Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Tieneke schreef:Helemaal mee eens.Ts, ik kan me voorstellen dat dit voor jou een speciaal en emotioneel moment was. Wat de reacties ook zijn en of ze nu terecht zijn of niet, laat dat je gevoel van dat moment niet afnemen of overschaduwen.
Als ik jou was, was ik nog voor het groeten al aan het janken. Dus ik vind het sowieso al knap dat je dit gereden hebt.
) gereden op Inuyasha muziek; ik hou van die fluitjes en tingeltjes!fleurtjeuh schreef:Na alle reacties was ik eigenlijk best wel nieuwschierig.
De muziek keuze was leuk, maar van de rest van de proef heb ik niet zo kunnen genieten.
Meteen bij het wijken zet je je hak en je spoor in je paard, je lijkt met elke pas aan de moeten sporen, en soms nog wat extra, paard lijkt erg op de voorhand te lopen, en oogt wat stijf. Ook lijk je in de stap en draf erg te duwen met je lichaam om je paard naar voren te houden. Galop vond ik rommelig ogen en meerdere wissels die van achter naar voren werden gesprongen. Sommige momenten leek je paard erg traag, en even later viel die enorm over de schouder weg bij de stap pirouette.
Het zijn allemaal van die kleine dingetjes die met een beetje gerichte training er zo uit zijn, en dan ziet het er al heel anders uit
Jullie komen er nog wel!
Kelly_Taco schreef:fleurtjeuh schreef:Na alle reacties was ik eigenlijk best wel nieuwschierig.
De muziek keuze was leuk, maar van de rest van de proef heb ik niet zo kunnen genieten.
Meteen bij het wijken zet je je hak en je spoor in je paard, je lijkt met elke pas aan de moeten sporen, en soms nog wat extra, paard lijkt erg op de voorhand te lopen, en oogt wat stijf. Ook lijk je in de stap en draf erg te duwen met je lichaam om je paard naar voren te houden. Galop vond ik rommelig ogen en meerdere wissels die van achter naar voren werden gesprongen. Sommige momenten leek je paard erg traag, en even later viel die enorm over de schouder weg bij de stap pirouette.
Het zijn allemaal van die kleine dingetjes die met een beetje gerichte training er zo uit zijn, en dan ziet het er al heel anders uit
Jullie komen er nog wel!
Dat is geen wijken maar appuyeren![]()
Je wisselhulpen zijn gewoon nog erg groot.
Maar daar kan je aan werken om ze kleiner te maken.
Daar zie ik nou niet zo'n probleem in.
Je beloont je paard ook keurig daarna.
Ik zie hem wel ook wat onregelmatig soms.
Persoonlijk denk ik dat het geen kwaad kan om zijn spieren een keer na te laten kijken, met name in zijn schouders.
Voor de ZZ-licht mag hij inderdaad meer gedragen en daardoor meer in oprichting komen maar hij is nog jong zat, lekker je tijd nemen.

kwestie van trainen dus.
LBLGypsyCobs schreef:Oftewel: juichen of kop houden

xAnthea schreef:Ik vind bovenstaande reactie ook ongepast
Ik ben het eens met andere commentaren, maar de TS doet nog wel gewoon wat zij wil he!! Of gaan we binnenkort al verplichten om andere instructrices te kiezen? Ik vind haaf reactie niet meer dan normaal. Je leert van je instructrice en niet van Bokt...
Ik vind het trouwens wel een knappe prestatie hoor TS!
zanakuzies schreef:xAnthea schreef:Ik vind bovenstaande reactie ook ongepast
Ik ben het eens met andere commentaren, maar de TS doet nog wel gewoon wat zij wil he!! Of gaan we binnenkort al verplichten om andere instructrices te kiezen? Ik vind haaf reactie niet meer dan normaal. Je leert van je instructrice en niet van Bokt...
Ik vind het trouwens wel een knappe prestatie hoor TS!
Het niks meer als een tip wat ze er zelf mee doet moet ze zelf weten, ik ben tenminste niet zoals de andere die alleen maar afkraken dat ze niet goed rijd...
Daphaan schreef:Citaat:Waardeloos excuusSalinero was ook springgefokt, Ferro ook en zo nog heel veel andere "dressuurtoppers". Bovenstaand heeft niets te maken met hoe een paard gefokt is, dat is sec africhting en opleiding.
Je hebt springgefokt en dressuurgelukt. Zoals gezegd: we werken er hard aan...
De verbeterpunten zie ik zelf ook, heb daarom dit topic op Rijden itp gezet

Het meer zetten voor de pirouette is overigens makkelijker gezegd dan gedaan, maar zeker te oefenen, probeer in je trainingen hem klein en snel te laten galopperen, ook al zijn het maar kleine stukjes. Is moeilijk met zo'n groot paard, maar ik weet zeker dat jullie dat kunnen
erg leuke kür ook en ik vind jullie een leuke en vriendelijke combinatie!