Wat ik vannacht toch zag in de wei..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 11:26

Omdat de politie "alles" mag als dat nodig is ;)
Ik zou er geen probleem mee hebben, heb het ook meerdere malen bewust gedaan, maar dan wel in een door mezelf aangewezen weitje en/of gebouw :j

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 11:27

Shirley schreef:
Omdat de politie "alles" mag als dat nodig is ;)
Ik zou er geen probleem mee hebben, heb het ook meerdere malen bewust gedaan, maar dan wel in een door mezelf aangewezen weitje en/of gebouw :j

Maar er bestaat ook nog zoiets als fatsoen...

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 11:27

_Balou schreef:
Ja ik vind het heel raar dat we niet even ingelicht worden, we wonen naast de wei.
Ik weet niet, vanmorgen leek het voor het eerst dat de hengst zo naar haar toe kwam, hij liet zijn geslacht ook niet zien zegmaar :=
Ik hoop echt dat ze niet gedekt is, ze is nog maar 1,5..

Ik had dan ook vannacht gelijk maatregelen genomen en niet het risico gelopen :o

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 11:29

Het zal de politie een rotzorg zijn of je paard of het andere paard kapot getrapt wordt... de politie wil voorkomen dat er ongelukken gebeuren waar mensen/auto's/vrachtwagens bij betrokken zijn... daarbij denk ik niet dat de agenten denken aan het feit dat niet ieder paard met een ander paard overweg kan...

Het is niet leuk... maar wel de beste oplossing om ze in een wei te zetten... daarbij... een paard heeft meer kans om te herstellen van een schop van een andere knol dan dat hij geneest van een aanrijdinv met een vrachtauto...

aadburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 11:31

Toydoll schreef:
jeetje, dat mensen en vooral politie gewoon paarden en hengsten in je land zet. onbegrijpelijk eigenlijk XD

Ik kan me dit op zich soms wel voorstellen, wij wonen aan een onverlichte provinciale weg waar af en toe stevig word doorgereden. Als de politie er dan voor kiest om zo'n paard in het eerste beste weiland te zetten is dat naar mijn mening altijd nog beter dan zo'n paard te laten lopen met alle mogelijke ellende van aanrijdingen en dergelijke.

Kim_Asterix

Jeetje daar sta je dan raar bij te kijken!
Ik hoop voor je dat ze niet gedekt is maar toch is er een grote kans dat ze gedekt is. Dat gebeurt in 5 minuten. Ik zou kijken of je de da kunt laten komen voor echo over een tijdje en mocht ze dan drachtig zijn de vrucht laten wegknijpen. De rekening echt opsturen naar de politie of eigenaar van de shets!!
Ik kan er zo boos om worden dat de politie pony's bij andere paarden in zet! Die pony's kunnen allemaal ziektes of wormen hebben, kunnen jouw paarden verwonden, ploegen je gras om als ze zo rennen en dan heb je ook kans op hengsten enzo.

Als mijn mini hengstje zomaar bij een ruin wordt ingezet gaat ie vechten tot er eentje dood neervalt, hoe onderdanig die ruin ook is...

dravergekkie

Hopelijk haalt de eigenaar ze zo snel mogelijk op.

Wat ik alleen niet begrijp is dat je vanacht de boel niet uit elkaar bent gaan halen , zeker als je niet wist wat voor geslacht de pony's waren en je nooit weet of ze ziektes etc, bij zich dragen.

En je heb nu één merrie het land uitgehaalt en de rest van je merrie's wel nog bij de hengst in lopen ?

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 11:32

Neon schreef:
Het zal de politie een rotzorg zijn of je paard of het andere paard kapot getrapt wordt... de politie wil voorkomen dat er ongelukken gebeuren waar mensen/auto's/vrachtwagens bij betrokken zijn... daarbij denk ik niet dat de agenten denken aan het feit dat niet ieder paard met een ander paard overweg kan...

Het is niet leuk... maar wel de beste oplossing om ze in een wei te zetten... daarbij... een paard heeft meer kans om te herstellen van een schop van een andere knol dan dat hij geneest van een aanrijdinv met een vrachtauto...

Dat kan ook op een fatsoenlijke manier. Even aanbellen, is echt de grootste moeite niet.

Paardje_2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 11:32

Ik volg! Wat een raar verhaal. Ik hoop dat de eigenaar gevonden word.

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-14 11:32

Ja maar toch, ik ben er mooi klaar mee als ze drachtig is. Als ze het even aangegeven hadden was ik zo meegegaan en ze in een andere wei gezet.

Shirley, vannacht leek het echt geen hengst, het was niet te zien en ik kon ook niet goed kijken.
En in het donker kan je ook niet veel beginnen..

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-14 11:33

dravergekkie schreef:
Hopelijk haalt de eigenaar ze zo snel mogelijk op.

Wat ik alleen niet begrijp is dat je vanacht de boel niet uit elkaar bent gaan halen , zeker als je niet wist wat voor geslacht de pony's waren en je nooit weet of ze ziektes etc, bij zich dragen.

En je heb nu één merrie het land uitgehaalt en de rest van je merrie's wel nog bij de hengst in lopen ?

Nee, alle merrie's staan apart.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 11:34

Maar dan had je je zelf toch ook even in een andere wei kunnen zetten :?

_Balou

Re: Wat ik vannacht toch zag in de wei..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-14 11:35

Vannacht bleven de merrie en het veulen in een andere wei, en de hengst leek geen hengst, anders hadden we het wel gedaan.

Ewona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 11:35

Benieuwd waar ze vandaan komen :?
Hopelijk zijn ze er neergezet om hun in veiligheid te brengen omdat ze los liepen.
Zou jammer zijn als het "gedumpte" pony's blijken te zijn.
Of gestolen pony's ...
Maar hoe dan ook zou het wel tof zijn als ze terug bij hun baasje terecht komen.

Jammer dat jij nu met de brokken zit.
Hopelijk geen ongewenste dekkingen en geen ziektes.

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 11:36

Neon schreef:
Waarom is iedereen zo verbaast over het feit dat loslopende dieren in een wei gezet worden?
Het alternatief is dat ze de paarden los buiten laten lopen, met alle risico's vandien.... ik denk dat als jullie paard buiten loopt, jullie ook blij zouden zijn als ze achter een hek geplaatst worden of niet dan?

Even hier op reageren. Het is natuurlijk heel dubbel, loslopende paarden plaats je natuurlijk het liefst zo snel mogelijk veilig in een wei. Aan de andere kant zou ik echt niet happy worden als iemand zomaar een vreemd paard bij mijn merrie in de wei zet, ze kan helaas niet met grote paard (pony's gaat wel goed :Y) ). Als je er dan zomaar een paard bij dumpt heb ik grote kans op blessures de volgende ochtend.
Dus het blijft lastig, hier heeft de politie wel eens een shetlander op de dijk aan 'verboden auto's hek' vast gebonden. Kleine ding stond mooi te kijken op de dijk :')

TS; wat een avontuur, hopelijk is jouw pony niet gedekt en worden de indringers snel weer opgehaald.

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-14 11:37

Als je wat terugleest kan je zien dat het ontsnapte pony's zijn ;)

Kedevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 11:38

Ik geef de politie groot gelijk. Natuurlijk wil.niemand dat z'n paard naar de klopte getrapt wordt maar stel je ziet ergens midden in de nacht een stel loslopende pony's op straat die wil je daar zo snel mogelijk vanaf hebben voordat er (dodelijke?) ongelukken gebeuren. Neemt niet weg dat ze inderdaad wel even de eigenaar van het land in mochten lichten. Ikzelf heb een keer een merrie met veulen in een leegstaande wei gejaagd. Ze liepen op een straat waar je 80 mag en lieten zich met geen mogelijkheid vangen. Wat moet je dan? Eigenaar van paard met veulen en eigenaar van het land waren er gelukkig wel snel.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 11:40

Surprise! *\o/*

Haha, neen, ik zou ook niet bepaald blij zijn hiermee. Hopelijk worden de eigenaars snel gevonden :')

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-14 11:40

Ja, maar ze hadden wel even wat beter kunnen kijken (het was geen politie)
Vooraan de weg is een kleine lege wei, en aan de andere kant de grote wei met de paarden.

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 11:41

Al wat van de eigenaar gehoord?

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 11:42

Wat een vreemde 'verrassing'. Anders voor de zekerheid je merrie maar hengstig laten spuiten door de Dierenarts zodat je straks niet voor nare verrassingen komt te staan.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 11:42

Nogmaals, dan hadden jullie de pony's daar vannacht zelf neer kunnen zetten en ze niet bij je eigen dieren laten staan :n

Kan jij niks aan doen, hoor Denise, maar je ouders en opa hadden beter moeten weten !

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 11:45

Het enige waar de politie aan denkt bij loslopend vee, is dat spul zo snel mogelijk in een omgeving opsluiten waar het geen ongelukken voor weggebruikers kan opleveren.

Logisch.

Dat dit per ongeluk een minder gunstig land is, is heel jammer maar daar heeft de politie terecht niks mee te maken. Verkeersveiligheid gaat voor de merrie (als oom agent überhaupt begrijpt hoe dit zit) en voor het land zelf.

Eventuele schade kan verhaald worden op de eigenaar van de losgebroken ponies.

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-14 11:48

Nee klopt, ik wou ook sws de hengst bij moeder en veulen hebben,maar ze zeiden dat we vanochtend maar eens weer gingen kijken, omdat er toch niks aan gedaan kon worden..

Het is nu gelukkig rustig, ik hoop dat ze zsm opgehaalt worden!

Nogmaals, de politie heeft ze er niet ingezet naar gewone mensen.
Ik snap ook wel dat er niet bij nagedacht word door niet paardenmensen, maar een belletje zou wel fijn zijn.

Wat houd dat hengstig spuiten in?

En zou de eigenaar dan ook dat moeten betalen?

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 11:51

Nou sorry hoor maar ik vind het niet normaal of eerlijk gezegd behoorlijk asociaal om die pony's in een landje te gooien en niks te laten weten aan de mensen terwijl die daar bij wonen. Dat is van het ene probleem een volgend probleem creëren.
Dat het allemaal voor de veiligheid is snap ik wel maar je verantwoording als agent houd niet op bij het zomaar in een landje gooien zonder na te denken of bewoners in te lichten.