Mini x KWPN Absolutely Rumour Has It!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 09:58

Welk stamboek staat hij nu ingeschreven? Volg het niet helemaal meer. :)

Aparte pony zeker maar mijn model van 'vaderdier' vind ik hem niet in passen. Misschien is het een laatbloeier, ik vind hem nu nog erg zwak in de bovenlijn en eigelijk heb ik niet echt het idee dat het eruit ziet als type rijpony.. Misschien een foto met iemand er naast voor duidelijkere verhoudingen? :)

Cemlys

Re: Mini x KWPN Absolutely Rumour Has It! GGK als dekhengst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 10:06

Ik denk dat hij straks in augustus/september er alweer heel anders voorstaat. Een 2 jarige kun je nog niet als vaderdier zien, en zo op het eind van de winter.zeht het al helemaal niets. Als ik zie hoe mijn tweejarigen vorig jaar.rond deze tijd het land op gingen en hoe ze er in september bijleren, tja dat is een wereld van verschil.
Gewoon over een maandje of 6 weer eens foto s plaatsen want dit is gewoon niet de beste periode om er wat van te zeggen en hij is gewoon nog ontzettend jong.

Ninette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 10:21

Basisboekhengsten
Basisboekhengsten zijn hengsten die niet door een jury geselecteerd zijn, maar die middels een basisboeklicentie toegelaten worden tot de dekdienst.
Wel zijn deze hengsten veterinair gekeurd,is hun afstamming middels DNA onderzoek gecontroleerd en kan er op vrijwillige basis spermaonderzoek hebben plaatsgevonden.
Nakomelingen van basisboekhengsten worden net als de nakomelingen van stamboekhengsten ingeschreven in het veulenboek van het NWPCS en kunnen op driejarige leeftijd worden opgenomen in het stamboek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 10:36

Cemlys schreef:
Ik denk dat hij straks in augustus/september er alweer heel anders voorstaat. Een 2 jarige kun je nog niet als vaderdier zien, en zo op het eind van de winter.zeht het al helemaal niets. Als ik zie hoe mijn tweejarigen vorig jaar.rond deze tijd het land op gingen en hoe ze er in september bijleren, tja dat is een wereld van verschil.
Gewoon over een maandje of 6 weer eens foto s plaatsen want dit is gewoon niet de beste periode om er wat van te zeggen en hij is gewoon nog ontzettend jong.

Aangezien er mee gefokt wordt is het een vaderdier in hun ogen. Ik heb zelf ook een 2 jarige en die ziet er toch echt veel meer uit als vaderdier. En dat is nogwel een merrie... Als ik het vergelijk met andere 2 jarige hengsten (pony hengsten) is deze veel incompleter dan zij. Daarom dacht ik dat het een laat bloeier was.

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 10:52

Ninette schreef:
Basisboekhengsten
Basisboekhengsten zijn hengsten die niet door een jury geselecteerd zijn, maar die middels een basisboeklicentie toegelaten worden tot de dekdienst.
Wel zijn deze hengsten veterinair gekeurd,is hun afstamming middels DNA onderzoek gecontroleerd en kan er op vrijwillige basis spermaonderzoek hebben plaatsgevonden.
Nakomelingen van basisboekhengsten worden net als de nakomelingen van stamboekhengsten ingeschreven in het veulenboek van het NWPCS en kunnen op driejarige leeftijd worden opgenomen in het stamboek.

Het gaat hier niet over het NWPCS.

Ninette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 10:54

Jawel hoor.

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 11:07

Leuke jaarling/(bijna)twenter! Ben benieuwd hoe hij uitgroeit :) goed dat je hebt besloten hem aan te houden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 11:21

Siepie schreef:
Sjonge jonge ik vind het erg bijzonder hoe mensen vallen over een f*cking titel. Kom op. :')

In feite is hij GGK volgens de regels van dat stamboek. Alleen niet zoals sommigen zouden zien. Tsja aan wie moet er dan feedback gegeven worden? Het 'probleem' (stamboek) of het 'symptoom' (ts)?

TS ik ben nog steeds fan van Rum! Hij ziet er goed uit voor zijn leeftijd. Ben benieuwd naar zijn nakomelingen. En hoe hij het gaat doen ohz volgend jaar. Houd je ons af en toe op de hoogte? Vind het leuk om topic's van Rum te zien!! :))

Nee hij is niet ggk, hij heeft een deklicentie gekregen. GGK is ie pas als ie op een stamboekkeuring geweest is.
Op deze manier lijkt het alsof het stamboek alles maar goedkeurt. En daar is TS wel goed in, dingen een draai geven die niet echt gelogen is maar ook niet echt waar en als er mensen dan op wijzen de geslagen hond spelen. Terwijl met al de kennis die ze beweerd te hebben, ze toch echt beter moet weten.

However; Rum is momenteel mooier dan ik gevreest had. Dat dan weer wel, in verhouding is ie nog steeds niet maar het is al erger geweest. Desalniettemin zou ik net als Eline pas dekken als hij uit gegroeid is zodat je ziet waar je moet compenseren om terug naar mooie verhoudingen te komen, tenminste, als je werkelijk wil verbeteren.

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 11:37

Jeetje zeg, hoeveel mensen kunnen vallen over een titel 8)7
Normaal reageer ik nooit in dit soort topics met nutteloze en veel te heftige discussies. Maar ts heeft nu toch duidelijk uitgelegd dat de GGK staat voor de veterinaire keuring die verplicht is voor je een deklicentie krijgt. Gewoon verschillende interpretatie van GGK tussen ts en de mensen die hier zo fel over de titel vallen. Gebeurd wel vaker dat mensen dingen op een verschillende manier interpreteren en daar kun je ook gewoon normaal mee omgaan ipv elkaar zo aan te vallen..

Ik vind persoonlijk dat het een hele leuke pony aan het worden is! Die zo van de foto gaaf kan bewegen. Ben erg benieuwd hoe hij verder uitgroeid, dat iele kan er nog helemaal vanaf gaan gezien zijn leeftijd.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 12:01

Sorry, maar ik vind deze combinatie véél te extreem.
Hoe aardig opgedroogd sommige hem nú vinden zegt niks over hoe hij over een paar jaar gaat presteren en "erger nog " zal vererven.

Dit heeft ook in mijn ogen niks met fokken te maken maar met dubieus vermeerderen.
Ik snap best dat iemand nieuwsgierig is naar wat er uit een bepaalde combinatie komt, maar om dat dan ook maar meteen voor de fok in te willen gaan zetten is wat mij betreft een beetje té vooruitstrevend.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 12:04

RS; ik denk dat de mensen die dat zeggen al lang blij zijn dat, zoals het er nu naar uit ziet, het paard geen al te grote last gaat hebben van de scheve verhoudingen doorheen zijn leven. Daar vreesde ik nl wel voor toen ie jonger was.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 12:13

Ayasha schreef:
RS; ik denk dat de mensen die dat zeggen al lang blij zijn dat, zoals het er nu naar uit ziet, het paard geen al te grote last gaat hebben van de scheve verhoudingen doorheen zijn leven. Daar vreesde ik nl wel voor toen ie jonger was.

Ik snap je wel, maar ben het daar toch niet mee eens. :o
Spieren kan je uiteraard opbouwen en trainen, maar dat wil nog lang niet altijd zeggen dat ze dan géén last krijgen van scheve verhoudingen.
Met zo een experiment als dit neem je in mijn ogen bewust extra risico's.
En niet alleen voor het vader dier, maar wat gebeurt er met de nakomelingen??
En dat kan toch niet alleen om "de mooie kleur "zijn??
Apart........ja ( al moet je er van houden )
Bijzonder genoeg?........Nee.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 12:19

RaafSmits: Ik denk niet dat serieuze fokkers zijn die ook maar overwegen om met zo'n vreemde kruising te fokken en het risico neemt op een veulen dat totaal uit verhouding is. Tenminste, dat mag ik hopen.

Ook ik ben blij dat zijn fysieke verhoudingen iets bijgetrokken zijn, al blijft hij gewoon volledig op de kop gebouwd. En wat betreft de titel: Ik had niets anders verwacht :+ Vind het alleen jammer dat TS altijd zo overduidelijk direct in de slachtofferrol springt terwijl ze dondersgoed weet dat ze er commentaar op krijgt, terwijl het daar juist om te doen is.

Zijn kleurtje vind ik wel leuk trouwens en hij heeft een lief koppie :)

Electra63

Re: Mini x KWPN Absolutely Rumour Has It!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 12:43

Ik vergelijk het maar met honden: je gaat ook een Duitse Dog niet door een tekkel bewust laten dekken.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 12:48

RaafSmits schreef:
Sorry, maar ik vind deze combinatie véél te extreem.
Hoe aardig opgedroogd sommige hem nú vinden zegt niks over hoe hij over een paar jaar gaat presteren en "erger nog " zal vererven.

Dit heeft ook in mijn ogen niks met fokken te maken maar met dubieus vermeerderen.
Ik snap best dat iemand nieuwsgierig is naar wat er uit een bepaalde combinatie komt, maar om dat dan ook maar meteen voor de fok in te willen gaan zetten is wat mij betreft een beetje té vooruitstrevend.

Mee eens.

Ik heb geen flauw idee wat ik hiervan moet vinden maar ondanks de jonge leeftijd vind ik hem niet zo goed gelukt. Iedereen kan fokken maar fokken met goede uitkomst kunnen er maar weinig.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 12:51

Wat maakt het nou uit dat jullie het niks vinden?
Dat hoeft dan toch niet 20x herhaalt te worden?
Je wordt niet gedwongen hem te gebruiken, gewoon een andere hengst kiezen als je wat zoekt.
Genoeg keuze

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 13:01

De naam past er wel precies bij hè, gezien alle reacties (vanaf al vóór zijn geboorte). _O-

Ik vind het leuk dat de TS dit ondanks veel negatieve reacties tóch plaatst. Ik vind het een interessant 'project'. Ik zou de keuze zelf waarschijnlijk nooit gemaakt hebben, desalniettemin interesant om het te volgen. Ik vind hem nu nog niet echt wat, maargoed het is ook nog maar een tweejarige dus dat zegt nog niet bijster veel. Hij heeft echt het lange, grote paardenhoofd van zijn moeder als je het mij vraagt. Dat vind ik dan weer wat minder. Ben benieuwd hoe hij zich ontwikkelt. :j
Er nu al mee dekken had ik persoonlijk niet gedaan.

Interessant om te volgen TS. :j

ClaudiaDer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 13:21

Grappig paardje zeg!
Alleen met zijn 2 jaar al een bitje in, dekken en helemaal geschoren? Ik zou er zelf voor kiezen om hem nog wat langer puppy te laten zijn.

Heel veel plezier met hem :)

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-16 14:56

Claudia dit was de eerste keer dat hij even een bit in kreeg en voorlopig zal dat ook de laatste keer zijn tot einde van de zomer. Scheren zo jong vind ik alleen maar fijn. Vorig jaar heb ik alleen zijn hoofd en hals geschoren voor de ervaring. Ik scheer mijn mini's ook allemaal vanaf veulen af aan voor keuringen en dat levert zoveel minder stress op als dat ze straks als 4 jarige geschoren worden.

ClaudiaDer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 14:57

Ooh ja dat wist ik dan weer niet, iets te snel geoordeeld! :D

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 15:01

Ts... zou je misschien op mijn vraag willen reageren :) Ben er benieuwd naar.

Oliiviia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 15:07

Ayasha schreef:

Het paardje zelf zal geen last hebben van deze kruising, maar zijn nakomelingen waarschijnlijk wel.
Zo gaat dat vaak met kruisingen, de eerste generatie 'lukt' meestal wel goed maar als je er mee gaat verder fokken, kan er wel het één en ander uitkomen vrees ik :=

Maar ik snap TS op zich wel, ik vind het zelf ook gewaagde kruisingen erg fascinerend!
Alleen zou ik dan voor een AV kiezen :o

Ik vind hem er op zich nog goed uit zien, maar zou er persoonlijk ook (nog) niet mee fokken. Ik ben benieuwd hoe hij uitgroeit :)

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 15:16

Toen ik ooit het eerste topic zag dacht ik omg wat een kruising, vast een foutje...

Toch ben ik zelf ook fan van kruisingen (echter koop ik ze altijd) wel vind ik het een opmerkelijke kruising.
Het is wel een leuk paardje om te zien, maar ik zou er geen nakomeling van willen hebben.

Maar wat een gemiep om een titel, geniet toch van de plaatjes zou ik zeggen want we kunnen wel zien dat het geen lelijke kruising is geworden. Ik ben benieuwd wat dit lelijke eendje voor een mooie zwaan gaat worden! Dus eigenlijk de oproep blijf gewoon posten! ;)

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 21:09

Jammer dat Ts niet reageert op vragen....
Ben er oprecht benieuwd naar :j

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 06:50

Rumor groeit steeds leuker uit, ik heb al zijn topics bekeken
en ik vind dat het maar net is hoe hij op de foto staat of ik hem echt zo uit verhouding vind.
We moeten ook niet vergeten dat hij nog volop in de groei is.
en misschien daarna oordelen over zijn al dan wel al dan niet zwakke bovenlijn of sterke bovenlijn,
ik denk dat daar nu nog weinig over te zeggen valt.

apart kleurtje heeft hij sowieso daar kan een mooi dier uitkomen
Ts is verliefd op haar paardje en heeft enkel haar eigen merrie er mee gedekt.
mocht het te koop komen kan een nieuwe eigenaar bij TS zowel papa mama als opa en oma bekijken en zelf een wel overwogen beslissing kopen of hij dit wel of niet wil.

Ts is eerlijk over afstamming vast zelf bekend met de risico's die ze neemt, en we kunnen daar allemaal een mening over hebben en deze in topics zetten want tja het land is vrij in meningsuiting mits niet discriminerend of aanvallend.

Maar we kunnen er toch ook ooit over ophouden lijkt me als je het niet wilt zien reageer dan gewoon niet meer laat TS blij zijn met haar paardje.
Vraag nooit een dekking aan als je het niet wilt.

Dan de GGK kwestie tja ik heb het hele topic gelezen maar op een bepaalde manier is deze hengst GGK dat dat niet is doormiddel van een keur meester en een lintje op een keuring dat kan het is ook nog een jong dier volop in de groei wil niet zeggen dat dat niet ook nog ooit kan gebeuren

Belangrijker is toch dat hij GGK veterinair is of zie ik dit nu fout?