Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Billy schreef:dnieSz schreef:Natuurlijk dat zeg ik zelf ook dat het nooit in zijn voordeel is, maar Ryon is volgens mij altijd wat aan de zwaardere kant geweest ( wat al erg snel aan de orde is bij dit soort rassen ) dus dat is nu niet DE oorzaak van dit probleem wat TS ook zelf aangeeft.
Nou ja, waar praat ik dan nog over he....
Het welzijn van het paard wordt al jaren geschaad door overgewicht dus dat kan het probleem niet zijn.........

Citaat:ElCamino schreef:Het gewicht zal zeker van inbloed zijn op de algehele conditie van het paard.
Feit blijft dat hij eerder ook al flink was en destijds wel happy was, dus er iets duidelijk iets anders aan de hand nu.
flavlip schreef:@ karuna waarom zou een paard zielig in een hoekje gaan staan met minder eten? Uit ervaring weet ik dat het niet zo hoeft te zijn. Ook is het een tijdelijke situatie die zijn herstel hoe dan ook bevorderd. Het zal er niet door gekomen zijn, maar het helpt zeker niet mee. Overgewicht is nooit goed, maar zeker niet in dit geval: als het paard al ergens last van heeft.
Dat jij ervoor kiest moet je zelf weten, maar het lijkt mij echt noodzakelijk dat Ryon afvalt, voor zijn eigen bestwil. Ts zegt hem zo lang mogelijk bij zich te willen houden, maar door hem niet te willen laten afvallen spreken haar daden dat tegen.
onze oude tinker gaat in een hoekje staan wachten tot de dag over is en geeft zichzelf een leververvetting vanwege veel te weinig eten. Wat hij wel eet is zand, heel veel zand. En zetten we dat door en wordt de leververvetting hem niet al eerder fataal is hij binnen twee maanden graatmager met zelf een bodyscore van 2. Dan heb je dus geen gelukkig paard en werkt de maatregel averechts.flavlip schreef:@ karuna waarom zou een paard zielig in een hoekje gaan staan met minder eten? Uit ervaring weet ik dat het niet zo hoeft te zijn. Ook is het een tijdelijke situatie die zijn herstel hoe dan ook bevorderd. Het zal er niet door gekomen zijn, maar het helpt zeker niet mee. Overgewicht is nooit goed, maar zeker niet in dit geval: als het paard al ergens last van heeft.
Dat jij ervoor kiest moet je zelf weten, maar het lijkt mij echt noodzakelijk dat Ryon afvalt, voor zijn eigen bestwil. Ts zegt hem zo lang mogelijk bij zich te willen houden, maar door hem niet te willen laten afvallen spreken haar daden dat tegen.