Zuidlaardermarkt 2016 dinsdag 18 oktober

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kwii

Re: Zuidlaardermarkt 2016 dinsdag 18 oktober

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 09:23

Ja dat is ook de reden waarom mijn opa koopt, en ik mooi uit het zicht blijf. Dat is een handelaar in hart en nieren :D

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-16 09:39

Zorg altijd dat je geld bij je hebt als je wilt kopen. Pinautomaten zijn snel leeg. Als je een pony/paard wil kopen zal je hem direct moeten kunnen afrekenen.

paardenhandel betekent veel verstand van een paard en nog meer van mensenkennis. Er zijn mensen bij een show willen en waar het niet eens tot een prijs komt, een ander wil juist niet dat hele gedoe en een prijs overeenkomen en hoop dat je veel geluk hebt met je aankoop.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 10:57

Mijn vader was handelaar van Kwpners maar sinds hijzelf niet meer kan rijden is hij ermee gestopt. Oom handeld in miniaturen nog steeds. Ik wil graag in de paints beginnen. Maar mijn jonge hengst heeft geen maatje op de wei nu en een paint aankopen als weidemaatje is ook weer zo duur. Hij kan wel met andere over het draad kriebelen. Daarom een van de reden om een mannelijk projectje aan te kopen. Ik heb voor de rest alleen merries en ik wil van mijn hengst geen kindjes

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 11:31

ik kom ook, met een paar vriendinnen, ik ga elk jaar wel kijken, heb er nog nooit iets gekocht hoewel de verleiding soms groot is ;)

jaren geleden heb ik een appaloosa merrie verkocht, ze heet Tammara, mooi zwart panterbont, zeer mooie afstamming, en eerste premie ster, bij het NAS, ik heb gehoord dat ze nu bij een handelaar staat en mee gaat naar de markt, dus zie je een appaloosa merrie , precies 1 meter hoog, weet dan dat dit een super goede en brave merrie is, ( waarschijnlijk drachtig)ik hoop dat ze verkocht word aan iemand die goed voor haar is, als iemand van bokt haar koopt ,zou ik het graag willen lezen hier :j

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 11:45

Ik kom wel even buurten denk ik.. Weet iemand welk adres ik moet intypen op m'n TomTom? :+ wil proberen om er te zijn om 05.30

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 11:46

Waar moet je eigenlijk het meest op letten bij kopen via markt? Gewoon nieuwsgierig wij hebben nog nooit via markt gekocht.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 11:49

Als je het adres van de Prins Bernhard hoeve invoert ben je al heel dichtbij.

Denk er alleen wel aan dat het bij de PBH betaald parkeren is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 14:11

jolandje schreef:
ik kom ook, met een paar vriendinnen, ik ga elk jaar wel kijken, heb er nog nooit iets gekocht hoewel de verleiding soms groot is ;)

jaren geleden heb ik een appaloosa merrie verkocht, ze heet Tammara, mooi zwart panterbont, zeer mooie afstamming, en eerste premie ster, bij het NAS, ik heb gehoord dat ze nu bij een handelaar staat en mee gaat naar de markt, dus zie je een appaloosa merrie , precies 1 meter hoog, weet dan dat dit een super goede en brave merrie is, ( waarschijnlijk drachtig)ik hoop dat ze verkocht word aan iemand die goed voor haar is, als iemand van bokt haar koopt ,zou ik het graag willen lezen hier :j

Heb je een foto van de pony?

Nog maar 16 daagjes *\o/* heb er echt heel veel zin in!
Weet iemand misschien hoe laat de eerste paarden ongeveer aankomen?

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 14:30

Iemand idee wat je voor haflinger/fjord kwijt bent? Iets ouder mag ook sws boven 4/5 jaar. En beleerd.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 14:30

Believe schreef:
jolandje schreef:

Afbeelding
hier de linkse , met haar veulen bij mij geboren
Afbeelding
hier met een ander veulen , ook bij mij geboren

Afbeelding

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 18:08

Believe schreef:
jolandje schreef:

Nou, toen ik mijn eerste keer heen ging, sliep ik bij iemand en zijn we wezen stappen die avond van te voren.. En toen stonden er rond 2 uur 's ochtends ook al behoorlijk wat paarden, bijna allemaal al verkocht voor de slacht..

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 21:15

Niemand die mijn vraag kan beantwoorden?

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 21:19

Zoals Dustinlover al eerder zei, alles op de markt boven de 3 is "beleerd". Als je een goed gereden haf/fjord zoekt moet je niet op de markt zijn, die staan er maar bar weinig. En als ze er al staan zul je al snel boven de 1000€ uitkomen als het een beetje maat heeft en ook nog braaf is.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 21:21

Froukje schreef:
Zoals Dustinlover al eerder zei, alles op de markt boven de 3 is "beleerd". Als je een goed gereden haf/fjord zoekt moet je niet op de markt zijn, die staan er maar bar weinig. En als ze er al staan zul je al snel boven de 1000€ uitkomen als het een beetje maat heeft en ook nog braaf is.

Oke! Bedankt.

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 21:24

Ik volg ook! Altijd leuk om te zien waar mensen mee thuis komen.

Dit jaar alweer 10 jaar geleden dat ik mijn paard daar als veulen heb gekocht.. Wat vliegt de tijd! Nooit een dag spijt van gehad :)

Siesje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 21:31

Mbt adres: Stationsweg in Zuidlaren. Bij aankomst in Zuidlaren zie je wel borden die je de weg wijzen voor het parkeren. De paardenmarkt is dit jaar verplaatst, omdat de paarden verder van de kermis af geplaatst zijn.
Ze staan nu in een door hekken afgeschermd deel, tussen de Zuiderstraat en Het Achterom.
Wij staan opnieuw met een tent (drinken/eten/lekker warm worden :Y) ) aan Het Achterom. Hoop op droog en lekker koud herfstweer!
Nadeel van het werken in de tent is dat we echt geen mogelijkheid hebben iets aan te schaffen. Nou ja, nadeel... misschien maar beter ook!

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 21:44

Ik hoop ook beetje op redelijk weer dan ga ik waarschijlijk met me vader.

Ben erg benieuwd..

roekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 21:59

Haha siesje, ik durf bijna niet heen te gaan dit jaar... kom zo weer thuis met een frodo, zoveel leuke welsjes elk jaar weer. En dat vlakbij jullie tent.......

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 00:51

Janinevv schreef:
Froukje schreef:

Oke! Bedankt.

(Beleerde) Fjorden zijn momenteel duur, dus verwacht ze op de Markt ook gestegen in prijs :j
Voor 1000 euro mag je idd al in je handjes knijpen. In Elst was er 1 al 1800 euro :Y)

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 07:14

Amber_ schreef:
Janinevv schreef:

Oke! Bedankt.

(Beleerde) Fjorden zijn momenteel duur, dus verwacht ze op de Markt ook gestegen in prijs :j
Voor 1000 euro mag je idd al in je handjes knijpen. In Elst was er 1 al 1800 euro :Y)[/quote]

Oh haha oke! Nou ik ga gewoon heen zijn ook niet echt op zoek maar stel ik zie iets leuks.. :+ ik vind alleen altijd alles mooi en soms sneu dat ik denk die wil ik zo mee nemen.

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 13:58

Ik ga ook weer heen. Samen met twee vriendinnen, vooral degene die vorig jaar niet mee kon heeft er veel zin in.

jolleknol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 14:42

ik had graag gegaan maar helaas ik woon 3uur rijden er vandaan ;p dus word overleggen of ik nog ga, maar zou ooit graag een trekpaard (kruising eventueel) willen kopen maarja dat gaat niet passen in mijn ford ka :D hahaha

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 17:11

Amber_ schreef:
Voor 1000 euro mag je idd al in je handjes knijpen. In Elst was er 1 al 1800 euro :Y)

paramuse schreef:
[q

Ik ga samen met iemand anders mee en we hebben voornamelijk tinkers en een aantal rijpony's C,D en af en toe E formaat

TINKERS kosten niks..

http://2016.epic-auctions.com/epic-auct ... ?PageNo=15
Laatst bijgewerkt door ceasario op 03-10-16 17:20, in het totaal 1 keer bewerkt

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 17:16

Komt ook omdat steeds vaker tinkers zijn met een str*ntkarakter. Krijg ze regelmatig binnen op stal. Eentje uit een resevaat gaat wel maar de meeste ervan := (das mijn persoonlijke ervaring)

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 17:34

Ik vind zelf erg veel gedoe vanwege de sokken ;)