Ik zou er geen probleem mee hebben, heb het ook meerdere malen bewust gedaan, maar dan wel in een door mezelf aangewezen weitje en/of gebouw
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
_Balou schreef:Ja ik vind het heel raar dat we niet even ingelicht worden, we wonen naast de wei.
Ik weet niet, vanmorgen leek het voor het eerst dat de hengst zo naar haar toe kwam, hij liet zijn geslacht ook niet zien zegmaar
Ik hoop echt dat ze niet gedekt is, ze is nog maar 1,5..
Toydoll schreef:jeetje, dat mensen en vooral politie gewoon paarden en hengsten in je land zet. onbegrijpelijk eigenlijk XD
Neon schreef:Het zal de politie een rotzorg zijn of je paard of het andere paard kapot getrapt wordt... de politie wil voorkomen dat er ongelukken gebeuren waar mensen/auto's/vrachtwagens bij betrokken zijn... daarbij denk ik niet dat de agenten denken aan het feit dat niet ieder paard met een ander paard overweg kan...
Het is niet leuk... maar wel de beste oplossing om ze in een wei te zetten... daarbij... een paard heeft meer kans om te herstellen van een schop van een andere knol dan dat hij geneest van een aanrijdinv met een vrachtauto...
dravergekkie schreef:Hopelijk haalt de eigenaar ze zo snel mogelijk op.
Wat ik alleen niet begrijp is dat je vanacht de boel niet uit elkaar bent gaan halen , zeker als je niet wist wat voor geslacht de pony's waren en je nooit weet of ze ziektes etc, bij zich dragen.
En je heb nu één merrie het land uitgehaalt en de rest van je merrie's wel nog bij de hengst in lopen ?
Neon schreef:Waarom is iedereen zo verbaast over het feit dat loslopende dieren in een wei gezet worden?
Het alternatief is dat ze de paarden los buiten laten lopen, met alle risico's vandien.... ik denk dat als jullie paard buiten loopt, jullie ook blij zouden zijn als ze achter een hek geplaatst worden of niet dan?
). Als je er dan zomaar een paard bij dumpt heb ik grote kans op blessures de volgende ochtend.