Knhs instructieweken 2017

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 18:50

Ik lees altijd leuke berichten over de instructieweken. Lijkt mij ook erg leuk om een keer te gaan, al zal dat dit jaar waarschijnlijk nog niet lukken ivm afstuderen.

Programma zelfs bij trainingsdriedaagse vind ik trouwens wel pittig. Ik zie mijn paard nog niet 2x per dag een les doen, tenzij het niks voorsteld.

Hoe doen mensen dat trouwens bij de trainingsdriedaagse met de verschillende takken van sport? Hebben jullie verschillende zadels mee of nemen sommige van jullie ook een sprongentje met een dressuurzadel?

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 18:54

Heeft iemand een idee of je bij die dressuur week met je paard wat je meeneemt L1+5 moet zijn of dat je dit zelf geklasseerd moet zijn?

Zelf heb ik namelijk wel het Z1 gereden. Heb nu echt een moeilijk paard onder mijn kont maar ik weet zeker dat dit heel goed voor hem zou zijn.. maar door zijn gedrag heb ik pas 1x het B kunnen starten.. kan wel een L proef aan, maar dus niet officieel geklasseerd..
Laatst bijgewerkt door DiscoDipp op 09-01-17 18:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 18:55

Ik had altijd 2 zadels mee!

Dat weet ik niet, ik denk het wel. Anders even bellen?

ElSea

Re: Knhs instructieweken 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 19:03

@misslizje als ik zou gaan dan neem ik 2 zadels mee. Een sprongetje tot 40 cm lukt mij nog wel in mijn dressuurzadel maar hoger niet. Mijn dressuurzadel heeft wel grote wrongen waardoor m'n beugels dus niet korter kunnen.

Ik zit echt heel erg te twijfelen tussen de allround en de eventing week.. wat is nou het voordeel/nadeel van de een en de ander?

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 19:31

Vorig jaar was er geen vorm van springen bij op naar de top. Wel een longeerles. Ik heb wel gevraagd om dit jaar een springles te krijgen. Dus daar hoop ik op

Ik neem dan 2 zadels mee

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 19:48

Er staat bij een springles of buitenrit. Mag je dan kiesen denk ik :D

LisaFalco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 22:05

Ik heb het net even besproken met mijn ouders en ze vinden het goed! :D
Lief dat mijn vader mij wil brengen want het is voor ons niet zo dichtbij. Ik ga mij dus inschrijven voor week 8B allround paarden! Ik neem ook 2 zadels mee want met mijn dressuurzadel kan ik echt niet fijn springen.

Ben eigenlijk ook wel benieuwd wat de gemiddelde leeftijd is. Ik ben zelf 19, word volgende maand 20 :)

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 22:14

Ik wil ook naar 8B. Ik heb goedkeuring van mijn baas om vrij te nemen :D

En mijn leeftijd.. ik ben helaas geen 20 meer :o
Maar een weekje lekker ompielen en lekker rijden ben ik altijd voor in :D
Laatst bijgewerkt door IwanLuver op 09-01-17 22:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 22:19

Voor degene die er al een keer geweest zijn.. Lees nu over het zadels mee nemen, maar waar berg je die zadels eigenlijk op daar? Krijg je een kast of iets? Ben toch wel heeeuuul erg zuinig op mijn zadel (en andere spullen uiteraard) :o

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 22:30

Je stal die je daar hebt heeft een ingebouwde zadelkast die je kunt afsluiten met een zelf meegenomen slotje. :)

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 23:26

Iemand hier die mij kan vertellen of je zelf mag bepalen hoeveel hooi hij mag? En hoe zit het met paddock/weide tijd?

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 23:30

Ze worden 2 keer per dag gevoerd met hooi. In de ochtend en in de middag. Je kunt extra hooi aangeven te willen, dan krijgt je paard een plak meer op die tijden. Je kunt ook vragen of ze dit voor je stal willen leggen, maar dit is een afrader omdat dit vaak door anderen wordt weggehaald voor hun paard, ja, dat gebeurt echt. :( In mijn ogen is het hooi veel te weinig, dus ik neem 1 of 2 baaltjes mee om bij te voeren. Vooral voor 's avonds/'s nachts.

Weidegang is niet mogelijk, er zijn 2 longeercirkels/paddocks die je mag gebruiken om los te gooien. Er zijn geen afspraken over wie wanneer mag, als je graag wil dat je paard eruit komt zul je snel moeten zijn, want veel mensen willen dit. :) Ik deed dit meerdere keren per dag een kwartiertje/20 min omdat je moeilijk zo'n cirkel uren in beslag kunt nemen omdat er ook nog andere mensen zijn.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 00:01

Ik hen dat over die klasseringen even nagevraagt aan iemand die al een aantal jaar gaat maar ze denk dat ze dit niet goed keuren :(

Dus helaas, volgend jaar ben ik er dan waarschijnlijk wel bij!

Veel plezier toewenst alvast :D

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 00:03

Change3x schreef:
Ze worden 2 keer per dag gevoerd met hooi. In de ochtend en in de middag. Je kunt extra hooi aangeven te willen, dan krijgt je paard een plak meer op die tijden. Je kunt ook vragen of ze dit voor je stal willen leggen, maar dit is een afrader omdat dit vaak door anderen wordt weggehaald voor hun paard, ja, dat gebeurt echt. :( In mijn ogen is het hooi veel te weinig, dus ik neem 1 of 2 baaltjes mee om bij te voeren. Vooral voor 's avonds/'s nachts.

Weidegang is niet mogelijk, er zijn 2 longeercirkels/paddocks die je mag gebruiken om los te gooien. Er zijn geen afspraken over wie wanneer mag, als je graag wil dat je paard eruit komt zul je snel moeten zijn, want veel mensen willen dit. :) Ik deed dit meerdere keren per dag een kwartiertje/20 min omdat je moeilijk zo'n cirkel uren in beslag kunt nemen omdat er ook nog andere mensen zijn.

Hmm dat vind ik weer wat mindere punten dan.. ik denk nog even verder.

Nogmaals de vraag wat dan het verschil is tussen eventing en allround week? Kim_asterix gaf aan dat je dus hoger niveau crossles hebt bij eventing, is dat het enige?

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 00:06

Ik zat in een allround en eventing week gemixt toen ik voor de laatste keer ging. De eventing groep had 2 of 3 keer crossles ipv 1 keer, waaronder een hele lange les van een uur of 2? Zoiets was het geloof ik.

Dat ze die 3/4 dagen wat minder buiten komen vind ik zelf niet erg.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 00:10

Hier als je extra hooi vraagt krijgen ze echt wel veel hoor. Mijne kreeg het nouwelijks op. De extra plakken gaf ik dan rond 10 uur, daar had ie tot de morgen genoeg aaan (groot paard die altijd eet) en lag er zelfs nog. Ik denk wel dat ik nu zelf ook een paar bakken meeneem, omdat het inderdaad wel eens weggehaald word of vergeten :n als je erachteraan gaat krijg je het wel hoor :j

Eddie_L_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 00:53

Ik hoop dat ik dit jaar voor het eerst mee kan doen met 1B of 3B!! (datum hangt af van m'n vader, want die moet de trailer rijden XD)
Vroeg me alleen wel af of iemand misschien ongeveer het schema van de eventing driedaagse tm 25 jaar weet. Krijg je dan ook iedere dag een dressuurles en dan ipv. 2x springles/training > 2x crossles?

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 09:00

Weet iemand of je bij inschrijving gelijk het gehele bedrag moet betalen of hoe werkt dat?

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 10:34

Eddie_L_ schreef:
Vroeg me alleen wel af of iemand misschien ongeveer het schema van de eventing driedaagse tm 25 jaar weet. Krijg je dan ook iedere dag een dressuurles en dan ipv. 2x springles/training > 2x crossles?

Die drie daagse eventing is 2x springen 2x dressuur en 2x cross. Had een vriendin van mij nagevraagd bij de Knhs

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 11:14

Change3x schreef:
Ik zat in een allround en eventing week gemixt toen ik voor de laatste keer ging. De eventing groep had 2 of 3 keer crossles ipv 1 keer, waaronder een hele lange les van een uur of 2? Zoiets was het geloof ik.

Dat ze die 3/4 dagen wat minder buiten komen vind ik zelf niet erg.

Ja precies. Nou dan ga ik denk ik gewoon voor de allround week.
Bericht van Jester stelt me wel gerust want heb zelf niet de mogelijkheden om een hooibaal mee te krijgen en vind het wel belangrijk dat hij genoeg hooi krijgt.

Brego93

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 11:26

Weet iemand hoe het zit met het meenemen van een hengst? Mag dat?

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 11:29

Ik heb wel eens mensen gezien die een hengst meehadden. De stallen zijn daar ook op gemaakt. Ik denk dus dat het mag, maar als je het 100% zeker wilt weten zou ik de KNHS even bellen!

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 11:30

Hengst meenemen mag maar dan word er geadviseerd om voor een stal op een hoek met ruin ernaast te gaan als het een onrustige hengst is..

Brego93

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 11:33

Top :), ik zou graag de eventing week willen doen met m'n hengst maar zal het voor de zekerheid eens navragen

xDENISEEE_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 11:53

Ik wil mij ook graag gaan aanmelden voor de KNHS instructie weken, word voor mij 5, 6A of 8B. twijfel een beetje wat ik leuker vind en of ik L1+ 5 ga redden haha, en daarbij ken ik ook niemand dus ook best spannend....