Avonturen in Portugal

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bismarck

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 19:19

Tiffany schreef:
Bismarck schreef:

Wat denk je van moeilijkere dressuuroefeningen? De reden dat ze bij in Portugal les hebben genomen is om een keer met werkpaarden die in de klassieke dressuur zijn opgeleid te werken en niet om met stieren te vechten. Of is het dieronvriendelijk om met een houten stier te "vechten"?
TS is naar een stierengevecht wezen kijken jullie doen net of ze zelf die dieren heeft neergestoken.
Natuurlijk mag je je mening hebben over deze gevechten maar daar gaat dit topic niet over.

Ik hoop echt dat ze een leuk paard vind en dat ze hem snel naar Nederland kan halen! ( Dan is er ook een paard minder in Portugal wat voor gevechten kan worden ingezet. Misschien stelt dat de mensen gerust :P )

Ik zie op de foto toch echt geen stier van hout hoor, dat ze hem dan niet "maar in zijn vetbult" aan het prikken is maakt voor mij verder geen verschil.

.

Dan keur je working equitation en cutting ook af? Beide werken ooket koeien. Want ze draaien bij hun lessen alleen om de stier heen en hebben niet gestoken.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 19:22

Nee, een topic verpesten is "not done "
Stieren ( ver )pesten de normaalste zaak van de wereld.
Klink heel logisch allemaal.

Als TS het bij het verhaal over oefenobjecten had gehouden en wat secuurder was geweest met welke foto's ze had geplaatst had iedereen gewoon héél positief op haar mogelijke paardje uit Portugal gehad.
En meegeleefd met deze voor haar zo bijzondere ervaring.

Sommige verhalen en foto's zijn nu eenmaal niet geschikt om ze in een openbaar topic te vermelden, zeker als je kan verwachten dat daar een gevoelige snaar geraakt wordt.
Hoe vaak er ook gevraagd wordt om op bepaalde zaken niet te reageren.

Maxima zou zeggen; Je was een beetje dom.

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 19:23

Gave foto's TS! Ben echt jaloers (ook op het weer daar :') ) Ik ben heel benieuwd welk paard jullie uiteindelijk kiezen, daar eisen we dan natuurlijk wel een nieuw topic van! :D
Ik denk dat het lespaard wel een hele goeie aanvulling op het showteam zou zijn, deze heeft wss. al het een en ander aan ervaring opgedaan en ik denk dat je bv. als rode lansier door zombies achtervolgd het meeste aan gaat hebben.. Natuurlijk is de valk wel heeeel knap maar jullie hebben al zoveel aparte kleurtjes :D

Voor de mensen die de zinloze discussie zijn begonnen; Bokt doet zijn relreputatie weer eer aan, toppie... _/-\o_

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 19:33

Bismarck schreef:
Dan keur je working equitation en cutting ook af? Beide werken ooket koeien. Want ze draaien bij hun lessen alleen om de stier heen en hebben niet gestoken.

Dat zijn imo toch echt wel verschillende sporten.

Feit dat bij de ene sport koeien worden lekgeprikt en bij de andere niet. Dat is voor mij toch wel een groot verschilletje.

Dat ze nu zelf niet heeft gestoken maakt voor mij niet uit. Je support die walgelijke sport. Maar ach gelukkig was het allemaal niet zo schokkend en heeft ts er een hele ervaring aan over gehouden. Dat daar dieren onder lijden maakt dan weinig uit :j

En hou toch eens op appels met peren te vergelijken, wat mijn verdere mening is over andere sporten is doet er niet toe. Ik vind stierenvechten en alles daarom heen verschrikkelijk, en mensen die daar een steentje aan bijdragen op wat voor manier dus ook.

Ik vraag toch ook niet of je het werk van de paardenbeul goedkeurt? Die steekt immers ook dieren voor plezier..

*verdwijnt uit dit topic*
Laatst bijgewerkt door Tiffany op 28-07-15 19:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 19:43

He bah nou gaat het een rel topic worden....misschien nieuw topic? Dan kan iedereen zijn mening ventileren...

Kinke

Re: Avonturen in Portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 19:56

Wat ik nou niet snap, normaal zijn de mods er als de kippen bij als er off-topic wordt gegaan. Waar zijn ze nu?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 19:58

Er zijn zat topics over stierenvechten hoor. Dat kun je niet eens discussietopics noemen, want iedereen is het er met elkaar eens; namelijk dat het een vreselijke, ouderwetse vorm van dierenmishandeling is.
En dan gaat er een bokker naar een stierenvechter, en dan moet iedereen dat ineens toejuichen?

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 20:00

Daar gaat het topic niet over....komt wel ter sprake, maar is niet de basis van het topic en dat wordt het nu wel gemaakt...

Ik denk dat meelezers en TS het nu wel weten....i

Dit topic gaat straks naar de mesthoop en dat zou erg zomde zijn, daar is het veel te leuk voor om te lezen...

TS zat ook in de hype van Portugal en dat zweept ook mee...voor dierenmishandeling is ze niet, daarvoor heeft ze al enige stellingen voor ingenomen...ze keam in eerste plaats voor de topruiter om hem irl te zien en voor zijn ruiterkunsten....en helaas doet hij aan stierenvechten..

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 20:02

Daar gaat het niet om, net wat Tcm zegt, het gaat hier compleet off-topic.

zhippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 20:19

Ik zou persoonlijk ook gaan voor de cruzuda of hoe hij ook heet :')

Maar ik begrijp alleen niet dat je ergens zegt dat de stier na een gevecht terug het land op gaat. Dus eigenlijk steken ze die stier in zijn vetbult waarvan velen zeggen dat ze daar geen gevoel hebben (wat niet klopt...) en daarna mogen ze met fijne bloedende steekwonden het land op. Pfoeh klinkt lekker aangenaam hoor... Dit vind ik echt not done....

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 20:43

Bonita_Bon schreef:
Ik kom uit dit milieu. Ik ben opgegroeid met corridas de toros/touradas, zowel in Spanje als in Portugal. Mijn oom en tante fokten en trainden stieren naast ons huis. De echte bulls ja, de zwarte tanks. Ik kwam dag in dag uit bij zowel de paarden als de stieren. Dus mij als leek wegzetten is geen optie. Dit even terzijde.
Leuke zoektocht denk ik, maar ook ik kan niet voorbij gaan aan je promotie van dierenleed. Bandarilla's in een vetbult steken (in vet blijven de weerhaken niet goed steken, de bedoeling is dat hij in de lange halsspier of schouderspieren blijft hangen), right, heel onschuldig. Hoe kun je dit goedpraten? Maar echt... Een dier voor de 'lol' messcherpe weerhaken in de nek en rug steken? Whut.. -O-
Bovendien, de stieren worden in Portugal niet voor de ogen van het publiek gedood, maar veelal wel gedood hoor. Ik denk dat ruim 80% het einde van de dag niet meemaakt. Niks kalfjes maken in een grote groene weide. Alle stieren die sterk genoeg waren mochten nog een ronde, als ze teveel beschadigd waren of een matador verwond hadden werden ze gewoon gedood hoor of uberhaupt als er vraag naar was. Achter. Of in de corredores naast of onder de "arena's". Ik vind je post naief, en de reacties van sommige bokkers ook. Het enige waar ik het mee eens ben, is dat de stieren tot hun gevecht beter worden behandeld dan menig dier in de vleesindustrie in Nederland. Gelukkig hoeven we niet te kiezen uit twee kwaden. Je kunt EN tegen stierengevechten zijn EN scharrel- (of bijna geen) vlees eten.
De paarden zijn fantastisch en zo allround. Een ondergewaardeerd ras, hopelijk vind je een toekomstige topper, jullie showteam ziet er super uit! Ik denk dat je je keuze wel al een beetje gemaakt hebt toch?
En ja, ik kan lezen, je wilde geen commentaar op het stierengevechten. Maar ik zou mezelf verloochenen als ik dit weg zou klikken zonder mijn achtergrond en mening te ventileren.

... en hier dus iemand die weet waar ze het over heeft, uit ervaring. Goed dat je het schrijft Bonita_Bon. Je laatste zin vind ik prachtig...
Ik denk zelf dat de TS de bui wel heeft zien hangen toen ze dit topic startte. Ik vind dat je met zo'n topic het onderwerp 'stierenvechten' ook aansnijdt, en de reacties snap ik wel. Dat is jammer voor TS's enthousiasme over deze paarden, maar dat is niet anders.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 21:51

Eens met Bonita_Bon.

Prachtige paarden maar verder in en in triest.

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 21:55

Wauw wat een ervaring!!!! Ben ik jaloers op!

Wat een fijne paarden. Heb je ook een foto van de hele schimmel die je op het oog hebt ?

Ik ben een enorme liefhebber van de rijkunst. Paard en ruiter zijn zo een en ruiter moet zoveel vertrouwen hebben in een paard! Dat de paarden er voor weg rennen is gel.l. Deze paarden kennen er totaal geen angst voor en zijn dol op hun eigenaar! Deze mensen zijn zo goed voor hun paarden!
En ook Toro Bravo's vind ik geweldig! Ik heb ze afgelopen zomer nog glanzend in de wei in Spanje gezien, ze weerspiegelde gewoon in de zon.

Het echte gevecht kan ik dan weer niet waarderen, het daadwerkelijk steken vind ik niet meer van deze tijd.
Ik hoop dat men over gaat op de bloedloze gevechten waar stieren hoornbeschermers dragen en de stieren klitteband matten net als de bandarillas (heet dat in Portugal ook zo)?

Ik denk dat men daar uiteindelijk ook wel naar toe moet.. Want uitsterven mag deze manier van rijden niet! En ook het ras van dit vee niet.. want dit is geen vee wat je zoals hier moet ophokken op stal.. ze maken elkaar af. Iets wat veel mensen niet beseffen die tegen zijn. En als er geen gevechten meer zijn is er geen reden meer om ze te houden...

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 22:11

Dus daarom maar gevechten blijven houden? :? Wat is dat voor raar argument? :')

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 22:20

Geen gewone gevechten. Bloedeloze gevechten. Dus met beschermde horens. En banderillas die je niet in een dier steekt, maar met klitteband plakt op een stier die een klitteband mat draagt. Het bestaat al.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 22:58

Moderatoropmerking:
Hierbij mag dit topic open blijven.
Graag willen we jullie wel verzoeken hier geen discussietopic over stierenvechten van te maken. ITP is niet bedoeld voor discussietopics. Mocht je je geroepen voelen mag er uiteraard wel een topic hierover geopend worden op BB.

rider

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-15 23:45

Leuk dat het topic weer open is! :)

Tiffany schreef:
Ben wel benieuwd wat ts met moeilijkere oefeningen proberen bedoeld? -O-

Galoppirouette, passage, piaffe en wissels om de pas, maar dan op de manier van rijden van de cavalereiros, dus de hulpen zijn anders dan in bv. de klassieke dressur. :)

Was leuk om te proberen, inzet van de pirouette ging aardig, wissels lukte ook nog, passage en piaffe niet meer geprobeerd, voor nu nog een stapje te ver maar wie weet, volgende keer beter. Ik heb wel een keer passage mogen proberen op een klassiek geschoold paard, dat ging toen wel, maar die was ook nog wel beter en hoger opgeleid dan deze stierenvechterspaarden.

De zoektocht gaat voort, ben bang dat ik er met de eigenaar van de valk echt niet uit ga komen. de schimmel vind ik wel leuk maar die mist toch een beetje de x-factor. Ik overweeg zelfs om misschien in augustus nog twee of drie dagen terug te gaan (en dan kan ik hopelijk nog een keer de droomstal bezoeken, hihih - het paardje dat ik daar erg leuk vind kan ik echt niet betalen, maar ze hebben nog wat jong spul wat misschien het overwegen waard is). :D

@Cyrina: ja, daar heb ik ook van gehoord, klinkt als een mooie oplossing om zo'n prachtige rijstijl te behouden.