bruintje123 schreef:Suikermeisje.
Ik ben zelf ook chronisch ziek. En heb daardoor ook maar beperkte kracht en energie.
Ja ik draag daarom soms ook een spoortje.
Maar ik drijf er niet elke pas mee omdat de werking dan weg gaat.
Juist doordat ik zo weinig mogelijk mijn energie wil verspillen moet hij op bijna niks reageren (joh zou zomaar basis dressuur kunnen zijn) en doet hij dat niet kom ik een keer met de spoor door.
Dat was al belangrijk in de sport maar nu ik niet meer gezond ben ook voor mezelf.
Maar dat kan nooit op een paard dat pijn heeft.
Die probeert zo min mogelijk actief te lopen.
Dus dat zal eerst helemaal weg moeten zijn. Ook voor recreatie en geen zwaar werk.
En pas dan mag er weer een ruiter op.
En met goede les dus niet de doos die nu de kreupelheid niet eens herkent. Zal ook ts met kleine hulpen leren rijden en zo zonder hulpmiddelen veel plezier van haar pony gaan beleven.
Ik begrijp jullie prima hoor. Maar iemand die beperkt is het advies geven maar niet te rijden.
Ik kan dressuurmatig een aardig rondje rijden. Maar met een fjord heb ik toch meer moeite dan een gemiddeld KWPN correct dressuurmatig te rijden. Lopen VAAK op de voorhand en zijn lastiger actief te maken dan een gemiddeld rijpaard. Dus ik denk dat TS niet de capaciteiten heeft om een paard dusdanig te rijden dat het van zichzelf over z'n rug gaat lopen. Wellicht zou ze de thiedeman wat losser kunnen doen zodat die minder diep loopt met z'n neus, maar wel dat ze net dat extra hulpje heeft aan de thiedeman. Waarschijnlijk heeft TS ook wel moeite met balans en heeft ze juist een rustige niet te gevoelige pony nodig om te rijden (sorry if im wrong). Ik denk dat als een pony te gevoelig is op been, die snel te hard gaat lopen. Benen waar je geen kracht of gevoel in hebt gaan al snel heen en weer. Dat is alweer anders dan rijden zonder benen.
Ook zonder kracht en gevoel zal dat spoortje dus niet heel hard inkomen. Terwijl alsjijnof ik onze benen niet stilhouden het wel harder inkomt. Wij hebben namelijk verminderde kracht vergeleken een ander, maar er zit nog wel kracht in.