Nieuw tijdelijk paardje

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Raveltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 14:50

ruitje schreef:
Raveltje schreef:
Tuurlijk valt er niet veel om te scholen... Helaas waren deze mensen op de blauwe ogen van een verkoper af gegaan, die vertelde dat ie bomproof was en alles al met gemak kon.. Jammer genoeg bleek na een week dit niet het geval te zijn en konden ze niet meer terug met Arveladse.. Nu wilde deze dame niet zomaar opgeven en heeft er het beste van willen maken, met alle goed bedoelde adviezen om zich heen..
Deze dame heeft ook nog 3 kleine kinderen en wilde niet verongelukken met hem doordat ze beperkt werd door haar angst.. en dan is het een hard gelag als je een dier waar je toch van bent gaan houden moet wegdoen..

Beetje jammer dat het hele verhaal groter is gemaakt dan dat het uiteindelijk is.. Het is een onwijs lief en vriendelijk dier en dat was hij bij haar ook, maar onder het zadel staken haar angsten om de hoek en is gebleken dat hij niet het paard voor haar is.

Zij heeft bewust gekozen om voor Arveladse een plekje te vinden bij mensen waar hij op zijn plek is en voor zichzelf wil ze op zoek naar een paardje dat bij haar wensen past..

Verhaal groter maken dan het is? Kun je mij precies vertellen waar ik dat doe dan :) ? Volgens mij heb ik in mijn begin post letterlijk gezegd: Ontzettend lieve mensen, maar geen match met dit paard.

Volgens mij is jouw verhaal precies mijn verhaal, dus ik snap eigenlijk niet zo goed wat ik groter maak. Behalve dan dat jij nog wat meer details verteld, wat mij dan weer niet zo nodig leek i.v.m. de privacy van de vorige eigenaar :) .

Bij het noemen van de naam van het paard was het al duidelijk over wie het ging.. Vind je verhaal wat smalend overkomen...

Heb mijn point of view gegeven hierin en dat is voldoende denk ik zo..

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 14:53

Leuk projectje. Ik denk ook dat hij verschrikkelijk knap gaat worden met wat meer spieren en een zomervachtje. Zijn kleur is echt :~

Je doet het super TS. Je aanpak lijkt mij zeer zachtaardig en progressief. Volgens mij gaan de volgende eigenaars er op die manier een heel fijn te rijden paard aan hebben ;)

Sylkai

Re: Nieuw paardje voor de verkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 14:55

Wat een knapperd <3 <3

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 14:55

Raveltje ik snap niet zo goed wat jou bericht van meerwaarde heeft ?
TS heeft nergens een verkeerd woord over de vorige eigenaars gezet buiten het feit om dat hij niet geschikt was voor hen. Kan gebeuren en ik las hier nergens een oordeel van TS hierover ?

Raveltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 15:10

Edit...

Ik laat het hier verder bij.. wens jullie succes met Rio en hoop dat jullie een super baasje voor hem vinden..

Nsky86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 15:21

wat een knapperd zeg!
Weet je ook wat zijn afstamming is? Het zou een halfbroertje van mijn merrie kunnen zijn. Het hooft lijkt als twee druppels water!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-14 15:29

Wat een mooie draver heb jij! Rio is geen famillie :)

Ik heb trouwens nooit Arveladse zijn echte naam gebruikt, dus dat kan mij niet verweten worden denk ik? Dat deed ik trouwens niet om expres wat te verbergen maar omdat ik het een afgrijselijke naam vind, valt geen afkorting van te maken ook... Ar, Lad, Ari :') . Zijn moeder had als achternaam Rio dus tadaa :+

Ik kan de oud eigenaren recht aankijken en zeggen dat ik aan het doen ben wat ik beloofd had :) , dat lijkt mij het belangrijkste :o

Nsky86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 15:36

haha ok, nou t had gekunt als ik naar zijn koppie kijk. Het is dat ik al een paard heb anders had ik zeker wel interesse gehad in Rio.
Ja het is een knapperd, nog jong maar droogt erg goed op! Ze is wel een apparte kruising maar wel van twee hele goede lijnen, dus wie weet hoe het uitpakt.

Ik heb je posts gelezen en vind er helemaal niks negatiefs aan. Zoals het op mij overkomt benadruk je juist dat het geen goede match was.. kan altijd gebeuren!

santiemica

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 15:38

Volgens mij ben jij nu degene die erover doorgaat, ruitje.. En nu zelf reacties uitlokt...

En waarom ga je überhaupt door over zijn naam? En dat je zijn naam niet mooi vond, prima maar moet daar nu zo over gesproken worden?

Kimmie1974

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 16:12

Leuk project Ruitje, daar gaan de nieuwe baasje veel plezier mee krijgen :). Qua kleur past hij in mijn collectie (zwart en bruin), rood heb ik nog niet :P
Ik vind dat je het heel netjes verwoord richting het oude baasje, die ongetwijfeld het beste voor haar
paard wil. Snap niet waarom sommige mensen last van lange tenen hebben, je bent juist heel open en eerlijk!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-14 17:38

Het heeft een uur geduurd maar ik heb eindelijk het wachtwoord van mijn youtube account weer, dus er komen ook filmpjes bij vanaf vandaag.

Zelf wat met Rio wezen grondwerken( dat doe ik ook, maar dat post ik eigenlijk nooit omdat dat normaal is haha :D ) , op de terugweg kwamen we mijn vader tegen.

Bobcat met strobaal( mijn vader heeft ook nog getoeterd, maar dat staat niet op film :') )

En toen nog even mest kiepen met trekker en kieper :)

Ik denk wel dat hij verkeersmak is dus... :)

Nsky86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 08:57

dat lijkt wel goed te zitten :D

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 12:09

ahhhh ik wil hem :D

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-14 12:19

Ja begrijpelijk, op de negende dag dacht Hij namelijk: Geel is leuk, maar rood lijkt mij ook best mooi :') !

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 12:23

ik ben van alle kleuren haha had ook een grijze fjord :P

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 12:37

Leuk project, ik ga het ook volgen.
Niet alleen het leuke paard, ben benieuwd wie het nieuwe baasje wordt :)

Ga je ook vertellen hoe je alles gaat opbouwen? Dit vind ik zeer interessant omdat ik zelf ook weer aan de slag ga gaan.
Veel succes nog!

Vanilla02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 12:52

Ik ben niet zo van de dravers maar jeetje wat is deze leuk!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-14 15:38

Vandaag maar heel erg kort bezig geweest met Rio, ik wil ook weer niet dat hij geen zin meer krijgt in het werk. Het is namelijk te merken dat hij weinig conditie heeft. Morgen krijgt hij dus ook vrij :) .

We hebben even wat los gedaan:

Eerste kennismaking met een balkje, vrij typerend voor Rio zijn gedrag vind ik, vooral onderzoekend en dan denken: 'ik sta prima hier!' , totdat je het van hem vraagt, dan wil hij graag goed doen :)

Vervolgens 3 keer een sprongetje gedaan, waarbij we eigenlijk alleen de zijkant wat moesten begrenzen, misschien de volgende keer de hindernis wat anders opstellen maar hij vind het in ieder geval leuk. We hebben hem er niet overheen moeten 'jagen' , alleen zoals ik boven al beschreef zegt Rio gewoon: ' Hoezo, als ik er langs kan ga ik er toch gewoon langs :D ', en als je dan even de zweep die kant op laat zien gaat hij erover :) . Hij deed daarna ook echt zijn staart in de lucht en ging helemaal fit lopen, zo van: 'Ben ik stoer of wat? ' :')

Daarna hebben we hem nog zo'n 15 min onder het zadel gewerkt waarbij we hem dit keer niet zo dressuurmatig gewerkt hebben, maar meer een beetje 'poekelen' omdat hij denk ik qua spieren, maar ook qua wat er in zijn koppie omgaat toch wat te verwerken heeft en we onder het zadel ook willen koppelen aan 'niet altijd moeilijk' ( ik hoop dat ik het zo duidelijk uitleg, het is soms best lastig om je gedachtes goed op bokt te krijgen :o ) . Waarbij we af hebben gesloten met een klein galopje, wat ik op film heb:

Het is de eerste keer galop zonder longeerlijn met deze ruiter, dus vergeef ze het zoeken naar elkaar nog wat zou ik zeggen :) . Je ziet duidelijk Rio zijn leerpunt naar boven komen op dit filmpje: ontspannen. Maar ik ben wel heel erg trots op hem dat hij het eigenlijk ook zelfs op dit moeilijke moment al probeert goed te doen! Ik ben vooral heel erg blij met zijn tempo, hij heeft hele rustige overgangen. Wij vinden hem zelfs een langzaam basistempo hebben, maar ja, wij zijn dravers gewend natuurlijk :') . Ik weet dat dit filmpje natuurlijk verre van ideaal is nog, maar ik vind het juist de kracht van een paard verkopen om te laten zien hoe hij is, niet om een filmpje te knippen en plakken en alleen de 4 goede stappen te laten zien, want volgens mij komen er op die manier de meeste teleurstellingen bij een nieuwe eigenaar :) .

Ja, als ik dan bedenk dat dit de derde dag is dat we op deze manier met hem werken, kan ik niet anders zeggen dat ik extreem trots ben.
Ik denk dat het misschien nog wel een paard zou zijn waar bitloos goed bij zou aanslaan... Maar hey, dat is aan de volgende eigenaar om te gaan proberen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 15:50

Wat een leuk paard! Lijkt veel op mijn draver (die heeft namelijk ook zo'n goede galop voor een draver)

Als tip zou ik je willen geven dit paard nog niet onder het zadel te trainen. Ik zou deze aan de longeer lijn met een bijzet en of dubbele longe gaan trainen zodat hij meer bespiering en balans krijgt. En de goede houding al aanleert.

op het filmpje vind ik dat de ruiter hem wat in de weg zit. Galopperen op een paard dat zo door de baan gaat is ook verre van fijn. Maar omdat je ruiter niet lekker zit zal het paard ook niet gauw gaan ontspannen. Waarmee het cirkeltje weer rond is.

Verder vind ik het wel top dat je dit doet! en ook de rust die je er voor neemt. Veel mensen krijgen nu een beter beeld van dravers. En zien ze in dat het prima recreatie paarden zijn!

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 15:51

ik vind het super wat jullie doen met dit paardje :-) en wat een ontzettende leukerd is het :-). Inderdaad ook fijn dat jullie álles laten zien met hem.
volgens mij is het ook een superfijn westernpaardje als ik de filmpjes zo bekijk, dat kleine omscholing hem als een bomproof superrelaxt lopend jogpaardje ( langzame gangen ;-)) maakt hihi.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 16:22

oehhh zag hem ook al op marktplaats staan. is dat Titia nu weer beter gaat anders zou ik zeggen breng maar hier

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 16:29

bedankt voor de filmpjes, ziet er goed uit.
Lekker relaxed ;-)

bij jullie ook zo winderig, is goed voor schriktraining :D Hij heeft er in elk geval niet veel last van.
Zijn galop valt enorm mee, ik zou het niet gemerkt hebben dat het een draver was.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-14 16:33

Heeft hij op Marktplaats gestaan ja? Heb ik niet eens gezien :)

Wat betreft het longeren: Dat ben ik met je eens, maar ik moet helaas schipperen in mijn doelen natuurlijk.... Ik heb hem wel staan om hem te verkopen, wat lastig is, want daardoor doe ik niet alles zo uitgebreid als ik het anders zou kunnen doen :o ... Dat maakt het 'lastig' hoor, aan de andere kant, nu zitten alle hulpen er goed op, dat betekend dat een nieuwe eigenaar daar makkelijk met de training mee verder kan, ik wil hem graag ' af' maken, maar wanneer is een paard 'af'?

Ik moet niet kijken naar 'af' maar naar wanneer is zijn basis goed genoeg dat hij 'verder' kan denk ik..

Ik hoop dat ik zo goed uitleg wat ik bedoel... het is een moeilijke mix tussen zakelijk en persoonlijk :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 16:35

ruitje schreef:
Heeft hij op Marktplaats gestaan ja? Heb ik niet eens gezien :)

Wat betreft het longeren: Dat ben ik met je eens, maar ik moet helaas schipperen in mijn doelen natuurlijk.... Ik heb hem wel staan om hem te verkopen, wat lastig is, want daardoor doe ik niet alles zo uitgebreid als ik het anders zou kunnen doen :o ... Dat maakt het 'lastig' hoor, aan de andere kant, nu zitten alle hulpen er goed op, dat betekend dat een nieuwe eigenaar daar makkelijk met de training mee verder kan, ik wil hem graag ' af' maken, maar wanneer is een paard 'af'?

Ik moet niet kijken naar 'af' maar naar wanneer is zijn basis goed genoeg dat hij 'verder' kan denk ik..

Ik hoop dat ik zo goed uitleg wat ik bedoel... het is een moeilijke mix tussen zakelijk en persoonlijk :o

Ja tuurlijk, Dat is altijd lastig. Je wil het beste met zo'n dier. Maar je moet er natuurlijk ook geen geld op toe gaan leggen..

Eilatan

Re: Nieuw tijdelijk paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 17:55

Jo, laat je niet opjutten door vervelende reacties van mensen die vorige eigenaars schijnbaar kennen.
Je hebt echt niets negatiefs gezegd :) Geen match kan toch gebeuren, dat zegt helemaal niets over de baasjes of het paard. Het zijn nou eenmaal levende wezens.

Ik vind het een leuk dravertje! En ik hou niet eens van Vos. Hij leert ook lekker snel zo te zien!