Murosch schreef:Dat begrijp ik zeker, het ging me er puur om of de plek waar het zadel nu op de rug ligt duidelijk beter is.
Knollentuin zie je dan ook verschil tussen de beide foto's met het vzh-zadel? Op de draf-foto (ik snap dat hij niet echt duidelijk is, had alleen mobieltje bij de hand toen) heb ik mijn beugels 2 gaten langer dan op de foto in stilstand. Ik moet echt mijn evenwicht wat terugvinden met dit zadel merk ik, juist omdat het vrijer is en ik opeens een kniewrong heb waar ik iets mee moet.
Mijn knieën kan ik niet gebruiken zoals "normale" mensen dat doen en dat is wel lastig. Dat komt omdat ik artrose heb in mijn beide knieën en in mijn rechterknie is de meniscus gescheurd. Daaraan kan ik niet geopereerd worden vanwege de artrose, die zou dan verergeren en daar vindt men mij te jong voor. Al met al heel vervelend, maar het probleem is dus dat mijn knie op slot schiet als ik hem te veel draai. Daarom ontlast ik hem vaak.
Maar is het dan wellicht een idee om een IJslanderzadelmaker te proberen? Die paarden zijn klein maar dragen grote en lange mensen. Toch zullen die ook een passend zadel moeten hebben. En jij bent ook lang en je paard heeft niet veel ruimte. Daarnaast zitten die ruiters altijd met lange rechte benen wat me ten goede lijkt komen voor jou knieeen.
Wellicht geeft je dat een nieuwe kijk, dit even brainstormend. Wellicht zijn er bokkers die dit kunnen ontkrachten het is niet een onderbouwde gedachte van mij maar meer iets wat mij logisch zou lijken.