ruitje schreef:Raveltje schreef:Tuurlijk valt er niet veel om te scholen... Helaas waren deze mensen op de blauwe ogen van een verkoper af gegaan, die vertelde dat ie bomproof was en alles al met gemak kon.. Jammer genoeg bleek na een week dit niet het geval te zijn en konden ze niet meer terug met Arveladse.. Nu wilde deze dame niet zomaar opgeven en heeft er het beste van willen maken, met alle goed bedoelde adviezen om zich heen..
Deze dame heeft ook nog 3 kleine kinderen en wilde niet verongelukken met hem doordat ze beperkt werd door haar angst.. en dan is het een hard gelag als je een dier waar je toch van bent gaan houden moet wegdoen..
Beetje jammer dat het hele verhaal groter is gemaakt dan dat het uiteindelijk is.. Het is een onwijs lief en vriendelijk dier en dat was hij bij haar ook, maar onder het zadel staken haar angsten om de hoek en is gebleken dat hij niet het paard voor haar is.
Zij heeft bewust gekozen om voor Arveladse een plekje te vinden bij mensen waar hij op zijn plek is en voor zichzelf wil ze op zoek naar een paardje dat bij haar wensen past..
Verhaal groter maken dan het is? Kun je mij precies vertellen waar ik dat doe dan? Volgens mij heb ik in mijn begin post letterlijk gezegd: Ontzettend lieve mensen, maar geen match met dit paard.
Volgens mij is jouw verhaal precies mijn verhaal, dus ik snap eigenlijk niet zo goed wat ik groter maak. Behalve dan dat jij nog wat meer details verteld, wat mij dan weer niet zo nodig leek i.v.m. de privacy van de vorige eigenaar.
Bij het noemen van de naam van het paard was het al duidelijk over wie het ging.. Vind je verhaal wat smalend overkomen...
Heb mijn point of view gegeven hierin en dat is voldoende denk ik zo..