Nou bedankt!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 22:12

Waarom heb je dan nog paarden als je er eigenlijk geen tijd voor hebt?

Het zijn toch jou paarden? Jij bent toch ten alle tijden eindverantwoordelijk voor die dieren? :?

Of je nou een eigen zaak hebt of niet, jij hebt gekozen voor die dieren te houden, op een eigen weide , dus dat je er zelf voor moet zorgen, kan die meid toch niks aan doen?

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 22:13

Het klinkt alsof je met "we hebben zoveel voor haar gedaan" denkt haar voor vanalles te kunnen claimen.
Dat zou ik ook niet pikken en een andere plek zoeken. Zeker in combinatie met de 'trap na' die je geeft door haar nogal at te verwijten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 22:13

Resistance schreef:
Er komt steeds terug in je post dat je 1 dag meer de paarden deed dan zij en dat je haar dat verwijt, maar in godsnaam, het zijn toch jouw paarden?!

Ja, dat snap ik ook niet. Je hebt er zelf twee op je wei staan. En dat meisje een shetje, waar ze jou ook nog 50 euro per maand voor betaalt. Maar je vindt het een probleem dat jij maar liefst vier keer per week ging en zij maar drie? 8)7
Meen je dat nou serieus?

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 22:14

Rocamor schreef:
He? dit verhaal heeft vorige week toch ook al op Bokt gestaan?

Ja.... TS uit haar frustratie al dagen in meerdere topics. De boosheid lijkt maar niet te zakken.

DeHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 22:15

Als ze daadwerkelijk zo incompetent en veeleisend is als je haar hier beschrijft dan zou ik blij zijn dat ze weg is. Heb jij weer alles zelf in de hand en hoef je geen gunsten meer te verlenen die uiteindelijk helemaal geen gunst blijken, maar een zware opgave.
Volgende keer als er iemand kom vragen of er een pony mag staan laat je diegene zelf betalen voor alle aanpassingen. Dan hoef je je niet zielig/ in de rug gestoken te voelen als ze weer vertrekken. Voor nu plan B inzetten en de paarden verhuizen naar je vriendin zodat je man zich geen slag in de rondte hoeft te werken.

FjordHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-16 22:16

maar ik zeg toch nergens dat omdat ik A B C doe, dat zij dat ook moet? Ik zeg gewoon dat dit onze afspraak was! Wij hebben dit afgesproken, zwart op wit. Van in het begin.

Maar ik zie niet in hoe zij dan zohard haar best heeft gedaan (naar ons toe kwam het eerder over dat ze wel haar best wou doen, maar dat het te veel moeite koste, zoals vb vaak zeggen "ik kom helpen "maar dan een uur op voorhand sturen "neen ik kom toch niet". Tja.. en wij zijn dan de slechte... )

Idd waarom 2 paarden toevertrouwen, ik had het beter niet gedaan ik besef dat nu ook wel. Ik had vertrouwen in haar dat ze het op die periode wel ging kunnen, dat we ze genoeg tips hadden gegeven.. Dat is een grote fout van mij geweest.

Haar te claimen?? op welke manier??? Ik word echt pisnijdig van dit topic. Er waren eerlijke afspraken waarin iedereen ene beetje werk deed van de paarden. Hoe is zij dan de heilige en wij de slechte? Omdat ik de opmerking heb gemaakt over de paarden? Los daarvan, wat hebben wij ze in godsnaam verkeerd gedaan? Buiten enorm hard gesteund en constant complimenten gegeven en danku's gestuurd voor die 2 a 3 dagen dat ze eens kwam voeren?
Er is zeker meer dan genoeg bedankt gezegd haar kant op.

Huh dit verhaal heeft nooit op bokt gestaan buiten vandaag? Dit is de eerste keer dat ik dit hier zo uitgebreid post hoor?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 22:17

Dorien66 schreef:
Rocamor schreef:
He? dit verhaal heeft vorige week toch ook al op Bokt gestaan?

Ja.... TS uit haar frustratie al dagen in meerdere topics. De boosheid lijkt maar niet te zakken.

Even teruggelezen, wat erg... inderdaad alles behalve netjes.

Azmay

Je getuigd niet erg van vermogen tot inleven ts. :(:)

Begrijpelijk dat het je even niet lekker zit maar je gaat er niet zo netjes mee om, als ik ipv een dankjewel een standje had gekregen had ik daar ook niet om kunnen lachen..

dromertje2

Dat claimen is hetzelfde dat je in een ruzie met iemand erbij haalt hoeveel cadeaus die persoon niet heeft gehad. Dat doe je niet.
Als je iets doet voor iemand, doe je dat omdat je dat wilt doen, of omdat je er voor betaald wordt. Achteraf dat als argument gebruiken vind ik nogal laag.

Ik kan begrijpen dat ze per direct weg is, ik zou hetzelfde gedaan hebben. Ze heeft daar ook alle recht toe, het is haar pony ook, dus ik zie ook geen reden voor afgunst.
Laatst bijgewerkt door dromertje2 op 23-05-16 22:18, in het totaal 1 keer bewerkt

xSCWx

Ik begrijp alleen niet waarom kochten jullie dan die paaltjes/lint voor haar pony? Dat is toch jullie eigen beslissing geweest?
Wat ik hier lees is eigenlijk: ''we hebben zoveel voor haar gedaan (uit onszelf), maar ze heeft niet genoeg terug gedaan (vanuit haarzelf). En dat hadden we eigenlijk wel verwacht.''
En dat zal ongetwijfeld allemaal frustratie zijn nu.

FjordHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-16 22:19

KimD schreef:
Waarom heb je dan nog paarden als je er eigenlijk geen tijd voor hebt?

Het zijn toch jou paarden? Jij bent toch ten alle tijden eindverantwoordelijk voor die dieren? :?

Of je nou een eigen zaak hebt of niet, jij hebt gekozen voor die dieren te houden, op een eigen weide , dus dat je er zelf voor moet zorgen, kan die meid toch niks aan doen?

die meid moest hier ook niet komen staan volgens het principe van "hulp in ruil voor goedkoper staan" als ze hier niet mee akkoord was. Ik ben hier duidelijk genoeg over geweest.

Ik zorg goed voor mijn paarden, maar ga toch niet liegen dat hulp welkom was? Altijd duidelijk gezegd, dus zie niet in waarom ik de slechte ben.

Zeg nergens dat ze niet genoeg heeft terug gedaan... Mijn punt is dat ze plots vertrekt en dat dit alles behalve netjes is.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 22:20

Vjestagirl schreef:
Als ik een poos voor iemands paarden had gezorgd en het eerste wat ik te horen kreeg zodra iemand weer terug was is 'dit is niet goed en dat is niet goed' dan zou ik me eerlijk gezegd ook wel ff boos voelen.

Dat is ook wel wat in mij opkwam toen ik het stukje las inderdaad. Denk dat je het ook niet moet onderschatten wat het is om ineens de volledige zorg en vooral de verantwoordelijkheid te dragen voor paarden die niet van jezelf zijn.

Zit momenteel ook in die situatie om de zorg te dragen voor een aantal paarden. Het scheelt dat ik altijd al veel gedaan heb op stal maar het is nogal wat omdat het bij mij toch vooral op de zorg aankwam en de leuke dingen er gewoon bij inschieten omdat je nog 101 andere dingen te doen hebt.
Wat maakt dat ik aan mezelf merk dat ik gewoon meer gefrustreerd ben en sommige dingen anders oppak dan normaal. Nu is mijn situatie niet helemaal te vergelijken maar kan me voorstellen dat zij zich op dat moment ook niet fijn voelde dat je toch je best gedaan hebt en dan gelijk bij thuis komst van de eigenaar eigenlijk te horen krijgt dat je niet voldoende je best hebt gedaan. Wellicht had je het wat beter moeten bespreken en niet via een bericht want dat kan sowieso anders gelezen worden dan de schrijver het bedoelt.

Dat ze nu ineens besluit te vertrekken is zeker niet netjes maar ik zou het proberen om het te laten rusten. Snap dat je boos bent misschien is het een optie om het even te laten zakken en later nog een keer met haar afspreken om de boel wat op te heldere.

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 22:22

Mensen die al langer een eigen weide hebben vergeten soms dat het voor iemand die het niet kent heel zwaar is.
Je beginpost doet mijn nekharen overeind staan.

Deze meid is 18 jaar, net haar eigen pony en heeft nog veel informatie nodig.
Ze ineens voor 3 paarden extra laten zorgen en de onderhoud te doen is heel zwaar en niet te onderschatten voor iemand die het niet gewend is.
En op anderhalve maand leer je geen wei runnen :=

Dat deze meid zo reageert is eigenlijk niet eens zo onlogisch.
Ze heeft elke dag haar stinkende best gedaan om het naast haar eigen leven ook te doen en als je dan terugkomt krijgt ze te horen wat ze allemaal niet goed heeft gedaan.
Groot kans dat ze niet eens hoefbevangenheid kan spotten tot het paard niet meer kan bewegen en dan nog...

Ik denk dat je haar heel hard hebt aangepakt.
Iemand anders kan nooit voor ons paard zorgen hoe we het zelf doen want we kennen ze dan ook door dik en dun.
Dat ze na zo'n korte tijd verzorging niet echt heeft gemerkt dat je andere paard niet goed in zijn vel zat kan haar ook niet kwalijk genomen worden.

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 22:23

FjordHorse schreef:
maar ik zeg toch nergens dat omdat ik A B C doe, dat zij dat ook moet? Ik zeg gewoon dat dit onze afspraak was! Wij hebben dit afgesproken, zwart op wit. Van in het begin.

Maar ik zie niet in hoe zij dan zohard haar best heeft gedaan (naar ons toe kwam het eerder over dat ze wel haar best wou doen, maar dat het te veel moeite koste, zoals vb vaak zeggen "ik kom helpen "maar dan een uur op voorhand sturen "neen ik kom toch niet". Tja.. en wij zijn dan de slechte... )

Idd waarom 2 paarden toevertrouwen, ik had het beter niet gedaan ik besef dat nu ook wel. Ik had vertrouwen in haar dat ze het op die periode wel ging kunnen, dat we ze genoeg tips hadden gegeven.. Dat is een grote fout van mij geweest.

Haar te claimen?? op welke manier??? Ik word echt pisnijdig van dit topic. Er waren eerlijke afspraken waarin iedereen ene beetje werk deed van de paarden. Hoe is zij dan de heilige en wij de slechte? Omdat ik de opmerking heb gemaakt over de paarden? Los daarvan, wat hebben wij ze in godsnaam verkeerd gedaan? Buiten enorm hard gesteund en constant complimenten gegeven en danku's gestuurd voor die 2 a 3 dagen dat ze eens kwam voeren?

Huh dit verhaal heeft nooit op bokt gestaan buiten vandaag? Dit is de eerste keer dat ik dit hier zo uitgebreid post hoor?

Volgens mij was je voor dit topic ook al pisnijdig als ik je eerste bericht lees. :=

Je maakt in dit bericht heel duidelijk waarom mensen jou niet (volledig) gelijk geven: je zegt letterlijk "Hoe is zij dan de heilige en wij de slechte?".

Maar de wereld bestaat niet uit heilige en slechte mensen. Misschien ben jij een beetje minder heilig dan jij denkt en is zij een beetje minder slecht dan jij denkt. Je hoeft niet volledig gelijk of ongelijk te hebben, er bestaan ook tussenvormen. De wereld is niet zwart en wit. Dat mensen haar gelijk geven, betekent niet dat ze jou aanvallen. En als iemand een foutje maakt, gebeurt dat niet per definitie expres of om jou te pesten.

Als je echt alleen vandaag boos bent: ga even offline, ga een leuke serie kijken of een mooi boek lezen, leid jezelf even af. Dan zal je vanzelf zien dat je de situatie zelf ook met wat meer afstand en wat objectiever gaat bekijken. :)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 22:23

Je teleurstelling, je balen en alles bij elkaar begrijp ik heel erg goed. Het is ook niet niets wat je nu allemaal meemaakt en tja als je zelf in de lappenmand ligt en dan ook nog je paarden, kan ik me voorstellen dat je erg teleurgesteld bent.

Het is gewoon erg jammer voor alle partijen dat het zo gelopen is.

En voor nu, denk ik inderdaad dat wij je hier in dit topic niet kunnen helpen. Ondanks dat ik het heel goed begrijp kijk ik er toch wat anders tegen aan.

Voor nu geef ik je een virtuele knuffel en ik hoop dat je paarden en je zelf gauw opknappen :(:)

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 22:24

FjordHorse schreef:

ik dacht dat ik spoken zag, maar inderdaad, even teruglezen en wat schreef je op 19 mei jl:
FjordHorse schreef:
(al meteen vermelden, wil hier niemand zwart maken, maar ik moet mijn ei ook even kwijt want ben ook maar mens en vind het een teleurstellende situatie)
Ze zegt te willen verhuizen omdat ze dan bij haar vriendin op stal staat en ze kunnen samen wandelen.. Nou geloof er feitelijk niet zo veel van. Ik was er van de week kwaad op dus heb een opmerking gemaakt, dus ik vermoed dat ze bij ons eerder gewoon te hard moest "werken" voor haar plek en dat ze daar misschien minder moet doen. Ah ja, het blijft een gok, voor zelfde geld is het wel echt de reden van verhuis (maar dan nog, zo snel?? komop he) ... (ik vind het ook logisch dat ik vraag dat ze meehelpt, want voor die prijs van bij ons ga je nergens staan zonder zelf mee te helpen.. ze betaalde 50 euro, terwijl wij per paard 120 euro kwijt zijn.. maar had dat gezegd met gedacht dat haar hulp me veel meer waard was..). Ik vind het gewoon vreemd. En vooral ondankbaar, al die moeite voor de weide aan te passen omdat ze haar pony kreeg.. en 3 maand later is ze weg grr. Had ik geweten dat ze maar 3 maand bij ons ging staan had ik heus niet moeite zitten doen om al die aanpassingen aan onze weide te doen.. en al die stress van die hengst op de weide voor onze paarden.. voel me al bijna dom dat ik mee in zat met dat het dier diarree had enzo en zelfs moeite deed om erbij te zijn als de DA kwam als zij niet kon enzo.. Voel ons vooral "gebruikt" nu.
(van die opmerking: nou sorry hoor, ik heb in het ziekenhuis gelegen en zij nam de zorg over die week, dus ik verwacht dan ook te weten als er iets met de paarden is... ik kom dan na de operatie bij mijn paard, blijkt die enorm afgescheurde hoef te hebben, terwijl ik de week ervoor nog gekeken had en het was nog ok en ze waren niet te lang, maar hoeven waren helemaal aan het afbrokkelen.. (dus ze zijn door het lentegras enorm gegroeid, en ja bij dat paard groeien ze altijd een beetje raar, oftewel niet (= heel traag, 1x 6 maand bekappen en er kan nog amper wat af) oftewel een ferme groeischeut zoals nu net), had ik dat geweten had ik gewoon wel de smid gebeld vorige week.. Ik schaam me dood om de smid te laten komen morgen, precies of ik verwaarloos die.. En ons ander paard (de haf) stond vol met schuurplekken, slecht in de vacht etc... ik verschoot me een bult toen ik hem zag... toen ik het zag meteen de DA gebeld... )
Dus ja, had me toen even kwaad gemaakt dat ze op zulke dingen moest letten (komop, je kan er niet naast zien als je even kijkt!!) want dat was net het ding van controle van paarden.. kijken of de hoeven en de vacht etc nog in orde is.. maar tis precies of als er geen bloed spuit dat het wel in orde zal zijn... ze meent het (denk ik) wel goed, maar ja, daar zijn mijn paarden niets mee als je die zaken niet opmerkt..
Ook niet te vergeten dat de mest ook zelden van de weide werd gehaald terwijl de bedoeling was dat ook dit overgenomen werd, maar vorige week is gewoon alles blijven liggen .. uiteindelijk, als ik het niet doe, gebeurt er gewoon niets (tenzij eens 1 x week een kruiwagen, wat amper verschil geeft).. ah kan zo nog wel dingen opsommen. :n

Vind het gewoon raar dat het zo plots en zo snel is, dus daarom dat ik vermoed dat er toch meer aan de hand is.. en dan nog, stom. Ipv erover te praten ofzo.. of

Denk niet dat ik nu nog iemand nieuw zoek, dit leek me echt een "ok" persoon maar als het zelfs met zo iemand niet lukt, foert dan los ik het zelf wel op, moeilijker, maar tenminste weet je dan waar je aan toe bent.. Ik ben het echt beu met vreemden op mijn weide te laten en achteraf weer een slechte ervaring rijker te zijn -O-

De DA is vandaag ook geweest voor onze haflinger. Helaas, hij begint bevangen te raken van het lentegras (nochtans opgebouwd, en ze stonden op een stuk van 20cm lang gras dus ik dacht dat het echt geen kwaad meer kon, fructaangehalten leken ok in onze regio en toch pff). Maar goed, terug hooi a volonte dus... We zijn er nog op tijd bij, hij is nog niet bevangen, dus nu goed opletten.

Vind het echt stom, heb een week mijn paarden uit handen gegeven en het is miserie. Hoeveel mensen moet je hebben om je eigen "ogen" te vervangen? :( ik beschuldig niemand, maar ik vind het gewoon jammer dat ik niemand vind die gewoon net als ik al die dingen bij de paarden opmerkt. Mijn ventje merkt die dingen ook zelden op (dat van die hoeven wel) maar die vacht had hij ok niet door, terwijl de DA ook meteen zei dat het niet normaal was en je er niet naast kon kijken (bloedonderzoek besteld, hij vermoedt een tekort door de felle groei dat hij gehad heeft en dat de korrel die hij kreeg toch niet genoeg was).

als je van jezelf al niet meer weet wat je allemaal wel en niet op bokt schrijft, wat weet je dan wel zeker wat je irl met iemand afspreekt???

Ik vind het op zijn zachtst niet netjes hoe je hier over dat meisje spreekt.

Laurapalmer

Doordat je paardje zo ziek is,lopen de emoties waarschijnlijk hoog op..
Veel sterkte daarmee Y;(

Maar als mijn paard weken word verzorgd door een ander,en ik weet dat zijn hoeven extra zorg nodig hebben...regel ik zelf dat de smid een x extra komt..nu ben ik wel een echte miep die bij het minste geringste al een veearts laat komen :D

Ook als je nog nooit met een bevangen paard te maken hebt gehad zal je dit waarschijnlijk niet herkennen..

Als er geen directe nood is,en de zorg hangt van een "kind" is het moeilijk te bepalen voor het "kind" wanneer er een dierenarts nodig is..hier had jou man op kunnen letten..

Wees de volwassene in dit verhaal en ga een gesprek aan om dit netjes op te lossen..
Veel succes :)

Waikiki

FjordHorse schreef:
die meid moest hier ook niet komen staan volgens het principe van "hulp in ruil voor goedkoper staan" als ze hier niet mee akkoord was. Ik ben hier duidelijk genoeg over geweest.

Die meid? :\

Als ik erachter zou komen dat ik zo op een openbaar forum beschreven werd met deze toon. :n

Het is een 18 jarig meisje, eigenlijk nog een baby als je het zo bekijkt, wat ongelofelijk nare toon heb je in je berichten.

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 22:25

Dus je wil horen dat je gelijk hebt, en als je dat niet krijgt, wordt je bloedlink. Tja, kan ik me ook voorstellen dat je dat meisje maar niet aan het verstand kunt brengen waarom jij je zo voelt, je staat totaal niet open voor de andere kant.
Er komen ook steeds meer extra details bij waardoor je toch nog je gelijk wilt halen. Eerst was het de hoeven, de hoefbevangenheid en het per direkt opstappen, inmiddels is het afbellen, laks zijn, niet aan afspraken houden, ondankbaar wicht, niet precies hetzelfde doen als jij, etc etc.
En nu zijn we weer terug bij "ze heeft genoeg gedaan ze is alleen raar vertrokken".

"In ruil voor hulp" is wat anders dan: "Jij hebt alle verantwoordelijkheid voor een bepaalde tijd omdat ik om medische redenen niet kan."

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 22:25

Een 2 maanden opzegtermijn in je contract opnemen gaat je niet helpen om dit in de toekomst te voorkomen. Want niemand die je belet om te vertrekken en voor een lege box te betalen. Heb ik ook wel eens gedaan, had dan wel een maand dubbele stalling, maar was voor mijn paard beter, dus dan neem je dat maar voor lief.
En ook al zou iemand vertrekken en niet het fatsoen hebben om de maand van zn opzeg termijn te betalen, wat zou je er dan aan willen doen? Het is te duur om daar een zaak van te maken. In je recht staan, of je recht krijgen zijn helaas nog altijd 2 toaal andere dingen.

Je geeft zelf aan dat jullie je afvroegen hoe het zonder jullie hulp goed zou gaan met haar, en vervolgens laat je haar wel een periode voor jullie paarden zorgen, niet echt een handige actie. En ook al heeft je man het druk, hij had best 1x in de paar dagen even 10 minuten langs kunnen gaan om te checken hoe het met de paarden was.

En ik blijf erbij. Iemand aanspreken/feedback geven via de app, mail, sms or whatever zou wettelijk verboden moeten worden. Het komt altijd harder en anders over dan bedoeld, en is gewoon een hele beroerde manier van communiceren. Zij bekijkt het vanuit een andere visie, vast hardstikke trots opzich zelf dat ze al die tijd de paarden heeft verzorgd en dan krijg je dan op je dak. En als je via de app net zo langdradig en dramatisch geschreven hebt als hier in je posts, kan ik me voorstellen dan ze gelijk met dr haar rechtovereind boven op de kast zat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 22:26

Littera schreef:
FjordHorse schreef:

Volgens mij was je voor dit topic ook al pisnijdig als ik je eerste bericht lees. :=

Je maakt in dit bericht heel duidelijk waarom mensen jou niet (volledig) gelijk geven: je zegt letterlijk "Hoe is zij dan de heilige en wij de slechte?".

Maar de wereld bestaat niet uit heilige en slechte mensen. Misschien ben jij een beetje minder heilig dan jij denkt en is zij een beetje minder slecht dan jij denkt. Je hoeft niet volledig gelijk of ongelijk te hebben, er bestaan ook tussenvormen. De wereld is niet zwart en wit. Dat mensen haar gelijk geven, betekent niet dat ze jou aanvallen. En als iemand een foutje maakt, gebeurt dat niet per definitie expres of om jou te pesten.

Als je echt alleen vandaag boos bent: ga even offline, ga een leuke serie kijken of een mooi boek lezen, leid jezelf even af. Dan zal je vanzelf zien dat je de situatie zelf ook met wat meer afstand en wat objectiever gaat bekijken. :)

Uitermate zinvol advies.
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

blondies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 22:27

Simpel, als het ervoor al niet aan je verwachtingen voldeed dan had je er niet verder mee moeten gaan en haar zeker niet je paarden moeten toevertrouwen. Harde les om te leren . Het is niet dat ze moedwillig je paarden schade heeft toegebracht.
Je opent het topic om te vragen hoe anderen het vinden maar anderen staan niet in jouw schoenen dus als je boos wordt van de commentaren had je misschien beter het topic niet geopend ;) dat is bokt...
Ik ben wel benieuwd hoe het meisje dit ervaren heeft. Nogmaals erg jammer dat het mis gegaan is...

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 22:29

wat ik alleen niet zo snap, is dat ze al die maanden een super meid was? jullie zaten op dezelfde golflengte, jullie deden dingen volgens dezelfde methodes.
Maar nu door dit ene ding is ze mevrouw satan geworden, en waren al die maanden eigenlijk ook vreselijk poedersuiker en heeft ze niks goeds gedaan?

Denk ook alsjeblieft even na dat het meisje misschien ook wel bokt heeft, of een vriendin van haar.
er worden dan geen namen genoemd, maar het verhaal kan zo herkend worden door haar of iemand die dicht bij haar staat, en je zegt erg kwetsende dingen.

DeHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 22:31

TS, ik hoop dat je je boosheid los kunt gaan laten. Het verandert niks meer aan de situatie en kost je alleen maar erg veel energie. Ik hoop dat je op een dag realistisch naar jezelf kunt kijken en kunt toegeven dat je jezelf nu enorm als heilige neerzet en je verzorgster als een lui en incompetent mens.
Ik denk dat veel mensen het wel met je eens zijn dat het niet fijn is als iemand op zo'n korte termijn doorgeeft te vertrekken. Maar doordat je hele berichten zo doorspekt zijn van woede en je jezelf zo ongelooflijk tekort gedaan voelt, is dat het eerste waar mensen over vallen. Daardoor wordt de toon van dit topic zoals die nu is. Jij tegen de wereld. Ik hoop echt dat je de woede snel los kunt laten en als persoon kunt groeien door eens objectief naar je eigen aandeel in de toon van het topic te kijken.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 22:31

Als je enige frustratie was dat ze 'te vroeg' is vertrokken heb je wel een hélé uitgebreide manier omdat te vertellen, je hebt mensen die draaien om de clou van het verhaal heen, maar dan ga jij toch via Japan naar Luxemburg...

Had een een topic geopend met
"Mijn verzorgster is vertrokken van vandaag op morgen, terwijl we afgesproken hadden dat er een opzegtermijn van twee maanden was. Ik werd toen pissig en heb haar een berichtje gestuurd dat ze al haar rommel ook maar in een keer moest doen, toen vertrok ze zowat gelijk, gek hè?

Dat is toch niet netjes? Terwijl ik wel echt super netjes was! Toch?" ;)