ik wil niet meer rijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

basic_21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-14 23:55

TailsLover1 schreef:
hoe is het nog opgelost?

Voor de geïnteresseerde [ik weet het is een oud topic]
Ik had gehoopt dat ik positief nieuws kon brengen.
Ik heb een fijn gesprek met de manege eigenaar gehad en ze mocht op een zeer brave pony.
Maar helaas de angst regeerde en ze wil nu echt niet meer.
Ze gooit het erop dat paardrijden "saai is??"En grote pony's zijn ook "saai" [lees eng :) ]
Wel is ze nog steeds helemaal weg van paarden ,ze speelt alleen maar paardje inc.een heel parcours door de kamer met hindernissen :zoals bezem en kussens :P
Leest alleen maar paarden boeken en is dol op ze.
Ze gaat braaf mee naar rijles van haar vriendinnetje en is heel enthousiast zolang ze er maar niet op hoeft :o
Het geeft niet het is goed zo,het is verschrikkelijk jammer dat het zo gelopen is en het was ook niet nodig geweest op deze manier.

Ik laat het rusten en hoop dat als ze wat ouder is en iets meer zelfvertrouwen heeft het wel weer goed komt.

Voorlopig wil ze op gym zodat ze later kan gymmen met de paarden ??
Zie niet echt de logica er van in maar denk dat ze voltige bedoeld :j

Bedankt voor alle tips en hulp wie weet in de toekomst ooit een itp met mijn meisje. :)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 18:48

Jammer dat het zo is afgelopen, maar misschien als ze wat ouder is en/of ze bijv. een leuke pony verzorgt die ze wel vertrouwd, wie weet?
Je hebt wel gelijk hoor, dat je het laat rusten. :j

ralphtdw

Re: ik wil niet meer rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 18:55

Ja ik snap je dochter wel een beetje.
Dit zie je veel bij kinderen zijn dan zo geschrokken dat ze bang zijn geworden.
En is ook als beginner niet leuk om dat mee te maken.

maar eerst weer een pony verzorgen dan?
En of dat iemand haar vast houd op een kleine brave pony.
als ze misschien weer in ziet dat er niks gebeurd dat ze het weer helemaal geweldig vind.

en of ja een eigen pony aanschaffen maar moet eerlijk zijn dat ik niet het hele topic heb gelezen.
en misschien is dit voor jullie wel niet mogelijk.
maar een leuk oud ding al gaat ze maar eerst wandelen.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 19:00

Een pony aanschaffen voor iemand die zelf aangeeft dat ze liever een andere hobby wil gaan doen? Lijkt me niet erg handig... En een duur grapje... + De pony heeft toch zijn aandacht en beweging nodig..

Snap wel dat een vaste pony die braaf en lief is, vertrouwen kan terug geven... Maar zou het laten rusten, komt vanzelf wel weer dat ze weer wil? :) (Of niet, en dan is het nog geen ramp toch?)

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 19:06

Lianne86 schreef:
Een pony aanschaffen voor iemand die zelf aangeeft dat ze liever een andere hobby wil gaan doen? Lijkt me niet erg handig... En een duur grapje... + De pony heeft toch zijn aandacht en beweging nodig..

Snap wel dat een vaste pony die braaf en lief is, vertrouwen kan terug geven... Maar zou het laten rusten, komt vanzelf wel weer dat ze weer wil? :) (Of niet, en dan is het nog geen ramp toch?)

Ik snap wel wat je bedoelt maar ik ken een paar meisjes die dit zelfde hadden en eigen pony hebben gekregen.
waar ze alles mee konden doen. En waar ze eerst ook lekker mee ging Troetelen.
En een band op bouwen. En moet je kijken hoe ze nu al rijden.
De mensen die ik ken is het dan wel positief uitgepakt

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 19:22

ralphtdw schreef:
Lianne86 schreef:

Ik snap wel wat je bedoelt maar ik ken een paar meisjes die dit zelfde hadden en eigen pony hebben gekregen.
waar ze alles mee konden doen. En waar ze eerst ook lekker mee ging Troetelen.
En een band op bouwen. En moet je kijken hoe ze nu al rijden.
De mensen die ik ken is het dan wel positief uitgepakt

Ja, daarom zei ik dat ook al ;) het kan echt wel vertrouwen teruggeven... Maar stel dat ze toch niet verder wil of wat dan ook... Dan zit je met een pony...

En dat kost geld en tijd.. En dan kun je er altijd wel iemand voor zoeken die dat wilt doen, mee wil betalen etc. maar mjah... Een pony aanschaffen doe je niet zo maar... Als TS nu 2 dochters had die allebei gek zijn op paarden en waarvan de andere er zeker nog wat mee doet, ander verhaal ;) maar anders...

fabellove

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 19:27

ja het kan zijn dat ze er een keer heel hard is afgevallen en dat ze toen onzeker is geworden en er daarom niet meer op durft

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 12:30

Jammer dat je dochter het nu even niet meer ziet zitten om te gaan paardrijden. Ik geef haar overigens wel gelijk. Mocht je nou merken dat het wel weer zou beginnen te kriebelen zou ik persoonlijk op zoek gaan naar een kleinschalige stal of misschien een particulier waar je dochter rustig aan de slag kan en haar angst kan gaan overwinnen. (Eventueel NH gericht?)

Ik ben nooit meer op een paard gestapt en ik moet zeggen dat hoewel het verschrikkelijk kriebelt om weer eens lekker aan de slag te gaan met een lief paard, ik de keren dat ik eens op een paard heb gezeten (tussendoor) er nooit meer echt plezier in heb gehad. Te nerveus en gespannen.

Maar het doet nog wel pijn. Ik zou zó graag een band willen opbouwen en lekker met een lief paard door de bak willen sjouwen... Buitenrijden zit er nooit meer in; als ik er alleen al aan denk krijg ik hartkloppingen.