een inieminie projectje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: een inieminie projectje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 17:28

Wat een liefie, die gaat niet meer bij je weg. Zo'n leuk diertje die al helemaal jou als baasje ziet en als een hondje achter je aan loopt, so qute.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 17:30

Droge huid en schilfers kun je heel goed aanpakken met kokosolie. Gewoon zacht maken en dan op je paardje smeren. Na een dag merk je al verschil :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 17:35

Dat is zeker een inieminie projectje! Wat ziet ze er al beter uit zonder die vacht. Ik volg mee, wat goed dat je haar deze kans hebt gegeven! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 17:38

Ach wat een minieminie komt er vanonder die vacht. Maar ze knapt elke keer weer een beetje op. goed hoor!!

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-15 17:41

Super leuk al die reacties! Nog 1 dagje en dan gaan de hoefjes er (deels) af. Over een paar dagen kunnen de wandelingen door het bos beginnen :D

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 18:06

Ik raad je aan daarmee nog voorzichtig te zijn. Je veulen is heel hard aan het werk met herstellen en vervolgens met groeicompensatie. Daarbij moet je de impact van een standverandering niet onderschatten.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-15 18:43

Ga ook geen hele einden wandelen hoor!hele kleine stukjes op har eigen tempo. Bos ligt naast haar stal dus ook geen wereldreis erheen

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 18:46

ik volg al vanaf het begin mee, maar wat heeft hij/zij een top plekje bij jou !
super hoe je handeld +:)+

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-15 20:45

Nog even wat hooi voor de nacht gebracht en haar deken afgedaan, want het was lekker warm op stal en ze moet natuurlijk niet al te verwent raken ;)

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 22:59

wat een schattige pony. en je pakt het echt super aan, petje af!!

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-15 23:01

Bedankt voor alle complimenten allemaal, alleen denk ik dat iedereen het zo had gedaan (behalve de vorige eigenaar ;) )

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 00:13

Wat is ze al opgeknapt zeg!!
Misschien is een hondedeken een idee,maatje berner sennen?

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 05:45

Ach, zelfs een gewone stal is echt groot voor haar <3

Nu ben ik alsnog nieuwsgierig hoe ze bij jou terecht is gekomen

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-15 06:26

Ze was van een kennis van me. Die kennis heeft nog 1 paard en 2 pony's. Het paard was drachtig en liep op het eind. De kennis vroeg of ik mee ging kijken naar het paard. Zo gezegd zo gedaan. Het paard en 1 vd pony's liepen in de wei. Mijn ukje en haar mama liepen op een stuk afgezet gazon van degene waar de paarden staan. Toen zag ze er al zo uit (laatste keer dat ik haar zag was ze echt nog veulen met veulenvacht) het paard en de pony's zien er wel redelijk goed uit, 1 pony is oud en wat mager, maar die krijgt senioren prior. Paard Heeft wat brokkelhoeven en platvoeten, maar niet iets heel schrikbarend. Mijn ukje zag er dus slecht uit. Ik vond het leuk om mee te kijken of het paard al ging bevallen en daarom ben ik de laatste maand regelmatig meegegaan. Steeds riep de kennis, ja die uk moet nodig naar de hoefsmid, maar heb ff t geld niet en dat uk nodig geschoren moest worden en een scheerapparaat zou regelen. De ena laatste x dat ik meeging heb ik zelfs nog aangeboden om de klitten bij uk wat weg te knippen, maar dit was niet nodig want uk zou geschoren worden Zodra er een scheerapparaat was.... die ena laatste x stond ze op stal (haar mama stond inmiddels in de kudde op de wei) want ze kon niet in de wei Aangezien deze aan de weg lag en de kennis bang was dat die de DB op z'n dak kreeg.... ik wist niet wat ik hoorde! Die nacht na zitten denken of ik iemand wist voor uk, maar nee.... manlief had ik de laatste weken ook niet zo ver kunnen krijgen dat ik ukje mocht kopen... nagedacht over DB bellen, maar dan zou kennis zeer waarschijnlijk een waarschuwing krijgen en zou ukje over een half jaar weer precies zo eruit zien... maandag veel met manlief gepraat en savonds zij hij, kijk maar of je een weitje kunt regelen... nou binnen 3 uur was alles rond! Weitje geregeld, oude eigenaar gebelt dat ik de pony kocht en pony uk meteen opgehaald. Vanaf die dag heb ik geen contact meer met kennis.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 11:15

Mag toch hopen dat je een klein bedrag voor Ukkie hebt betaald en niet dat die kennis je ook nog het vel over de oren heeft proberen te trekken. Ik zou trouwens wel contact houden, als de andere paarden slechter verzorgt worden kun je iig de dierenbescherming inschakelen. Snap wel dat je even helemaal klaar bent met dat mens maar soms is het in het belang van de andere dieren beter om er nog wel op de dam te komen. Als ze dit kan doen bij jouw ukkie dan is ze tot veel meer in staat.

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 11:32

Dit beestje had het niet beter kunnen treffen, super goed bezig!

leoenpat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 11:38

Ik denk dat Ukje heel veel geluk heeft gehad dat jij de zorg voor haar hebt overgenomen!Denk dat Ukkie wel eens een heel mooi ponietje kan gaan worden Succes met dr en plaats maar heel veel foto's!

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-15 11:43

Nee, want dan heb ik straks 5 paarden (ken mezelf te goed daarvoor) zoals ik ze 'achter gelaten' heb zien ze er redelijk goed uit. Nu is het niet meer aan mij.

Wilde Rhana vanmorgen buiten zetten en toen wilde m'n auto niet meer rijden... rem geblokkeerd.... anwb gebeld en nu kan ik weer even vooruit, maar hierdoor stond Ze pas om 11 uur buiten :(
Gelukkig is het zacht weer en mag ze voor het eerst zonder jas naar buiten. Vanmiddag komt de hoefsmid dus kan ik mooi even checken of ze het koud heeft.

Afbeelding

Ook lijnzaad in huis gehaald en gekookt, dat staat nu af te koelen met een beetje honing erdoor. Vanavond nog wat worteltjes toevoegen en dan kan ze heerlijk smullen.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-15 13:25

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
*\o/* *\o/* *\o/*

Ze is weer mooi!!!!

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 13:31

Zodan, daar is heel wat vanaf zeg!
Wat ziet ze er al super uit!

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 13:34

Je bent een lief baasje! Ik hoop dat ze flink opknapt en dat je er een superpony aan over houdt.

Basilicium

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 13:47

Zo hey... Ik denk niet dat de hoefsmid vandaag harder heeft hoeven werken dan bij haar! Wat ziet ze er ontzettend schattig uit, lekker in het gras met een iets te ruim halstertje om dat nog eens accentueert hoe mini ze is <3

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 13:47

Even de "pantoffeltjes uitgetrokken". Hopelijk kan ze snel weer rennen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 13:52

whow zijn gewoon bijna complete hoeven vanaf gekomen :wow: Nou fijn dat ze eindelijk weer beter op haar hoeven komt te staan. Ben zo benieuwd als je een half jaar verder bent met haar.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-15 13:57

Ik blijf hier regelmatig updates plaatsen Dus blijf volgen zou ik zeggen hihi.