OP gelezen én reacties gelezen :
Ik vind het ontzettend jammer dat dit dier al zo vroeg is ingereden en dan ook nog eens gelijk zo dressuurmatig aan de gang moet...
Dit had ik niet verwacht...
Laat dit dier toch lekker jong zijn... begin met die basis en laat dat hoofd met rust...
Dit geeft geen fijn beeld en dit is niet de manier waarmee je om moet gaan met een jong dier..
Ik heb zelf meerdere jongen dieren ingereden, nádat ze 3/4 jaar of zelfs ouder waren... En dan deed ik niéts met het hoofd...
Bij jouw foto's zie ik gewoon direct teugeldruk, en niet zeggen dat het niet zo is, de bakstukken liggen niet recht naar het bit, maar staan schuin naar jou toe.. Ook je handen geven aan dat je flink contact hebt met de mond,hierop reageert de brave pony door in de krul te gaan.
En áls het zo is dat ze dit zelf doet, druk wég en been! Dat hoofd omhoog, want dan hangt ze nu gewoon in je hand....
Ga werken aan ontspanning, en láát dat hoofd voor wat het is...
Ik weet hoe lastig het is als je een werkwillig dier hebt, maar je hebt er straks veel profijt van.
Ik vind het een pracht van een poown en ik denk dat jullie het heus ver gaan schoppen!