Fotoshoot met mijn grote zwarte vriend

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 19:33

Denk dat je op zoek moet naar een nieuwe veearts.. Dit beeld blijft idd ook bij mij hangen en niet op een positieve manier, ik hoop dat je er toch over na gaat denken!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 19:35

Toch jammer TS, dat je de berichten in de wind slaat. Maar dat scheelt mij weer tijd en energie die in in dit topic kan steken. Ik besteed mijn tijd liever aan mensen die wel open staan voor tips en goedbedoeld advies over hun paard.
Succes met je paard en straks niet aankomen met de vraag hoe het komt dat hij van het ene op het andere moment niet meer in de benen komt.

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 19:35

Wat ik me oprecht afvraag is wat er in het afgelopen half jaar is verbranderd gezien ik een foto tegen kwam in een vorig topic waar hij er rond en gezond uit ziet... wat is er anders nu

ODonoghue

Re: Fotoshoot met mijn grote zwarte vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 19:40

Eerlijk gezegd denk ik dat TS het na 4 pagina's aan dezelfde informatie wel snapt,

Ik ben het met jullie eens, dat zeker, maar ik neem aan dat, na 4 pagina's aan precies hetzelfde, de boodschap wel is overgekomen.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 19:41

ODonoghue schreef:
Eerlijk gezegd denk ik dat TS het na 4 pagina's aan dezelfde informatie wel snapt,

Ik ben het met jullie eens, dat zeker, maar ik neem aan dat, na 4 pagina's aan precies hetzelfde, de boodschap wel is overgekomen.

Volgens mij heb jij dan niet alles gelezen

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 19:42

Stephanie_86 schreef:
Wat ik me oprecht afvraag is wat er in het afgelopen half jaar is verbranderd gezien ik een foto tegen kwam in een vorig topic waar hij er rond en gezond uit ziet... wat is er anders nu

De winter..... dat is niet gek bij een oudje.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 19:44

TS heeft in een eerder topic al aangegeven gewoon de negatieve reacties te negeren.
Verspilde moeite eigenlijk dus..
Wel heel jammer dat TS voor eigen plezier gaat en niet voor de gezondheid van haar paard om er langer mee samen te kunnen zijn

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 19:45

Dat vraag ik me eerlijk gezegd toch een beetje af ODonoghue.. Wanneer je dit zelf niet ziet en het normaal vind om op te zadelen en te gaan rijden en daar trots foto's van plaatst, komt het wellicht nu ook niet binnen. Trotse foto's naast hem, tuurlijk mag je trots op hem zijn, maar wees niet egoïstisch in dit geval door nog te willen rijden. Hessel kan niet voor zichzelf opkomen, ik heb er geen problemen mee dat de mensen hier namens hem roepen!
Stefanie_86, het kan op die leeftijd zo snel gaan. Als het winterhaar er helemaal af is, zie je nog beter hoe mager hij is. Voerbeleid kan veel doen weer richting de zomer, maar zijn rug wordt niet meer beter ts, dit kan niet meer.
Laatst bijgewerkt door MightyMike op 11-04-17 19:46, in het totaal 1 keer bewerkt

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 19:45

Jeetje mineetje!! Dit beest moet wel gouden karakter hebben om zich zo nog te laten berijden.

Ik vraag me dan altijd af, waar is de directe omgeving om in te grijpen?

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 19:47

Idd denice! Maar misschien durft iemand nu?

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 19:47

fleurtjeuh schreef:
TS heeft in een eerder topic al aangegeven gewoon de negatieve reacties te negeren.
Verspilde moeite eigenlijk dus..
Wel heel jammer dat TS voor eigen plezier gaat en niet voor de gezondheid van haar paard om er langer mee samen te kunnen zijn

Ja.. Het spijt me, maar die indruk krijg ik ook..

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 19:49

Juist ik heb mededlijden met het paard. Ik weet dat ik dit niet mag zeggen, maar ik ga het toch doen.

Deze rug is dusdanig slecht dat je er al niet meer op hoort te rijden, maar daarbij wordt er wel opgereden en VIND ik de Ts veel te zwaar voor deze rug. Het gaat me aan het hart om dit paard zo te zien.

De winter heeft niet alleen meegespeeld aangezien zijn rug nog holler is dan oktober en dat heeft niks met vet te maken maar vooral spier. Ts rijdt door en paard heeft geen vet en geen spier. Wat zij er zo nodig mee wilt rijden rijdt ze op zijn lichaam kapot.

Ik maak mezelf er steeds kwader om merk ik en ik ga daarom ook proberen dit topic uit mijn gedachte te zetten,

Koia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 19:49

Vind het eigenlijk zeer triest die struisvogelpolitiek.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 19:51

Weet iemand toevallig niet waar zij op stal staat? Dit is toch gewoon dierenmishandeling en daar kun je wel wat mee toch?

IncelloAndMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 19:52

denice schreef:
Jeetje mineetje!! Dit beest moet wel gouden karakter hebben om zich zo nog te laten berijden.

hier dezelfde vraag! Zij zouden waarschijnlijk ook meer invloed hebben dan anonieme reacties op een forum...

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 19:52

denice schreef:

Als ik directe omgeving was zou ik haar van het paard trekken. Even hard gezegd, sorry ts maar ik hoop dat je heel hard gaat nadenken over wat je nu doet. Je paard kan het gewoon niet meer. Hij is oud en heeft een hele weke rug. Denk asjeblieft na voor je op stapt en hou op met egoïstisch zijn en aan je eigen plezier denken. Ik snap dat het niet leuk is. Maar sorry dit kan gewoon niet meer.

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 19:53

ODonoghue schreef:

Dat zei ik een pagina terug al, maar iedereen vind het nodig om door te gaan. Ik ben het ook met ze eens, maar het wordt nu wel lichtelijk respectloos. Er worden zelfs conclusies getrokken over dingen die mensen niet kunnen weten. En dan zal de helft van dit topic me nu wel aanvliegen omdat ze denken dat ik het voor TS opneem. Nee, dat doe ik niet. Ik deel de mening van de meeste mensen hier, maar ik vind de manier waarop sommige dat doen een beetje te ver gaan. De tip voor TS is gegeven en wat zij hier mee doet moet ze zelf weten. Ik hoop ook dat ze stopt met rijden, maar dat is niet onze beslissing. Als jullie een stap in de goede richting willen zetten richting dierenleed dan meld je aan bij een dierenorganisatie ofzo. Hier is de tip in elk geval wel binnengekomen, dus meer kun je niet.
Edit; mensen zijn al op zoek naar haar staladres wegens dierenmishandeling. Je moet het maar willen. Succes ermee.
Laatst bijgewerkt door SaraViavia op 11-04-17 19:56, in het totaal 1 keer bewerkt

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 19:56

Ik wil het niet persoonlijk maken dus lat het gaan. Er zal vast een stalgenoot op bokt zitten die precies hetzelfde denkt en misschien nu denkt oke ik ga het toch zeggen.

Ik hoop voor dit paard dat het snel ophoudt

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 20:02

Zelfs mijn moeder (paardenleek) begon al 'och wat sneu' -O-

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 20:04

Laat ik dan toch maar even reageren op dit topic, want het zien van deze foto's breekt toch wel een beetje mijn paardenhartje.
Ik zie een ontzettend gedreven paard en een eigenaresse die er ontzettend veel van houdt. Ik ga helaas wel mee met de rest dat ik echt een té mager en ingevallen paard zie qua vetjes en spieren, ook voor zijn type en leeftijd. Dan mag je bij deze extra waakzaam zijn, ik zal niet de eerste zijn die zegt dat Friezen doorgaan totdat ze er kapot bij neervallen.

Omdat ik gewoon aan je merk dat je ontzettend veel om je paard geeft, hoop ik dat je openstaat voor advies. Je mag me altijd een privé berichtje doen. Ik heb zelf een paard van dezelfde leeftijd KWPN x arabier die ook altijd moeite heeft gehad met vet- en spieropbouw. Ik heb toen van mijn dierenarts een 'wondermiddeltje' (en een hele goedkope ook ;) ) meegekregen die ik zelden bij anderen zie. Mijn paard en ook al een paar anderen van vrienden zijn daar goed mee geholpen om aan te komen. Dus als je wilt, stuur maar even een PB, dan zoek ik in mijn mailgeschiedenis het mailtje van mijn dierenarts op en je mag altijd met me sparren of als je wilt dat ik even met je meedenk. :j

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 20:05

Het lijkt me niet de bedoeling dat er nu een klopjacht wordt geopend op TS. Als ik het me goed herinner is hier onlangs een soortgelijk topic over geweest waarbij een aantal bokkers wel even voor eigen rechter zou spelen. Hoe schrijnend de situatie ook is: dit is natuurlijk niet de bedoeling.
Laatst bijgewerkt door Jolien87 op 11-04-17 20:25, in het totaal 1 keer bewerkt

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 20:07

Maar aan de andere kant Saraviavia en ODonoghue als we allemaal zo zouden denken, komt er geen eind aan dierenleed.. Iedereen maakt zijn eigen beslissingen, maar dat maakt niet dat iedereen een juiste maakt. Ik begrijp het gevoel van de mensen (waaronder ik zelf), het voelt als onmacht voor dit paard en dat maakt dat iedereen er toch op terug blijft komen. Conclusies trekken gebeurd toch naar aanleiding van de foto's, die liegen er gewoon niet om, van deze rug kun je met de beste wil van de wereld niets beters meer maken. Ik ken ts niet, waarschijnlijk ben je een ontzettend lieve meid, en heb je het beste voor met je paard, maar in dit geval is je bril erg roze.

Eigen rechter spelen is onder geen beding goed, maar wanneer iemand de situatie zelf niet goed (kan) beoordelen, is een organisatie die daar bevoegd voor is, een goede optie in mijn ogen om te helpen met het welzijn van het dier als uitgangspunt.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 20:10

Precies, dit aangeven bij de dierenbescherming lijkt me hartstikke normaal en niets overtrokken aan.

HopeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 20:15

MightyMike schreef:
Maar aan de andere kant Saraviavia en ODonoghue als we allemaal zo zouden denken, komt er geen eind aan dierenleed.. Iedereen maakt zijn eigen beslissingen, maar dat maakt niet dat iedereen een juiste maakt. Ik begrijp het gevoel van de mensen (waaronder ik zelf), het voelt als onmacht voor dit paard en dat maakt dat iedereen er toch op terug blijft komen. Conclusies trekken gebeurd toch naar aanleiding van de foto's, die liegen er gewoon niet om, van deze rug kun je met de beste wil van de wereld niets beters meer maken. Ik ken ts niet, waarschijnlijk ben je een ontzettend lieve meid, en heb je het beste voor met je paard, maar in dit geval is je bril erg roze.

Eigen rechter spelen is onder geen beding goed, maar wanneer iemand de situatie zelf niet goed (kan) beoordelen, is een organisatie die daar bevoegd voor is, een goede optie in mijn ogen om te helpen met het welzijn van het dier als uitgangspunt.

_/-\o_ _/-\o_

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 20:24

MightyMike schreef:

Ik kan het alleen maar met je eens zijn, maar laten we oppassen dat we in dit topic niet veel verder gaan dan dit.