Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
An_J schreef:Dit is een typisch voorbeeld van een paard die niet onder standaard te beschrijven valt. Waarbij techniek,lengte en al dat geneuzel minder belangrijk zijn. Degelijke paarden vallen buiten de norm.
Intentie, geduld en respect zijn hierbij 1000 x belangrijker dan techniek en een passend plaatje.
Ts, chapeau!!!
finnens schreef:Het paard ziet er mooi ontspannen uit, dat is goed.. Zonder ontspanning kun je weinig. Ik denk dat als jij zelf een stuk rechter op gaat zitten je paard ook horizontaler gaat lopen, ze hangt nu ontzettend op de voorhand lijkt het. Dan helpt het niet echt mee dat je zelf ook naar voren 'hangt'. Ik weet niet of je het al eens geprobeerd hebt, maar misschien helpt het om een touw om haar nek te doen en daar kleine ophoudingen omhoog op te geven, waardoor ze misschien iets omhoog komt en meer op de achterhand gaat lopen. Dat werkt hier vaak goed. Ik denk dat dat voor je paard misschien minder stress geeft dan wanneer je haar op het hoofd corrigeert.
Ik vraag me wel af hoe je dat doet als ze buiten eens schrikt en je er niet aan kan komen. Lijkt me vrij gevaarlijk om op buitenrit te gaan dan.
Robijntjah schreef:Buiten is ze inderdaad minder gefocust op of ik niet een keer onverwachts beweeg of wat dan ook en kan ik er dus meer aankomen. Zit overigens ook een deel tussen mijn oren; buiten MOET ik wel.
Wel is ze er dus ook wel degelijk meer ontvankelijk voor. Denk dat dat komt omdat ze in de bak echt alleen met mij bezig moet zijn en dus meer druk ervaart of iets dergelijks.
Robijntjah schreef:finnens schreef:Het paard ziet er mooi ontspannen uit, dat is goed.. Zonder ontspanning kun je weinig. Ik denk dat als jij zelf een stuk rechter op gaat zitten je paard ook horizontaler gaat lopen, ze hangt nu ontzettend op de voorhand lijkt het. Dan helpt het niet echt mee dat je zelf ook naar voren 'hangt'. Ik weet niet of je het al eens geprobeerd hebt, maar misschien helpt het om een touw om haar nek te doen en daar kleine ophoudingen omhoog op te geven, waardoor ze misschien iets omhoog komt en meer op de achterhand gaat lopen. Dat werkt hier vaak goed. Ik denk dat dat voor je paard misschien minder stress geeft dan wanneer je haar op het hoofd corrigeert.
Ik vraag me wel af hoe je dat doet als ze buiten eens schrikt en je er niet aan kan komen. Lijkt me vrij gevaarlijk om op buitenrit te gaan dan.
Buiten gaat het dus beter dan in de bak. Buitenbak is overigens helemaal drama maar naar ik vermoed ligt dat voor een heel groot stuk bij mij.
Ik denk inderdaad ook dat wanneer ik mijn spanning en dus houding nog beter onder controle krijg (en mijn heup, stom ding) dat al veel gaat schelen.
Dat lijkt mij ook interessant Ellis, ik durf het alleen echt niet meer aan.
Bonita_Bon schreef:Robijntjah schreef:
Buiten gaat het dus beter dan in de bak. Buitenbak is overigens helemaal drama maar naar ik vermoed ligt dat voor een heel groot stuk bij mij.
Ik denk inderdaad ook dat wanneer ik mijn spanning en dus houding nog beter onder controle krijg (en mijn heup, stom ding) dat al veel gaat schelen.
Dat lijkt mij ook interessant Ellis, ik durf het alleen echt niet meer aan.
Fijne reactie TS, je ontdooit een beetje
Bonita_Bon schreef:Offtopic: Nouvel, je zit redelijk bij mij in de buurt, laad ik 1 van mijn braverds een keer op, doen we een rondje. Sta jij niet in Noordwijkerhout?
Ontopic: Soms zijn aannames niet zo heel slecht hoor, soms zitten die dichtbij de waarheid en kunnen je even wakker schudden. Ze zijn immers gedaan vanwege het (beeld en teks) materiaal dat je zelf aanlevert.
Slina schreef:Uit interesse.. dat je voorover zit, komt dat door je blessure/lichamelijk iets of is het puur dat je de neiging hebt voorover te kiepen? (Hopelijk heb ik niet over het antwoord heen gelezen..)
Bonita_Bon schreef:Offtopic: Nouvel, je zit redelijk bij mij in de buurt, laad ik 1 van mijn braverds een keer op, doen we een rondje. Sta jij niet in Noordwijkerhout?
Ontopic: Soms zijn aannames niet zo heel slecht hoor, soms zitten die dichtbij de waarheid en kunnen je even wakker schudden. Ze zijn immers gedaan vanwege het (beeld en teks) materiaal dat je zelf aanlevert.
Robijntjah schreef:Slina schreef:Uit interesse.. dat je voorover zit, komt dat door je blessure/lichamelijk iets of is het puur dat je de neiging hebt voorover te kiepen? (Hopelijk heb ik niet over het antwoord heen gelezen..)
Beide.
Deels spanning (ook door de manier van het oplopen van mijn blessure) maar ook om mijn heup te ontlasten. Zit ook licht naar rechts en rijd daarmee zelf mijn zadel en Mo scheef. Dat is een zeer groooooot punt van aandacht maar 100 % recht zal ik niet meer worden. Heb namelijk 5 afwijkingen in de stand van mijn heup.