Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Calanddra schreef:En nu hebben mensen gezien hoe je hebt gereden, geven ze tips... is t nog niet goed wat ze weten niet hoe jouw paard is
Uhm...volgens mij kan jij beter geen topic meer openen als jij zo denkt
Karin92 schreef:Hier is maar 1 uitspraak goed voor...
MENSEN DIE ECHT WILLEN ZOEKEN NAAR OPLOSSINGEN.
MENSEN DIE HET EIGENLIJK NIKS BOEIT ZOEKEN NAAR UITWEGEN/SMOESJES.
En vooral het laatste is hier van toepassing naar mijn idee.
Het gedrag en lopen van het paard ligt voor 95% aan de ruiter & niet aan het paard.
Dus kijk voor de fouten ook bij jezelf en niet bij je paard of de omgeving.
valerie2012 schreef:Calanddra schreef:En nu hebben mensen gezien hoe je hebt gereden, geven ze tips... is t nog niet goed wat ze weten niet hoe jouw paard is
NOu ik vraag niet om tips want ik weet zelf hoe het gegaan is . En ik weet zelf wat de fouten waren. En zelf me instuktiece was der bij die die weet het ook.
valerie2012 schreef:Loverubi schreef:je paard moet in de proeven tegenwoordig ook nageefelijk zijn en in de midden draf veruimen zie ik niet hoor? en een beetje jammer dat je sporen aan hebt en alleen zit te porren en er niet eens reactie op krijgt.
je paard is er echt niet klaar voor kan amper aan springen in galop. rijd hem eerst is fatsoenlijk door! je zet je eigen zo redelijk voorschut
normaal springt ze zo aan in galop hoor alleen daar niet en middendraf ging in me 2e proef beter. Maar die is niet gefilmd want die vrouwe die filmde was toen weg.
Karin92 schreef:Spijt me zeer maar vind het geen fijn filmpje om te zien.
Dit paard is alles behalve klaar voor wedstrijden.
Je bent zelf ook gigantisch onrustig in je handen en zit constant te porren met je sporen.
Waarvan ik ook niet snap waarom je ze uberhaupt om hebt omdat je paard er niet eens op reageert.
Bij een jong paard heb je geen sporen nodig omdat sporen zijn om de hulpen te verfijnen... en dat ben je hier absoluut niet aan het doen.
Je maakt je paard zo alleen maar lui aan het been.
Het paard is hartstikke onstabiel en loopt heel erg op de voorhand.
Vind het helemaal terecht dat je deze punten hebt gekregen.
Vooral verder gaan met lessen en zorgen dat je paard op de goede manier doorgereden wordt.
valerie2012 schreef:Calanddra schreef:En nu hebben mensen gezien hoe je hebt gereden, geven ze tips... is t nog niet goed wat ze weten niet hoe jouw paard is
NOu ik vraag niet om tips want ik weet zelf hoe het gegaan is . En ik weet zelf wat de fouten waren. En zelf me instuktiece was der bij die die weet het ook.
valerie2012 schreef:Karin92 schreef:Spijt me zeer maar vind het geen fijn filmpje om te zien.
Je bent zelf ook gigantisch onrustig in je handen en zit constant te porren met je sporen.
Waarvan ik ook niet snap waarom je ze uberhaupt om hebt omdat je paard er niet eens op reageert.
Bij een jong paard heb je geen sporen nodig omdat sporen zijn om de hulpen te verfijnen... en dat ben je hier absoluut niet aan het doen.
Vooral verder gaan met lessen en zorgen dat je paard op de goede manier doorgereden wordt.
NOu ze woord goed greden. jij weet zo niets van van en mijn paard. Want normaal loopt namelijk nooit zo.
valerie2012 schreef:Karin92 schreef:Spijt me zeer maar vind het geen fijn filmpje om te zien.
NOu ze woord goed greden. jij weet zo niets van van en mijn paard. Want normaal loopt namelijk nooit zo.
Maartenn schreef:Het ziet er niet echt goed uit, ik zou nog even lekker verder oefenen. Dit is niet B-waardig.
Celiien schreef:1. je paard looptnog veel te onrustig. Hij is nog heel erg aan het zoeken
2. zelf recht op zitten
3. constant drijven?
4. paard loopt op zijn eigen tempo, zie dat jij totaal geen controle over het tempo hebt.
5. Paard heeft totaal geen actie e.d. loop nog redelijk te sterrenkijken
6. Stelling?
7. Zie heel veel getrek en gesjor
En heb nog niet het halve filmpje gezienik vind je punten terecht en je mag echt nog wel wat lessen gaan nemen. jullie zijn echt nog niet klaar voor wedstrijden
En ik zie wel degelijk dat het een draver is overigens.
jentel schreef:Ik vind het er helemaal nog niet zo slecht uitzien... Oke ik zou als jury ook gedacht hebben dat je geen winspunt zou rijden.
Maar je rijd keurig op de bordjes ziet er niet echt onvriendelijk uit en je paard is braaf hoor..
Probeer wat stelling/buiging/contact en wat actiever aan het been, maar pas op met spoorgebruik, verder zijn er al veel tips gegeven.
Voor de rest lekker genieten en op naar de volgende wedstrijd!
Je paardje is en blijft een draver en daar is zeker niets mis mee!!
Maar of ze nu wel of niet gekoerst hebben ze hebben een andere bouw en gangen, maar dat hoeft geen probleem te zijn
Loverubi schreef:jentel schreef:Ik vind het er helemaal nog niet zo slecht uitzien... Oke ik zou als jury ook gedacht hebben dat je geen winspunt zou rijden.
Maar je rijd keurig op de bordjes ziet er niet echt onvriendelijk uit en je paard is braaf hoor..
Probeer wat stelling/buiging/contact en wat actiever aan het been, maar pas op met spoorgebruik, verder zijn er al veel tips gegeven.
Voor de rest lekker genieten en op naar de volgende wedstrijd!
Je paardje is en blijft een draver en daar is zeker niets mis mee!!
Maar of ze nu wel of niet gekoerst hebben ze hebben een andere bouw en gangen, maar dat hoeft geen probleem te zijn
ahum keurig op de bordjes? ze zit er veelste ver naast!!
Karin92 schreef:Kan me niet voorstellen dat dit paard normaal gesproken wel B waardig loopt.
Dit paard is 3 en half. Dus nog maar pas in gereden. Dan hoort een paard nog niet zo te kunnen lopen.
En hoor je ook nog niet met een paard op wedstrijd te gaan.
Ik zou vooral zeggen. TS droom fijn verder meid. Met deze instelling kom je er wel...
Celiien schreef:En ik zie nog steeds alleen maar smoesjes TS.. wordt je niet moe van jezelf?
En echt Ts, ik geloof zeker dat je hier een heel fijn paardje aan gaat hebben en je lekker recreatief en wedstrijdjes ermee kan gaan rijden! Maar imo is het in dit geval nog te vroeg, en moet je nog lekker je paardje leren op eigen benen te lopen. Daarna rustig aan de stelling beginnen e.d. en dan lekker leren doorrijden. Om door dat draversloopje heen te kunnen moet je echt gaan schakelen met hem/haar. En dat moet je ook zien, niet dat passieve loopje wat die nu toont. Als je daar door heen bent gaan ze echt lekker lopen. Dravers kunnen het zeker! maar even op een andere manier
Karin92 schreef:Hier is maar 1 uitspraak goed voor...
MENSEN DIE ECHT WILLEN ZOEKEN NAAR OPLOSSINGEN.
MENSEN DIE HET EIGENLIJK NIKS BOEIT ZOEKEN NAAR UITWEGEN/SMOESJES.
En vooral het laatste is hier van toepassing naar mijn idee.
Het gedrag en lopen van het paard ligt voor 95% aan de ruiter & niet aan het paard.
Dus kijk voor de fouten ook bij jezelf en niet bij je paard of de omgeving.