help ik weet t even niet meer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 22:28

Penny's vinden een deken in de zomer vaak SIELUGH! dus doen ze hem af.
Ben ook wel eens aangesproken, waarom mijn verzorgpony's met dit weer een deken om hadden.

Niekje51

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 22:35

grrr... Dat is echt vervelend idd.. :( Ik heb het zelf ook meegemaakt helaas, bij ons gingen ze ook rijden e.d. Alles geprobeerd maar het mocht niet baten, ouders van die kinderen vonden namelijk dat ik het als een gunst moest zien dat mijn pony al was bereden die dag :s (echt waar!!)

Ik ben toen gaan kijken voor camera's, die heb ik gevonden bij conrad.nl maar het is allemaal zo uit de hand gelopen dat ik nog voordat ik het besteld had de pony's op heb gepakt en ben vertrokken. Maar goed, dat is voor jou geen optie ;)

Stelletje leipo's kunnen mensen zijn... Ze hebben geen idee... Heel veel succes!!

Geralda1994

Re: help ik weet t even niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 23:14

Echt vervelend dat je deken is gestolen. Bij mij op t land hebben ze mn halster+meegenomen (klaarlichte dag) en een aantal keer de graaskorf van de pony afgedaan omdat het zielig en frustrerend was zijden ze (als ik daar kwam was ze gewoon aan t grazen niks gefrustreerd) Hoop voor je dat dit snel word opgelost en veel suc6! Wel fijn dat je inmiddels al een andere deken hebt :)

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-14 09:33

En dat is dus ook zoiets wat ik niet snap..
Dr deken is meegenomen maar dr graaskorf is niet af gedaan..
Terwijl je zou denken dat ze die dan ook meenemen..(in de trant van zielig)

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 10:34

misschien hebben ze zelf een obesitas shet waardoor de wel snappen waar die voor is :=
Erg vreemd allemaal, dat zeker :j

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 11:25

Hmmm dat maakt het verhaal wel anders. Misschien toch een ordinaire dief dan?

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 11:39

aangifte doen en opwachten en foto's ervan maken dus van de personen...ze moeten wettelijk bewijs hebben anders doet de politie niets.kinderen of niet , je hoort niet in een ander zijn weide paarden te verzorgen.
Maar vraag goed door want het kan ook zijn dat die verzorgers niets te maken hebben met die verdwenen deken .. en dat een ander dacht verrek dat is de goede maat....

Brilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 11:49

Ik zou aangifte doen, deken is gestolen,dus je staat sowiezo in je recht, heb je ook een bordje, verboden toegang voor onbevoegden? Camera ophangen, stroom erop. Misschien kinderen, maar het kan ook om een verward persoon gaan.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 11:51

Als je aangifte hebt gedaan en je hebt het proces verbaal gekregen zou je de deken dan niet op kunnen geven bij de verzekering? Je zou eens contact op kunnen nemen met je verzekering.

Wel heel vervelend allemaal hoor. Hoop dat je ze betrapt en dat je geen last meer van ze hebt straks.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 11:53

Kan het niet zijn dat een 'penny' de deken eraf heeft gehaald, deze heeft neergelegd bij het hek en dat een voorbijganger deze vervolgens heeft meegenomen? Met andere woorden: misschien was het niet de bedoeling van de deken-afhaler om de deken ook daadwerkelijk te stelen, maar puur van de pony af te halen 'omdat het zielig is met dit warme weer'. Het is misschien een beetje vergezocht maar niet ondenkbaar.
Wel gek dat de graaskorf om is gebleven.

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 12:15

Wat vervelend! ik lees even mee

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 12:19

Kan je niet ook aangifte doen dat er onbekenden op jouw land komen? Die borstels lijken me wel bewijs daarvoor.

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 12:21

Wij hebben dit ook gehad in het voorjaar, en dat is inderdaad heel frustrerend.

Toen hebben we stroomdraden op het hek en de poortjes geplaatst, en sindsdien is het probleem opgelost :) Als het niet opgelost was had ik aangifte gedaan, maar onze buurman houdt een oogje in het zeil en die heeft ze ook niet meer gezien.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-14 13:38

Bordje verboden toegang ook geplaatst zondag.
Er is al aangifte gedaan bij politie incl foto,s.

Sinds de spullen zijn opgeruimd hebben we nog niks gevonden verder.

Sakki helaas zegt mijn verzekering van je moet een bon hebben van de deken en laat ik die nou niet meer kunnen vinden.

Ik ben nog erg aan t nadenken over dr deken op leggen..
Iets houd mij nog wel tegen

Zit er aan te denken om toch zelf in de buurt te blijven om de dader op heterdaad te kunnen pakken.
Woon er zelf 10 minuten vanaf met de auto dus dader kan in die tijd gevlogen zijn..

Word in ieder geval vervolgd

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 13:41

Kun je haar geen oude deken opleggen? Kun je direct controleren of de deken blijft liggen en ben je niet direct veel geld kwijt.

Balen van de verzekering zeg. Heb je gebeld? Na de inbraak bij ons thuis hoefden wij nergens meer bonnen van te hebben. Alleen van de mobiele telefoons wilden ze bonnen zien.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-14 16:01

Dat zou idd nog wel een optie zijn idd een oude deken die heb ik nog wel.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 16:28

kun je niet om een kopie bon/factuur vragen ? Tenminste als je die deken bij een winkel gekocht hebt. Zoiets staat toch meest in de administratie en dan nog je betalingsbewijs ( als je gepint of overgemaakt hebt) ik had ook ooit n bon nodig die ik juist niet meer zelf had,maar via de admin. van de winkel netjes gekregen. Dus zeker proberen waard...

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 19:24

Heb je al iets gezien op de camera?

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-14 19:27

nop niks :n behalve de paardjes en ik en de andere die de paardjes bij houd...
en voorbijgaande personen die bij t hek staat te koekeloeren naar de bunkers
(wat overigens vaak gebeurt vooral mensen die op vakantie zijn en niet weten waar de bunkers voor zijn... die koekeloeren even of staan foto's te nemen.)

En misschien maar beter ook dat we nog niks kunnen zien op beeld.
blijf t ergens ook wel een beetje eng vinden want straks is t 1 of andere vieze vent ofzo( je weet maar nooit met al die berichten van paardenbeul enz)
Laatst bijgewerkt door NathalietjeB op 05-08-14 19:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 19:30

Ik lees al vanaf het begin mee en bedacht me ineens iets.
Kunnen de spullen die bij jou achtergelaten zijn niet van de manege zijn waar ingebroken is?

miraculous

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 19:34

Hé wat raar! Hoop dat je de dader snel 'vind'! Ik volg dit ook maar even, vind het best interresant..

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-14 19:34

KoudbloedKim schreef:
Ik lees al vanaf het begin mee en bedacht me ineens iets.
Kunnen de spullen die bij jou achtergelaten zijn niet van de manege zijn waar ingebroken is?

nee heb ik al nagevraagd van de week maar is niet van hun of de pension gasten
de man zei zelf ook van hoogst waarschijnlijk penny's bij jou op t land.

maar we houden het rustig in de gaten van t weekend gaat de deken er op en wil dan zelf eigenlijk wel die avond waken.
ben toch wel heel benieuwd wie de persoon/nen is/zijn die de deken heeft/hebben gestolen en denk dat ik misschien ook maar mijn hand camera mee ga nemen incl flitser.
mocht de persoon komen kan ik met me canon teminste van een afstand inzoomen op de persoon en heb je teminste goed beeld.
Laatst bijgewerkt door NathalietjeB op 05-08-14 19:38, in het totaal 1 keer bewerkt

noaenkelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 19:37

Vreselijk als iemand zoiets doet! Ik hoop dat je de dader kunt vinden en aanspreken op zijn gedrag!

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 19:38

Het is echt heel vervelend, maar ik krijg hier toch echt zo'n spanningsgevoel van. Ik zie helemaal voor me, dat je de persoon dan gaat bespieden met camera.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-14 19:44

Bambi1995 schreef:
Het is echt heel vervelend, maar ik krijg hier toch echt zo'n spanningsgevoel van. Ik zie helemaal voor me, dat je de persoon dan gaat bespieden met camera.

helaas je moet wat -O- ...

vind t zelf niet grappig slaap er slecht van omdat ik t ook ergens wel een beetje eng vind.
stel je voor dat iemand die paarden wel wat aan doet.
je kan gewoon geen beeld vormen van de persoon je zit telkens van:
zou t een man of vrouw zijn?
wat zou hij/zij van de paarden willen? en wel meer van die vragen die in je hoofd rond dwalen.

die tuttebel van mij vind iedereen namelijk erg lief en leuk en gezellig..
en de rest van de paarden zijn allemaal al op leeftijd en zijn op pensioen en mogen genieten van hun oude dag.

we gingen zelfs al denken van dat t misschien wel om een zwerver zou kunnen gaan.(want eerlijk is eerlijk een gratis dak boven je hoofd is altijd meegenomen) en in de bunkers kun je rustig slapen zonder dat je in de kou/regen/wind ligt.
ik zou namelijk ook rustig daar gaan slapen al zou ik dakloos zijn niemand die je ziet of die je lastig valt

maja voorlopig gebeurt er gelukkig niks.
er zijn geen nieuwe spullen bij gekomen dus wacht het geduldig af.
Laatst bijgewerkt door NathalietjeB op 05-08-14 19:50, in het totaal 1 keer bewerkt