Mijn pennymeisjesdroom! een shire als 1e paard!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Daaaphxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-15 19:18

Gelukkig.. Hij doet het nog na de castratie van gister!

Heeft zich voorbeeldig gedragen toen hij wat prikjes kreeg van de DA. Begon vlak daarna lekker slaperig te worden en te kwijlen. DA besloten dat ze hem plat ging spuiten, dat was makkelijker.
Vond het maar naar om hem zo te zien liggen :(

hij werd tussendoor wat wakker dus hij moest een extra dosis slaapspul krijgen want hij wilde al opstaan. Ze heeft de klus (waren joekels van ballen zei ze haha) daarna snel afgemaakt. Had ook niet veel langer moeten duren, handdoek ging van zijn hoofd af en hij wilde alweer overeind komen.

Begon daarna helemaal te schokken en eng te kijken, vond het heeeelemaal niks! Was normaal zei ze, kwam door de ketamine?

Hij had ontzettend veel moeite met opstaan.. Hij snapte het helemaal niet meer, vergat zijn voorbenen uit te strekken en was zich met z'n achterbenen vooruit aan het schuiven..
Hij heeft dus ook allemaal mooie schaafwonden nu.

Dierenarts heeft hem op een gegeven moment maar bij zijn staart gepakt en omhoog geholpen. Daarna ging het nog wat wankel maar ok, hij stond weer en had nog praatjes _/-\o_

Vandaag was hij een beetje zielig.. Bloed van zijn beentjes weggespoeld en heerlijk even staan kroelen.. Voor het eerst dat hij ook echt met zijn hoofd in m'n armen hing in te dutten.. Lieverd <3 <3

Babbelientje

Re: Mijn pennymeisjesdroom! een shire als 1e paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 19:30

Zo leuk om te lezen hoe gek jullie samen aan het worden zijn!! :) Ik blijf volgen.

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 07:27

Moet je de wond niet uitspoelen met koud water? Mijn DA castreert liever niet met dit warme weer, liever in de herfst of winter. Schijnt beter te zijn voor de wond. Maar omdat het bij mij ook niet anders ging, toch met warm weer gedaan en moest toen echt met de slang in de wond spuiten, zodat het goed schoon werd en het hem verkoeling gaf.

Daaaphxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-15 09:17

XLeandrosX schreef:
Moet je de wond niet uitspoelen met koud water? Mijn DA castreert liever niet met dit warme weer, liever in de herfst of winter. Schijnt beter te zijn voor de wond. Maar omdat het bij mij ook niet anders ging, toch met warm weer gedaan en moest toen echt met de slang in de wond spuiten, zodat het goed schoon werd en het hem verkoeling gaf.

Als het wat zou gaan zwellen zou ik de slang er niet gelijk helemaal op moeten zetten maar zorgen dat er wat water langs stroomt..
Gister had hij gelukkig nog geen zwelling :(:)
kan me inderdaad wel voorstellen dat je ook moet koelen om de zwelling voor te zijn, maar dat is me niet verteld..

Ze wilden even wachten tot z'n volle broertje wat ouder was(die is pas 1)(en te koop voor de liefhebbers haha), maar ook weer niet te lang door de toename van de insecten.
Nu zitten er bij ons nog weinig vliegen, vandaar de keuze om het nu te doen. +:)+

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 09:49

Dat koelen hangt af van de manier van castreren. Mijn ene paard moest gekoeld worden (toen nog niet van mij) en mijn andere paard hoefde niet gekoeld te worden. De mijne had juist iniminieballetjes :') nog kleiner dan die van een shet.

nicaaxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 11:23

Aahh ik heb ook altijd een shire gewild alleen wou de stal eigenaar dat helaas niet :( Gelukkig heb ik mijn beste vriendin gevonden in mijn fries dame <3 Heeeel veel geluk en plezier met hem, denk dat dat wel gaat lukken! En jeetje wat is die al groot voor een 2 jarige ! Ben benieuwd hoe die er over een paar jaar uitziet. Ik volg :)

jenn0dv

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 20:55

Wat een leuke. En groot al, jeetje!

Hoe is het nu met zn zaakie?

eldora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 21:02

Toen ik de titel van je topic las moest ik meteen denken aan dat verhaal uit de penny over die 2 zusjes die een eigen paard wilde en toen shire Sarah kregen :')

Daaaphxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-15 14:13

eldora1 schreef:
Toen ik de titel van je topic las moest ik meteen denken aan dat verhaal uit de penny over die 2 zusjes die een eigen paard wilde en toen shire Sarah kregen :')

Die ken ik nog niet haha! :=

Zn zakkie is de afgelopen dagen flink gezwollen geweest..

Tot mijn verbazing deed hij totaal niet moeilijk toen ik de slang erop zette.. vanaf de zijkant, en tussen zijn achterbenen door, hij vind het allemaal wel prima! (trots *\%/* )
Vandaag zag het er alweer wat rustig uit.. het begint nu een beetje te hangen..

We zijn ook aan het oefenen met voetjes geven en dat pakt ie ook heel snel op!
Heerlijk zo'n dier dat wil leren :D

jenn0dv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 15:21

Fijn he, zo'n brave.
Er is op fb ook een verzamelpagina van veel shires in Nederland: vrienden van de shire
Misschien leuk om je daar ook aan te melden!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 08:29

Wat fijn om te lezen dat jullie vertrouwensband zo goed groeit. En hij zal het wel fijn gevonden hebben, een beetje verkoeling op het 'slagveld'. ;)

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 08:38

Ik ken jou helemaal niet TS en reageer eigenlijk nooit in dit soort topics, maar ik wilde je nu even zeggen dat ik het echt leuk vind om te lezen hoe veel jij geniet van je paardenvriendje. Het spat bijna van je woorden af! +:)+

Daaaphxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-15 12:49

Jolien87 schreef:
Wat fijn om te lezen dat jullie vertrouwensband zo goed groeit. En hij zal het wel fijn gevonden hebben, een beetje verkoeling op het 'slagveld'. ;)

Haha ja, dat denk ik ook wel. Na 10 minuten is hij het wel zat hoor, maar dat neem ik hem niet kwalijk _/-\o_

sans6 schreef:
Ik ken jou helemaal niet TS en reageer eigenlijk nooit in dit soort topics, maar ik wilde je nu even zeggen dat ik het echt leuk vind om te lezen hoe veel jij geniet van je paardenvriendje. Het spat bijna van je woorden af! +:)+

Super leuk! Dank je wel! Ik ben ook echt heel blij met hem! <3

Gister stonden alle paarden op stal..
De 3 musketiers Alonso, Samson en Sam zn broertje Vazal.
Afbeelding

Toen ik Sam uit stal haalde zag ik dat heel zijn achterbeen onder het bloed zat. Dacht dat hij zich opengehaald had, maar bleek uit zijn zak te komen..
Heb het afgespoten.. zat ook allemaal pus aan zn zak.
Stal eigenaar gebeld met de vraag of dat normaal was. Ik moest het goed afspoelen en in de gaten houden. Waarschijnlijk zijn de wonden die open waren gelaten toch dicht gegaan, en gister open geknapt. Mocht het er vandaag weer zo uit zien, komt de dierenarts..

Vervolgens liep ik de stroschuur in, waar kittens liggen. En zag dat mamapoes steeds maar aan een van de kittens lag te likken. Kitty had helaas het loodje gelegd. :(
Een van de mamapoezen is tussen de grasmaaimachine gekomen, en haar kittens zijn dus bij de 2 andere nestjes gelegd. De overleden kitten moest het opboksen tegen al wat grotere kittens en heeft dus niet genoeg te eten gekregen..
Zijn broertje leefde nog wel maar was ook al erg verzwakt, dus ik heb besloten mijn poetstas leeg te halen, en hem daarin mee te nemen naar een vriendin om hem in ieder geval nog een kans te geven, want zeg nou eerlijk... dit kun je toch niet aan zijn lot overlaten?!
Afbeelding
We hebben hem Frodo genoemd. Hij is de nacht gelukkig goed doorgekomen. _/-\o_
Nog een avontuur erbij!

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 13:03

Wat een bakbeest al zeg! Gaaf :j
en wat kan die lopen :D leuk Om Te lezen hoe gek je met hem bent, jullie gaan een top paar vormen :D

(agoshie! Kittens <3 )

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 21:48

Bah ik hoop dat het goed gaat met zijn zakkie. Zielig voor die kitten en mamapoes. Hoe gaat het met de kitten bij hun nieuwe mama's?

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 06:36

Juist daarom moest ik de eerste 14 dagen spoelen. Dan kon het niet dicht gaan zitten en het wondvocht en eventuele pus er uit. Meneer vond dat heerlijk, hij ging er wijdbeens voor staan.

Daaaphxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-15 17:40

Mocht ik ooit nog een hengst nemen die gecastreerd wordt, is dat spoelen ook zeker wat ik gelijk ga doen! Zijn zak is inmiddels mooi geslonken maar er komt nog wel wat zooi uit..
Dat hij zn hormonen nog heeft is wel duidelijk.. de 3 musketiers zijn gister uitgebroken naar de merrie weide en zijn met zijn 3en op een hengstige merrie gesprongen... oepsie :')

Met de kitten gaat het goed! Wij hadden hem mee naar huis genomen maar hij mistte zijn broertjes en zusjes en pleegmama. Daarom hebben wij hem naar een vrouwtje gebracht die ook net een nestje had. Grlukkig heeft die mama poes hem geaccepteerd en word hij nu ook bijgevoed. Hij heeft het goed bij zijn nieuwe mams en is al aardig aangesterkt! :D

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 08:27

Omg, een bachelorparty in het merrieland? :')
Hoe gaat het vandaag met het zaakje?

Fijn dat het met de kitten goed gaat. Neem je hem nog terug of blijft hij bij die vrouw?

Dagele

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 12:26

Ik volg dit topic al vanaf je eerste post.
Ben blij dat alles goed gaat met Sam.
Wat een knapperd!
Ben ook heel blij dat het met het katje goed gaat bij zijn nieuwe pleegmama. :)

xsiroccox

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 12:58

Ik ga dit topic ook volgen. Prachtig, Shires. Hou van het stoere robuuste ras.
Hij kan mooi sjouwen! En met jullie *klik* komt/zit het wel goed zo te lezen.
Oooh, boefjes ~~}> met z'n allen naar de vrouwtjes.

ook fijn dat het goed gaat met de kitten +:)+

Daaaphxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-15 21:45

Ik ben nog steeds aan het tobben met Sam zn zaakje.. van de week hing dit eraan, ik dacht dat zn organen eruit kwamen haha :r
Afbeelding
Heb het goed schoongemaakt en desinfectie spray erop gedaan, maar we zijn een paar dagen verder en er komt nog steeds allemaal pus en viezigheid uit.
Morgen is de DA op stal, dus ik laat hem er gelijk even naar kijken.

Vandaag ben ik met Sam voor het eerst de weg op gegaan.
Eerst even een spelletje..

We zijn 1 fietser tegen gekomen en daar reageerde hij eigenlijk niet eens op. Hij vind het reuze interessant buiten maar hij blijft wel lekker ontspannen lopen. Ik ben zo trots! <3

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 21:55

Wat een leuk 'project'!

angelastolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 08:11

Goed dat je de DA er naar laat kijken, en leuke filmpjes! :)

L0veMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 10:18

Leuk die filmpjes!

jenn0dv

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 11:41

Leuk!!
Die uithangsels die je ziet zijn meestal hard geworden pus, maar het zouden ook zaadstrengen kunnen zijn dus goed dat je de DA even laat kijken :)