Graphit, de GVR, officieel een dressuurpaard!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jolienvdb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-14 23:03

Tancreda4 schreef:
Jaaa, weer een topic van jullie *\o/* Ik ben officieel fan, zo'n gaaf paard om te zien en jullie zijn echt een leuk stel samen. En dan ook nog eens altijd zo mooi vastgelegd op prachtige fotos, daar bof je mee. Jullie gaan lekker samen!! Ga zo door :)

Heerlijk om te horen dat er zoveel Frietje-fans zijn *\o/*
Dankjulliewel allemaal!!

LovesKim schreef:
Gefeliciteerd, en doe maar een slot op de stal, want wat een heerlijke knol heb je onder je zeg! :Y)

Bij deze heb ik hem vannacht goed opgesloten :Y)

Selima schreef:
Schitterend en heel aansprekend paard en wat een mooie combinatie zijn jullie!

Wat me vooral ook op valt is, dat ie ondanks z'n enorme 'zwaarte', zo licht te rijden lijkt en hij onder het zadel helemaal niet lomp toont...heel knap van jou en, denk ik, ook behoorlijk wat aanleg van zijn kant :-)

Heel blij dat je dit aanhaalt, das de reden ook waarom ik hem gekozen heb :) Ondanks zijn nogal brede lijf, beweegt hij erg goed soepel :j Hij heeft het moeilijker met bepaalde oefeningen door zijn gestalte, maar het feit dat lichter is met een neusriem zonder sperriem en lastig wordt wanneer er teveel geprutst wordt in zijn mond is voor mij een goed teken! Moest hij macht beginnen uitoefenen, had ik met mijn gestalte een probleempje denk k ;)
Dankjewel voor je reactie :)

Dreamy schreef:
Ik vind Graphit zo'n prachtig dier. Jullie zijn ook echt een erg leuke combi samen!
Dat jullie nog maar lang mogen genieten van elkaar.
:)

Die gaat hier nooit meer weg, dus we zullen nog lang kunnen genieten :D

Selima

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 00:55

jolienvdb schreef:
Heel blij dat je dit aanhaalt, das de reden ook waarom ik hem gekozen heb :) Ondanks zijn nogal brede lijf, beweegt hij erg goed soepel :j Hij heeft het moeilijker met bepaalde oefeningen door zijn gestalte, maar het feit dat lichter is met een neusriem zonder sperriem en lastig wordt wanneer er teveel geprutst wordt in zijn mond is voor mij een goed teken! Moest hij macht beginnen uitoefenen, had ik met mijn gestalte een probleempje denk k ;)
Dankjewel voor je reactie :)

Interessant punt over z'n mond, dat gepruts niet werkt en dat dat een gustig teken is...dat had ik nooit zo bekeken.

Is me ook geregeld opgevallen bij een aantal van die hele grote, massieve top-springpaarden, dat die ook met veel souplesse kunnen bewegen en springen, heel anders dan hun gestalte doet vermoeden.

Omgekeerd heb je natuurlijk ook veel kleiner, lichtere paarden die stijf als een plank en zwaarmoedig bewegen.

Blijkt maar weer dat 'vooroordelen', ook waar het om paarden gaat, lang niet altijd opgaan. :j :D

jolienvdb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-14 09:06

Welja, hoe meer je zit lastig te doen in zn mond, hoe minder 'goeie' reactie je van hem krijgt (onderhals der wat op, rug iets weggetrokken), geef je hem in tegendeel wat meer teugel, loopt ie meteen ontspannen :) Er zijn al veel vriendinnen van mij eens opgekropen die dus eerst superhard zitten te werken om hem 'mooi te rijden'. En dan zeg k meestal: en laat je binnenteugel nu eens een klein beetje losser en hop daar komt ie :D
Nu t nadeel is wel voor mij dat k in theorie mijn teugels iets korter moet houden en iets meer contact moet vragen, want hij vindt in de praktijk een iets langer teugeltje aangenamer, maar dat ziet er niet zo mooi uit.. maar thuis lukt dat ondertussen al beter en beter :)

Zeer zeker :j En al die verschillen zorgen ervoor dat ieder wel zn goesting van paard vindt :D
En hé hij is ook niet de elegantste hoor, tussen de dressuurpaarden op mijn eerste wedstrijd was hij maar een lomp geval :P Maar kben al blij met wat k eruit heb gekregen!

HeavensLove

Re: Graphit, de GVR, officieel een dressuurpaard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 12:41

Wij hebben ook zo een paard staan, een grote beer van 1.81m klein ^^ en ik rij met een gewoon bit en neusriem ZONDER sperriem en gewoon omdat als er een sperriem aanhangt, hij begint te hangen op je handen, rij je zonder, dan doet hij het niet meer, het enige is hij speelt enorm met zijn bit, allé en doet zijn mond veel open, men ziet dat niet graag, maar het is niet storend als je ermee rijdt, dusja ^^

maar jullie doen het super tezamen ;) en je moet ook niet te veel zitten prutsen ;) zo doe je het goed en je gaat het er op jullie manier wel bereiken ook, je moet tenslotte het paard ook wat accepteren zoals hij is :)

jolienvdb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-14 15:30

Die knappe schimmel daar (b.onner)? Tijd dat je daar nog eens fotos mee neemt ;)
Hier ook eentje die int begin veel zat te prutsen (idd ook niet storend in je handen), maar laatste tijd ist beter en beter heb k den indruk! al glipt die tong der nog vaak keer uit :P

en idd we doen t lekker op ons tempo, geen haast nodig ;)

HeavensLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 16:44

ja van die knapperd Bonner :D :p vorig jaar heb ik er foto's van laten maken ^^ maar momenteel rijdt er iemand anders mee, ik rij hem zo nog af en toe in dressuur, zodat hij nog keer los gereden wordt ^^ maar ik heb mijn handen vol met de jonge paarden :D

BloodElf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 12:03

Wat een ontzettend stoer paard. Veel succes samen, geniet van elkaar.

Scott_Bomsai

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 15:01

Wat een gaaf dier!

jolienvdb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-14 09:53

Dankjewel! :)

elsa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 15:45

Wat een gaaf dier!