Daks herstellende van zijn slootdrama

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 13:14

Wat een ellende, hoop dat het herstellen voorspoedig zal verlopen.

Ik vraag me af of je dan moet betalen voor alle hulp?

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-17 13:17

moonsparkle schreef:
Wat een ellende, hoop dat het herstellen voorspoedig zal verlopen.

Ik vraag me af of je dan moet betalen voor alle hulp?

Nee gelukkig niet. Brandweer is er voor mens en dier. De brandweer krijgt wel van ons een dagje oefenen met de paardenbroek zodat ze weten hoe die echt goed om moet

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 13:19

Pff een wat een schrik en alle lof voor iedereen die geholpen heeft bij de reddingsactie. Gelukkig is de koorts aan het zakken en hoop ik dat Daks weer helemaal de oude wordt.
Ik heb een jonge hengst gehad, die in een droge sloot terug was gekomen op zijn rug. Ook hier stond spanning op de draden. Brandweer heeft hem eruit gehaald en ik hoefde geen kosten te betalen. Heb toen ook een hele grote taart gebracht.

Chapeau2002

Re: Daks herstellende van zijn slootdrama

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 13:32

De brandweer heeft eens een paard van mijn dochter uit de sloot gevist. Die vond iets 'eng' en stormde volgas achteruit een sloot in. Hebben we ook nooit een rekening van gehad.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 13:41

Nee de brandweer mag hier niets voor rekenen gelukkig.
Al heb ik wel eens gehoord dat dat veranderd als er bij een bepaalde eigenaar elke week paarden in de sloot liggen.
Dat zijn dan niet van die pech gevallen als hier waar netjes een draadje voor staat, maar waar ze al uit de sloot moeten drinken.

De inzet van brandweer betalen wij allemaal samen uit de pot algemene middelen, gevuld door belastinggeld. En dat is maar goed ook, want meestal roep je ze niet op voor de gezelligheid en de lekkere koffie :D

Gelukkig lijkt het met daks nu ook weer wat beter te gaan.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 13:49

Jeetje wat zal jij geschrokken zijn :(:) Heel erg veel sterkte!

Bruintje123 dat klopt inderdaad dat de brandweer na een x aantal keer niet meer komt. Ik stond bij een stal waar dit vrij veel gebeurde (mijn paard is er toen bijna aan onderdoor gegaan). Na een aantal keer paarden uit de sloot halen zou de staleigenaar moeten gaan betalen. Gelukkig had ik hele goede contacten met de brandweer waardoor ze me de laatste keer wel gewoon geholpen hebben. Ik heb mijn paard daar toen ook weggehaald. Achteraf hoorde ik dat nadat ik weg was het bijna wekelijks raak was...

Daks ik weet niet welke dierenarts je hebt? Anders zou ik ook eens contact opnemen met DAP Bodegraven mocht het weer de slechtere kant opgaan.. Ze hebben van mijn paard toen ook zijn leven gered, hij had zoveel slootwater in zijn longen dat je helemaal geen long geluiden meer hoorde.. Uiteraard dikke long ontsteking eroverheen gehad... Mocht je dierenarts het niet meer weten misschien handig om even met hun te overleggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 13:51

Daks schreef:
puppy1128 schreef:
Jeetje, beterschap voor je paard! Hopelijk komt hij er snel bovenop. :(:)

Mag ik vragen wat die golfplaten doen/waarom die daar zijn? Heb het iig nog nooit (in een sloot) gezien?

Dat mag je vragen. Vroeger werden alle schoeiingen van deze golfplaten gemaakt. De golfplaten worden nu verwijderd.

Het lijkt wel asbest. In dat geval mag je de brandweer wel driedubbel dankbaar zijn.

Beterschap voor Daks.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 14:11

Wat een nachtmerrie zeg!!!
Echt kippevel bij het zien van de beelden....
Misschien dat je op de wonden (bijvoorbeeld die 'onder zijn oksel") calendula littencreme kunt gebruiken! Heb ik zelf hele goede ervaring mee (zowel bij mezelf als bij m'n vorige paard!)
Ik duim heel hard dat hij er weer helemaal boven op komt!

dieseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 14:37

Misschien kan L-Mesitran honingzalf je helpen met de wonden die hij heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 14:52

Dit soort berichtjes lees ik altijd als ze voorbij komen in het nieuws, maar om nu ook het hele verhaal en de nasleep te lezen is toch behoorlijk heftig. Hopelijk houdt hij de stijgende lijn nu vol!

Heeft hij trouwens ook zijn hoeven beschadigd of waren die al kapot of te lang? Op die standfoto na het slootavontuur ontbreken er namelijk ook twee flinke happen uit zijn linkervoorhoef, is dat ook door die schotten gekomen?

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-17 15:11

safina schreef:
Het lijkt wel asbest. In dat geval mag je de brandweer wel driedubbel dankbaar zijn.

Beterschap voor Daks.

Helaas is het ook asbest en daardoor ook echt ontzettend dankbaar.

Daks zijn wonden behandel ik nu met Dermiel wondzalf en zijn plek op zijn voorbeen behandel ik met Dermiel wondspray.

Muppetmayo ik ben ontzettend tevreden met mijn DA, ze doen er alles aan wat ze kunnen en mocht het verslechteren moet hij toch naar Utrecht. Hofland rijd ik dan voorbij en dat doe ik niet zomaar. Helaas hele slechte ervaringen met DAP bodegraven.

Xyzutu2 Daks heeft op een kleine kroonrand beschadiging na geen hoeven beschadigd. Daks heeft altijd al hele slechte hoeven gehad. Volgende week staat de hoefsmid hier weer na krap 6 weken. Deze plekken zijn gekomen doordat er teveel tijd(8 weken) tussen heeft gezeten, deze plekken moeten er uit groeien.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 15:14

wat een avontuur...hopelook loopt het goed af met veel liefde en geduld! :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 15:45

Wat een enorme schok!! Hoe is hij in de sloot terecht gekomen?

Muisssx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 15:57

Jakkes, hoorde al van de brandweer dat het een echte rot situatie was maar de fotos beschrijven dit exact. Fijn dat ie er toch uit is gekomen, veel beterschap gewenst, hopelijk komt ie er weer helemaal bovenop!

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 15:58

Daks schreef:
Muppetmayo ik ben ontzettend tevreden met mijn DA, ze doen er alles aan wat ze kunnen en mocht het verslechteren moet hij toch naar Utrecht. Hofland rijd ik dan voorbij en dat doe ik niet zomaar. Helaas hele slechte ervaringen met DAP bodegraven.

Fijn dat je tevreden bent met je dierenarts :) Ik zei het ook zeker niet om je dierenarts af te kraken, meer om misschien tips te geven. Dat heb ik destijds enorm gemist, ik dacht misschien heb je er iets aan, wellicht had je geen idee over DAP Bodegraven (voor andere zaken zou ik ze namelijk ook voorbij rijden maar dat is een ander onderwerp ;) )
Uiteraard hoop ik dat je helemaal niet richting Utrecht hoeft te rijden :(:)

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-17 16:02

Muisssx schreef:
Jakkes, hoorde al van de brandweer dat het een echte rot situatie was maar de fotos beschrijven dit exact. Fijn dat ie er toch uit is gekomen, veel beterschap gewenst, hopelijk komt ie er weer helemaal bovenop!

Ik zie nu dat je in de buurt woont inderdaad.

De brandweer heeft een dag later hier in die buurt nog een paard uit de sloot moeten halen. En eerder die week was het op een andere stal ook al voor de 3e keer raak. Ze hebben het druk gehad maar vonden deze toch wel het lastigst

Ootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 16:44

Wat een naar ongeluk.
Beterschap voor Daks!

Pferdchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 17:06

Wat een indrukwekkend verslag. Heel veel beterschap gewenst voor je paard!

Muisssx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 17:09

Daks schreef:
Muisssx schreef:

Ik zie nu dat je in de buurt woont inderdaad.

De brandweer heeft een dag later hier in die buurt nog een paard uit de sloot moeten halen. En eerder die week was het op een andere stal ook al voor de 3e keer raak. Ze hebben het druk gehad maar vonden deze toch wel het lastigst

Uhu echt vresselijk alle paarden in de sloot hier in de omgeving, gelukkig bij ons nog geen een. Hoop dat alle dieren eraf komen zonder grote kleerscheuren!

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-17 04:22

Toch had Daks gisteravond weer iets hoger 38.2 blijft dus nog spannend

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 06:19

Lad het al op fb, maar had de link met Bokt niet gelegd... heel veel sterkte voor Daks... hopelijk is hij snel weer de oude :(:)

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 07:19

Is de temperatuur in de avond niet altijd iets hoger dan in de ochtend?

Het gaat gelukkig dus de goede kant op

Amyd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 07:48

Wilde je even sterkte wensen met Daks.
Hoorde van m'n schoonzus dat d'r verzorgpaard in de sloot had gelegen, maar jeetje wat is hij toegetakeld zeg!
Zal voor je duimen dat hij er weer bovenop komt.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 13:08

Hemel wat een verhaal.. Ik duim heel hard dat jouw Daks er weer helemaal bovenop komt! :(:)

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-17 13:21

Daks zijn temperatuur blijft toch iets stijgen. Wel proest hij nu zwart slijm op. Helaas zijn we er dus nog niet.