Jillsil schreef:Toevallig las ik gister ergens een artikel online (bit, hoefslag?) over het feit dat mensen dus blijkbaar met Nederlands gefokte veulens naar Frankrijk gaan om daar de staart te laten couperen. Ze worden dan "verkocht" naar het buitenland en later weer terug gekocht. Het artikel ging erover om paarden die boven een bepaalde leeftijd zijn en geen volledige staart hebben te weigeren op de keuring. Dus alleen paarden toe te laten die wel een staart hebben.
Ik denk dat ze dan al vereniging geen kant meer op kunnen. Mits hier natuurlijk een goede controle op zou komen en niet aan vriendjes politiek gedaan wordt.
Staart word gewoon in Nederland er af gehaald
Word achter gesloten deuren gedaan en fokkers,veeartsen en jurie leden houden allemaal een hand boven de kop!!
Als je een eigen mening hebt word je niet getolereerd bij de KVTH!
Het is toch echt BELACHELIJK dat er nu in 2014 nog steeds gecoupeerd word.
TS je hebt echt een prachtige hengst,een plaatje en erg jammer dat hij niet hier ingezet word in Nederland als vader dier,Maar ik geef je groot gelijk om niks te maken willen hebben met de KVTH,vele zijn je al gevolgd,Ik denk dat het nog maar een kwestie is van een paar jaar dat deze vereneging zal bestaan,helaas zullen er tot die tijd nog veulens worden gecoupeerd.
Liever vandaag nog dan morgen dat dat stamboek stopt te bestaan.....