Paardenbeul in Bergen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xMell

Re: Paardenbeul in Bergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 09:42

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-14 09:48

xJennifx schreef:
Ik denk dat je reactie dan erg misplaatst is als het niets belangrijks is, je maakt mensen zo alleen maar nieuwsgierig.

Wie ben jij om te zeggen dat mijn reactie misplaatst is?

Ik ga het toch maar wel even uitleggen denk ik.

De dierenpolitie en de gewone politie werken TOTAAL langs elkaar heen. De dierenpolitie kwam bij ons een tas uit het land halen en wisten totaal van niks. Bovendien is het niet de taak van de dierenpolitie om sporenonderzoek te doen maar meer om te beoordelen of een mishandeling wel echt een mishandeling is. Verder heeft de man ook niet gezocht.

Later is er door een stalgenoot een jas gevonden op de plek waar de beste man ons land in is gevlucht.
Daarop komt de politie zelf wel. Zij hadden geen idee van het feit dat er eerder op de dag door de dierenpolitie gezocht was naar een platic tas. Bovenien denk je dan dat ze de jas gelijk komen halen, maar nee ze laten rustig 14 lange uren op zich wachten.

DWensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 09:49

Oh gatsie wat griezelig allemaal weer... Word er naar van.
Hopen dat ze die mafkezen snel te pakken krijgen..

xJennifx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 09:58

Axel_Valerie schreef:
xJennifx schreef:
Ik denk dat je reactie dan erg misplaatst is als het niets belangrijks is, je maakt mensen zo alleen maar nieuwsgierig.

Wie ben jij om te zeggen dat mijn reactie misplaatst is?

Ik ga het toch maar wel even uitleggen denk ik.

De dierenpolitie en de gewone politie werken TOTAAL langs elkaar heen. De dierenpolitie kwam bij ons een tas uit het land halen en wisten totaal van niks. Bovendien is het niet de taak van de dierenpolitie om sporenonderzoek te doen maar meer om te beoordelen of een mishandeling wel echt een mishandeling is. Verder heeft de man ook niet gezocht.

Later is er door een stalgenoot een jas gevonden op de plek waar de beste man ons land in is gevlucht.
Daarop komt de politie zelf wel. Zij hadden geen idee van het feit dat er eerder op de dag door de dierenpolitie gezocht was naar een platic tas. Bovenien denk je dan dat ze de jas gelijk komen halen, maar nee ze laten rustig 14 lange uren op zich wachten.

Het ging mij meer om het afsnauwen van het politiewerk, maar verder niks willen vertellen.
Maar nu is het duidelijk, vervelend.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 10:28

Had al verwacht dat ze langs elkaar heen zouden werken..

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-14 10:33

En ik wil eigenlijk niet nog meer zeiken maar de dierenpolitie maakt op mij echt totaal geen professionele indruk. Het was een beetje in de trant van "Sjonnie en Anita komen een plastic tas halen, waaristie?"

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 10:55

Valerie, is er daadwerkelijk een paard aangevallen? Is er schade en zo ja op welke stal? Want tot nu toe is er niemand die iets weet. Enkel wat er bij jullie voorgevallen is en dat kan ook een inbraak zijn geweest, toch?

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 11:22

Tinus, dat bericht van gister bij 112Heerhugowaard slaat op eerdere mishandelingen die al bekend waren en gelukkig niet op een nieuwe mishandeling. Alleen omdat het nu weer in de actualiteit is gekomen, hebben ze dit bericht gister geplaatst.

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-14 11:28

Caira schreef:
Valerie, is er daadwerkelijk een paard aangevallen? Is er schade en zo ja op welke stal? Want tot nu toe is er niemand die iets weet. Enkel wat er bij jullie voorgevallen is en dat kan ook een inbraak zijn geweest, toch?

Als ik naar de politie bel om te vragen of het klopt dat er twee paarden op de bergerweg zijn opengereten en de politie bevestigd dat maar wil niet over adresgegevens of specifieke locatie praten dan weet ik dat verder ook niet..

Als ik iets belangrijks weet zet ik dat echt wel hier neer.

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 11:46

Caira schreef:

Ik wil verder niet inhaken op het verhaal van Valerie, maar bij deze even mijn verhaal.

Wij hebben inmiddels contact gehad met de persoon die de man heeft weggestuurd van het erf,
Daarna is hij door haar land gerend en spullen verloren etc.

De reactie van degene bij wie de man op het erf was, via de voicemail:
Ik was ook al gebeld door hart van Nederland, maar het was gewoon een zwerver. Daar zijn er nog wel 100 van in Alkmaar.
We hebben hem weg gestuurd.

Hij reageerde er dus erg cool onder, en maakt zich totaal geen zorgen over de man of zijn eventuele plannen. Gewoon een verdwaalde zwerver volgens hem ;)

Daarnaast is er nog niks bekend over de eerdere mishandeling op de Bergerweg, en vind het erg merkwaardig dat de politie, mocht het zo zijn.
Nog niet langs de buren is gegaan voor eventuele getuigen? Of sowieso de andere mensen die om info vragen 'de waarheid' vertellen over de mishandelingen.
Zodat wij ook actie kunnen ondernemen om een volgende keer te voorkomen, en op scherp staan.

Als ze de waarheid tegen iedereen zeggen veroorzaken ze minder onrust dan nu. Nu gaan mensen zelf verhalen bedenken en conclusies trekken na gebeurtenissen.
Veroorzaakt alleen maar onrust. :n

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 12:01

Valerie als jij op de bergerweg staat dan ken je vast alle paarden die daar staan. Dus als er daadwerkelijk iets geweest was had jij het allang gehoord. Als hier iets in schoorl zou gebeuren dan zou het hele dorp het binnen 1 uur weten.

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-14 12:01

Vanky schreef:
Daarnaast is er nog niks bekend over de eerdere mishandeling op de Bergerweg, en vind het erg merkwaardig dat de politie, mocht het zo zijn.
Nog niet langs de buren is gegaan voor eventuele getuigen? Of sowieso de andere mensen die om info vragen 'de waarheid' vertellen over de mishandelingen.
Zodat wij ook actie kunnen ondernemen om een volgende keer te voorkomen, en op scherp staan.

Als ze de waarheid tegen iedereen zeggen veroorzaken ze minder onrust dan nu. Nu gaan mensen zelf verhalen bedenken en conclusies trekken na gebeurtenissen.
Veroorzaakt alleen maar onrust. :n

Dit is dus voor mij ook heel erg vervelend. Ik krijg heel veel haatmail van mensen die denke dat ik een aandachtsstoornis heb of zelfs mensen die mij iets willen aandoen.

Er zijn ook mensen die mij bedanken omdat ze het zelf bij de politie hebben gecheckt na mijn verhaal en het inderdaad ook bevestigd hebben gekregen.

Ik geef alleen door wat ik weet en wat er aan mij persoonlijk bevestigd is door "de autoriteiten".

Ik weet zo langzamerhand niet meer wat ik met deze situatie aan moet. Ik wil alleen dat mijn paarden veilig staan.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 12:09

De dierenarts weet ook van niets, hun collega's ook niet, de gene die ik ken die de politie hebben gesproken zeggen ook dat er geen daadwerkelijke mishandeling bekend is. Ook in de media staat letterlijk: er zijn geruchten. Maar niemand, helemaal niemand kent een eigenaar die getroffen is...

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-14 12:12

Caira schreef:
De dierenarts weet ook van niets, hun collega's ook niet, de gene die ik ken die de politie hebben gesproken zeggen ook dat er geen daadwerkelijke mishandeling bekend is. Ook in de media staat letterlijk: er zijn geruchten. Maar niemand, helemaal niemand kent een eigenaar die getroffen is...

Ik vind dat ook raar ja, maar ik weet ook dat er mensen paarden aan de bergerweg hebben die zoiets niet naar buiten zouden brengen. Daarom heb ik er ook voor gekozen het bij de politie te checken en niet de hele bergerweg af te gaan.

Bovendien zijn er ook dierenartsen die het wel hebben bevestigd.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 12:14

Welke dierenartsenpraktijk? mag via PB

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 12:16

dat komt door de manier waarop je schrijft :) Ik erger me er ook een beetje aan, maar dat had ik al eerder aangegeven.

Je verteld niet duidelijk, (halve info) en gebruikt termen die nog apart klinken (opengereten, kom op) bovendien roept iemand iets over hart van NL en jij hebt al gebeld, om wat te vertellen dan?? de politie wil de locatie nog niet eens noemen.
Het klinkt allemaal heel heftig en die man zegt:gewoon een zwerver. Wacht nu gewoom eerst even wat daaruit komt. want ik noem dit een beetje spokenjagen. Het is niet eens zeker dat die persooj ook maar iets te maken heeft met de mishandelingen..

Verder is het wel degelijk de taak van de dierenpolitie om sporen onderzoek te doen. Ze heten niet voor niets zo.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 12:20

Caira schreef:

plus de dat de 'verdachte' nog helemaal nergens aan gelinkt is maar gewoon van een erf is gestuurd.
Wacht allemaal eerdt de politie even af, ze zeggen niets en zullen daar een reden voor hebben.

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-14 12:30

gekvanfleur schreef:
dat komt door de manier waarop je schrijft :) Ik erger me er ook een beetje aan, maar dat had ik al eerder aangegeven.

Je verteld niet duidelijk, (halve info) en gebruikt termen die nog apart klinken (opengereten, kom op) bovendien roept iemand iets over hart van NL en jij hebt al gebeld, om wat te vertellen dan?? de politie wil de locatie nog niet eens noemen.
Het klinkt allemaal heel heftig en die man zegt:gewoon een zwerver. Wacht nu gewoom eerst even wat daaruit komt. want ik noem dit een beetje spokenjagen. Het is niet eens zeker dat die persooj ook maar iets te maken heeft met de mishandelingen..

Verder is het wel degelijk de taak van de dierenpolitie om sporen onderzoek te doen. Ze heten niet voor niets zo.

Sorry maar ik zit hier nu half jankend achter mijn PC. Ik zal hier nog even op in gaan. En dan ben ik er klaar mee ook.

Hart van Nederland heeft MIJ gebeld ik heb hen op geen enkele manier gecontact noch mijn nummer gegeven, zij starten een onderzoek maar ik heb verder niks vermeld.
Net als RTV-Noord Holland.

Nee het is misschien niet zeker dat de persoon iets met de paarden te maken heeft gehad maar de persoon is zeker niet "gewoon weggestuurd".

Ik ga mezelf niet meer verantwoorden. Mijn doel was jullie te informeren en alles wat ik weet met jullie te delen. In de hoop dat mensen de ogen extra open houden. Dat is wel het minste wat ik kon doen voor mijn mede hobby'isten.

Ik had van te voren nooit bedacht dat mensen mij hierom iets wilde aandoen (en dan zeg ik het nog netjes) of dit als negatief zouden beschouwen.

JA ik weet dat het een vaag verhaal is, maar dat is het voor mij ook. Ik wilde niemand kwaad doen.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 12:35

Rustig aan, niemand doet je wat. :j
Waar het mij om gaat is dat het verhaal niet duidelijk wordt, elke post roept meer vragen op..
Als die man die hem van het erf gestuurd heeft nu zelf zegt dat hij hem gewoom weggstuurd' heeft en jij het over insluiten en ontsnappen hebt roept dat vragen op, snap je? :)

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 12:36

Ik vind het heel vervelend voor je Valerie dat je je zo voelt. Maar waarom zou de media contact met jou opnemen? Jij bent niet de eigenaar van 1 van de 'getroffen' paarden. Tot op heden ben jij de enige die iets schijnt te weten van de mishandelingen, maar ook niet zoveel dat je weet welke paarden het zijn. Dan is het toch niet gek dat mensen dat vreemd vinden? Ik bel net de DA, die zegt dat ze platgebeld worden, maar absoluut van niets weten.

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-14 13:00

De media heeft contact met mij opgenomen omdat mijn fb bericht 350x gedeeld is.
Het fb bericht wat ik na een telefonisch gesprek met de politie heb samengesteld.

Ik heb zojuist de politie op gebeld om te vertellen dat ik heel veel last heb van bedreigingen en ander soort haatmail. De persoon die mij alles heeft bevestigd kan niet meer naar de telefoon komen en degene die ik aan de telefoon kreeg deed alsof ik niet helemaal goed was.

Heb ik dit soms gedroomd mensen?

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 13:23

Heel vervelend, ook de negatieve reacties. Als ik in de omgeving zou wonen zou ik inderdaad ook de politie en dierenarts(en) bellen om het te controleren.
Fijn dat je het deelt, is alleen maar fijn voor de mensen die er ook daadwerkelijk wat mee doen, zoals extra beveiligen. Voor de mensen die denken dat je dit verzint: spijtig....

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 13:24

Helemaal mee eens Loes1996, beter op je hoede zijn dan dat er wat gebeurt. Extra alertheid kan nooit kwaad, tegenwoordig lopen er zoveel mafkezen rond :n.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 13:26

Het is heel vervelend VAlerie, maar alle bronnen leiden uiteindelijk terug naar jou. De media, facebook etc. zijn allemaal uitgegaan van jouw oproep. Verder is er echt helemaal niemand die iets weet. De DA die je mij via pb gaf weet ook van niets... Ook mensen die de politie hebben gebeld hebben niets gehoord over mishandelingen, enkel over een insluiper, maar niet dat die specifiek naar de paarden onderweg was. Het is toch niet vreemd dat wij meer willen weten? Al is het alleen maar om onze paarden te kunnen beschermen.

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-14 13:30

Ja maar wat wil je nu van mij? Ik heb alleen gezegd wat ik weet. Wat er aan mij is doorgegeven, wat er gevonden is in het land. Ik kan niet meer doen. Al zou ik dat heel graag willen. Ik heb geen naam van een praktijk gegeven via PB.