nieuwe aanwinst! 5-jarige hengst

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 09:19

_lautje_ schreef:
Ach ja meisjes van 16.....

En wow je hebt al wel 1 pony doorgereden.
Misschien helpt het als jij en je moeder iets minder hoog van de toren zouden blazen. Je bent 16, hebt nog geen fiets gepresteerd, maar weet wel alles beter. Want je lest bij een internationale ruiter...

Meisje leer eerst eens paardrijden en vooral je mond houden. Als jij ook zo hoog van de toren blaast bij je trainer (volgens mij dezelfde persoon als ik ook bij les ;) ) geloof ik niet dat hij je lang lief gaat vinden.
En geloof mij maar het advies van luisteren en je mond houden is het beste advies wat ik heb meegekregen toen ik jou leeftijd had.

Veel plezier met je paarden en wie weet kom ik je nog eens tegen op wedstrijd of een training.

AMEN! _/-\o_

Heb je gister zien rijden op de vlietlanden kan ook het 1 en ander aan gedaan worden....

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 09:50

_O- profiel zegt ook genoeg.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 10:02

Muppett schreef:
_O- profiel zegt ook genoeg.

Die was eerst anders.... maar gok dat dit topic niet in de smaak valt ;)

En dit is dus exact de reden dat ik het te stom voor woorden vind dat kinderen (dat ben je met 16) een hengst hebben. Niet voor niks dat veel topruiters zich afvragen wat mensen in godsnaam met een hengst moeten. Gewoon het stoere plaatje.. ik heb er 1 ?
Standaard krijg je dan de dooddoener... ja maar merries kunnen ook vervelend zijn. Dat klopt, ook een rotmerrie hoort imo niet bij kinderen thuis. Maar laten we wel wezen dat een hengst onvoorspelbaarder is. Volwassenen die ermee om kunnen gaan tot daar aan toe. Maar waarom kinderen een hengst :n Als je er niet mee wilt fokken en je het niet "nodig" hebt mbt de sport dan is het dier net zo goed af als ruin. Dat hengsten een mooie hals hebben hoeft ook geen reden te zijn, zeker niet in een geval als dit als je geen tips wilt ontvangen om de bespiering te bevorderen.

Sylkai

Re: nieuwe aanwinst! 5-jarige hengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 10:05

Mooi paardje hoor! :D

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 13:01

Tsk, wat een afgunst hier weer. De foto's van dat ze voor het eerst op haar paard reed; hoeveel mensen rijden het eerste ritje al de sterren van de hemel en durven dan correct los te laten? Ik niet hoor.

Ik vind het knap en volgens mij doet TS alles onder begeleiding dus lijkt een hengst me ook geen probleem. TS 90% van bokt doet het je niet na dus ga lekker aan de slag met je kanjer. Pik uit de kritiek de opmerkingen waar je iets aan hebt en leg de rest naast je neer. Veel mensen hier (ook ik) droomden van een eigen paard op hun 16e en zijn gewoon jaloers!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 13:17

Sallandval geloof dat jou opmerking ook nergens op slaat....

Wat voor meerwaarde heeft een hengst die niet voor een hengsten keuring gaat of gaat dekken, Niets lekker laten ruinen en wedstrijden mee gaan rijden.

HannaHanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 13:18

Jeetje, wat weet iedereen het hier weer goed, blijft makkelijk van achter het beeld zo meisje compleet afbranden.. En dat zij zichzelf zo verdedigd op deze manier kan ik best begrijpen als het hele bokt gemiep wereld oorlog 3 naar haar toe veklaard :+

TS: er valt nog een hoop te verbeteren, maar kan mij goed voorstellen zo op het gras, jong paard en net onder het zadel, het is nog vrij gespannen op de meeste foto's, maar wet zeker dat dit na enkele malen al stuk beter gaat, durf hem van voor wat los te laten zodat die zelf gaat zoeken naar je hand, mooi van achter naar voor rijden, en plaats binnenkort nog is wat foto's.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 13:21

niks afgunst,jalouzie,afbranden....mooi paard,bijzet zit iets te strak.Dat het een hengst is zal mij een worst zijn.Ik heb liever hengsten dan wat anders.

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 13:21

Bokt ; Ze komt haarzelf nog wel tegen :) Wat we ook zeggen, als ze de arrogantie blijft houden, dringt dat toch niet door. Ze valt vanzelf een keer op dr neus zegmaar. Het is alleen erg jammer voor het paard.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 13:23

AustriaTrick schreef:
Bokt ; Ze komt haarzelf nog wel tegen :) Wat we ook zeggen, als ze de arrogantie blijft houden, dringt dat toch niet door. Ze valt vanzelf een keer op dr neus zegmaar. Het is alleen erg jammer voor het paard.

ach...dat geldt voor zeker 80% van de paarden op Bokt.Het is een utopie om te denken dat mensen in ene gaan luisteren.Helemaal zijn 16 jarigen daar niet zo goed in :+

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 13:33

geerke schreef:
AustriaTrick schreef:

ach...dat geldt voor zeker 80% van de paarden op Bokt.Het is een utopie om te denken dat mensen in ene gaan luisteren.Helemaal zijn 16 jarigen daar niet zo goed in :+

Aan de ene kant, als iedereen naar elkaar zou luisteren zou het ook niet goed zijn :D Gewoon een goede instructrice of iets zoeken denk ik dan.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 13:36

er zijn zoveel manieren van trainen...opknopen of juist niet.Het is maar net welke instructrice je treft met welke methode.Maar goed...mocht dat fout gaan is er altijd wel weer iemand te vinden die het recht breit :+

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 13:40

He he he, wat escaleert dit topic snel. Met de strakke bijzet ben ik het eens (en dan is 1 keer vermelden wel genoeg), maar die beledigingen op de laatste pagina's :wow:
En als de TS dit inderdaad een goed trainingsmethode vindt en haar paard zo wil opleren, jaag je daar toch niet zo in op. Hoe graag je het voor het paard anders zou willen hebben, met haar arrogant te noemen en nog wat andere lelijke dingen los je het echt niet op. Dat is dan puur je eigen frustratie uiten. Het paard helpen doe je er hoegenaamd niet mee.

Bokt is verstikkend. Eerste ritje op een nieuw paard en ja, het verloopt niet 100% en je krijgt de pletwals over je heen. En een 16-jarige met een hengst, dat je dat durft, wie denk je wel dat je bent. Kom op zeg, dat is gewoon jaloezie mensen, laat je toch zo niet kennen.

Bah wat een vreselijk topic. Dit is cyberpesten. En het paard is er niet mee gebaat, integendeel zelfs. Waar TS eerst misschien nog een beetje open stond voor adviezen is die deur nu helemaal dichtgewaaid.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 13:47

maar wat is er mis met een 16 jarige die een hengst heeft of een hengst berijd of wat dan ook, als t gewoon een brave rustige hengst is die geen idioterie vertoont is er toch niets mis mee?

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-14 13:49

Voor je begint probeer deze reactie zonder vooroordelen te lezen.

Ik heb hier eigenlijk niet zo zin in maar ik zal zeggen hoe zijn trainingen er uit gaan zien.

1 of 2 keer per week gaat hij gelogeerd worden met dat touw ding (wat niet eens te strak kan want daarvoor is hem te groot dus maak je maar geen zorgen ;) ).
De dagen dat ik dressuur met hem ga rijden gaan we werken aan voorwaarts en nageven en als hij nageeft laat ik hem als beloning zijn hals strekken en zo bouwen we rustig op.

Zo een beetje een beter beeld?

Ik bedoel het ook niet slecht maar als ik reactie na reactie negatief lees en mensen zie die vinden dat ik moet doen wat hun achter hun pc zeggen (niet dat er nooit iets in zit hoor), dan is het toch begrijpelijk dat mijn reactie wat aanvallend kan overkomen? Het was ook niet echt de bedoeling om een welles nietes discussie te openen, maar helaas valt iedereen over de bijzet die hij nooit meer aan gaat krijgen. (aangezien dit niet het geschikte hulpmiddel voor hem is (dat wist ik al VOOR ik dit topic opende) maar met dat touw loopt hem al veeel meer door zij rug, dus dit is het enige hulpmiddel waarmee ik hem wss nog ga longeren)

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 13:57

Ik denk dat de meeste reacties geen barst met jaloezie te maken hebben. Wel met een ts die schijnbaar de wijsheid in pacht denkt te hebben. Ik gun iedereen een geweldig paard om de blits mee te maken, maar ik gun een paard geen rugpijn of pijn in zijn mond. Zo denkt iedereen hier toch? Niet meer en niet minder.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 14:06

caresje schreef:
Voor je begint probeer deze reactie zonder vooroordelen te lezen.

Ik heb hier eigenlijk niet zo zin in maar ik zal zeggen hoe zijn trainingen er uit gaan zien.

1 of 2 keer per week gaat hij gelogeerd worden met dat touw ding (wat niet eens te strak kan want daarvoor is hem te groot dus maak je maar geen zorgen ;) ).
De dagen dat ik dressuur met hem ga rijden gaan we werken aan voorwaarts en nageven en als hij nageeft laat ik hem als beloning zijn hals strekken en zo bouwen we rustig op.

Zo een beetje een beter beeld?

Ik bedoel het ook niet slecht maar als ik reactie na reactie negatief lees en mensen zie die vinden dat ik moet doen wat hun achter hun pc zeggen (niet dat er nooit iets in zit hoor), dan is het toch begrijpelijk dat mijn reactie wat aanvallend kan overkomen? Het was ook niet echt de bedoeling om een welles nietes discussie te openen, maar helaas valt iedereen over de bijzet die hij nooit meer aan gaat krijgen. (aangezien dit niet het geschikte hulpmiddel voor hem is (dat wist ik al VOOR ik dit topic opende) maar met dat touw loopt hem al veeel meer door zij rug, dus dit is het enige hulpmiddel waarmee ik hem wss nog ga longeren)

Dat geeft inderdaad wel een beter beeld. Wat er alleen mis gaat: probeer eerst de hals te laten zakken, vraag het paard vanuit daar rond. De beloning is dan weer nageven.

Gerardonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 14:07

Wat een topper! Geniet ervan :)

Benita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 14:10

Mooi paardje. Ziet er goed uit.

Ik vind de reacties een beetje overdreven. Natuurlijk moet je als je gaat longeren niet te strak bijzetten, maar je ziet toch dat ze alleen even longeert voordat ze voor het eerst thuis op een jong paard stapt. Op de foto komt hij denk ik net even omhoog. Je ziet aan de foto's dat het nog echt een baby is. Totaal niet recht gericht en een slecht evenwicht. Kortom een puppy wat net begint.

Gewoon rustig aan doen, onder goede begeleiding, dan komt de nagevelijkheid vanzelf.

Heel veel plezier en succes ermee.

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-14 14:11

Dat kan idd ook.
Maar eerst voorwaarts.
Ik hou wel contact van voor maar vraag nog niks eerst moet de actie reactie er inzitten. (alee dat vind ik toch)
Wat hij snapt de kuithulpen nog niet daarvoor heb ik er een lange dressuurzweep bij als aanvulling op de kuit.

Deze foto vind ik toch wat duidelijker wat betreft de bijzet:
Afbeelding
Ik had hem eerst bewust iets strakker gezet dat hij niet over de loodlijn kon maar achteraf is de bijzet geen fijn hulpmiddel voor dit paard. Ik moet hem eerst leren te ontspannen dit is zowieso een paardje dat wat snel gespannen loopt. (net zoals Daimler)
Laatst bijgewerkt door Brainfail op 29-06-14 14:15, in het totaal 1 keer bewerkt

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 14:13

nou dat is echt goed uitgezocht!bravo

Mendyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 14:13

Deze bedoel je toch TS? :)
Afbeelding

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-14 14:16

Ja idd dat is hem!
Alleen de naam ontoud ik nooit.
Dat vind ik een erg fijn hulpmiddel om hem te leren door de rug te lopen en te ontspannen.

Freedom30

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 14:21

Lieve medebokkers, het is de toon die de muziek maakt. Met respect en positieve feedback kunnen mensen verder komen. Afbranden is niet de manier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 14:25

Dat touw lijkt mij al een veel beter hulpmiddel inderdaad! :)

Zie je wel bokkers, TS is heus geen eigenwijze drol, maar kijkt zelf wat wel en niet goed werkt voor haar paard. En ik denk dat zij, aangezien ze de eigenaar is, toch het beste weet hoe het paard in elkaar steekt.