palousa_boy schreef:Bij ons was het meer het moment en de omstandigheden die de keuze makkelijker maakte.
Mijn vrouw had al een huis gekocht hier, met het idee deze in de loop van de komende 10 jaar op te knappen in vakanties etc. Toen kon ik mijn vrouw ook nog niet. Klinkt heel lang geleden, maar stiekem is dat maar 2 jaar![]()
Afgelopen zomer heb ik het huis voor het eerst gezien, ook om te kijken of ik het wat vond en of ik er (later) in zou kunnen wonen, en of ik Frankrijk überhaupt wel zag zitten, want eigenlijk was ik er alleen nog maar op weg naar vakantie doorheen gereden, nog nooit echt in Frankrijk geweest.
De laatste paar maanden van vorig jaar zijn eigenlijk het punt geweest dat we hebben besloten om maar meteen te verhuizen.
Ik had het niet echt naar m'n zin op m'n werk, m'n vrouw zat thuis met een terugval in d'r burn-out van een jaar terug..
Dus toen besloten om de gok maar te wagen en deze kant op te vertrekken.
Lekker de rust opzoeken, weg uit de stress, geen 220 km per dag in de auto om bij je werk te komen, niet elke dag om 5 uur uit je bed..
Heerlijke rust, een prachtige omgeving ( wij zitten midden in Frankrijk) en heel belangrijk, geen stress, geen prestatiedruk, geen file etc etc
Wat vervelend dat het z'n rot periode was

De mentaliteit is in Frankrijk ook heel anders, en inderdaad wat je zegt, die rust en alles op het gemak. Ik hou daar van! Niet de hele dag haasten en aan allemaal eisen voldoen!
Hebben jullie het goed naar jullie zin? Valt het niet tegen? Hebben jullie wel werk? (Sorry voor de vele vragen hoor, maar vind het gewoon reuze interessant