Ride & Run 2016

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 19:05

Jester_ schreef:
Wij doen de 20 km en hopen die binnen een uur te doen hihi :D

Wow das wel heel snel, alleen draf, galop :o

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 20:21

Area51 schreef:
Jester_ schreef:

Wow das wel heel snel, alleen draf, galop :o

Mijn paard galoppeert heel makkelijk, dus voor hem is het makkelijker alles te galopperen dan te draven haha

Area51

Re: Ride & Run 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 20:24

Ben benieuwd, wij doen het wat rustiger aan haha :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 20:32

Die van mij had ook makkelijk de 10 (of 20) kunnen lopen, maar mijn hardlopers kunnen dat niet _O-

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-16 20:35

Jester_ schreef:

Wow, dat is ambitieus! Heb je ook al getest of het haalbaar is?

Wij hebben er 2,5 uur voor uitgetrokken. Ik wil ook van de mooie omgeving kunnen genieten.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 21:43

Ja met wat zoeken en rondrijden deden we 18 km in een klein uurtje, dus als de route er staat moet het vast lukken :j

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-16 16:31

Ik heb de brief en parkeerkaart binnen. We moeten er al wel heel op tijd zijn, als ik dat van te voren had geweten had ik toch maar een stal gereserveerd. Ik heb er iig veel zin in!

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 17:32

Ja vroeg he! Ik ben blij met m'n stal haha, moeten ook flink stuk reizen

bowie_pluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 17:34

Idk123 schreef:
Supervixen schreef:
Het zit al vol dus je kunt niet meer inschrijven..

Jammer, zat erg te twijfelen om mee te doen..

Hoi, ik ben via de zoekfunctie hier terecht gekomen.. Ik zou nl meedoen op de 10 km maar paard is geblesseerd en nu zoeken wij dus slachtoffers die onze startplaats over willen nemen.

Iemand interesse?

Het is dus 10 km en de starttijd ligt rond 13:30

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 20:11

Hoi! Ik meld me ook even in dit topic :) Wij gaan de 10 km doen (mijn vader en ik). Verwachte looptijd 55 minuten.

Balen dat je paard geblesseerd is bowie_pluis! Misschien kan je op de Facebook van de Ride and Run nog mensen vinden die in je plaats willen?

Ik heb ook een probleempje. Dit jaar niet helemaal goed opgelet met enten en nu is de laatste enting van 22/5/2015. Dat is voor dit jaar dus te laat... Ze is de jaren ervoor wel gewoon netjes geënt (en heeft ook een booster enting). Nu staat er in het reglement:

Citaat:
3. In het paardenpaspoort dient een geldig overzicht te zijn geregistreerd van de aan het paard toegediende vaccinaties, inclusief de verplicht gestelde vaccinaties tegen influenza.
a. De basisvaccinatie tegen influenza bestaat uit twee inentingen, die minimaal 21 en maximaal 92 dagen na elkaar moeten zijn toegediend. In de periode tussen deze twee entingen mag het paard niet op wedstrijden worden uitgebracht.
b. Vervolgens dient jaarlijks de vervolgenting te zijn gegeven (voorbeeld: wanneer een paard op 1 maart 2010 is geënt, dan dient de vervolgenting op uiterlijk 1 maart 2011 plaats te vinden).
c. Een vaccinatie dient minimaal zeven dagen voor de (eerste) wedstrijd(dag) te zijn toegediend.

Vervolgens staat daaronder:
Citaat:
6. Overtreding van de bepalingen van dit artikel wordt aangemerkt als administratief verzuim. Bij overtreding van de bepalingen in lid 3 en 4 van dit artikel mag de combinatie op de betreffende wedstrijd wel starten, met dien verstande dat starten op een daaropvolgende wedstrijd pas weer is toegestaan nadat alsnog aan de administratieve eisen zoals bepaald in lid 3 en 4 is voldaan. Indien in het paardenpaspoort geen enkele entinghistorie is opgenomen (het paard is nog nooit geënt) wordt de combinatie gediskwalificeerd van (verdere) deelname aan de wedstrijd, of alsnog uit de uitslag verwijderd, hetgeen dient te wordt aangegeven op het protocol en de uitslagenlijst.

Ik heb nog nooit met een wedstrijd meegedaan met haar. Dan betekent dit toch gewoon dat ik mag starten? Ik word er een beetje nerveus van. :o

In ieder geval veel succes alvast allemaal! :)

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-16 20:25

Ik zou er morgen even over bellen als ik jou was. Zoals ik het lees mag je inderdaad meedoen, maar ik durf dat niet met zekerheid te zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 20:58

Ik zou ook even bellen, maar heel eerlijk, de kans dat dit gecontroleerd wordt is vrij klein..
Is bij mij op wedstrijd 1x gebeurd. Maar vorig jaar op Horse Event is er niet eens naar gevraagd ;)

Buiten dat, voor zover is weet is het niet te bedoeling om met een niet correct geënt paard op wedstrijdverloop te verschijnen...

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 13:12

vandaag na 3 dagen rust m'n pony even aan de longe gehad, niet kreupel meer, wel nog wat stijfjes dus volgende week gewoon weer lekker rustig bosritjes maken en de ride and run ook lekker rustig aan rijden. Lekker genieten van de omgeving daar!

Wij gaan met 2 auto's erheen 1 met de trailer en 1 met de fiets in de auto maar we hebben 1 parkeerkaart, zou je dan gewoon op de bezoekers parkeerplaats gaan staan? (de auto met fiets achterin)

o_mariska_o

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 18:10

Ik doe samen met mijn man en vader mee aan de 20 km. Ik had me opgegeven met mijn oude paard, maar ik ga nu starten met mijn nieuwe jonkie. We hebben nog niks ontvangen als parkeerkaart of iets, jullie wel?
Ik zie net staan dat het zeker 30 minuten stappen is naar de start toe, dat is wel vervelend..

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-16 19:50

In de brief staat dat het 2 km is vanaf de trailers naar de startplaats, lijkt me stug dat je daar een half uur over doet in stap toch?

o_mariska_o

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 20:30

Afbeelding
Het staat wel boven de startlijst.Ik hoop dat het meevalt.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 21:19

Wat ik raar vind is dat mijn teammaat die te paard gaat, wel netjes alle info heeft gekregen en ik als loper niks.. beetje slordig.

o_mariska_o

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 21:51

Supervixen schreef:
Wat ik raar vind is dat mijn teammaat die te paard gaat, wel netjes alle info heeft gekregen en ik als loper niks.. beetje slordig.

Vind ik ook. Heeft jouw teammaat ook de parkeerkaart en informatie al thuis gekregen? Ik heb alle informatie tot nu toe alleen via Facebook van bit-ride & run. Ook niks via de post of email.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 23:00

o_mariska_o schreef:
Supervixen schreef:

Vind ik ook. Heeft jouw teammaat ook de parkeerkaart en informatie al thuis gekregen? Ik heb alle informatie tot nu toe alleen via Facebook van bit-ride & run. Ook niks via de post of email.

Ja alles is netjes opgestuurd met de post.

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 23:35

Ik doe voor t eerst mee met mijn haflinger bij de 5km. We doen puur voor de ervaring en de lol mee.
En natuurlijk een stalgenoot die mee rent. Lees nu idd dat t een ongeveer 30 min stappen is vanaf de parkeerplaats. Ik heb geen idee hoe en wat. Maar vind t wel een beetje spannend als ik t zo lees en zie.
:p ben benieuwd hoe mijn haf t vind. Er zijn natuurlijk enorm veel paarden en mensen.

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 07:30

Ik heb ook al alles over de post gehad maar idd als loper of fietser zijnde krijg je niks... het is dat mijn vader en ik meedoen maar alles staat op mijn naam niet die van hem.

Dat ze zeggen dat je een half uur moet stappen doen ze denk ik expres om ervoor de zorgen dat iedereen op tijd is en niks uitloopt etc het is namelijk groot en vrij moeilijk denk ik om alles goed te laten verlopen en op de precieze tijden te laten starten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 08:19

Volgens mij stond dat ook ergens, ik meen mij te herinneren dat alleen de ruiter (dus de hoofd-inschrijver) de info zou krijgen en dit zelf door kan communiceren :)
Als het goed is heb je toch gewoon contact met je lopers/fietser? Dan is dit toch niet zo'n probleem? Anders sturen ze alles dubbel op, zonde van het papier en kost onnodig veel tijd ;)

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 13:56

Ik ben ook wel benieuwd hoelang het lopen is, vind een half uur stappen wel lang! En dan weer terug denk ik? Dan ben je al een uur aant stappen..

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 18:11

Jester_ schreef:
Ik ben ook wel benieuwd hoelang het lopen is, vind een half uur stappen wel lang! En dan weer terug denk ik? Dan ben je al een uur aant stappen..

Ja zat ik ook al aan te denken.
Opzich niet erg aangezien ik 5km doe. Maar als je de 10 of 20 km doet dan is dat een behoorlijk stuk extra

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 18:17

Ik zit net ook die brief nog eens te lezen en vind dit stuk nogal onduidelijk, rechtstreeks uit de brief:"meld je met je team optijd bij het verzamelpunt. Deelnemers vertrekken in groepjes van 4 teams. Zorg dat je op de tijd die op de startlijst staat vermeld bij het verzamelpunt bent, Zodat je optijd kunt starten"

Dus de tijd op de startlijst is dus niet je starttijd? Of ben ik de enige die hier helemaal niks van begrijpt. Mij lijkt dat je starttijd de tijd is dat je vertrekt bij de start maar als ik het begrijp uit de brief moet je om die tijd bij het verzamelpunt/shuttle zijn??
Vanaf het verzamelpunt is het nog 2km naar de start