Wat als een zonnige ochtend begint......

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Saar88

Re: Wat als een zonnige ochtend begint......

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 13:31

Ik vind de screenshots hilarisch, vooral die teckel :')

Heb zelf ook niet zulke goede ervaringen met Bakker helaas. Ik weet niet wie de ritten begeleiden, maar sommigen houden erg weinig rekening met andere strandgebruikers. Gelukkig heb ik een braaf peerd :+

lianne484

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 14:22

_KiMbErLeY_ schreef:
Oew, naar! Idd uit den boze om paarden van achter te benaderen in galop -O- diegene nog flink uitgescholden?? :')

Verder was het wel leuk??? Ik wil trouwens wel dat filmpje zien!!! :P

Ik dacht dat het altijd een strikte regel was. Haal je paarden in dan doe je dan stapvoets. Ik rij altijd buitenritjes ( op de weg) maar daar neemt 9 van de 10 de paarden rustig terug naar stap.

Pepper2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 15:05

Hahaha die foto met die teckel is wel echt leuk.

Goudlokje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 15:22

Als we naar het strand gaan, is het met maximaal 3 mensen, puur omdat mijn ervaring is, dat paarden elkaar in een grote groep een beetje op gaan jutten..

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 15:33

hahahaha you made my day!

gelukkig nog wel goed afgelopen

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 16:07

Wat super leuk dat je het allemaal op camera hebt en dat je het hier deelt :') hoe is het nu met je en met het meisje met de gebroken pols?

Echt zo leuk op het strand met zo'n groep. Ik heb het vroeger ook veel gedaan maar dan bij Oostvoorne geloof ik. Superspannend en inderdaad de paarden zoeken een aanleiding om lekker te gaan rellen *\%/* Toen vond ik het geweldig, nu zou ik het echt nooit meer doen. :7

Echt heel leuk dit.

Luniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 16:09

Jakkes dat ziet er niet zo fijn uit. Gelukkig is alles nog relatief goed afgelopen.
Dit is nou altijd precies waar ik bang voor ben met van die strand of bosritten met gehuurde manegepaarden. Ik heb helaas al twee keer meegemaakt dat mijn zogenaamd brave paard op de kletter ging. Dus ik begin er niet meer aan.
Ik ga nu het liefst gewoon alleen op buitenrit met mijn bijrijdpaardje. Geen grote groepen waardoor ze elkaar opjutten of aan het schrikken maken. Want als er eentje gaat rent de hele kudde erachteraan.

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 16:11

Ik vind het ook wel een erg grote groep voor op het strand.
Persoonlijk vind ik voor op het strand 6 á 8 paarden meer dan genoeg, ook voor de rust in de groep.
Ondanks dat vind ik het filmpje dan wel weer grappig..

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 16:22

Ooh, wat een leuke topic!
Natuurlijk niet dat je bent gevallen, maar prachtig hoe het is vastgelegd!
En die screenshots van dat filmpje haha!
Geweldig die teckel!

Maar hopelijk heb je gauw nergens last meer van en herstelt de pols van dat meisje snel!
Helaas de risico´s van het paardrijden. Beetje jammer van sommige reacties hier.
Het is fris, je werkt met dieren, dat kan een keer gebeuren.
En ik heb ook altijd als ik val dat ik even blijf zitten en even moet beseffen wat er zojuist gebeurd is.

limagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 16:45

Die kan goed bokken zeg. Verdient echt een plaatsje op bokt :') .

Arantes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 17:16

GamblersCup schreef:
Ik begrijp dat jullie aan het draven waren toen het dier idioot ging doen? Dus jullie draafden langs die man met de hond? Slecht.

Als je voor elk persoon met hond moet gaan stappen op strand dan kan je nooit meer harder dan stap :+

Maar wat een grappig filmpje haha, dat is dus ook de reden dat ik liever lekker veilig in de bak blijf ookal heb ik het strand op 50 meter afstand :') Wel sneu voor het meisje met de gebroken pols, maar gelukkig is het verder goed afgelopen.

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 17:16

:= ziet er wel grappig uit. goed dat je weer bent opgestapt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 17:22

GamblersCup schreef:
Ik begrijp dat jullie aan het draven waren toen het dier idioot ging doen? Dus jullie draafden langs die man met de hond? Slecht.

Ts rijd in een georganiseerde groep dus dat is de verantwoording van degene die leiding geeft, kan ts zelf niks mee.

Ts grappig dat je dit gefilmd hebt, had je de schrik er niet in zitten na de tijd?

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 17:24

hahhah geweldig wat "leuk" dat je dat zo gefilmd heb!! en gelukkig is het goed afgelopen :D
die man die zo ho ho hoooo ho hohohoho blijft roepen .. zucht haha daar luisteren ze niet naar hoor meneer :D

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 17:56

Vervelend dat een van de ruiters toch niet zo goed terecht gekomen is, maar je filmpje en screenshots zijn wel echt grappig om te zien. Wat betreft galopperen in groepen op t strand...

Ik heb bij Poelenburgh meerdere strandritten gemaakt, nooit problemen gehad. En ook in Frankrijk op het strand, daar eerst 1 voor 1 van en naar de groep, maar een-na-laatste dag ook n groepsgalopje, naast elkaar. Ging prima. 2e groepsgalopje, resultaat: 1 iemand verloor controle, paarden renden door n stuk water, waar aantal te dicht op elkaar reden, 1 paard struikelde in de plas, ruiter viel eraf, paard erachter sprong opzij, dus die ruiter ook te water. Meesten hadden door het water wel afremming en hun paard terug onder controle, ik reed zelf bijna op kop, (achter degene die controle kwijt was), en er liepen dus 2 paarden zonder ruiters ook naast ons (volle galop). Gelukkig uiteindelijk in mullere zand ze kunnen stoppen, verder geen ongelukken gehad. Nu scheelt het dat deze paarden altijd in kudde worden gehouden, dus bleven wel bij elkaar. Consequentie was wel dat er niet meer als groep gegaloppeerd werd ;)

Ik heb met verzorgpony ook veel alleen op het strand gereden, en dan zag ik ook wel mensen die mara met 2 of 3 waren maar ook die werden opgefokt van elkaar...Dus kleine groep geeft ook geen garanties... Maar vind wel dat strand echt alleen voor ervaren ruiters is weggelegd.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 18:08

Die still van die schaduw is wel echt hilarisch :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 18:16

Dank jullie voor de leuke reacties! :)
Ik vond de stills inderdaad ook gewoon te grappig om niet te delen! Over het algemeen zie je dat allemaal niet voorbij komen tijdens de film zelf! :p

Ondertussen gaat het met mij weer zo goed als goed maar krijg net een berichtje dat het meisje met de gebroken pols ook een scheurtje in haar sleutelbeen heeft! Maar als meevaller: ze hoeft maar 2 weken gips voor haar pols ipv 6 weken! :)

Surprise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 18:39

Dik gehaat op manege Bakker, niks mis mee. Leuke manege, goede regels, maar het is en blijft een manege. Wordt ook altijd vergeleken met manege Smit, waar ook genoeg rare dingen gebeuren: want je werkt met paarden (duh).

Ik reed vroeger ook bij Bakker! Weet nog dat Cheyenne net ingereden was, toen was het eeeecht een droppie! Ik heb ook een keer zoiets meegemaakt, toen lag ik en nog twee meisjes er ook af. Van een haflinger waar ik al sinds mn 8ste op reed :') heel banketstaaf gevallen, maar wel mooi rug gekneusd en hersenschudding. Zal me wel altijd bijblijven! Losse paarden op het strand :')
Kan bij iedereen, met ieder paard gebeuren. Dus niet alleen bij manege Bakker...

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 18:45

Niet alles kan altijd vlekkeloos verlopen. Voorjaar hangt in de lucht en de meeste paarden worden helemaal koekoek ervan!
Gelukkig kunnen jullie er achteraf nog om lachen ! En wat een mooi weer hadden jullie zeg ;) gelukkig is het allemaal goed gekomen, er hadden wel ergere dingen kunnen gebeuren...

Piep71

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 19:36

Het zijn inderdaad hele leuke stills maar ik ben wel blij dat ik niet in die groep reed...

Geef mij maar Stal de Recreatie *\o/* Maximaal met 10 paarden naar buiten, alle tien goed afgericht en gewend aan dagelijkse buitenritten het hele jaar door.
Paarden blijven paarden (dus nooit 100% bomproef) maar ik heb me nooit veiliger gevoeld tijdens een buitenrit dan bij de Recreatie :) Ik zag afgelopen zondag Bakker langskomen met 20 paarden. Pfff... er kwam geen eind aan de stoet :D
Naast dat ik bij mijn eigen manege 3 tot 5x per week rij, hou ik heel erg van buitenrijden en doe dat dan ook regelmatig. Ik heb bij vele maneges in Nederland buitengereden. Soms in een grote en soms in een kleine groep. Zo'n grote groep is gewoon lastiger en minder leuk rijden: Vooral achterin vaak last van het vertragingsaffect: vooraan zijn ze al in galop achteraan gebeurt er nog niets en tegen de tijd dat achteraan in galop is gaat vooraan weer terug in draf. Hoe groter de groep hoe onrustiger het rijden is en dan heb ik het nog niet eens over het niveauverschil tussen al die ruiters.. . Als ik de keuze heb tussen een grote en een kleine groep en die heb je in Noordwijk dan weet ik het wel :j

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 19:45

Die film.. zo grappig.. haha en die schaduw dat je er af gaat.. best hoog! haha

Off topic.. leuk je spoiler O:) _KiMbErLeY_

Pepper2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 19:48

GamblersCup schreef:

De paarden mogen maar om een bepaalde tijd op het strand komen. Daar moeten de wandelaars dan maar rekening mee houden dat er om die tijd paarden zijn.

Sperziemone

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 19:51

Oh wauw, wat gaaf zo'n filmpje! Wist niet dat dat bestond voor je cap :P
Toch sneu voor dat arme meisje dat 2x is gevallen en nu nooit meer een strandrit durft te maken :(

no--a

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 19:57

Pepper2010 schreef:
GamblersCup schreef:

De paarden mogen maar om een bepaalde tijd op het strand komen. Daar moeten de wandelaars dan maar rekening mee houden dat er om die tijd paarden zijn.

Vind ik persoonlijk een rare redenering. Dat de paarden alleen tussen bepaalde tijden welkom zijn op het strand geeft ze niet het recht om dan in die tijd maar alles te doen en te laten wat ze willen... Je houdt als strandgebruikers net als bosgebruikers gewoon rekening met elkaar lijkt me.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 19:57

Pepper2010 schreef:
GamblersCup schreef:

Dat is niet waar en complete onzin! De paarden mogen op een bepaald stuk het hele jaar door komen, zonder restricties van tijden.
En om dan maar te zeggen dat de wandelaars daar rekening mee moeten houden, vind ik niet echt sociaal.
Het strand is voor iedereen, ruiters, wandelaars, speldende kinderen, honden, fietsers, joggers, bootcampers, enz. Met z'n allen kunnen we rekening met elkaar houden.

Wij passeren ook wel mensen in draf en evt in galop. Echter kijken we hier wel of het veilig kan. Galop dus alleen als de afstand groot is. Vorige keer galoppeerden we een wandelend stel tegemoet, zij konden ons goed zien. Wij waren al richting zee uitgeweken, maar konden niet verder richting de zee. De mensen besloten om hun pad te blijven lopen en niet een klein stukje opzij te gaan en we passeerden elkaar rakelings, tja......die mensen zagen ons aankomen, die hadden ook een keuze om iets opzij te gaan (wat wij al gedaan hadden).
Of een jogger die ons rakelings vanaf achter passeert........leverde wel leuke reactie op van een paard. Maar zijn keus dus om ons zo rakelings te passeren!