Wohlan: van opgelicht naar lichte tour

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 11:57

Dorine92 schreef:
Arjan1983 schreef:
Dit zegt iets heel goeds over je rijstyle en management naar t paard toe, toppie! Ik ben eigenlijk een beetje nieuwschierig naar zijn afstamming?

Vader onbekend, moeder onbekend. Hij heeft pas sinds zijn achtste een paspoort

Geweldig!

Zo zie je maar weer afstamming echt echt niet belangrijk.

beauty_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 11:59

Heb je hem gekocht op de stal van de eerste foto ? ... Die stal ken ik namelijk

amyblub

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 12:00

Wauw!!!! Wat een verandering zeg! Ongelooflijk dat dit hetzelfde paard is, prachtig :D

Qwillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 12:02

Dit zegt iets heel goeds over je rijstyle en management naar t paard toe, toppie! Ik ben eigenlijk een beetje nieuwschierig naar zijn afstamming?
[/quote]
Vader onbekend, moeder onbekend. Hij heeft pas sinds zijn achtste een paspoort[/quote]

Geweldig!

Zo zie je maar weer afstamming echt echt niet belangrijk.[/quote]

Daar was mijn vraag ook niet om bedoeld. Wohlan heeft ook erg veel van mijn merrie weg! Wohlan lijkt mij een erg inteligent en sensibel paard, klopt dit?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 12:08

Holy shyte....die 1e foto....Langhors _O- Dat je daar nog iets van hebt weten te maken....Superknap!

Kalender7

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 12:13

Wauw, geweldig! Paardje mag ook heel blij zijn dat hij bij jou terecht gekomen is. Heel veel plezier en succes nog samen!

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 12:24

Mijn aller eerste gedachte was: Hoe dan?!!!
Wat een transformatie zeg en wat een prestatie! Ongelooflijk! Hier mag je super trots op zijn. Ben heel benieuwd waar jullie gaan eindigen.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 12:26

Wat een verhaal zeg, heel erg mooi dat je paard dan zo is geworden! _/-\o_ Super :D

Humphry

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 12:29

Knap werk hoor, fijn ook voor het dier. Wie weet wat er anders met hem gebeurd zou zijn.. +:)+

Wel even een puntje waar ik eigenlijk niemand over 'hoor', op de foto's 2,3 en 4 zie ik een paard wat niet in volledige ontspanning loopt of oogt dat alleen zo? Om dan al niet over zijn mond te spreken. Krijg je hier geen jurycommentaar op? Foto 5 en 6 lijkt zijn mond wat losser te zijn maar oogt ook nog niet helemaal gesloten.

Verder ben ik erg benieuwd tot hoe ver jullie het gaan schoppen :D

Succes!

_Alarm_wlkp

Re: Wohlan: van opgelicht naar lichte tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 12:35

Wauw!
Petje af voor beide!
Prachtig om te zien hoe ie is ontwikkeld.

minkieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 12:36

WOW petje af zeg dat je er toch voor bent gegaan.....paardje heeft mazzel gehad dat hij bij jou terecht is gekomen.
Echt niet voor te stellen dat je foto's allemaal één en hetzelfde paard zijn.....echt diepe respect voor jou.

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 12:54

_/-\o_ fantastisch werk ts!

Ben benieuwd wat jij aan zijn karakter gemerkt hebt. Is hij erg veranderd van gedrag? Kan me voorstellen dat ie heel erg unhappy was toen je hem kocht en dat ie nu een blij paard is.

En ben ook benieuwd wat je plannen met hem zijn. Houd je hem? Denk dat jullie wel een prachtige band hebben samen+

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 13:02

Petje af erg knap. Hopelijk kun je nog vele jaren van hem genieten

Monica72

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 13:03

Goh die is veranderd op de eerste foto ziet hij eruit als een ongelukkige ezel en op je laatste foto's een trots dressuurpaard :j

LibertyLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 13:06

Wow
Ongelooflijk
Wat een verschil!!!
Ik heb zo'n zelfde verhaal meegemaakt met de verkoper van mijn paard

Echt top wat jullie hebben bereikt!!

Respect!

Floortje2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 14:10

Respect dat je dit paard een kans hebt gegeven en dit met hem presteert inmiddels! Jij hebt echt door alles heen kunnen kijken en zag mogelijkheden in dit paard. Dat talent hebben maar weinig mensen.

Nog heel veel plezier met hem en ik hoop dat jullie nog heel ver gaan komen!

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-16 14:13

beauty_xxx schreef:
Heb je hem gekocht op de stal van de eerste foto ? ... Die stal ken ik namelijk

Daar heb ik proefgereden. De verkoopster zei dat hij hier sinds kort in pension stond. Toen ik achter de oplichting kwam en de stal belde, wisten ze van niks. Heel vreemd. Weet nog steeds niet hoe het precies zit

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-16 14:17

Arjan1983 schreef:

Vader onbekend, moeder onbekend. Hij heeft pas sinds zijn achtste een paspoort[/quote]

Geweldig!

Zo zie je maar weer afstamming echt echt niet belangrijk.[/quote]

Daar was mijn vraag ook niet om bedoeld. Wohlan heeft ook erg veel van mijn merrie weg! Wohlan lijkt mij een erg inteligent en sensibel paard, klopt dit?[/quote]
Hij is inderdaad onwijs intelligent. En hij wil me altijd te slim en te snel af zijn. Slimste jongetje van de klas zijn zegmaar. Juf ik weet het allang hoor!
Sensibel weet ik niet. Hij heeft wel een tijdje gehad dat hij helemaal flipte als het anders ging dan dat hij in zn hoofd had, maar inmiddels is hij heel flexibel en vlug met veranderingen

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 14:20

Gezien zijn conditie van toen kan hij best in de overlevingsmodus hebben gestaan of gewoon even murw zijn geweest.
Dan is het heel lastig om dingen te verwerken die anders gaan dan je gewend bent.

Hij is mooi opgeknapt zeg. :j

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-16 14:23

Humphry schreef:
Knap werk hoor, fijn ook voor het dier. Wie weet wat er anders met hem gebeurd zou zijn.. +:)+

Wel even een puntje waar ik eigenlijk niemand over 'hoor', op de foto's 2,3 en 4 zie ik een paard wat niet in volledige ontspanning loopt of oogt dat alleen zo? Om dan al niet over zijn mond te spreken. Krijg je hier geen jurycommentaar op? Foto 5 en 6 lijkt zijn mond wat losser te zijn maar oogt ook nog niet helemaal gesloten.

Verder ben ik erg benieuwd tot hoe ver jullie het gaan schoppen :D

Succes!

Hij heeft inderdaad een lelijke smoel tijdens het werk. Dat is zijn dingetje. Hij heeft nooit zn mond helemaal dicht. Altijd aan het kauwen en hij heeft niet zulke charmante tanden helaas. Krijg er nooit commentaar op want de verbinding is licht en vriendelijk. Behalve dan als ik hem niet lekker voor elkaar heb in een proef door omstandigheden (enge dingen enzo) en daardoor geen tempocontrole heb. Dan staat er op het protocol dat ie zn mond open heeft. Maar dat heeft elk paard als je hem probeert met de teugels te remmen omdat je geen tempocontrole hebt.. Meestal staat er juist iets van: vriendelijk gereden / vriendelijk beeld / ziet er makkelijk uit enz enz en dan nog waar we aan moeten werken

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-16 14:26

Willeke_ schreef:

Ben benieuwd wat jij aan zijn karakter gemerkt hebt. Is hij erg veranderd van gedrag? Kan me voorstellen dat ie heel erg unhappy was toen je hem kocht en dat ie nu een blij paard is.

En ben ook benieuwd wat je plannen met hem zijn. Houd je hem? Denk dat jullie wel een prachtige band hebben samen+

Hij kijkt wel anders uit zijn ogen en hij is nu heel braaf, terwijl hij in het begin ongelooflijk dwars kon zijn. Maar dat had ook deels te maken met onwetendheid.. dat ie niet doorhad dat hetgene wat ik vroeg gewoon fysiek mogelijk was.
De plannen weet ik nog niet. Misschien als leerpaard voor de juiste persoon. Maar mocht hij de gp halen dan zou ik wel heel sterk gaan overwegen om hem te houden als dank. Kan er nu nog weinig over zeggen

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-16 14:28

Monica72 schreef:
Goh die is veranderd op de eerste foto ziet hij eruit als een ongelukkige ezel en op je laatste foto's een trots dressuurpaard :j

Dat zeiden ze op stal ook toen ik daar met hem aankwam vlak na de koop:
OH MIJN GOD wat heb jij voor lelijke ezel gekocht. Ben je niet goed ofzo? :+ :D

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 14:28

Dorine92 schreef:
Willeke_ schreef:

Hij kijkt wel anders uit zijn ogen en hij is nu heel braaf, terwijl hij in het begin ongelooflijk dwars kon zijn. Maar dat had ook deels te maken met onwetendheid.. dat ie niet doorhad dat hetgene wat ik vroeg gewoon fysiek mogelijk was.
De plannen weet ik nog niet. Misschien als leerpaard voor de juiste persoon. Maar mocht hij de gp halen dan zou ik wel heel sterk gaan overwegen om hem te houden als dank. Kan er nu nog weinig over zeggen

Leuk! Veel succes nog!

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 14:29

Wauw wat een transformatie! Veel succes nog verder samen :D

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 14:31

Dorine92 schreef:
Monica72 schreef:

Dat zeiden ze op stal ook toen ik daar met hem aankwam vlak na de koop:
OH MIJN GOD wat heb jij voor lelijke ezel gekocht. Ben je niet goed ofzo? :+ :D

_O- _O- Herkenbaar. Bij ons vroeg de DA of we haar nog terug konden brengen. En dat alleen maar omdat onze knol 'shoot to kill' uithaalde tijdens de buigproef.... :D