Puppy-IJslander Brellir in de binnenbak

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Huni

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 22:05

Op het al het commentaar.....

Wat word er bedoelt met passende kleding?? Is een rijbroek verplicht??

O en TS, Ik vind niet dat je jezelf hoeft te verdedigen. Jij hebt je paarden op de manier die jij goed dunkt. Er zijn hier blijkbaar veel mensen die het beter weten. Ik met mijn 1,80 cm heb een ijslander van 1.35..... mijn benen steken er ver onderuit. is dat dan ook niet goed??

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 22:18

Huni schreef:

O en TS, Ik vind niet dat je jezelf hoeft te verdedigen. Jij hebt je paarden op de manier die jij goed dunkt. Er zijn hier blijkbaar veel mensen die het beter weten. Ik met mijn 1,80 cm heb een ijslander van 1.35..... mijn benen steken er ver onderuit. is dat dan ook niet goed??

Ach, natuurlijk moet iedereen zelf weten wat hij doet. Wij overleven het immers ook heus wel als we elke week twee keer 15 minuten op hoge hakken die twee maten te klein zijn moeten lopen. Of het goed of prettig is is een tweede.

Of het bij jou en je paard een probleem is kan natuurlijk niemand raden maar als je de kussenlengte van je zadel meet en de ruimte tussen schoft en 18e rib ben je er snel genoeg achter.

Huni

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 22:21

sallandval schreef:
Huni schreef:

Ach, natuurlijk moet iedereen zelf weten wat hij doet. Wij overleven het immers ook heus wel als we elke week twee keer 15 minuten op hoge hakken die twee maten te klein zijn moeten lopen. Of het goed of prettig is is een tweede.

Of het bij jou en je paard een probleem is kan natuurlijk niemand raden maar als je de kussenlengte van je zadel meet en de ruimte tussen schoft en 18e rib ben je er snel genoeg achter.

het ging mij erom dat mensen gewoon dingen roepen.... hun ongezouten mening geven. soms is het beter je klep te houden....

mijn opmerking over mij en mijn paard was zeer cynisch bedoelt...

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 22:24

Ik vind het best zielig hoe TS hier wordt afgebrand.
Heb haar wel eens gezien, en ik vind haar absoluut niet dik.

De laatste foto is wat vreemd genomen.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 22:29

Huni schreef:
het ging mij erom dat mensen gewoon dingen roepen.... hun ongezouten mening geven. soms is het beter je klep te houden....

Ach, dat is ook zo. Aan de andere kant;TS is al aan het afvallen en de pony is nog jong. Een half jaartje vanaf de grond aan de spieren werken en doorsparen voor een passend zadel is toch ook niet erg?

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 22:33

Heel erg leuke ijslander en dat rode hoofdstel staat erg mooi. :)
Over het zadel en gewicht ga ik niks over zeggen. Ik vindt het wel heel erg knap dat je voor je paard gaat afvallen, als geen ander weet ik hoe het voelt. :)

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 22:33

Volgens mij wordt TS niet afgebrand hoor? Mensen reageren wellicht wat fel maar dat kan ik me goed voorstellen.
TS heeft alles behalve het perfecte gewicht voor haar paard en past daardoor ook niet goed in het zadel.
En daar worden mensen fel van, logisch.

Waarom stop je niet met rijden en ga je eerst aan je eigen gewicht werken?
Ik las op een ander forum dat je daar wel mee bezig bent (geweest) maar dat je gewichtsafname stil lijkt te staan.
Als dat zo is raad ik je aan een goede diëtiste te zoeken of een andere aanpak te proberen want met zoveel beweging en een aangepast eetpatroon is het onmogelijk om niet af te vallen. (Of er moet op medisch vlak iets mis zijn, bijv met je schildklier.)

Dat IJslanders volwassenen kunnen dragen wil niet zeggen dat je er dan ook maar zo op kan stappen ongeacht je gewicht :n
En juist omdat jij al zo lang in de IJslanderwereld zit, zou je dat moeten weten.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 22:55

Eens met sallandval. Het is natuurlijk super dat je aan het afvallen bent, maar ik zou er gewoon met je huidige gewicht niet op stappen. Als je toch bezig bent met afvallen lijkt me dat een mooie motivatie, eerst afvallen en dan kan je weer op je paard. Ik snap gewoon niet zo goed waarom je er nu op moet gaan zitten, je zegt dat je maar 30 minuten per week rijdt, je kunt toch ook gewoon niet rijden? Dier is nog jong, desnoods wacht je ermee of je zet er eerst een beter passende ruiter op.

Komt er op neer dat je (nu) gewoon niet op dit paard zou moeten zitten... Ik kan het wel leuk proberen te verpakken maar zo simpel is het eigenlijk.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 22:59

BarbaLala schreef:
Volgens mij wordt TS niet afgebrand hoor? Mensen reageren wellicht wat fel maar dat kan ik me goed voorstellen.
TS heeft alles behalve het perfecte gewicht voor haar paard en past daardoor ook niet goed in het zadel.
En daar worden mensen fel van, logisch.

Waarom stop je niet met rijden en ga je eerst aan je eigen gewicht werken?
Ik las op een ander forum dat je daar wel mee bezig bent (geweest) maar dat je gewichtsafname stil lijkt te staan.
Als dat zo is raad ik je aan een goede diëtiste te zoeken of een andere aanpak te proberen want met zoveel beweging en een aangepast eetpatroon is het onmogelijk om niet af te vallen. (Of er moet op medisch vlak iets mis zijn, bijv met je schildklier.)

Dat IJslanders volwassenen kunnen dragen wil niet zeggen dat je er dan ook maar zo op kan stappen ongeacht je gewicht :n
En juist omdat jij al zo lang in de IJslanderwereld zit, zou je dat moeten weten.

ook dan moet een gezond gewicht mogelijke kunnen zijn :) die mensen hebben hun baan ook niet voor niets...

Mjelle_G

Re: Puppy-IJslander Brellir in de binnenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 10:03

Ts, met je rijbroek aan ziet het er al heel anders uit! Heb je al een zadelmaker erbij gehaald? Misschien heeft hij nog goede tips?

zonnebloem18

Re: Puppy-IJslander Brellir in de binnenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 11:32

Slotje omdat de foto's niet meer zichtbaar zijn, als er via PB werkende linkjes gestuurd worden kan het topic weer heropend worden.