindjes van op de manege!!!
Inderdaad super leuk dat je het topic tegen komt! Ik kan mij wel voorstellen dat ze een goede leerpony was. Alle hulpen zaten er verfijnd op. Geef je er nog steeds les? Kan het zijn dat ik je heb gezien die dag dat ik haar voor het eerst zag? Woensdag 12 juli.
Ik zal alle knuffels zeker doorgeven! En als iemand ooit contact zoekt, mijn PB staat open! Dit topic ook natuurlijk!
Brittiexxx schreef:Ik werk er helaas sinds 1 september niet meer. Ik was er zelf de laatste tijd ook alleen op zaterdagmorgen, dus ik was er die dag niet. Maar lotje was echt de lievelingspony van vele! Veel plezier nog met haar, dat verdient ze! En ik blijf volgen!