Dat is echt je ergste nachtmerrie met die loslopende honden ....
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
begrijp me niet verkeerd hoor! maras schreef:het is natuurlijk een beetje flauw om te zeggen dat een hond 'altijd' hoort te luisteren. Dat is natuurlijk de bedoeling. maar net als met kinderen werkt het helaas niet altijd zo. Ik heb het zelf een keer gehad, er kwam een jonge hond achter me aan en zag de eigenaren lichtelijk in paniek achter me aan rennen.. ik ben omgedraaid en de mensen namen hun verantwoordelijkheid en pakte de hond vast, boden hun excuses aan en het probleem was opgelost. Deze hond had natuurlijk helemaal niet los mogen lopen.. Maar 3 km doorrijden? Dan kan de eigenaar zelf ook niks meer doen.De ts schrijft dat ze in een rustig galopje reed en dat er ineens een hond op haar af kwam rennen die gelijk agressief was. Verbazingwekkend vind ik dan de reacties van een aantal mensen hier die zeggen dat je een hond niet moet passeren in galop.............zoals ik het lees passeerde ze de hond helemaal niet, die was niet eens in het zicht maar kwam ergens vandaan gestormd. Hebben jullie wel eens aan het strand gereden? Daar kun je aan de zeerand rijden en vanuit de duinen meters verderop kan een hond aan komen stormen, hoe kunnen hier dan een aantal mensen ts gaan " opvoeden" met de opmerking dat het asociaal is om in galop te passeren???? En daarbij denk ik het dat heel begrijpelijk is dat je door rijdt in galop in de hoop de hond af te schudden, dat de eigenaar dan zijn hond kwijt is dat is het laatste waar je aan denkt, die eigenaar had zijn hond bij moeten houden. Je hebt ten alle tijde een hond onder commando te houden en al helemaal als beest de neiging heeft om agressief gedrag te vertonen en de foto's die ts plaatst spreken voor zich !! Ts ik wens je echt heel veel sterkte en ik hoop dat je paard het vertrouwen in honden weer terug kan krijgen.
maras schreef:De ts schrijft dat ze in een rustig galopje reed en dat er ineens een hond op haar af kwam rennen die gelijk agressief was. Verbazingwekkend vind ik dan de reacties van een aantal mensen hier die zeggen dat je een hond niet moet passeren in galop.............zoals ik het lees passeerde ze de hond helemaal niet, die was niet eens in het zicht maar kwam ergens vandaan gestormd. Hebben jullie wel eens aan het strand gereden? Daar kun je aan de zeerand rijden en vanuit de duinen meters verderop kan een hond aan komen stormen, hoe kunnen hier dan een aantal mensen ts gaan " opvoeden" met de opmerking dat het asociaal is om in galop te passeren???? En daarbij denk ik het dat heel begrijpelijk is dat je door rijdt in galop in de hoop de hond af te schudden, dat de eigenaar dan zijn hond kwijt is dat is het laatste waar je aan denkt, die eigenaar had zijn hond bij moeten houden. Je hebt ten alle tijde een hond onder commando te houden en al helemaal als beest de neiging heeft om agressief gedrag te vertonen en de foto's die ts plaatst spreken voor zich !! Ts ik wens je echt heel veel sterkte en ik hoop dat je paard het vertrouwen in honden weer terug kan krijgen.
maras schreef:je kan een hond hebben die altijd goed luistert en toch een keer de benen kan nemen. dit is natuurlijk een ander verhaal, maar ts had beter kunnen omkeren.Daar ben ik het toch echt niet mee eens Femo, je hond hoort te luisteren of niemand lastig te valen anders moet je hem aangelijnd houden of de gevolgen ervan accepteren ( in dit geval dat je de hond pas na 3 km terug vindt) . En uiteraard kunnen jonge honden een keer de wijde wereld verder gaan ontdekken maar dan ga ik er vanuit dat het een onschuldige jonge hond is die geen agressief gedrag vertoont. Hier hebben we het over een hond die in mijn ogen behoorlijke verwondingen heeft veroorzaakt aan een paard en honden die dat soort gedrag vertonen horen ten alle tijde onder controle te staan of aangelijnd te zijn !
kwita schreef:getuigen zat, weer zo een vechthond die dus echt agressief is en niet luisterd!
Jennyj01 schreef:En hoe doen ze dan hun best? Deze dame is zich rot geschrokken. Dit had heel anders kunnen aflopen. Ik erger me dood aan die slappe houding van de politie. Een dood gewone vrouw meld zich met een probleem en wordt niet eens serieus genomen. Wat heb je dan aan ze? Hoezo ga je niet even tijd voor iemand nemen? Een belletje met de eigenaar doen en het een en ander vastleggen? Voorkomen is beter dan genezen. Blijkbaar moet iets eerst zwaar uit de hand lopen voor er wat aan gedaan wordt. Dat is super inefficiënt en kost beduidend meer geld en manuren.
Celine_Famke schreef:Jennyj01 schreef:En hoe doen ze dan hun best? Deze dame is zich rot geschrokken. Dit had heel anders kunnen aflopen. Ik erger me dood aan die slappe houding van de politie. Een dood gewone vrouw meld zich met een probleem en wordt niet eens serieus genomen. Wat heb je dan aan ze? Hoezo ga je niet even tijd voor iemand nemen? Een belletje met de eigenaar doen en het een en ander vastleggen? Voorkomen is beter dan genezen. Blijkbaar moet iets eerst zwaar uit de hand lopen voor er wat aan gedaan wordt. Dat is super inefficiënt en kost beduidend meer geld en manuren.
Hoe doen ze hun best? Verdiep je maar eens meer in hun werk! Ze hebben het enorm druk met misdrijven/overtredingen/andere zaken. En zoals ik al zei: Ze hebben zich aan de Nederlandse wetgeving te houden! Dus ze kunnen niet zomaar als ze vinden dat iemand gestraft moet worden, dat daadwerkelijk doorvoeren. In Nederland wordt je als burger nou eenmaal veel beschermd, ook strafrechtelijk. Onschuldig tot het tegendeel bewezen is. En wees blij, dat geeft meer voordelen dan een ieder altijd maar denkt. Alleen de nadelen worden altijd in het licht gebracht!
Helaas valt dit een beetje in het grijze gebied van onze wetgeving. En het is nou eenmaal zou dat als in Nederland iets níet in de wetgeving staat, het niet strafbaar is. Dat kan zowel voordelig als nadelig werken.
Natuurlijk ben ik er mee eens dat het vervelend is dat hier niks aan gedaan kan worden. Het is een vervelende situatie en uitermate gevaarlijk! Het had heel erg mis kunnen lopen. Paard had ergere wonden kunnen oplopen en/of TS had er af kunnen vallen.
TS, misschien kan je met die mensen die zeiden dat die pitbull hun hond ook al had aangevallen samen een dossier opbouwen! Hoe meer tegen hem, hoe beter. Op een gegeven moment zou er wel wat aan gedaan moeten kunnen worden!
Sterkte nogmaals met je paard en het bijkomen van de schrik!
Ragdollcat schreef:Erg vervelend! zulke honden horen hoe dan ook altijd aan de riem en mét een muilkorf om, alleen al omdat als ze gaan bijten de beet erg krachtig kunnen zijn.
Zulke honden horen niet los te lopen waar er ook andere dieren/ kinderen en mensen rondlopen.
Ze zijn niet te vertrouwen.
Ragdollcat schreef:Wordt maar lekker boos!!!
Zulke honden horen aan de lijn, want je kan nooit 100 % zeker van zijn dat ze anderen nooit wat aan kunnen gaan doen.
Het blijven dieren.
Dat is dus A-sociaal gedrag van eigenaren, vind ik!