Peelie schreef:Nash is ook nog niet zo lang beleerd en doorgereden. Sinds april 2013 is hij echt onder het zadel doorgereden.
Je kunt aan jouw paardje wel zien dat je veel ervaring hebt met paarden... Jaloers
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Geweldige haf!
Peelie schreef:Ja, in de gallop duikeld hij nog wat. Deze foto's zijn van eind december, we zijn al weer een heel stuk verder in de training. De gallop gaat ook een heel eind beter.
Hou er rekening mee dat hij pas 4 is hè. Hij is nog jong, vol in ontwikkeling. Ik durf te wedden dat er niet zo heel veel paarden van zijn leeftijd zijn die al zo lopen.
vaak zien veel mensen dat niet in, en is het voor hun gewoon normaal! Ik vind het er wel echt goed uit zien. En je merkt echt ohz dat grondwerk heel veel helpt, dat merkte ik ook!! Alles wat je van de grond af leert, kennen ze eigenlijk al bijna helemaal ohz! En dat is gewoon super fijn!! Een paard die je draagt op zijn rug, zijn buikspieren gebruikt & lekker na beneden loopt!! Ik ben ook erg benieuwd na foto's onder het zadel!!! En hoe ver hij nu is op de grond!
. Even voor de geruststelling. Nash loopt ongeveer 4x in de week ohz óf aan de longe. De andere 3 dagen heeft hij vrij. Dan gaan we lekker tutten of spelen in de bak, wat hij helemaal te wauw vind.
hij is en blijft altijd een paard
Peelie schreef:In de natuur gaat er ook geen mens op zitten. Daarbij lopen paarden in de natuur wel nagevenlijk, bijv tijdens spel of gevecht. Er wordt altijd eerst een 'dans' gemaakt. Kijk op youtube maar eens naar Cloud the stallion. Dat is een leuke docu met mooie beelden en goed te zien wat ik bedoel.
Polkiej, ik krijg een beetje het idee dat jij denkt dat ik Nash 7x in de week aan het werk heb. Even voor de geruststelling. Nash loopt ongeveer 4x in de week ohz óf aan de longe. De andere 3 dagen heeft hij vrij. Dan gaan we lekker tutten of spelen in de bak, wat hij helemaal te wauw vind.
Per keer is hij ongeveer 30-45 minuten in handen. Nog nieteens aan het werk. Ik hou niet zo van heel veel trainen. Ik zie veel te veel mensen jonge paarden van nash zn leeftijd al beel te hard moeten werken. Mensen die ZZ-licht hebben gereden die nu aan een jong paard beginnen en verwachten dat hij het maar doet. Dat werkt dus niet.
Nash heeft lol in zijn werk, loopt lekker op de wedstrijden (we winnen regelmatig) en heeft ook meer dan genoeg vrij. Lekker buiten spelen met vriendjes, en daardoor inder de bijtplekken zittenhij is en blijft altijd een paard
kwaliteit boven kwantiteit
elkee schreef:Daar had ik inderdaad niet aan gedacht. Duidelijk!maar het stukje dat hij tijdens longeren zijn rug stuk zou lopen met het hoofd omhoog is dus ook niet helemaal waar, want dan zit er (nog) niemand op
Ben ook heel benieuwd naar ohz foto's!
Peelie schreef:Nee, hij trektt zich niet constand in de mond. Het touw hangt "los" als hij nageeft. Ja, er staat een bepaalde spanning op die hij zelf aanneemt.
AmyM schreef:Peelie schreef:Nee, hij trektt zich niet constand in de mond. Het touw hangt "los" als hij nageeft. Ja, er staat een bepaalde spanning op die hij zelf aanneemt.
Ik heb het ook eens geprobeerd om op deze manier te longeren maar vind het echt verschrikkelijk (ieder zijn mening natuurlijk). Wanneer mijn paard idd nageeft en het touw hangt los hangt het vreselijk te bengelen tussen zijn voorbenen en vind ik net dat het 'gesnok' in de mond niet stopt..
Ieder zijn ding maar ik gebruik het liever niet