Bij deze vind het prachtig om je trekpaard mét staart te zien echt waar en het is een knapperd absoluut

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
MarlindeRooz schreef:lifaya schreef:Tis niet dat als je met een hengst zonder staart fokt je opeens ook veulens zonder staart krijgt xD vind je hengst prachtig en heel mooi zo met de staart! Zou zoiets best voor de lens willen hebben haha.
Echt hé, domme logica.
Denk dat ze gewoon geen "anders denkende" tussen hun kort staartige en kortzichtige volk willen.
Jillsil schreef:Toevallig las ik gister ergens een artikel online (bit, hoefslag?) over het feit dat mensen dus blijkbaar met Nederlands gefokte veulens naar Frankrijk gaan om daar de staart te laten couperen. Ze worden dan "verkocht" naar het buitenland en later weer terug gekocht. Het artikel ging erover om paarden die boven een bepaalde leeftijd zijn en geen volledige staart hebben te weigeren op de keuring. Dus alleen paarden toe te laten die wel een staart hebben.
Ik denk dat ze dan al vereniging geen kant meer op kunnen. Mits hier natuurlijk een goede controle op zou komen en niet aan vriendjes politiek gedaan wordt.
Jillsil schreef:Als er toch eens een journalist was die dit groot in de media bracht..... Kijken wat er dan gebeurd. Ik zie als zo'n journalist van het RTL nieuws bij de voorzitter staan en vragen: En waarom heeft uw paard eigenlijk een korte staart, dit is toch verboden?