Superschimmel's ZZ-Licht debuut

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-16 10:42

Bedankt voor jullie reacties!

Ik wil toch even reageren op de stang en trens/ sporen opmerking.
Ik heb persoonlijk geen probleem met het gebruik van deze hulpmiddelen tijdens het rijden. Ik gebruik in training zelf ook af en toe een dressuurzweep als hulp om te kietelen en zo de achterhand te activeren voor verdere verzameling.
Wat mij wel tegen staat is als bovenstaande hulpmiddelen verkeerd worden gebruikt en het paard daardoor op pijn moet reageren in plaats van druk. En dit eerste zie ik helaas wel vaak gebeuren.
Ik ben dus van mening, ook omdat ik mijn paard geheel zelf heb opgeleid, dat het gebruik van sporen en stang en trens in hogere klassen niet nodig hoeft te zijn. Je kan teugelhulpen op een trens verfijnd geven ook in moeilijkere oefeningen. Het is aan jou als ruiter om deze verfijning voor elkaar te blijven hebben, waardoor je de 'stuurbekrachtiging' van een S en T niet nodig hebt. Sporen zijn mijn inziens, ook vanuit mijn ervaring met het rijden van andermans paarden, hetzelfde verhaal.

@ Eenhoorn, Dankje! Vind ik leuk om te lezen, dat is inderdaad precies de bedoeling!

@ Nikkidekerf, Dankjewel! Ik zal het vanavond aan hem doorgeven hihi *D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 10:53

Ik mag dit graag zien. Een mooie ontspannen beeld! Prachtig maar wat heb je ook een mooi paard. Mooi klassieke uitstraling en best veel paard. Er komt wat aan zeg maar en als ik dan lees hoe je hem zo fijn kan rijden (als een harmonica) heerlijk <3 .

Je eenvoudige optoming vind ik een nog fijner beeld geven.

Mag je zeker trost op zijn :j

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 11:31

*\o/*
stitchlover schreef:
Wauw wat een hoop leuke reacties, dankjulliewel! Ik rij en train inderdaad altijd zoals we hier rondrijden! Busted doet het er super op en is fijn licht aan de hulpen.

@MarjanB, dankje! Hij is inderdaad geen propje, maar gelukkig niet echt overdreven lang. Hij beweegt erg ruim en is altijd heel los in zijn lichaam geweest. In zijn opleiding heb ik de verzameling daarom heel geleidelijk geoefend en gevraagd. Dat zorgt ervoor dat hij als een harmonica in en uit te schuiven is. Hij is nog steeds een 'elastiekje', kan makkelijk de ruimte pakken in verruimingen en is weer heel soepel terug in de verzameling te rijden.

Wat je zegt over de SenT zie ik om me heen inderdaad vaak gebeuren, maar die 'roofbouw' doe ik mooi niet aan mee. Gewoon lekker je dier de tijd geven om sterker te worden!

*\o/*

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 12:27

stitchlover schreef:

Ik wil toch even reageren op de stang en trens/ sporen opmerking.
Ik heb persoonlijk geen probleem met het gebruik van deze hulpmiddelen tijdens het rijden. Ik gebruik in training zelf ook af en toe een dressuurzweep als hulp om te kietelen en zo de achterhand te activeren voor verdere verzameling.
Wat mij wel tegen staat is als bovenstaande hulpmiddelen verkeerd worden gebruikt en het paard daardoor op pijn moet reageren in plaats van druk. En dit eerste zie ik helaas wel vaak gebeuren.
Ik ben dus van mening, ook omdat ik mijn paard geheel zelf heb opgeleid, dat het gebruik van sporen en stang en trens in hogere klassen niet nodig hoeft te zijn. Je kan teugelhulpen op een trens verfijnd geven ook in moeilijkere oefeningen. Het is aan jou als ruiter om deze verfijning voor elkaar te blijven hebben, waardoor je de 'stuurbekrachtiging' van een S en T niet nodig hebt. Sporen zijn mijn inziens, ook vanuit mijn ervaring met het rijden van andermans paarden, hetzelfde verhaal.

Buiten het feit om dat ik dit een enorm fijn beeld vind geven en echt mooi om te zien dat je zonder deze hulpmiddelen deze klasse ' even' doorstuurt, vind ik je reactie over het gebruik van sporen en s&t helemaal professioneel. Ga zo door samen :j

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 12:35

Wauw dit ziet er echt super fijn uit!

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 12:47

Petje/Capje af voor jou! TOP!!
En inderdaad ook hier een extra compliment voor zo min mogelijk hulpmiddelen, betekent dat je paard een happy athlete is die goed aan de hulpen staat!

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 12:58

Wauw! Wat zijn jullie een gave combinatie! Ik denk dat jullie toch wel een goal zijn van veel paardenmensen, op een trensje en zonder poespas een nette ZZ-L proef neerzetten. Gaaf! :D

Galeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 14:27

Gefeliciteerd met de winstpunten! Ik heb je nog zien rijden zaterdag en het zag er fijn uit +:)+

Anoniem

Re: Superschimmel's ZZ-Licht debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 14:57

Oh ik zou zo graag een filmpje van jullie willen zien! Ben enorm geïnspireerd door dit topic! :)

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-16 15:31

@ Osmo, thanks! Ja klopt hij is niet echt een dressuurballerina te noemen. Dat vind ik ook erg mooi. Naast Democraat zit er dan ook gelders bloed en tuigpaard in de moederlijn :)

@ Galeo, dankjewel! Volgens mij heb ik jou ook zien rijden in het M toch? Zag er ook fijn uit!

@ picasso, helaas heb ik deze proef niet kunnen laten filmen, ik zal even kijken of ik nog wat recents heb op mijn computer.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 16:02

freeride schreef:
I love it,dít is dressuur <3

Helemaal mee eens, wát een mooie combinatie!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 16:35

Ik zag de foto op de voorpagina en dacht dat is een Democraat ;-) en een bekende ook nog, blijkt nu haha (uit het topic). Wat ziet hij er goed uit en wat doen jullie het goed! Knap hoor!

Galeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 16:36

stitchlover schreef:

@ Osmo, thanks! Ja klopt hij is niet echt een dressuurballerina te noemen. Dat vind ik ook erg mooi. Naast Democraat zit er dan ook gelders bloed en tuigpaard in de moederlijn :)

@ Galeo, dankjewel! Volgens mij heb ik jou ook zien rijden in het M toch? Zag er ook fijn uit!

@ picasso, helaas heb ik deze proef niet kunnen laten filmen, ik zal even kijken of ik nog wat recents heb op mijn computer.

Ja klopt! Dankje, was ook mijn debuut :j

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 17:06

Wat een geweldig beeld is dit zeg :) Daar word je gewoon blij van!

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-16 17:19

@ Fargo, dankje! Ja klopt is ook al weer een tijdje geleden dat het topic actief is geweest :P

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 19:45

Zo, dat ziet er fijn uit, zo wil ik ook rond kunnen sturen :-)

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-16 22:01

Getup schreef:
Zo, dat ziet er fijn uit, zo wil ik ook rond kunnen sturen :-)

Bedankt voor het compliment!

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 22:03

Leuk!! Gefeliciteerd met je mooie debuut! Stoere schimmel en mooie combinatie zijn jullie +:)+

LdJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 22:23

Ik heb ook stukjes van je rijden mee kunnen krijgen zaterdag (wedstrijdsecretariaat) en het zag er erg fijn uit! Super leuk dat je zo'n debuut hebt gemaakt, op naar de volgende wedstrijden!

Eveliene79

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 22:42

Hier de trotse juf! speciaal een account aangemaakt. Nogmaals ben ik heel trots op jullie en we gaan gewoon lekker door op deze manier :)
Laatst bijgewerkt door Eveliene79 op 30-08-16 22:59, in het totaal 2 keer bewerkt

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 22:48

Nou ben ik natuurlijk enorm benieuwd hoe de juf heet en waar ze zelf heeft leren rijden :D

Qwillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 23:01

I Liked It. Ga zo door!

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-16 08:41

@ Smeetjoew, Dankjewel!

@ Ldj, Dankje voor het compliment! Jullie nogmaals bedankt voor de fijne wedstrijdorganisatie ;)

@ Eveliene79, Zeker!Op naar de slipjas *\o/*

@ Sizzle, Ik les al jaren bij Eveliene Olie, zij heeft ons dan ook vanaf B niveau tot nu begeleidt.

@ Arjan, Dankje!

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 17:58

Prachtige combi en mooi om te lezen hoe je reageert op de dressuur en bijbehorende hulpmiddelen

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 18:00

Dit is echt een droomcombi....ik vind het zo'n fijn en ontspannen beeld!! Petje af!