Fietser begon uit te halen naar mijn paard.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 14:04

Ik snap wel dat je bent geschrokken, TS!

Ik hoop alleen dat de man niet eerst aangifte doet tegen jou. Want jij hebt hem geslagen met een zweep. Dat zullen ze ook wel zien als mishandeling.
Neemt niet weg dat die fietser zomaar jouw paard mag slaan! Op een gegeven moment moet je toch wat als hij je lastig blijft vallen.

Sommige mensen kunnen van een mug een olifant maken; tja, je reed niet op je eigen pad, maar daar had je, mijns inziens, wel een goede reden voor. Maar je reed toch ook niet op het fietspad. Een 'normaal mens' had zich misschien in stilte geërgerd of hooguit er iets van gezegd en het daarbij gelaten.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 14:09

Bedankt voor de toelichting, maakt het wel iets helderder zo.

En val jezelf niet veel af, op zulke momenten reageer je toch redelijk instinctief. Het slaan van onschuldige dieren lost niks op, die kunnen er niks aan doen. Daar zou mijn bloed ook van koken. Hopelijk heeft die man - op pijnlijke wijze - geleerd van zijn fouten!

OleJon

Re: Fietser begon uit te halen naar mijn paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 14:13

jij hebt helemaal niks fout gedaan. durft die vent wel een onschuldig dier slaan? ik had hetzelfde gedaan, en als het kon had ik zijn beide benen ook gebroken. dan zijn ze bij mij aan het verkeerde eind. jij hebt je paard beschermt. klasse daarvoor. en het was noodweer. zijn vrouw zal het wel vaker hebben gezien. anders had die er op gereageerd zou je zeggen.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 14:15

nuvel schreef:
Wbt Sammie, ik was in fout en daar heeft ze een punt.

Stond dit bord er dan? Want anders is het geen verplicht ruiterpad ;)

Afbeelding

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 14:25

Tja, ik hoop dat de striemen bij hem nog lang te zien zijn. Dit valt voor mij onder de noemer zelfverdediging en ik zou zeker bij de politie melding maken van het voorval. Juist omdat hij bewust de confrontatie met jullie op zocht, hij was er al langs dus had ook gewoon door kunnen fietsen, ip daarvan vond hij dat hij jullie moest beletten om verder te gaan. Jullie hebben niemand in gevaar gebracht, hij wel. Als het mijn man was geweest had ik hem ook nog eens de fietspomp over z'n botte kop gemept!!

lolotjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 14:28

gelukkig heb ik het nog niet mee gemaakt.
mijn grote haflinger ruin (+-164) kennende mag hij dan rustig over zo'n persoontje heen denderen met mijn toestemming en dat doet hij ook rustig.
op stal staat hij niet voor niets bekent als tenk :+

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 14:48

Maartje1990 schreef:
nuvel schreef:
Wbt Sammie, ik was in fout en daar heeft ze een punt.

Stond dit bord er dan? Want anders is het geen verplicht ruiterpad ;)

[ [url=m/ThCLop.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ben trouwens ooit eens in Zeeland ergens geweest en daar staat een (tekst)bord met:

Ruiterpad

-------

Geen toegang met paarden

:=

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 14:56

Natuurlijk, de ruiter mag er komen, maar dan wel zonder paard :j

Leviosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 15:05

_/-\o_ _/-\o_

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 15:11

Er zijn gewoon een paar trieste mensen op de wereld, jammer dat jullie er 1 zijn tegengekomen. Ik vind dat je terecht hebt geslagen. Ik had er wellicht nog een galopje aan gewaagd O:)

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 15:26

Oei, wat naar. Ik kan me ergens wel voorstellen dat je uithaalde. Maar het mag natuurlijk niet. Ik ben een paar jaar geleden ook erg geschrokken van een man. Die had een stok in zijn hand en toen hij vlak bij was liep hij naar ons toe met de stok boven zijn hoofd geheven alsof hij ging slaan. Je snapt gewoon niet dat iemand het in zijn hoofd haalt. Dit bleek een 'grapje'. Ik kan goed invoelen wat er op dat moment door je heen ging!

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 08:39

Maartje1990 schreef:
Natuurlijk, de ruiter mag er komen, maar dan wel zonder paard :j

Hoe was het ook al weer?

Een paard zonder ruiter is nog steeds een paard.
Een ruiter zonder paard is maar gewoon een mens :+

voor de afwisseling even een wat luchtig bedoelde post ;)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 09:19

Ik kreeg er accuut een Thelwell-gevoel bij :')

Afbeelding

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 09:24

Sammie schreef:
Ik kreeg er accuut een Thelwell-gevoel bij :')

[ Afbeelding ]

Heb je er wellicht ook een vergrootglas bij?

--

Wat een rottige situatie, TS. Ik snap wel dat je dan even niet meer weet wat te doen en uit verdediging een paar tikken uitdeelt. Je zou inderdaad verwachten dat als beide partijen volwassen zijn, je ook met elkaar kan praten in plaats van iemands pad gaan blokkeren..

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 09:28

Goed gehandeld! Ik snap dat je na veel waarschuwen hem een tik hebt gegeven. Je hebt prima je paard verdedigd!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 09:35

Selina schreef:

Nee, ik krijg 'm niet groter. Wel geprobeerd, maar mn chroome heeft wat problemen.

Misschien kun je hem zelf vinden via google. Thelwell horse -> afbeeldingen de enelaatste van de bovenste rij (bij mij dan)

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 09:35

Sammie schreef:
Selina schreef:

Nee, ik krijg 'm niet groter. Wel geprobeerd, maar mn chroome heeft wat problemen.

Misschien kun je hem zelf vinden via google. Thelwell horse -> afbeeldingen de enelaatste van de bovenste rij (bij mij dan)

Afbeelding

:D

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 09:44

+:)+

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 13:13

Goed gehandeld ts +:)+ als ik het was geweest dan had die muts van een vrouw ook op dr sodemieter gekregen! ~~}>
Zulke gefrustreerde mafketels zou je het liefste neer taseren grrrrr.... -:(-

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 23:03

Gatver joh die had van mij toch ook een paar flinke lellen gekregen hoor!
Geen één die het moet wagen een vinger naar mijn paard uit te steken! Die had ik wel zo gemept dat ie geen 2de keer zou uithalen! Rotvent!

Gelijk wat je verkeerd doet, dan nog geeft dat geen recht tot agressie van die man uit!
Zijn arme vrouw zou ik dan weer niet op dr sodemieter gegeven hebben want die krijgt er waarschijnlijk al meer dan genoeg van hem uit! Dat arme vrouwmens leeft waarschijnlijk ganse dagen in zo'n omstandigheden dus daar kun je enkel medelij mee hebben!

Maar hier ook een merrie die gewoon rustig over iemand heen stapt als ik haar toestemming geef dus die zou hem gewoon platgewalst hebben terwijl ik hem mepte :-D

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 16:29

Ik had hetzelfde gedaan. En ik had direct ook de politie gebeld.
Dit soort dingen zijn natuurlijk niet gebruikelijk en je hoopt dat je zoiets nooit tegenkomt, maar voor dit soort situatie leer ik mijn jonge paard nu al om door te lopen als ik aangeef dat hij door moet lopen. Ik leer hem om ook door mensen en paarden heen te lopen als ik dat zeg. gevolg is wel dat ik hem af en toe een paar passen achteruit moet zetten omdat hij in mijn ruimte staat, maar dat hebben volgens mij alle jonge paarden.

Ik hoop dat mijn paard straks inderdaad door iets of iemand heen kan lopen als ik dat vraag.

Ik denk dat je voor de merrie echt weer de tijd moet nemen om het vertrouwen op te bouwen en weer heeel rustig aan korte stukjesnaar buiten. heb je al geprobeerd om er een man bij te zetten die haar snoepjes geeft en wat aandacht en die 'er gewoon is' zodat ze wellicht iets meer vertrouwen krijgt?

Nuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-16 17:07

De merrie is mijn niet bang voor mannen maar de ruin wel. We zijn al terug naar buiten geweest en dat ging gewoon goed zoals altijd. Zijn ook niet echt veel mensen tegen gekomen.

Mannen kan hij wel degelijk vertrouwen. Net als mijn man en mijn broertje daar is hij niet bang voor. De dierenarts van onze kliniek kwam enten. Het is dat ik hem zelf getraind heb anders had ik hem niet kunnen kalmeren. Maar voor de mensen die hij vertrouwd doet hij alles en laat zich door veel dingen heen praten alleen niet door een man die hem wil slaan. Wat volledig te begrijpen is en niet aan hem ligt. Dus nee ik ga daar niet meer aanwerken. Het enige wanneer hij van het erf komt is als we buitenrijden. Hij is 19 jaar. We willen hem geen stress geven maar juist genieten van zijn goede gezondheid en de lekkere ritjes die ik en mijn schoonzusje samen kunnen maken.

lindalacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 16:38

man heeft ze niet allemaal op een rijtje ben ik bang. In het dagelijks leven mag je iemand best aanspreken op regels, of de regels nou terecht zijn of niet. Maar hij mag niet slaan. Op het moment dat je een paard met ruiter slaat breng je ze beide in gevaar. Jij hebt intuïtief en in reactie gehandeld door een mep te verkopen met de zweep, slechts als doel om de man te laten stoppen. Wees blij dat jij en je paard rustig zijn gebleven. In een andere combinatie had dit heel vervelend af kunnen lopen.

Als een fietser op de stoep fietst mag ik zijn fiets ook geen trap geven, brengt fietser in gevaar. Ik mag er wel wat van zeggen. Ik gebruik dit voorbeeld slechts om een objectief voorbeeld te geven, geenszins om de waarde van een paard met die van een fiets te vergelijken........

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 19:35

Tsja je reed waar je niet mocht rijden maar dat is nog niet een reden om je aan te vallen.
Ik vind niet dat je schuldig hoef te voelen, wat dit soort situati's had ook verkeerd af kunnen lopen. Die man weet toch niet hoe jou paard er op reageerd.
Als het met mijn paard was overkomen had ik er afgelegen, en hij waarschijnlijk een of meerdere trappen gehad. Mijn paard zou er daarna vandoor gevlogen zijn met alle gevolgen van dien.

Ik moet zeggen dat het mij ook opvalt dat mensen steeds vaker een kort lontje krijgen. Heb laatst nog met mijn vriend mee gemaakt in de supermarkt. Die vroeg of hij er even langs mocht. Nou je had die vrouwen moet horen.. Stress van de huidige maatschappij ofzo?

AS1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 19:03

Jezus, wat een d*biel!! -:(-
Super dat je voor je paard bent opgekomen hoor!
Ik vind, dat als iemand gewelddadig doet naar jou (of in dit geval naar je paardje) en niet luistert naar woorden, dat je dan vanuit zelfbescherming best een klap mag uitdelen hoor!! Pff.. sommige mensen...