Voorval buitenrit

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 16:58

Palmera schreef:
RusselNuwell schreef:
Ik vraag me altijd af wat er in dat soort mensen omgaat :=
Vorige week kreeg ik in de binnenstad een serenade met het liedje meisjes met rode haren, door drie mannen van ongeveer twee keer mijn leeftijd. Ja, dan denk ik echt 'oh, laat ik daar nu direct bovenop springen'.

Dit dus. Waar haal je het nou weer vandaan dat ze het voor je zongen met de intentie dat jij wel even bovenop ze zou springen?
Ze zongen dat liedje. En punt. Waarschijnlijk is het geen seconde in hun hoofd opgekomen dat jij ze door middel van een beurt zou bedanken voor de serenade.

Ronduit zorgwekkend, maar ook lachwekkend, hoe velen hier mannen afschilderen.

Hier ben ik het wel mee eens. Die mannen bedoelen daar echt niet mee dat ze je in bed willen hebben, die maken op hun manier een lolletje. Ik zie er echt het kwaad niet van in.
Maar goed, ik kan het ook beter met mannen vinden dan met vrouwen.

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 16:59

Palmera schreef:
RusselNuwell schreef:
Ik vraag me altijd af wat er in dat soort mensen omgaat :=
Vorige week kreeg ik in de binnenstad een serenade met het liedje meisjes met rode haren, door drie mannen van ongeveer twee keer mijn leeftijd. Ja, dan denk ik echt 'oh, laat ik daar nu direct bovenop springen'.

Dit dus. Waar haal je het nou weer vandaan dat ze het voor je zongen met de intentie dat jij wel even bovenop ze zou springen?
Ze zongen dat liedje. En punt. Waarschijnlijk is het geen seconde in hun hoofd opgekomen dat jij ze door middel van een beurt zou bedanken voor de serenade.

Ronduit zorgwekkend, maar ook lachwekkend, hoe velen hier mannen afschilderen.

Nouja, het liedje kan ik nog om lachen hoor, maar als ik dan niet reageer word ik nageroepen met arrogante prutsmuts. Zal niet de eerste keer zijn, en zeker ook niet de laatste. Dat jij vindt dat het niet erg is dat mannen zo naar je roepen, moet je lekker zelf weten, maar ik vind dát best zorgwekkend, maar ook wel lachwekkend. -En mannen zo afschilderen is wel heel erg generaliserend, ik heb het echt niet over alle mannen gelukkig.-

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 16:59

enamorada schreef:
En het kan niet zo zijn dat ik dan maar in een slobberbroek over straat moet 'omdat ik opmerkingen anders kan verwachten'. Ja, ik kan het verwachten, betekent dat dat ik een respectloze behandeling moet accepteren?

En dus, als jij niet in een slobberbroek gekleed gaat, maar in bv een mooi jurkje, en een man fluit jou na, is dat dan meteen respectloos? Kun je dat dan niet zien als een compliment: dat je een mooie vrouw bent?

Verder: heel erg dat jij misbruikt bent en nee, ik kan me daar niets bij voorstellen. Ik denk alleen wel, dat als jij dergelijke opmerkingem als eng opvat, je wellicht beter hulp kunt zoeken. Zeker omdat je aangeeft ook niet bang te zijn om een situatie op de spits te drijven. Dus voor je eigen veiligheid en plezier in het leven is dit wat ik je mee kan geven. :(:)

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 17:05

Palmera schreef:
enamorada schreef:
En het kan niet zo zijn dat ik dan maar in een slobberbroek over straat moet 'omdat ik opmerkingen anders kan verwachten'. Ja, ik kan het verwachten, betekent dat dat ik een respectloze behandeling moet accepteren?

En dus, als jij niet in een slobberbroek gekleed gaat, maar in bv een mooi jurkje, en een man fluit jou na, is dat dan meteen respectloos? Kun je dat dan niet zien als een compliment: dat je een mooie vrouw bent?

Verder: heel erg dat jij misbruikt bent en nee, ik kan me daar niets bij voorstellen. Ik denk alleen wel, dat als jij dergelijke opmerkingem als eng opvat, je wellicht beter hulp kunt zoeken. Zeker omdat je aangeeft ook niet bang te zijn om een situatie op de spits te drijven. Dus voor je eigen veiligheid en plezier in het leven is dit wat ik je mee kan geven. :(:)

Ik krijg voor de gevolgen die deze gebeurtenis op mij heeft gehad al hulp, maar bedankt voor het meedenken :)
Ik heb de goedkeuring van anderen (zeker door middel van een fluitje) niet nodig. Daar vraag ik niet om.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 17:06

Ik vind je reactie op die beste man eigenlijk best raar. Ik ben ook niet het type dat me zulke dingen laat zeggen, maar ik trek eerder 1 wenkbrauw op bij deze opmerking en loop door, dan dat ik iemand ga corrigeren(zeker als er drank bij komt kijken).

Natuurlijk heb je alle recht om dit tegen iemand te zeggen, en hoeft die vent niet zulke dingen te zeggen.
Ik zeg ook absoluut niet dat je gedrag uitlokt met je opmerking, maar ik adviseer je wel om bij zulke 'loze' opmerkingen, je gewoon gedeist te houden. Er was drank in het spel, zij waren met een grote groep. Als het echt een opmerking was die veel te ver zou gaan, moet je zeker weten optreden. Maar om zoiets zinloos.. tja. Wat levert het op moet je dan denken. Trek 1 wenkbrauw op en loop door, geen aandacht aan schenken.
Verder is wat die groep deed echt ongelofelijk. En heel onverantwoordelijk, ze hebben geen idee wat ze doen en hoe een paard kan reageren. Gelukkig is alles goed gegaan dan, maar ik vrees dat je weinig kunt doen. Maak hoogstens een melding bij politie of dat restaurant/cafe waar ze zaten of het personeel mee op wil letten en vertel over het voorval. meer kun je denk ik niet doen.

Ik vind het moeilijk oordelen over de opmerking van deze beste man in kwestie, jij hebt hem seksistisch opgevat, maar zoals ik het indenk zou ik inderdaad mn wenkbrauw optrekken, hem een lekekr arrogante bek geven en lekker laten.

Als het echt verder zou gaan, zou ik me laten horen. Je hoeft het niet te accepteren, maar ertegen in gevecht gaan heeft ook weinig zin.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 17:16

enamorada schreef:
Ik heb de goedkeuring van anderen (zeker door middel van een fluitje) niet nodig. Daar vraag ik niet om.

Ik heb de goedkeuring van een ander óók niet nodig. Maar dat neemt niet weg dat als iemand mij een compliment geeft ik daar met een glimlach op reageer. Weet je, waarschijnlijk vind de ander zo'n reactie leuk, en maak je de dag van de complimentgever ook goed met die ene simpele glimlach. :)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 17:19

Mara2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 17:20

|o |o :x

AlwaysH

Re: Voorval buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 17:26

Wauw, óf de mannen moeten gaan realiseren dat de meerderheid van de vrouwen het niet leuk vindt...

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 17:54

Palmera _O_

Probeer aan dingen een leuke draai te geven.. Idd een compliment ipv sexuele uitlaten.. Maakt je dag een stuk leuker.. :)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 18:14

AlwaysH schreef:
Wauw, óf de mannen moeten gaan realiseren dat de meerderheid van de vrouwen het niet leuk vindt...

Jij weet dat de meerderheid van de vrouwen een compliment niet waarderen en daarom mogen DE mannen geen compliment maken tegen alle vrouwen.

Ik loop laatst met twee vriendinnen 's nachts door Malaga. Lopen er een paar leuke uitziende jongemannen achterop en er komt een opmerking over de spannende tatouage van de ene dame van knie onder haar korte rokje tot boven haar top naar haar schouder.
Welnu die (zowel de tattoo als de dame) IS :wow: en ze reageert er +:)+ op.
Kreeg de andere ook een compliment en ook die reageerde +:)+
Als begeleidend manspersoon was ik het helemaal eens met de opmerkingen :j
Gewoon een stel vrolijke mannen die een waardering uiten voor vrouwelijk schoon. Verder NIETS.
De dames waren er beiden helemaal blij mee.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 18:18

Tuurlijk mag een man een compliment geven, maar niet met zo'n seksuele ondertoon, waar het duidelijk over ging.
Overigens heb ik ook liever vrienden dan vriendinnen, maar ik hoef niet van wildvreemde mannen te horen dat mijn broek mooi is, raar compliment.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 18:22

Tsja mensen die gedronken hebben kunnen maffen dingen zeggen... Ik heb ook wel eens in aangeschoten bui een meid complimenten gegeven over der nagellak op der tenen :+ ...

Sexuele ondertoon is een interpretatie die je zelf eraan geeft.. Misschien klopt het, misschien niet.. Je kan gelijk van slechtste uitgaan maar ook van het leukste.. Voor ern sexistische opmerking vind ik mooie broek ook raar

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 18:26

Dat snap ik, maar ik vind het best wel raar als jr smiddags al aangeschoten in een café zit.
Maarja, ik heb nog nooit gedronken en was het ook niet van plan.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 18:31

AlwaysH schreef:
Dat snap ik, maar ik vind het best wel raar als jr smiddags al aangeschoten in een café zit.

Moeten we het daar ook nog over gaan hebben? :')
Dus mannen mogen geen complimenten geven, geen flauwe grappen maken, niet 's middags drinken en liever helemaal niet. Wat mogen ze eigenlijk wel? :+

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 18:43

Ik vind het een beetje raar dat iedereen denkt dat de mannen de broek echt mooi vonden, maarja.
Ik kan me heel goed voorstellen waarom TS zo reageerde en daar ging het over. Ze weet wat ze de volgende keer moet doen.
Het enige wat ik hier over wilde zeggen is dat ik niet geloof dat de mannen al aangeschoten waren. Dat is namelijk wat er veel als argument wordt gebruikt.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 18:47

Als ze echt perse een sexistische opmerkingen willen maken zijn er veel betere te bedenken als iemand op een paard zit :) :')

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 19:01

Palmera schreef:
AlwaysH schreef:

Moeten we het daar ook nog over gaan hebben? :')
Dus mannen mogen geen complimenten geven, geen flauwe grappen maken, niet 's middags drinken en liever helemaal niet. Wat mogen ze eigenlijk wel? :+

Je vergeet nog 'geen eigen mening hebben' en op Bokt al helemaal niet _O-

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 19:05

En vrouwen moeten elke opmerking maar accepteren en glimlachen, zelf al voelt ze zich er onprettig bij. 'Psst psst lekker schatje' is natuurlijk iets geweldigs om te horen als je gewoon op straat loopt :')

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 19:11

Maar er werd geen psst psst lekker schatje gezegd.. ;) er werd gezegd 'mooie broek'

vrouwen voelen zich tegenwoordig te snel onprettig bij opmerkingen :) als het een vrouw was geweest was ze waarschijnlijk hartstikke blin ermee geweest.. Terwijl die vrouw ook lesbisch kan zijn en haar probeerde te fixen..

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 19:12

En als ze overduidelijk aangeven dat ze er geen prijs op stellen, mogen deze twee jonge dames worden uitgescholden en in een gevaarlijke situatie worden gebracht. (Pony's laten schrikken)
Ach ja, die arme, arme mannen....
:o? >;)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 19:16

Gianti schreef:
Maar er werd geen psst psst lekker schatje gezegd.. ;) er werd gezegd 'mooie broek'

vrouwen voelen zich tegenwoordig te snel onprettig bij opmerkingen :) als het een vrouw was geweest was ze waarschijnlijk hartstikke blin ermee geweest.. Terwijl die vrouw ook lesbisch kan zijn en haar probeerde te fixen..

Niemand hoeft voor een ander te bepalen wanneer ze zich onprettig mag voelen. En nee dat werd niet gezegd maar er werd wel geprobeerd haar paard te laten schrikken. Dat vind jij acceptabel gedrag? Apart.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 19:18

Mars schreef:
En vrouwen moeten elke opmerking maar accepteren en glimlachen, zelf al voelt ze zich er onprettig bij. 'Psst psst lekker schatje' is natuurlijk iets geweldigs om te horen als je gewoon op straat loopt :')

En die krijgt van mij, vergezeld van mijn liefste glimlach ook een "heel charmant van je, hoor" te horen. En ondertussen wandel ik rustig verder. ;)

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 19:19

Ik heb nergens gezegd dat ik DAT acceptabel vind! ;)

Ts bepaald daar in tegen toch ook voor haar vriendin dat zij zich er onprettig bij voelde door voor haar terug te reageren?

Idd Palmera :)) gewoon lekker luchtig houden dan er zelf meer lading aan geven
Laatst bijgewerkt door Gianti op 17-08-16 19:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 19:20

Lezen is nogal moeilijk :') Ik geef op :+