Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Sheran schreef:Ik heb momenteel eigenlijk geen behoefte aan mensen die vanaf een filmpje allemaal conclusies trekken over ons en het welzijn van het paard, en of hij overal nog lol in heeft of niet. Laat dat alsjeblieft aan de dierenarts over.
Dat terzijde: zijn er mensen die ervaring hebben met mobiele rontgenfoto's? Is dat even goed als naar de kliniek rijden? Voor dat laatste moet ik namelijk een auto en een trailer huren, dat is best een duur grapje.
Het is zeker niet makkelijk om een KS-paard zo te trainen dat ze klinisch OK kunnen blijven functioneren. En zeker als er ook nog HKO bij zit, pfff dat is niet wat zeg
Ik snap ook het principe achter training om verval tegen te gaan hierbij, wat zoals ik het lees jouw bedoeling is.
Sheran schreef:Overigens, staat DAP Hellendoorn of Enterbrook beter bekend in deze situaties? Enterbrook gaf alleen een ongeveerprijs, Hellendoorn gaf een maximumprijs. Deze lagen 125 euro uit elkaar.
.
Ik kan ook niet precies de vinger leggen op wat ik zie wat er fout zou zijn aan het zadel, maar ik zie jou in elk geval erg zoeken naar je balans en heb het idee dat je wat rondzwemt in het zadel ipv er op 1 plek in te blijven. Doordat jij gaat compenseren in je lijf zal je paard die compensatie op moeten vangen, terwijl zij het al druk heeft met haar lijf proberen te gebruiken/ontzien. Het zadel zelf lijkt (zoals iemand anders eerder ook zei) aan de achterkant niet stabiel te liggen. Al met al een wiebelig en oncomfortabel ogend geheel
Maar dat is voor jou een takke eind weg natuurlijk.
Sheran schreef:Eh CMB, lees mijn reacties eens terug. Ik ben het totaal niet met je eens. Ik reageer, in mijn ogen, erg netjes op iedereen en ik doe er zeker wat mee. Alleen is er wel een neiging bij bokt om meteen een hoop conclusies te gaan trekken over welzijn en over ons, die in mijn ogen niet altijd nodig zijn.
CMB schreef:Sheran schreef:Eh CMB, lees mijn reacties eens terug. Ik ben het totaal niet met je eens. Ik reageer, in mijn ogen, erg netjes op iedereen en ik doe er zeker wat mee. Alleen is er wel een neiging bij bokt om meteen een hoop conclusies te gaan trekken over welzijn en over ons, die in mijn ogen niet altijd nodig zijn.
Uiteraard heb ik je reacties gelezen. Maar voor mijn gevoel wuif je alles een beetje weg.
. Den Ham is wat te ver, en het wordt nu Hellendoorn.
. Misschien krijg je dat idee omdat ik op sommige reacties wat geirriteerd reageer, hoewel ik probeer het vriendelijk te verwoorden. Maar dat gaat dan over botte en ongefundeerde uitspraken die aanvallend overkomen. Ik bedoel: ze is mijn paardje. Ze is al 12 jaar bij me. Natuurlijk wil ik het beste voor haar.