Het "We ride 4 pink" event in de Loonse & Drunense Duinen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Geryon

Re: Het "We ride 4 pink" event in de Loonse & Drunense Duinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 18:06

Nou dat vind ik toch wel erg raar, de aanschaf van dure spullen, gezien haar oh zo schaamtelijke situatie!!

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 18:13

Geryon schreef:
Nou dat vind ik toch wel erg raar, de aanschaf van dure spullen, gezien haar oh zo schaamtelijke situatie!!

Mee eens..
En als er nou gewoon transparant werd gesproken over deze situatie vanaf het begin, dan hoefde niemand te speculeren...

En trouwens, wat zit je toch te bazelen over die 300 euro die je naar PR stort als we 'ophouden er over te praten'...
Ik kan mij werkelijk niet voorstellen dat er mensen echt vatbaar zijn voor die manier van manipulatie en chantage...
Sorry.. maar dat is 'my piece of cake' in deze....

En dan nog iets.. het is misschien pijnlijk dat er nare dingen gezegd worden.. maar als het niet waar is kun je 2 dingen doen: 'Denken; het is niet waar, laat ze maar praten, de mensen die mij kennen die weten hoe het zit' óf 'Verzuipen in zelfmedelijden omdat de wereld zo boos en wreed is... Nou wordt wakker, dat is helaas de realiteit'...

Als ik voor alle keren dat er iets naars over mij was gezegd (wat niet waar is) een euro had gekregen was ik nu miljardair...

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 18:23

Natuurlijk is het niet netjes en verre van de bedoeling als mensen roepen dat CL een nieuwe auto heeft gekocht van het PR geld. Maar opmerkingen ald die van venividi vindt ik geen nare of onvriendelijke opmerkingen en ook geen persoonlijke aanval naar CL

VeniVidi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 18:29

Ik zeg nergens dat het van DAT geld is, wel dat het aangeschaft is.
In mijn ogen ben je dan een profiteur als je zoveel schulden hebt lopen bij derden!
Al heeft ze voor elke cent gewerkt, je doet die aankopen niet als je zo in de problemen zit...
En nu is de wereld wreed?

Buiten dat... Ga mij niet zeggen over geld gunnen aan een goed doel! Dat valt echt verkeerd, ga niet lopen dreigen of chanteren, want als jij het zo goed bedoeld had, maak je het zo over, zonder voorwaarden!!

Cimmy krijgt van mij pas respect als ik haar paard of iets dergelijks te koop zie staan, dat ze zelf haar problemen oplost inplaats van anderen voor de gek te houden en er onder uit proberen te komen!

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 18:35

Sorry maar hier zou ik mijn paard niet voor verkopen. Dan is hij de dupe en moet hij met spoed verkocht worden omdat iedereen geld wilt zien, zal je zien dat je paard verkeerd terecht komt. Nee dat zou ik niet doen.. Dan maar even leven op water en brood, maar mijn paard zal ik niet verkopen

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 18:37

Ik zou mijn paarden ook niet verkopen hoor.. Maar wel kijken hoe ik zou kunnen bezuinigen zonder dat dit ten koste zou gaan van mijn paarden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 18:49

Weer PR dat over hun rug gechanteerd wordt?

VeniVidi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 18:52

Batlow schreef:
Sorry maar hier zou ik mijn paard niet voor verkopen. Dan is hij de dupe en moet hij met spoed verkocht worden omdat iedereen geld wilt zien, zal je zien dat je paard verkeerd terecht komt. Nee dat zou ik niet doen.. Dan maar even leven op water en brood, maar mijn paard zal ik niet verkopen

Ik bedoel dat als voorbeeld. Nu zijn er veel mensen de dupe, om het recht te trekken moet je op de blaren zitten helaas....
Dan idd leven op water en brood, en de auto enz eruit... Maar wel actie ondernemen!

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 19:04

Ze onderneemt wel actie, auto kan niet gemist worden ivm werk dus dat gedeelte zet ik even recht.
Zadel wat ze Had was heel duur en is en is verkocht en goedkopere voor terug gekomen.
Paard word momenteel basic gehouden en kost niet veel.
Vandaar ze van pension is af gegaan.
Eerlijk, ik zou hem ook niet verkopen.
Wei die ze voor zogezegd 5 jaar zou huren is ook gezegd.
Dat gedeelte 5 jaar wat ik ergens voorbij zag komen heb ik gemist ???
Want dat waren gewoon maandelijkse betalingen :)
Overigens stonden ze daar met meer dus dat kostte bijna niks.
Wei die ze nu heeft is niet Door haar zelf betaald.
Zelf heb ik aangeboden indien nood, voer te betalen.
Ja dat heb ik voor haar over.
Zo word er aan alle kanten bezuinigd om die bedragen terug te geven aan pink ribbon dus het kan zeker wel.
Ze heeft ook een hele lieve vriend die haar helpt.
Ze komt er wel :)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 19:39

Junia schreef:
Precies. Het geld komt waar het hoort. Zoals ik op de fb al zei doe ik nog 300 euro op het eindbedrag, waar ik voor iedere zwartmakerij die ik nu nog tegenkom een euro afhaal. Eens kijken wat ik over 10 maanden mag betalen.

Dus je geeft PR geld als anderen er over ophouden?!
Dat is a: zwijggeld en b: raar dat je iemand indirect geld belooft maar daar voorwaarden aanhangt waar PR geen invloed op heeft.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 20:23

Brainless schreef:
Junia schreef:
Precies. Het geld komt waar het hoort. Zoals ik op de fb al zei doe ik nog 300 euro op het eindbedrag, waar ik voor iedere zwartmakerij die ik nu nog tegenkom een euro afhaal. Eens kijken wat ik over 10 maanden mag betalen.

Dus je geeft PR geld als anderen er over ophouden?!
Dat is a: zwijggeld en b: raar dat je iemand indirect geld belooft maar daar voorwaarden aanhangt waar PR geen invloed op heeft.

Amen!

VeniVidi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 20:57

Ik ben het helemaal met jullie eens!! Maar laten we aub Junia niet helemaal gaan afkraken :)
Ik denk dat zij niet beseft wat de verhalen van Cimmy voor rare kronkels bevatten en dat ze haar wil beschermen... Ontzettend lief van haar, als vriendin zijnde, van Cimmy een stuk minder netjes nu haar vriendin alles over zich heen krijgt...

Wat Cimmy ook beweerd, iets klopt er niet.
Even een paar voorbeelden;

- er is beslag gelegd op haar rekening, dat is mogelijk. Daar heeft zij van af moeten weten. Maar wat zij dan verteld van een betalingsregeling van 730,- kan niet kloppen. PR komt dan namelijk achter aan in het rijtje van schuld eisers, en dan is er geen 730,- over, als er überhaupt al iets over blijft, om PR te betalen. Ook de verhalen dat haar vriend haar financieel helpt kan niet, want dan komen de andere schuld eisers ook bij hem, en blijft er alsnog niks over. Dus op papier kan hij haar niet helpen. Er word niet tot een dwang maatregel als beslaglegging over gegaan bij een paar duizend euro... Dat gaat veel verder....
Cimmy zegt dus bovenstaande wat bij voorbaat niet kan kloppen..
Dan komt bij mij de vraag, liegt ze over het betalen in termijnen? Of liegt ze over de beslaglegging?
Als het dat laatste is... Waar is het geld dan?
Dan ben je weer terug bij af met alle vragen.....

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 21:02

Ik had het niet over financieel helpen hè ;)
Weet overigens uit ervaringen dat als je alle brieven weg gooit je het wel weet maar niet exact weet hoe het ervoor staat.
Struisvogel politiek noemen ze dat.
Oh en ze weet het goed genoeg hoor en ze is gelukkig wakker nu.
Door de beslag legging zijn schulden die er waren heel ver weg in ieder geval.
7300 is ook niet niets natuurlijk.
Pr staat dus vooraan in de rij

VeniVidi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 21:24

LukieBradley schreef:
Weet overigens uit ervaringen dat als je alle brieven weg gooit je het wel weet maar niet exact weet hoe het ervoor staat.

PR kan niet vooraan staan, anders was de beslaglegging eraf.....

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 21:28

VeniVidi schreef:
LukieBradley schreef:

PR kan niet vooraan staan, anders was de beslaglegging eraf.....

Dat zou kunnen als met het geld dat voor PR bedoeld was de schuld is afgelost. Dan zou er nu geen beslag meer zijn.

Ik hoop dat alles goed komt en dat PR het beloofde geld volledig krijgt maar ook ik vind het raar dat je een nieuw zadel en auto kunt kopen als je schuld hebt en er zelfs beslag is gelegd op de rekening.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 21:32

De beslaglegging is er nu dus ook af.
Dingen zijn aangeschafd voor beslaglegging, die was pas recentelijk.
Vergeet niet dat der vriend ook een rijbewijs heeft en eigen rekening
Overigens als ze der oude zadel contant heeft verkocht waarom zou ze geen goedkopere terug kunnen kopen.
Kijk dat zijn dingen die ze zo niet kunnen zien :)

Vanuit mijn omgeving weet ik dat als je slim speelt, veel kan omzeilen.
Nee dat praat ik niet goed maar houd het wel in je achterhoofd.

Overigens probeer ik niet het gebeurde goed te praten maar wel dingen te verduidelijken en uit te leggen omdat ik wat dingen weet

VeniVidi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 21:35

Slim spelen kan.... Kijk hoe je nu kei hard door de mand valt?

Als er schuldeisers zijn dan betaal je die, dan ga je niet voor anderen spullen.
En nee beslaglegging is er niet in een week weer vanaf, helaas....

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 21:38

Nee dat zei ik, maandenlang alles weggooien en doen of je gek bent :)
Dat slim spelen bedoelde ik niet perse op dat, meer het feit contant kopen en terug kopen.
Schulden zijn zo goed als weg gewerkt Door dat geld, waarom zou er dan nou nog beslaglegging moeten zijn volgens jou?

alcootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 21:48

Door die 7300 euro voor pr zijn de schulden nagenoeg afgelost maar dan nog moet er 7300 euro naar pr. En dat lijkt mij ook niet in een paar maanden betaald.
Ik vind het erg jammer dat het zo gelopen is en ik ben weer ergens met mijn goedgelovige voeten ingetrapt blijkbaar . Weer een leer voor de volgende keer. Maar hoop toch echt dat het geld snel op zijn plek komt, dat is het minste wat je aan de deelnemers verplicht bent.

VeniVidi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 21:49

Eigenlijk weinig zin om het uitgebreid uit te leggen maar dan ga ik het toch maar doen :)

Je hebt diverse stappen:
- deurwaarders
- waarschuwingen
- regelingen
- beslaglegging goederen
- beslaglegging saldo bank
- beslaglegging saldo bank en inkomsten

Zoals Cimmy het doet vertellen is het laatste van toepassing. Namelijk het geld van PR is daardoor weg, wat wil zeggen dat er zelfs een dwangmiddel is ingezet op de inkomsten van de rekening. Hiervoor heeft zij ook persoonlijk moeten tekenen, daarvoor komt iemand langs.
Meestal is het de overheid die hiervoor kiest, dit dwangmiddel is namelijk prijzig en gaat over veel geld. Particuliere bedrijven gaan zeldzaam over tot beslaglegging van inkomen omdat fat juridisch bijna niet mogelijk is.
Vanuit de beslaglegging worden mensen gedwongen de schuldhulpverlening in te gaan, dit traject duurt 3 jaar.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 21:53

Nou als het echt zo in elkaar steekt VeniVidi dan vind ik het écht in en IN TRIEST dat je dan je bankrekening beschikbaar stelt bij zo'n evenement..
Het is gewoon bij de beesten af...

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 21:57

Bedankt voor je uitleg :)
Ik vertel natuurlijk wat ik weet Op basis wat ik gezien heb en het over gehad heb natuurlijk :j
Van het juridische traject heb ik zelf helemaal geen verstand dat zeg ik eerlijk.
Dat ga ik dan ook even aankaarten :j

VeniVidi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 21:58

LukieBradley schreef:
Bedankt voor je uitleg :)
Ik vertel natuurlijk wat ik weet Op basis wat ik gezien heb en het over gehad heb natuurlijk :j
Van het juridische traject heb ik zelf helemaal geen verstand dat zeg ik eerlijk.
Dat ga ik dan ook even aankaarten :j

Dan ben ik heel benieuwd naar het excuses!

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 22:03

Begrijp ik nu goed dat het geld dat naar Pink Ribbon hoorde te gaan, naar de persoonlijke schulden van één van de organisatoren is gegaan? En dat er nu ipv het hele bedrag terug te betalen het in delen terug word betaald?

Wow...

Vreselijk.

De organisator heeft echt niet goed nagedacht. Of ze nu wel of niet van de inbeslagname wist, dit is haar wel aan te rekenen... En zwaar ook.

Niet weten vind ik gewoon geen excuus. Dat ze niet wist over de inbeslagname omdat ze haar brieven niet opende en niet wist hoe het ervoor stond. Ja, en? Je hebt de verantwoordelijkheid over duizenden euro's die op jouw rekening word gestort. Dan zorg je toch dat je 100% zeker weet dat het veilig op je rekening kan staan.

Daarnaast, als je diep in de schulden zit, dan ben je toch niet zo stom een bedrag van duizenden euro's op je eigen persoonlijke rekening te laten storten? En, als je daar dan alsnog wel voor kiest, dan laat je het bedrag daar toch niet lang zitten? Dan maak je het toch meteen, per direct, op de dag zelf, over naar Pink Ribbon...

Want het is toch logisch dat schuldeisers op een groot zittend bedrag op de bank afkomen. Dat er een inbeslagname op komt of dat bepaalde incasso's nu wel door gevoerd konden worden, of hoe het geld dan ook naar haar schuldeisers is gegaan in plaats van Pink Ribbon. Het is toch logisch dat als jij schulden hebt, je schuldeisers geld willen zien en zo hun best doen om geld van jouw te krijgen, dat je toch moet weten dat zo'n groot bedrag op je rekening daar niet bepaald veilig is. Donaties! Sponsorgeld! Allemaal geld dat niet het hare was.

Het geld is nu dus voor persoonlijke schulden gebruikt. Vervolgens komt dit geld niet in één bedrag terug, maar word Pink Ribbon nu als 'schuldeiser' als eerste op de lijst gezet voor terug betalingen... Terwijl ze ondertussen voor een nieuw zadel shopt en haar brieven niet opent. Maar hé, Pink Ribbon staat bovenaan de lijst.

Allemaal leuk en aardig, maar mij word niet wijs gemaakt dat Pink Ribbon 'bovenaan' staat. Het lijkt me dat als je in de schulden zit, je geld eerst gaat naar de schuldeisers die je ook echt wat kunnen maken, brieven, verhogingen, boetes... En natuurlijk die inbeslagname. Daar gaat het geld nu heen, de inbeslagname. Die staat bovenaan de lijst. Niet Pink Ribbon..

Dat door de beslag legging de schulden nu 'ver weg zijn in ieder geval.' Leuk, dat iemand bijna uit de schulden is dankzij donaties van anderen, die niet voor haar schulden bedoeld waren. Niet dus...

Mocht ik helemaal fout zitten met mijn speculaties, daar bied ik geen excuses voor aan, omdat er gewoon geen duidelijkheid is. Het lijkt me logisch dat mensen die betrokken waren bij 'We ride 4 pink' willen weten waar hun geld terecht is gekomen en wat er nu gaat gebeuren.

Het zinnetje "Het komt terug bij Pink Ribbon en Pink Ribbon weet dit ook," is toch niet voldoende. Het is simpelweg niet haar geld, maar het is, zolang het niet bij Pink Ribbon is, geld van degenen die hebben gedoneerd. Dan hebben zij ook het recht om te weten waar HUN geld heen is gegaan en wanneer dit precies terug komt, wat er is afgesproken met Pink Ribbon, om hoeveel geld het gaat met de terugbetaling, over hoeveel tijd dit gaat, wat er gebeurd als ze zich niet aan de afspraken houd die met Pink Ribbon zijn gemaakt etc... Al die dingen en meer. Dat hoort toch duidelijk te worden gecommuniceerd naar de donateurs.

Een fout maken is menselijk... Kan gebeuren. Is nog altijd vreselijk, maar gebeurd is gebeurd... Alleen door het verder zo af te schuiven en niet duidelijk te maken hoe of wat, daar maakt ze het alleen maar 10x erger mee. Ze hoort gewoon haar fout te erkennen en duidelijk te maken wat ze eraan gaat doen en wat haar afspraken zijn met Pink Ribbon over de betaling... In plaats van deze stilte van haar kant, het verwijderen van de facebook en vriendinnen die ze voor zich op laat komen in dit topic met onduidelijkheden en alleen maar excuses voor haar gedrag.

Vervolgens ook nog mensen proberen de mond te snoeren met ik doneer 300, maar er gaat een euro af bij elke zwartmakerij, is helemaal van de zotte. Haal er maar een euro af dan met mijn bericht. Je doet maar. Daar heb je toch helemaal niemand mee? Wie kan dat nou schelen, die euro eraf? De enige wie je daarmee hebt is Pink Ribbon, die een donatie kunnen krijgen, maar die jij ze ontzegd omdat mensen vragen hebben over een situatie waar ze met alle recht vragen over hebben.

De mensen die vragen naar 'he, hoe zit het?' worden afgedaan als zwartpraters, terwijl ze alleen maar willen weten waar hun geld is.

En wat ik ermee te maken heb? Ik heb zelf niet gereden, maar een vriendin van me wel en ik heb haar ook een geldbedrag gegeven om haar te sponsoren, wat ze als donatie heeft gebruikt. Dus ik - en ook zij - zijn ook erg benieuwd naar wat er met die eurootjes zijn gebeurd...

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 22:10

Ik wil natuurlijk de vrijheid van meningsuiting niet in de weg staan, ik wilde gewoon dat iedereen op zou houden Cimmy door het slijk te halen. Dat PR daar dan een flinke donatie voor zou krijgen leek in mijn ogen een win-win situatie. Misschien heb ik er niet voldoende over nagedacht wat dat zou betekenen voor de 'andere partij.'

Dat mensen niks meer durven zeggen is absoluut niet de situatie die ik voor ogen had, meer dat iedereen even nadenkt alvorens iets te zeggen. Ongeacht wat iemand heeft gedaan, cyberpesten is in mijn ogen nooit de oplossing en zeker op de eerste We Ride For Pink LDD facebook werd dat wel degelijk gedaan.

Ik blijf daarom wel bij mijn 'actie.' Denk na wat je allemaal op social media gooit aan verwensingen, beschuldigingen of soms zelfs uitschelden en bedreigen. Je hoeft echt niet allemaal dikke vriendjes met Cimmy te worden, maar houd er rekening mee dat de ander ook een mens is. Wel wil ik absoluut extra duidelijk benadrukken dat zolang er normaal gecommuniceerd wordt er absoluut geen nadelige gevolgen voor mijn donatie aan PR aan zullen kleven. Ik denk dat iedereen zelf goed weet wanneer hij/zij te ver gaat.