Hoe pak ik dit aan; ze gaan er met mijn (lease)paard vandoor

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 16:16

Sababber schreef:
Je kan ook zodra je bewijs hebt naar de eigenaar stappen en die een factuur op laten stellen met een lease bedrag dat ze moeten betalen voor het extra gebruik van zijn paard <<)

Denk dat het dan wel klaar is _O-

Pure gekkigheid, maar stiekem zou ik dat wel een mooie actie vinden _O-

Ik had dat als eigenaar echt zo gedaan. :+

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 16:18

Appje sturen met de tekst;

Er is ingebroken in mijn kastje, gelukkig niks weg maar als ik jullie was zou ik ook maar even gaan kijken (ik was te geschrokken om daar naar te kijken). Ik ga in ieder geval morgen aangifte bij de politie doen.

Dan krijg je vast een reactie terug. Net doen alsof je gek bent dus :D
Laatst bijgewerkt door quintusgl op 10-05-15 16:18, in het totaal 1 keer bewerkt

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 16:18

Petrichor schreef:
Sababber schreef:
Je kan ook zodra je bewijs hebt naar de eigenaar stappen en die een factuur op laten stellen met een lease bedrag dat ze moeten betalen voor het extra gebruik van zijn paard <<)

Denk dat het dan wel klaar is _O-

Pure gekkigheid, maar stiekem zou ik dat wel een mooie actie vinden _O-

Ik had dat als eigenaar echt zo gedaan. :+

Nou ik ook hoor! Zijn ze nou helemaal...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 16:19

quintusgl schreef:

Er is ingebroken in mijn kastje, gelukkig niks weg maar als ik jullie was zou ik ook maar even gaan kijken (ik was te geschrokken om daar naar te kijken). Ik ga in ieder geval morgen aangifte bij de politie doen.

Dat vind ik stiekem best een goede. Misschien er nog bij zetten dat je een camera gaat ophangen en dat je aangifte gaat doen idd :j

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 16:22

quintusgl schreef:

Die vind ik inderdaad ook mooi! En dan ook zeggen dat je een camera op gaat hangen bij je paard z'n stal om te voorkomen dat daar iets mee gebeurd <<)

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 16:22

quintusgl schreef:

Dan zou ik persoonlijk zeggen dat er is ingebroken in jouw kast en dat je aangifte hebt gedaan, en dat de politie het vanaf nu in de gaten gaat houden. :)
Laatst bijgewerkt door Petrichor op 10-05-15 16:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Paarddopette

Re: Hoe pak ik dit aan; ze gaan er met mijn (lease)paard vandoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-15 16:23

Weet je wat het is, dan nog is het via de app, terwijl ik dat probeer te vermijden. Al zou ik het zo doen hoor! Een berichtje sturen :)

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 16:28

Ik zou eerlijk gezegd sowieso zeggen dat je aangifte gaat doen, onder het mom van 'inbraak = inbraak'. En inderdaad een goed gesprek met de dames en eventueel met ouders erbij. Dit is gewoon asociaal en ik snap echt niet dat ze dit doen :n zeker aangezien ze zelf ook paardjesleasen daar.

Als ik eigenaar was en mijn paarden zou verleasen aan 3 meiden, waarvan er 2 dus extra rijden zonder ervoor te betalen nou dan zou ik ze mooi nog even extra laten betalen of heel duidelijk maken dat dit echt niet kan, kortom ik zou dit ook zeker nog een keer met de eigenaar van je lease paardje bespreken.

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 17:06

Jeetje, wat een super vervelende situatie. Ik kan me echt niet voorstellen dat iemand dat in zn hoofd haalt...

Je Hebt tegenwoordig trouwens ook anti-diefstal zadelsteunen..
extra sloten op je kast zetten, melden bij de eigenaar. Misschien inderdaad een camera ophangen, dan kun je ze er mee confronteren.

Dit is echt ongelooflijk vervelend gedrag, en sorry dat ik het zeg, maar met 'even aardig aanspreken' bereik je niks mee met zulke meiden. Platschelden en dreigen hoeft nou ook weer niet, maar maak jezelf gewoon duidelijk (natuurlijk kun je het eerst wel gewoon aardig doen, en als je daar niks mee bereikt, kun je een tandje bijzetten :+ )

Heel veel succes!

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 17:08

guusje_h schreef:
quintusgl schreef:

Die vind ik inderdaad ook mooi! En dan ook zeggen dat je een camera op gaat hangen bij je paard z'n stal om te voorkomen dat daar iets mee gebeurd <<)

Dit.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 17:08

die anti diefstal steunen zijn even 2 vijsjes aan de achterkant losmaken en hij is alsnog open :') (ik heb er hier zo 1 hangen)

Juliette61

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 17:11

Wat ik zou doen is ze eerst aanspreken op de kast.
Dan, als ze ontkennen, zeggen dat je naar de politie gaat voor een poging tot inbraak ofzo.
en een camera ophangen, dan laten ze het wel uit hun hoofd denk ik!
Sterkte met zulke figuren!

Black_Devil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 17:17

Jeetje wat brutaal! Je krijgt al veel goede tips hier. Wat ik me wel afvraag, stel dat ze bokt hebben en dit topic tegen komen zijn ze al voorbereid als jij hun aan wilt spreken... of weet je of ze op ook bokt zitten?

paardje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 17:17

Waar halen ze het gore lef vandaag ,sorry hoor maar ik ken mezelf ik had me niet ingehouden haha. Ik zou ook met alle liefde als je boze grote 2e zus mee gaan hoor!

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 17:23

Even off topic, leuke springschoenen :P

Paarddopette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-15 17:28

Black_Devil schreef:
Jeetje wat brutaal! Je krijgt al veel goede tips hier. Wat ik me wel afvraag, stel dat ze bokt hebben en dit topic tegen komen zijn ze al voorbereid als jij hun aan wilt spreken... of weet je of ze op ook bokt zitten?

Nee ze zitten (gelukkig) niet op bokt :P

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 17:30

BeSen schreef:
quintusgl schreef:

Dit.[/quote]
Idd en erbij vermelden dat er gezien is door mensen in de buurt dat er op je paard gereden is en dat diegene getuigen wil bij politie- beetje bluffen kan nooit geen kwaad

Paarddopette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-15 17:31

Ja, er is door een kennis gezien dat ze op mijn lease paard reed. Die kennis dacht zelfs mij te hebben gezien..

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 17:32

Nou! Kat in bakkie- confronteren zonder dat je met je vinger wijst ... Ze voelen de nattigheid vanzelf wel

Paarddopette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-15 17:32

Als ik morgen naar stal ga kom ik er waarschijnlijk een tegen (die ander niet, die komt niet door de weeks ivm stage), ik denk dat ik me niet in kan houden wat erover te zeggen, maar hoe moet ik beginnen?

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 17:33

Gewoon vragen of zij er ook last van hebben dat er anderen aan hun paarden zitten en of er bij hun ook aan de spullen gezeten wordt, dat jij er klaar mee bent en naar politie stapt en getuigen hebt

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 17:34

Hey (naam)
Ik had gezien dat er is ingebroken in mijn kastje... Ik heb direct de politie gebeld. Ze komen waarschijnlijk binnenkort vingerafdrukken bekijken

Neee grapje :')

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 17:38

Ik denk niet dat je moet doen alsof je niet weet dat zij het gedaan hebben.

Ik zou haar de volgende vragen stellen:
-Willen jullie nu aub ophouden met het rijden op mijn paard? Ik heb hem geleast en we hadden afgesproken dat jullie zouden appen als jullie op hem wilden rijden.
-Ik blijf toch ook met mijn tengels van jullie leasepaarden af?
-Waarom rijden jullie überhaupt op mijn paard? Daar hebben jullie toch geen enkel recht toe?

Artocreas

Woonplaats: Ken je dat schattige winkelstraatje in Maastricht, daar bij de kerk? Nou, daar dus niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 17:39

Is juist goed dat het er maar één is, dan staan ze minder sterk.

Ik zou gewoon beginnen over het feit dat er ingebroken is en dat er mensen aan je paarden zitten, dat je je zorgen maakt en of zij dat misschien waren. Zo nee: zeggen dat je een camera op gaat hangen, aangifte gaat doen en getuigen hebt. Zo ja: zeggen dat het jóúw leasepaard is, dat je er geld voor betaalt en dat je het te gek voor woorden vindt dat ze zomaar aan je spullen zitten. Vriendelijk vragen of ze dat NOOIT meer willen doen.
Laatst bijgewerkt door Artocreas op 10-05-15 17:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 17:39

Ik zou persoonlijk niet al te happig zijn op het dreigen met politie etc. Zij weten ook dat jullie de enigen zijn die de sleutel van het zadelhok hebben en als je ze er gewoon mee confronteert zullen ze heus wel toegeven dat zij het geweest zijn.

"Hey, vraagje he. Ik zag dat mijn zadelkast is opengebroken en dat mijn spullen gebruikt zijn, en een kennis heeft iemand anders dan mij zelf op mijn leasepaard zien rijden. Weet jij hier meer van?". Op die manier beschuldig je niemand, lok je niet uit tot ruzie maar confronteer je toch met het feit dat er iemand op jouw paard gereden heeft en dat je vermoed dat zij dit doen.