Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Art_Ificious schreef:In de winter (vanaf half september of begin oktober) wou ik hem sowieso op rust zetten.
Ik weet dat er dan namelijk ook meer energie gaat naar het warm houden van zijn lichaam.
In de winter ga ik hem ook extra bijvoeren met luzerne en een handje vitalbix.
Dan pak ik hem vanaf januari of februari weer op. Ligt er ook net aan hard het dan nog vriest want stiekem hoop ik op een strenge winter dit jaar (vraag me niet waarom).
.
Art_Ificious schreef:Helemaal stil zetten? Dan ontploft hij van de energie.
Heeft met deze extreme hitte vaker op stal gestaan dan buiten. Als hij buiten mocht in de avond ontplofte hij en ging hij rennen en bokken vlak langs de weidedraad, Niet ideaal dus.
Hij moet zijn energie ook kwijt kunnen op onbelast beweging geven toch?
Heeft met deze extreme hitte vaker op stal gestaan dan buiten. Als hij buiten mocht in de avond ontplofte hij en ging hij rennen en bokken vlak langs de weidedraad, Niet ideaal dus.
Al helemaal niet als er binnenkort ijs en sneeuw ligt op de weides.
terpentijn schreef:Ik begrijp uit diverse commentaren dat er veel méér misgaat met de opgroei dan wel opvoeding van Harley... ja, ik heb de andere topics van TS ook doorgelezen.
TS zou gewoon eens bij het begin moeten beginnen: wat is eigenlijk een páárd, wat heeft een paard nodig om paard te zijn (wei, soortgenootjes, vrij lopen en rennen), want daar alleen schort het al een flink stuk aan gedegen paardenkennis bij TS.... kennelijk zijn in de directe omgeving van TS geen ervaren paardenmensen te vinden, die TS eens willen bijscholen in bovenstaande.
Niks weten is geen schande, maar niet béter willen doen, dat gaat ten koste van je paard. Altijd.
bruintje123 schreef:Ijs en sneeuw op de weides?
Ik weet niet waar jij woont. Maar hier in Nederland valt dat wel mee.
Mijn paarden komen zomer en winter buiten. Elke dag. En juist daarom weten die dat sneeuw glad is. ZE weten ook dat ze niet na een uurtje alweer naar binnen moeten dus gaan ook niet compleet uit de bol.
En ja soms schuift er toch wel eens een.
Liever dat ze paard zijn dan van ellende gaan luchtzuigen.
Ik heb altijd wedstrijd sport paarden gehad. Met ook pit in hun lijf dus ik denk echt dat ik daarom wel weet waar ik het over heb.
Dus ook jou harley kan gerust bij goed stal management zonder rijden op de wei.
Hoe moest dat anders toch voordat hij twee werd?
Ninx schreef:Staat je paard alleen?