Arwen au travail! Foto's + filmpje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 13:04

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-15 13:07

Cinnepin schreef:
Is er niemand in je omgeving die een trailer heeft en wil rijden? ( eventueel tegen een kleine vergoeding? )

Nog niemand gevonden.

Renate1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 13:14

Sheran schreef:
Ik heb momenteel eigenlijk geen behoefte aan mensen die vanaf een filmpje allemaal conclusies trekken over ons en het welzijn van het paard, en of hij overal nog lol in heeft of niet. Laat dat alsjeblieft aan de dierenarts over.

Dat terzijde: zijn er mensen die ervaring hebben met mobiele rontgenfoto's? Is dat even goed als naar de kliniek rijden? Voor dat laatste moet ik namelijk een auto en een trailer huren, dat is best een duur grapje.

Sjoerd Donders van

Veterinair: Rontgen-, Keur., Revalidatiecentrum Geesteren
Dierenarts
Uelserweg 142, 7663 TE Mander
0541 680 924

Komt ook altijd bij ons op stal om mobiel te rontgenen. Rustige vent. Prijs weet ik zo niet maar je kunt hem natuurlijk altijd even bellen.

Heb gisteravond nog even lekker met je boef staan knuffelen, had even met Vera de ton voer gebracht *D *D

Sheran

Re: Arwen au travail! Foto's + filmpje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-15 13:17

Dank je wel Renate. En ook superbedankt voor het voer :D

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 14:22

Dat hij HKO heeft dat verbaasd me niks daarom ook de opmerking van de straalbenen van mijn paard en de vergelijkenis. Zo'n paard gaat alles doen om te ontlasten en krijgt steeds meer blokkades en problemen. Mijn paard is toen op de wei gegaan en speciaal beslag van van Nassau en dat werkte erg goed en ze heeft nog jaren pijnvrij en happy op de wei gestaan. Ik weet de beslissing is niet makkelijk maar je moet beslissen voor het paard en niet voor je eigen gevoelens. Heb zelf ook ooit eens op dat punt gestaan en dat is rot. Maar kies voor je paard, hij kan het zelf helaas niet doen. Heel veel sterkte en succes bij het röntgenen.

CMB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 15:58

Wil je wel dat mensen eerlijk commentaar leveren!? Of verwacht je alleen maar oeh's en aah's?
Begrijp wel dat niemand het hier verkeerd met je voorheeft. Iedereen wil graag dat je plezier in het rijden hebt samen met je paardje. Maar nu is dat alleen maar jij in plaats van samen. Zorg eerst dat ze weer aan de longe lekker lang en laag loopt en voldoende rugspieren heeft zodat ze die onder het zadel weer goed kan gebruiken.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-15 16:27

Eh CMB, lees mijn reacties eens terug. Ik ben het totaal niet met je eens. Ik reageer, in mijn ogen, erg netjes op iedereen en ik doe er zeker wat mee. Alleen is er wel een neiging bij bokt om meteen een hoop conclusies te gaan trekken over welzijn en over ons, die in mijn ogen niet altijd nodig zijn.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-15 17:26

Overigens, staat DAP Hellendoorn of Enterbrook beter bekend in deze situaties? Enterbrook gaf alleen een ongeveerprijs, Hellendoorn gaf een maximumprijs. Deze lagen 125 euro uit elkaar.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 17:28

Ik heb je eerdere topics met Arwen ook gezien toen, en herinner me nog dat ik het bewonderenswaardig vond hoe therapeutisch je ingesteld was met haar in het werk :) Het is zeker niet makkelijk om een KS-paard zo te trainen dat ze klinisch OK kunnen blijven functioneren. En zeker als er ook nog HKO bij zit, pfff dat is niet wat zeg -O- Ik snap ook het principe achter training om verval tegen te gaan hierbij, wat zoals ik het lees jouw bedoeling is.

Als ik zie hoe ze nu beweegt ben ik echter wel bang dat ze desondanks achteruit is gegaan sinds je laatste topic. Zoals ze loopt in draf nu zo loopt mijn paard momenteel op haar hele slechte dagen, een typisch "rugpijnloopje" vind ik het. Mijn paard is echter wel ruim en zuiver in stap trouwens, wij zijn onder begeleiding van DA e.d. ook bezig met therapeutisch werk (voornamelijk longeren en wat simpel loswerken onder het zadel). Ik snap dus het dilemma waar je in zit heel goed, en weet hoe naar het is om te moeten trainen om je paard "goed" te houden.

Ik zie voor het argument dat ze getraind/losgewerkt moet worden om relatief goed te blijven te weinig verbetering gedurende het filmpje, maw de training die je hier op dit moment laat zien heeft weinig tot geen effect. Zelf zou ik daar niet tevreden mee zijn als ik het rijden bij wijze van therapie gebruikte. Of het aan je manier van training ligt dat ze niet vooruitgaat of omdat je ergens tegenop aan het werken bent waar je met de beste wil van de wereld niet meer aan kunt verbeteren durf ik niet te zeggen, kan ik zo niet beoordelen. Je zadel doet hieraan wel sowieso geen goed, de vraag is wat de kip en wat het ei is en of een beter passend zadel (voor beiden!) evt. nog positief kan bijdragen. Ze loopt aan de longe niet goed maar wel beduidend beter dan onder het zadel. Het feit dat ze ook in stap moeilijk blijft lopen vind ik zorgelijk. Voorlopig zou ik als jouw paard de mijne was geweest ook hoogstens wat onbelast werk doen, maar eerst echt nog goed overleggen met de DA.

Het is trouwens verdomd lastig om als je je paard dag in, dag uit ziet en voelt lopen een geleidelijk proces van achteruitgang te bemerken. Ik snap wel dat iemand dat daarom zelf niet ziet, je raakt gewend aan het loopje wat je paard heeft. Een hele tricky valkuil waar ik zelf ook bang voor ben. Hier maak ik dan ook om de paar weken filmpjes en leg die met enige regelmaat naast elkaar om te vergelijken. Dingetjes die erin sluipen zie je zo veel beter. Misschien is dat nog wat als je van de DA te horen krijgt dat je door moet blijven werken met haar :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 17:32

Sheran schreef:
Overigens, staat DAP Hellendoorn of Enterbrook beter bekend in deze situaties? Enterbrook gaf alleen een ongeveerprijs, Hellendoorn gaf een maximumprijs. Deze lagen 125 euro uit elkaar.

Enterbrook heb ik niet de beste verhalen over gehoord, maar ik denk dat dat altijd wel zo is met klinieken.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-15 17:33

Hier, dat is nog eens nuttig commentaar Vientje. Dank je wel :).
Wat zie je aan het zadel? Ik hebde bewuste keuze gemaakt oor boomloos, omdat die zich beter aanpast aan de rug en veranderende bespiering. Het is een barefoot London met VPS en uiteraard heb ik inlages in mijn pads.
Ik ben ook benieuwd wat de DA zegt. Zoals ik al eerder zei zijn we pas weer een maandje bezig met 2 tot 3 keer in de week longeerwerk, dus echt training kan ik het nog niet noemen, maar ik wil graag weten of en zo ja hoe we verder kunnen gaan.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 17:49

Boomloos is inderdaad vaak wel fijn om veranderende bespiering op te kunnen vangen, snap je keuze wel :j Ik kan ook niet precies de vinger leggen op wat ik zie wat er fout zou zijn aan het zadel, maar ik zie jou in elk geval erg zoeken naar je balans en heb het idee dat je wat rondzwemt in het zadel ipv er op 1 plek in te blijven. Doordat jij gaat compenseren in je lijf zal je paard die compensatie op moeten vangen, terwijl zij het al druk heeft met haar lijf proberen te gebruiken/ontzien. Het zadel zelf lijkt (zoals iemand anders eerder ook zei) aan de achterkant niet stabiel te liggen. Al met al een wiebelig en oncomfortabel ogend geheel ;)

De beide klinieken die je noemt ken ik trouwens niet. Ik ben naar Emmeloord geweest, daar hebben ze paard prima binnenstebuiten gekeerd en qua financiële schade viel het me mee :) Maar dat is voor jou een takke eind weg natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 18:13

Er is al genoeg gezegd over hoe het paard loopt, maar wat betreft het zadel, ijkt het wel of de zit je wat naar voren dwingt waardoor je onbedoeld je bekken gaat kantelen. Hij duwt je naar voren, waardoor je met je bovenlichaam en benen constant aan het corrigeren bent.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-15 18:17

Bedoel je naar voren als geheel, of naar voren met mijn bovenlijf?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 18:21

Naar in je bekken en daardoor drukt ie je been naar achteren.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-15 18:24

Oh zo, duidelijk :j
Met de beugelophanging had ik al wat geklooid, maar verder naar voren kan deze niet. Eventueel wel verder naar achteren, maar dat legde alleen mijn been nog verder terug.

CMB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 18:39

Sheran schreef:
Eh CMB, lees mijn reacties eens terug. Ik ben het totaal niet met je eens. Ik reageer, in mijn ogen, erg netjes op iedereen en ik doe er zeker wat mee. Alleen is er wel een neiging bij bokt om meteen een hoop conclusies te gaan trekken over welzijn en over ons, die in mijn ogen niet altijd nodig zijn.

Uiteraard heb ik je reacties gelezen. Maar voor mijn gevoel wuif je alles een beetje weg.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 18:56

Hellendoorn staat heel goed bekend en dan is Den Ham ook nog een optie. Vrienden van mij gaan meestal naar een van deze twee.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-15 19:05

CMB schreef:
Sheran schreef:

Uiteraard heb ik je reacties gelezen. Maar voor mijn gevoel wuif je alles een beetje weg.

Dat is in ieder geval niet de bedoeling. Ik bedoel: uit mijn acties blijkt toch ook wel dat ik dat niet doe?

En bedankt Bigone :). Den Ham is wat te ver, en het wordt nu Hellendoorn.

CMB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 19:07

Dan begrijpen wij elkaar gewoon verkeerd en komt het voor mij anders over! ;)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-15 19:16

Laten we het daar maar op houden ;). Misschien krijg je dat idee omdat ik op sommige reacties wat geirriteerd reageer, hoewel ik probeer het vriendelijk te verwoorden. Maar dat gaat dan over botte en ongefundeerde uitspraken die aanvallend overkomen. Ik bedoel: ze is mijn paardje. Ze is al 12 jaar bij me. Natuurlijk wil ik het beste voor haar.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 19:59

Succes in Hellendoorn en laat nog even horen hoe het afgelopen is.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 20:43

ik lees dat je naar een kliniek gaat?sterkte!
Paard loopt niet lekker los en niet rad...in hoeverre een paard los en rad kan lopen met HKO en KS is mij een raadsel....maar goed je hebt er gradaties is natuurlijk.
Als ik het filmpje kijk krijg ik de indruk dat ze pijn heeft.
Zou heel benieuwd zijn hoe ze loopt met een ontstekingsremmer.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-15 21:23

Bedankt!

Als ik haar door het bos zie lopen met de oortjes naar voren en als snelste van de groep, krijg ik niet het idee dat ze dan pijn heeft. Ik ben benieuwd wat de dierenarts zegt. Wellicht zijn de bochten van de bak te gevoelig.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 21:30

Pijn kan ook even vergeten worden als ze plezier hebben. Die van ons ging ook met de kop erop vrolijk buiten stappen en in de bak liep ze niet goed is ook een hele andere belasting maar kreupel is kreupel.