Kan inderdaad. Wel laag beginnen en kijken of je paard het wil gaan snappen en geen domme dingen doet. Als ik het laag goed snapt, dat gaat het iets hoger ook wel.
Super gaaf! Ga ik ook eens een keer oefenen Als je het voor het eerst doet (met vrijspringen) is het dan handig om eerst een grotere afstand er tussen te doen en dan kleiner?
Schoentje
Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-13 23:06
Kun je doen ja, maar het allerbelangrijkste is dat je laag begint. Als je paard zich dan verkijkt, kan er weinig gebeuren. En bij het losspringen liever steiltjes dan kruisjes gebruiken. Paarden kruipen meestal iets tegen de kant aan en een kruisje wordt dan erg hoog. Meestal blijven ze dmv een kruisje toch niet in het midden.
Laatst bijgewerkt door Schoentje op 27-12-13 23:08, in het totaal 1 keer bewerkt
Em_
Geplaatst: 27-12-13 23:07
Schoentje schreef:
Kun je doen ja, maar het allerbelangrijkste is dat je laag begint. Als je paard zich dan verkijkt, kan er weinig gebeuren.
Top! Dankjewel! Mocht je nog meer (creatieve) leuke gymnastiek oefeningen weten dan hoor ik het graag
Gaaf zo een filmpje erbij, ik heb toevallig 3 weken geleden een in-uit lesje gedaan met mijn (nu verkocht) merrie. Erg leuke ervaring en je paard word er zo los van.
Leuk om het eens van deze kant te zien met text en uitleg op papier en een visuele uitleg.
wat een leuk topic! Ik denk dat ik donderdag ook maar eens een soortgelijk lijntje ga neerzetten (wel wat lager en ik denk 1 kruisje minder)
Ik vind het zelf met mijn paard erg fijn om dubbels/inuitjes te springen, het is er nogal een die het liefst vol gas op de hindernis af, en door dit soort lijntjes wordt hij veel rustiger
Evony
Geplaatst: 02-01-14 17:23
Ook hier toegepast in de praktijk! Wel iets ingekort wegens kleinere binnenbak haha.
Erg leuk topic dit, het ziet er ook erg goed uit bij jou. Super handig dat je ook de afstanden vermeld hebt.
Schoentje
Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-14 19:51
Wat leuk om op de foto's te zien dat dit zo veel mensen inspireert! Je kunt ook gerust een keer een oxer zo wat hoger springen, zeker als het er maar 1 is. Doordat je uit de in-uitjes komt heb je meestal ritme genoeg en de afstand klopt altijd. Niet vergeten dat als de oxer hoger en breder wordt, dat je dan de grondlijn erachter iets verder legt. Gewoon een beetje aanvoelen of de grondlijn te dichtbij komt als je omhoog gaat en dan wat verder leggen, hij moet er uiteindelijk niet op gaan landen.
Afgelopen weekend heb ik de derby gereden op de indoor SGW in De Mortel. Dit was met Boss, het paard uit het tweede filmpje. Dit was zo gaaf, dat ik jullie het filmpje niet wil onthouden!