Mijn hengst in de wilde kudde van Staatsbosbeheer!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

J30d

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 10:07

WoW wat een prachtige hengst en wat een gave kans!!

Flowery

Re: Mijn hengst in de wilde kudde van Staatsbosbeheer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 10:18

Wat onwijs gaaf dat je paard deze kans heeft gekregen! :D

En stiekem moest ik wel grinniken bij sommige reacties. Altijd ophef over paarden die 23/7 in een box staan en dan staat een paard eens in een grote kudde en heeft alle ruimte, is het weer niet goed :+

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 10:20

Jotoma schreef:
Wat tof! Heb niets met fjorden, maar wat een tof beest. Wat houdt dat rode precies in? Misschien ben ik kleurenblind, maarik verwachte een voskleurige fjord te zien na de intro :D

Ipv van een zwarte aalstreep en manen heeft deze fjord een "rode".

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-16 10:33

Jotoma schreef:
Wat tof! Heb niets met fjorden, maar wat een tof beest. Wat houdt dat rode precies in? Misschien ben ik kleurenblind, maarik verwachte een voskleurige fjord te zien na de intro :D

Gio is qua gloed roder en donkerder dan de normale fjord zeg maar :D Hij heeft idd nergens zwart

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

extasy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 10:35

Flowery schreef:
Wat onwijs gaaf dat je paard deze kans heeft gekregen! :D

En stiekem moest ik wel grinniken bij sommige reacties. Altijd ophef over paarden die 23/7 in een box staan en dan staat een paard eens in een grote kudde en heeft alle ruimte, is het weer niet goed :+

Ik weet niet of je op mijn bericht stuurt, maar ik bedoelde het absoluut niet lelijk.
Ik zei,
Ik zou het mijn paard nooit aandoen om weer terug te moeten.

Dat is mijn mening, en zo denk ik er over. Als zij er geen moeite mee heeft dan is het toch alleen maar prachtig dat hij dit mee kan maken.
Iedereen zijn eigen ding hoor. Daar hoeft niet iedereen het mee eens te zijn toch? Zou de wereld saai van worden hoor

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 11:03

Wauw, wat een plaatje! Hij is bijna goud!
Dank voor de uitleg, nu zie ik het :D

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 11:11

Oh wat leuk zeg! En wat een mooie kans!

Waar staat hij precies? Is dit bij Hellegatsplein? Of bij de Slikken? Ik woon ook op Flakkee, wel leuk om hem eens een keer te gaan "spotten" :D

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 11:37

NatassJa schreef:

Waar staat hij precies? Is dit bij Hellegatsplein? Of bij de Slikken? Ik woon ook op Flakkee, wel leuk om hem eens een keer te gaan "spotten" :D

Bij de Slikken, je kunt er dus niet langs met de auto. Er zijn wel excursies te boeken via Staatsbosbeheer (in de zomer 2x per week)

myhorsesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 13:41

Jaaaaaaaaaah Gio de mooiste Fjord in het wild! *\o/* <3
Wat een knapperd!!!!!!!!!!!
Wat een zwaar leven heeft hij toch arme powny.. na zijn mooie omgeving met zo'n gave dames zou ik ook niet meer naar huis willen :D

Snap wel zeer goed dat je niet meer kunt w8 tot jullie weer samen kunnen gaan werken :Y)

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 13:48

Wauw wat een mooie kans zeg! Heerlijk voor hem zo'n zomer!

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 13:51

Wat gaaf zeg! <3 en wat een prachtige hengst.

Zie het als een sabbatical. Een vakantie... Jammer als het weer voorbij is, maar dat mag geen reden zijn om het dan maar helemaal niet te doen :D

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 13:56

Wauw, die Gio heeft echt de vakantie van zijn leven. Ik denk dat iedere hengst wel droom van zijn vakantiebaantje. Echt super dat je hem deze kans geeft.

Paard2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 14:01

Wat super gaaf!

Nu kan die even echt paard zijn :-p

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 14:22

Wauw, super gaaf zeg! Wat heerlijk voor hem dat je hem dit gunt!!

Mocht ik ooit zo'n kans krijgen zou ik die echt met beide handen aanpakken, die kans zal er niet komen want helaas voor mijn paard is hij een ruin O:)

Ik ben zeer benieuwd hoe hij is als hij weer terug naar huis gaat.

3timesmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 14:38

Knap paard en volgens mij heeft hij een vakantie waar elke hengst van droomt :D

Lucia88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 14:43

Wat een knapperd heb jij! Genieten, die foto's!

Larissa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 15:06

Wauw wat een gave hengst en wat een kans voor hem! Vind vooral foto 11 en 12 echt super mooi <3

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 15:10

Wat een kans voor hem zeg :D
Maar ik snap ook heel goed dat je blij bent als je hem straks weer thuis hebt

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 15:38

Wat heerlijk voor hem <3
Mijn paarden hebben ook een jaar op 11 hectare gestaan, die stonden daarna ook op de paddock alsof ze nooit anders hadden gedaan. Geen probleem voor ze als ze maar eten en aandacht krijgen.

Wat ik me wel afvraag, krijg je hier nog een soort van vergoeding voor? Het is toch een risico wat je neemt met je prachtige hengst.

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 15:47

Erg gaaf hoor!

Weet je hoe het verder zit met de kudde, is de merriegroep in principe stabiel over de jaren heen? Iemand moet tenslotte weten waar je het beste heen kan voor eten, drinken, schuilplaatsen en de beste plaatsen om te relaxen :) Kan me voorstellen dat dat voor Gio allemaal vraagtekens zijn geweest toen hij net aan kwam, dan is leiding geven lastig!
En als hij weer naar huis komt, komt er dan (in het voorjaar?) een andere hengst voor hem in de plaats?

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 16:12

Wauw, dat je het aangedurfd hebt om je paard zo "terug het wild" in te sturen. Zo te zien vermaakt hij zich prima. En wat lief dat hij naar je toe kwam draven toen je hem riep. Zal wel weer wennen zijn als hij de kudde straks moet verlaten. Houd ons op de hoogte van de vorderingen! En volgend jaar allemaal kleine mooie veulentjes van hem. Hoe leuk!

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-16 16:26

Indy_Mouse_9 schreef:
Erg gaaf hoor!

Weet je hoe het verder zit met de kudde, is de merriegroep in principe stabiel over de jaren heen? Iemand moet tenslotte weten waar je het beste heen kan voor eten, drinken, schuilplaatsen en de beste plaatsen om te relaxen :) Kan me voorstellen dat dat voor Gio allemaal vraagtekens zijn geweest toen hij net aan kwam, dan is leiding geven lastig!
En als hij weer naar huis komt, komt er dan (in het voorjaar?) een andere hengst voor hem in de plaats?

Ik was helemaal in de zevende hemel toen hij me herkende haha :)) lekker ding is het! Ja blijft toch even goed wennen voor hem, de kudde staat daar al jaren. Die kennen alles wel dus hij heeft echt van de merrie s geleerd waar alles is. Er lopen ook oudere merries van tegen 30, die lopen er al jaaaaaaren :D Ze hebben een eigen hengst, die komt volgend jaar terug. Gio is er nu voor bloed verversing. Dus hopen op veel merries haha

Azmay schreef:
Wat heerlijk voor hem <3
Mijn paarden hebben ook een jaar op 11 hectare gestaan, die stonden daarna ook op de paddock alsof ze nooit anders hadden gedaan. Geen probleem voor ze als ze maar eten en aandacht krijgen.

Wat ik me wel afvraag, krijg je hier nog een soort van vergoeding voor? Het is toch een risico wat je neemt met je prachtige hengst.

Ja Gio is gehuurd door Staatsbosbeheer als dekhengst :D

NatassJa schreef:

Gio staat bij de Slikken!

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 16:33

Jotoma schreef:

Tja, je kan het op meerdere manieren bekijken. Deze hengst heeft een half jaar vakantie en kan zich gedragen zoals hij oorspronkelijk zich behoort te gedragen. Hoe fijn is dat?
Daarnaast kan je als mens ook niet vakantie voor t leven houden toch? En kijk je ook met plezier terug op je vakantie, maar rol je daarna weer in de dagelijke structuur.

Geneties is hij ook vos maar dan met de wildkleur er overheen. Voor het idee, dit zijn alle fjordenkleuren:

Afbeelding

Van links naar rechts, rodblakke (vos), gullblakke (palomino), grablakke (zwart),brunnblakke (bruin en meest gekend) en ulsblakke (valk). Dan heb je nog een 6de kleur namelijk kvit en dat ia dan cremello geloof ik maar die word bij fjorden niet geaccepteerd.

Ik vind hem met strak geknipte coupe toch knapper hoor Amber.. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 16:56

Er is een Bokker die een witte heeft.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-16 16:57

Morganlefay schreef:
Er is een Bokker die een witte heeft.

Zijn wel meerdere met een witte fjord hier idd :))