wauw die is nu al enorm opgeknapt met die goede poetsbeurt. Goed werk dames! Wat een aandoenlijk koppie heeft hij, echt nu al helemaal tevreden met de situatie. Veel succes met er een mooi ding van maken, maar met zulke (toevallig bijkomende) ouders zal dat geen probleem zijn!
Hij is zeker opgeknapt van de poetsbeurt. Hij kijkt ook een stuk beter uit zijn ogen. Het zou best kunnen dat hij gewoon met goede opvoeding en verzorging een heel eind kan komen.
Monarcos DD, volle broer was kampioen in Jordanie, en Psymply Red is wel een bekende hengst in Belgie, ook een volle broer. Google er maar eens op. Ik denk dat het wel heel goed mogelijk is dat hij zo heftig reageert als hij in de buurt van merries staat. Een hengst die je verhuist moet toch eerst even op zijn effen komen en gaat de baas proberen zijn een keer hij een overzicht heeft gekregen van de aanwezige paarden.
Zo dat ziet er gelijk al stukken beter uit. Misschien is het een idee om hem in het vervolg aan een longeerlijn te doen, dan hoef je hem niet direct los te laten als hij lelijk doet, want dan heeft hij eigenlijk zijn zin. En misschien voor je eigen veiligheid een zweepje meenemen. Gebruiken hoeft niet, maar voor het geval dat... Zeker met het kindje in je buik.
Lonan
Geplaatst: 07-12-13 23:41
Zo dat is al een verschil zeg na een poets beurt, prachtig om te zien. Is hij nou nog hengst of toch gecastreerd ? ( misschien overheen gelezen). Mooi paardje, succes en voorzichtig hoor.
Nuvel
Geplaatst: 08-12-13 00:00
Hai, ik dacht jasmin zal wel updaten maar nog niet. Des gisteravond nog even met jasmin gepoetst en daarna los gegooid in de binnenbak. Naar de bak was weer erg grappig
Eenmaal in de bak stond ik bij de binnenbak deur met jasmientje naast of achter me En meneer wou eruit en was niet van plan zomaar op te geven. Ik had deze keer wel een zweep mee genomen gewoon voor het geval dat, en dat geval kwam der Des is heel snel in de beentjes en heeft een paar keer flink naar ons uitgehaald en snel.. Maar na een tijdje had hij door dat ik niet ging opgeven en ook zonder zweep de baas wou spelen. Al heen en weer lopend als een een soort van aap met oerkrachten ging ik hem een beetje uitdagen maar dat was niet meer nodig want hij had zich al over gegeven nadat het duidelijk was geworden dat hij niet weg kon en we niet bang waren. Ik mocht het terrein hebben en hij ging gewoon netjes ergens anders naartoe zonder moeilijk te doen ondanks dat ik alleen en met niks was. Uiteindelijk ging ik tot grote verbazing van jasmin op een omgekeerde lege bierbak in de deuropening zitten. Hij kwam wel maar bleef netjes op afstand kijken of liep weer weg nadat we 10 minuten eerder bijna een paar achterbenen in ons gezicht hadden. Jasmin heeft hem gepakt wat super makkelijk ging want meneer had geen zin meer in een gevecht en liep braaf mee naar de stal
Dan vandaag (7-12-2013) Des eerst gepoetst en nog een stuk beter dan eerst en wat is het toch een gratenpakhuis :S Maar we waren weer een stukje verder met poetsen want sommige grote plakaten vuil gaan er nog niet uit en dan is het wel een brave lieverd! Daarna terug op stal want omdat er iemand uitviel moest ik 2 uurtjes werken in ons bedrijf en gelijk iemand helpen inwerken dus jasmin ondertussen paardjes gereden en verzorgd. Toen ik terug kwam om samen met haar met des te werken was hij chaggie.. niet normaal nou halster aan en touwtje en hop naar de wasplaats.. Ja dat dachten we des wou eten en keek behoorlijk boos maar na volhardend werk van jasmin volgde hij uiteindelijk. Toen even klaargemaakt om in de bak aan het werk te gaan. Samen werken met mensen en ze niet slopen
Les 2: Les 1 was voor hem het poetsen toen maar eerst ik aan de hand even voor de verduidelijking ben een struise zwangere vrouw en hem paar keer flink moeten tegenhouden en eraan moeten trekken om hem te leren wat hooo was maar, slim als ie is was hij er zo mee weg.. toen jasmin eraan (net 15 jaar en 48 kilo ongeveer) en dat ging ook super, wegstappen, naast haar lopen en halthouden waar ze wel soms even weer streng in moest zijn dat hij toch niet door mocht lopen. Toch keek hij nog boos, misschien ook een beetje oplettend en op ze hoede en toen proberen te draven en weer naar stap ook dit ging naar een aantal keer erg goed en dat vond ie wel leuk!
Al met al super tevreden! ook na het werken hem op wasplaats gezet en even dekens gepast of er voor hem iets bij zat want hij is uitgemergeld. En je we hadden 2 goede voor hem! Met passen super braaf en ook even de koker bekeken en die is nu weer helemaal goed en is duidelijk een hengst
Zo dat was een lapje tekst, respect als je het gelezen hebt. Kreeg de andere foto's niet van me spiegelreflex camera, kaartlezer is stuk denk ik maar komen nog!
Wat goed dat hij vooruitgang maakt. Klinkt als een inteligent paard waar gewoon nooit duidelijk is gemaakt waar de grenzen zijn. Blijf wel oplettend hoor, want misschien dat hij straks als hij in een betere conditie is toch nog wat gaat proberen.
Houden jullie hem eigenlijk hengst?
Nuvel
Geplaatst: 08-12-13 11:35
Leuk dat er mensen zijn die het ondanks de lange teksten toch blijven volgen Ja hij zou gewoon hengst blijven, we hebben de ruimte en paarden om bij hem te zetten.
We waren op zoek naar een paardje voor jasmin omdat haar 4 jarige kwpner drachtig is en het daar erg zwaar mee heeft en daarom op rust moest nu al. Ik had nog wel 6 andere paarden maar die waren niet geschikt ivm te oud of te klein...
Omdat het budget nu lager was dan de andere keren en we niet perse een kwpner wouden gingen we wat rondsnuffelen onder de 9 jaar en vanaf 3 jaar groter dan 1.52m, eerst was ze gek op een arabische hengst op bokt maar na extra foto's was die echt nog heel erg ''puppy'' vandaar dat ik verder zocht. Op de foto zag des er beter uit als dat we hem kochten maar nog niet erg goed, dus gaan kijken en hij mocht ze box niet uit en konden dus weinig zien maar tch verliefd en met veel moeite hem kunnen kopen want hijw as eigenlijk al verkocht volgens de man. Hij dacht dat we voor ze andere hengst kwamen.
die volle broers daar lik ik me vingers wel bij af
zoutenootjes
Geplaatst: 08-12-13 12:26
Het klinkt alsof hij nog niet veel kent, maar het wel kan leren. Wat ponyparadijs eigenlijk ook al zegt hier. Het is dus een projectje, als het ware. Jullie doen goed werk hoor. Het is ook fijn dat jullie met zijn twee er zijn, dat is altijd wat makkelijker. Als hij eenmaal weet waar hij aan toe is zal het ook al beter gaan. Met geduld kom je al een eind (maar jullie zijn al heel goed op weg).
Misschien kun je de ergste vieze plekken er af weken met wat lauw water, of een beetje bijknippen, zodat je niet het vuil 'aan de haren' er uit hoeft te trekken. Het is ook niet zo leuk voor het paard als het zo vast zit dat het 'trekt'.
Mariska_R
Geplaatst: 08-12-13 12:32
Nou, ik weet ook zeker dat hieronder een parel verstopt zit... wat een mooi hoofdje zit erop! Super dat je hem de kans geeft, daar ga je een hoop liefde voor terug krijgen.
Leuk om de updates te lezen, hij klinkt erg puppy nog, maar het is wel aan jullie toevertrouwd
Mooie bloedlijn erachter!
vencedor
Geplaatst: 08-12-13 12:44
Wat ziet hij er al een stuk beter uit! Maar die verhalen van zn gedrag, phoee.
Citaat:
En misschien voor je eigen veiligheid een zweepje meenemen. Gebruiken hoeft niet, maar voor het geval dat... Zeker met het kindje in je buik.
Wat dacht je van WEL een keer goed gebruiken??? Het is een hengst he, als die een paar keer goed op hun plaats hebt gezet dan is het meestal duidelijk. Lostrekken en ervaren dat hij sterker en vlugger is dan mensen is niet zo oke voor toekomstbeeld.
Nuvel
Geplaatst: 08-12-13 12:52
Bedankt voor alle lieve berichtjes en bezorgdheid om de kleine baby in me buik! Ik ben een pittige tante en ben zeker niet bang om me zweep te gebruiken, maar als het niet nodig is dan niet. Had me met het binnenhalen gewoon laten overvallen omdat hij zo braaf was in de ochtend, maar nu na een paar keer bezig zijn lijkt hij al goed getemd Het is geen kwaaie maar gewoon een hengst die niks geleerd heeft end ie de baas mocht spelen over zijn baas en dat is nu over. Dat tolereer ik niet en dat weet hij tuurlijk zal hij nog eens proberen en dat mag ook gewoon want dan zal ik hem weer vertellen dat het zo niet werkt Geen van ons drie hoeft de baas te zijn, we willen gewoon samenwerken, das alles.
Ik volg jullie ook even met de nieuwe aanwinst, beestje is zo te lezen in elk geval bij goede baasjes terechtgekomen. Heb verder niks met arabieren maar ben wel heel benieuwd hoe deze er over een poos uitziet. In elk geval heel veel succes en natuurlijk plezier ermee!
Gefeliciteerd met deze aanwinst. Met de goede zorg en veel geduld komen jullie er wel hoor. Ben heel benieuwd wat er onder dit schriele kereltje zit. Qua bloed moet hier wat moois uit gaan komen!
Veel regels maken met hem. Duidelijke afspraken. Maar jezelf nooit in gevaar brengen. Blijven hengsten natuurlijk, en de tijd zal het leren of hij zijn eigen testosteron aankan. Zo hebben wij een hengst te koop staan die zo braaf en lief is dat je soms echt even moet kijken of die kloten er überhaupt nog wel aan zitten.
Ik volg! Veel foto updates please
Nuvel
Geplaatst: 10-12-13 16:48
even een fotootje van des en gabriella... dik in love
Dayla
Geplaatst: 10-12-13 17:10
Wat een knap koppie zeg! Hopelijk word hij niet té brutaal..
Ben benieuwd hoe hij er over een aantal maanden uit ziet.
Dank je wel allemaal, jasmin heeft examens dus kan nu niet komen. Hebben twee dekens voor des, maar wat zouden jullie doen hem scheren en dan die erop? Of hem zo laten en dan ze der op gooien? Het is wel een echte smeerkees, de viezerik van heel de stal... blegh!
Verder doet hij het goed, gaat lekker in de buitenbak heel de dag en eet goed. Vandaag is proberen een ruin bij hem te zetten.
Heb trouwens ook de fokker gebeld, maar die had hem niet aan die man verkocht maar hij ahd hem wel als veulen weg gedaan omdat ze fokkerij te groot was en de prijs die ik betaald heb was een schrijntje want hij verkocht ze veulens nooit onder de 3000 euro zei die. Wel een erg aardige man
zoutenootjes
Geplaatst: 11-12-13 23:19
Wat zal de fokker dan blij zijn dat hij nu bij jou goede zorg krijgt, en een kans om zich lekker verder te ontwikkelen. Wat de dekens betreft, het is al december. Om er nu nog mee te beginnen is wat laat in het seizoen. Zo kan zijn vacht lekker bijkomen en zie je sneller de veranderingen bij hem. Die van mij zit lekker in zijn vachtje, en staat in een vrij warme stal 's nachts. We werken op dit moment niet heel intensief, dus hij kan wel zonder deken. Alleen als hij wat gezweet heeft krijgt hij een zweetdeken op bij het uitstappen.
Nuvel : Als jullie nu nog weinig met hem werken, dan zou ik hem niet scheren. Als je denkt dat hij een deken nodig heeft,kwa warm blijven dan zou ik hem erop leggen, anders zou ik hem zonder laten staan.
Verder vind ik het een hele goeie daad van jullie, en ben erg benieuwd naar hoe hij van het voorjaar is
Stralina
Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-13 22:20
Weer even een update via mijn kant Vandaag naar des geweest en we hebben hem eens een licht zadeltje opgelegd om te kijken hoe die erop reageert, hij was heel braaf! Dan hebben we hem gewassen omdat die erge strontplekken er met poetsen maar niet afgingen.. In het begin vond die het water wat eng, maar na een tijdje was die het gewenst en was die heel erg braaf, topper ! Nu staat die dus lekker helemaal schoon in ze stalletje! Zal morgen een foto nemen voor een foto update