Trekpaard Astor goes Amerika! (hoop ik...)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lori

Re: Trekpaard Astor goes Amerika! (hoop ik...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 19:15

Ik stoorde mij er ook dood aan bij het belgisch kampioenschap voor trekpaarden. Stuk voor stuk gecoupeerd waar de vliegen inderdaad aan de vulva zaten, paarden die met een stompje proberen de vliegen weg te jagen. Een enkeling had eentje met staart mee maar deze waren dan beledigd dat je een compliment gaf juist omdat zijn dier een staart had. Veulens gecoupeerd of dat de haren weg waren geschoren en de afspraak al vast lag voor de staart te couperen. Schandalig dit echt enorm schandalig. :n :\ En nee ook in Be mag het niet nee maar word het stuk voor stuk gedaan met excuses en trouwens ook mensen begin de 20 deden er aan mee niet enkel de oude fokkers ..

Bij deze vind het prachtig om je trekpaard mét staart te zien echt waar en het is een knapperd absoluut <3 .

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 20:41

MarlindeRooz schreef:
lifaya schreef:
Tis niet dat als je met een hengst zonder staart fokt je opeens ook veulens zonder staart krijgt xD vind je hengst prachtig en heel mooi zo met de staart! Zou zoiets best voor de lens willen hebben haha.

Echt hé, domme logica.

Denk dat ze gewoon geen "anders denkende" tussen hun kort staartige en kortzichtige volk willen.

ik denk dat je daar een heel waar punt hebt.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 20:48

Wat een prachtig paard heb je!

AnneSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 21:25

AnneSam schreef:
Wat een gaaf dier!! Die zou ik wel graag fotograferen!! :j
Veel mooier zo'n lange staart hoor :)

Dank je :o Je bent van harte welkom hoor :D[/quote]

Als ik ooit in de buurt ben of tijd heb, kom ik zo langs! :)

dieseliris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 23:36

wauw <3 <3 <3
im in love wat een prachtpaard <3 <3

Jetsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 23:46

Wauw! Echt super mooie hengst. Een plaatje!
Zelf ben ik ook tegen het couperen. Ben op dit moment druk opzoek naar fokkers van het ras, met staart!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 14:34

Wauw hij is prachtig! , enne kan er geen sub stamboek opgericht worden voor trekpaarden met staart? Zonde deze man niet te gebruiken..

Tail

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 17:22

Wauw wat een bruut paard ! <3

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 13:54

Jillsil schreef:
Toevallig las ik gister ergens een artikel online (bit, hoefslag?) over het feit dat mensen dus blijkbaar met Nederlands gefokte veulens naar Frankrijk gaan om daar de staart te laten couperen. Ze worden dan "verkocht" naar het buitenland en later weer terug gekocht. Het artikel ging erover om paarden die boven een bepaalde leeftijd zijn en geen volledige staart hebben te weigeren op de keuring. Dus alleen paarden toe te laten die wel een staart hebben.

Ik denk dat ze dan al vereniging geen kant meer op kunnen. Mits hier natuurlijk een goede controle op zou komen en niet aan vriendjes politiek gedaan wordt.

Staart word gewoon in Nederland er af gehaald -:(-
Word achter gesloten deuren gedaan en fokkers,veeartsen en jurie leden houden allemaal een hand boven de kop!!
Als je een eigen mening hebt word je niet getolereerd bij de KVTH!
Het is toch echt BELACHELIJK dat er nu in 2014 nog steeds gecoupeerd word.

TS je hebt echt een prachtige hengst,een plaatje en erg jammer dat hij niet hier ingezet word in Nederland als vader dier,Maar ik geef je groot gelijk om niks te maken willen hebben met de KVTH,vele zijn je al gevolgd,Ik denk dat het nog maar een kwestie is van een paar jaar dat deze vereneging zal bestaan,helaas zullen er tot die tijd nog veulens worden gecoupeerd.
Liever vandaag nog dan morgen dat dat stamboek stopt te bestaan.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 14:06

Wauw,wat een knapperd! <3

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 15:13

Als er toch eens een journalist was die dit groot in de media bracht..... Kijken wat er dan gebeurd. Ik zie als zo'n journalist van het RTL nieuws bij de voorzitter staan en vragen: En waarom heeft uw paard eigenlijk een korte staart, dit is toch verboden? :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 16:26

Jillsil schreef:
Als er toch eens een journalist was die dit groot in de media bracht..... Kijken wat er dan gebeurd. Ik zie als zo'n journalist van het RTL nieuws bij de voorzitter staan en vragen: En waarom heeft uw paard eigenlijk een korte staart, dit is toch verboden? :=

Ik zou zeggen, schrijf 1Vandaag aan, volgens mij doen die vaker dit soort docu's!