Bezoek aan de koninklijke stallen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 08:54

Ik ga morgen naar de stallen alleen je mag geen grote tassen e.d. meenemen maar we gaan er voor nog even de stad in, iemand een idee hoe ik dit kan doen haha?

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 09:43

omdraaien, daarna de stad in

xxxmh

Re: Bezoek aan de koninklijke stallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 10:17

Gaat niet want we kunnen pas om 15.15 naar de koninklijke stallen in en daarna kan mijn vader ons naar huis brengen want hij werkt in Den Haag, scheelt weer een treinritje terug naar Beverwijk haha.

Heeft iemand een idee of er in den haag centraal van die bagage kluizen zijn?

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 10:35

_kimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 10:39

Laatst bijgewerkt door petraaken op 26-07-16 14:09, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: link herplaatst.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 12:17

oh sorry

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 15:49

Nou dat viel tegen :j
Binnen 15 min weer buiten !

aniek1985
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 16:27

Ow jeej, dat beloofd niet veel goeds.

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 16:37

Oh vertel? anders ga ik er niet de reis naar Den Haag voor maken. Zit ik met een chagrijnige boyfriend namelijk :').

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 16:59

Wat leuk dat jullie naar het mooie Den Haag komen!
De stallen zelf zijn zeker leuk om een keer te zien maar persoonlijk vond ik het niet meer dan dat.

Ik zou naderhand over het noordeinde de stad in lopen. Winkeltjes kijken. Genoeg te shoppen.

Hapje eten op het Plein bij Luden of South of Houston. Vergeet vooral niet om over het binnenhof te lopen aangezien deze binnenkort voor 5 jaar afgesloten gaat worden.
Na het eten om de hofvijver heen lopen en genieten van de rust en het uitzicht daar. Met schemering duiken voor de parkieten. Via het pleintje daar tegenover (Plaats) waar ook de oude stad muur staat kom je weer bij het Noordeinde.

Veel plezier in m'n mooie stadje!

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 17:10

Was echt maar weinig te zien. 1 klein rijtje stallen de tuigkamers maar dan alleen vanaf de deur en de koetsen zie je ook vanachter lint.
In de kleine rijbaan draait een film. Als je geluk hebt en vooraan staat kan je medewerkers vragen stellen maar gezien wij de eerste groep waren hadden wij al niet echt de mogelijkheid om iets te vragen gezien er een flink aantal al niet de kans geven om ook wat vooraan te staan.
Stuk of 6 paarden waar je bij de stallen bij kunt om te aaien maar dat doet iedereen.

Steph_Lana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 17:15

ik ga er ook heen, ik ben benieuwd. weet iemand of je mag fotograferen ?

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 17:19

Ja als je maar niet flitst

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 17:41

15 minuten? Ik ben vanmiddag geweest en ben 1 uur en 15 minuten binnen geweest. Ik vond het echt geweldig, je kon de paarden aaien in stal en als er een paard uit was met de stal medewerker. Je kon van alles vragen etc.

@Mondy: is toch best logisch dat het tuig en de koetsen en auto's vanachter een lint kan zien, wat denk je wat voor geld daar staat?!

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 18:22

xxxmh schreef:
15 minuten? Ik ben vanmiddag geweest en ben 1 uur en 15 minuten binnen geweest. Ik vond het echt geweldig, je kon de paarden aaien in stal en als er een paard uit was met de stal medewerker. Je kon van alles vragen etc.

@Mondy: is toch best logisch dat het tuig en de koetsen en auto's vanachter een lint kan zien, wat denk je wat voor geld daar staat?!

no oliebol ... uiteraard snap ik dat :'). Maar alles staat hutje mutje en maar kleine openingen om iets te zien en weinig info.
tja ja zal vast wel langer rond kunnen hobbelen daar als je lang de paarden gaat aaien en de mogelijkheid hebt om vragen te stellen. In ons geval stonden er genoeg voor ons die je niet echt de kans gaven ook wat te kunnen vragen.
En om dan alleen de paarden te aaien kan ik ook gewoon langs stal gaan bij wijze van.
Dus nee ik had wel wat meer info ed verwacht. Er is meer poeha om dan dat t was.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 18:28

Ik ben in Londen bij de Royal Mews geweest (koninklijke stallen) en daar kon je vier paarden in stallen zien op best wel veel afstand. Dus ik vond dit echt geweldig om te zien en wens iedereen die nog heen gaan heel veel plezier en het is zeker de moeite waard.

Ik zal zo even m'n foto's bekijken en misschien een topic van maken, het zijn geen super goede foto's alleen. Het licht was best vervelend met foto's maken.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 21:22

Het wordt geen topic, daar zijn de foto´s te slecht voor. Was moeilijk te fotograferen op bepaalde plekken. Toch even een paar foto´s:

1. Zo dichtbij kun je komen bij een deel van de stallen:
Afbeelding

2. Gelderse paard wat je kon aaien:
Afbeelding

3. En wauw wat een mooie Friezen stonden er <3
Afbeelding

PrutjeTootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 21:29

Ik wilde heel graag maar heb geen kaartje kunnen bemachtigen

PrutjeTootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 21:29

Dusja beetje pech.... Jammer |(

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 21:36

blij dat ik niet kaartjes heb.
paarden aaien kan ik de hele dag al is het een koninklijk paard. hoewel een vriendin er zo uren kon staan die houd van aaien.
zal wel leuk zijn het te zien, maar dan niet in een grote groep.

wel leuk dat er foto's geplaats zijn, geeft wel een leuk beeld erbij :)

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 21:52

Zo zie ik het niet dat het alleen maar paarden aaien is. Je komt op een unieke en mooie plek waar je niet snel komt en je ziet prachtige paarden en rijtuigen. Maar goed, iedereen zijn eigen mening en die respecteer ik! Ik vond het erg leuk!

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 21:57

xxxmh schreef:
Zo zie ik het niet dat het alleen maar paarden aaien is. Je komt op een unieke en mooie plek waar je niet snel komt en je ziet prachtige paarden en rijtuigen. Maar goed, iedereen zijn eigen mening en die respecteer ik! Ik vond het erg leuk!

dat is het natuurlijk ook, die kans krijg je niet vaak om daar te komen. persoonlijk heb ik niet zoveel met unieke plekken tenzij het iets kwa natuur is ofzo.. grote waterval ofzo.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 05:46

Tja als het nou stervensduur was zou ik dat ook zeggen Cristiene, maar de kaartjes zijn 6 euro ( en voor mij zelfs nog goedkoper, maar dat terzijde) dus ook geen schokkende wereldprijs.

Ik ga 18 aug, ben benieuwd :)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 07:10

Het is voor de paarden ook erg wennen. Normaal is het zalig rustig op stal ondanks dat het veel hengsten bij elkaar zijn Nu lopen er elke dag bezoekers door de stal. Leren ze ook weer van.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 14:16

Ik zou gisteren gaan. Helaas niet ver gekomen aangezien mijn (net nieuwe 2e handse) auto grote storingen aangaf en ik eerst op de ANWB moest wachten en dan door hun begeleid naar de dealer kon rijden. Om daar weer te wachten en niet geholpen te kunnen worden. En dan met 80 km/h over de snelweg weer naar huis kon..

Zijn er nog kaartjes beschikbaar? Doen we dan een poging 2
Met dezelfde hopelijk gerepareerde auto :')