1ste wedstrijd gehad met mijn 3 half jarigen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Re: 1ste wedstrijd gehad met mijn 3 half jarigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 19:55

Volgens mij kan er beter een slotje op hier.

heidy_wilco

Weet je TS. Blijf maar lekker in je eigen droomwereldje. Ik heb nog geen eens 1 minuut gezien en ik had hem al weggeklikt, omdat het er eerlijk gezegd gewoon bagger uitziet. Je paard vlot voor je been zei je? Waarom drijf je dan zoveel en krijg je geen reactie? Ook in de B word al een mate van nageefelijkheid (helemaal bij de paarden!) verwacht, en die van jou vind het dak wel errug interessant. Je paard loopt niet in de juiste stelling, en je rijdt ook niet erg netjes op de bordjes. En het excuus dat hij het niet hoef te kunnen omdat hij nog zo jong is, is een bekende smoes die ruiters geven als ze lage punten krijgen. Ook een jong paard kan mits hij goed getraind is nageeflijk lopen.

Je loopt hier even tegen de verkeerde mensen aan die eerlijk zeggen wat ze er van vinden, die je willen behoeden voor een grote blamage, en jij zit alleen maar af te kraken, zowel de jury als de de mensen hier. Ik hoop dat je nog eens goed na gaat denken over wat voor goede dingen er allemaal gezegd zijn, en dat je in elk geval probeert naar sommige tips te luisteren.

En wat een super braaf paard zeg!

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-13 19:55

Calanddra schreef:
En nu hebben mensen gezien hoe je hebt gereden, geven ze tips... is t nog niet goed wat ze weten niet hoe jouw paard is :')

Uhm...volgens mij kan jij beter geen topic meer openen als jij zo denkt :')

NOu ik vraag niet om tips want ik weet zelf hoe het gegaan is . En ik weet zelf wat de fouten waren. En zelf me instuktiece was der bij die die weet het ook.

Sardis

Karin92 schreef:
Hier is maar 1 uitspraak goed voor...

MENSEN DIE ECHT WILLEN ZOEKEN NAAR OPLOSSINGEN.
MENSEN DIE HET EIGENLIJK NIKS BOEIT ZOEKEN NAAR UITWEGEN/SMOESJES.

En vooral het laatste is hier van toepassing naar mijn idee.

Het gedrag en lopen van het paard ligt voor 95% aan de ruiter & niet aan het paard.
Dus kijk voor de fouten ook bij jezelf en niet bij je paard of de omgeving.

Idd ts, ik zou zeggen geen topic meer starten en ga eens echt goed les nemen.

Shari_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 19:56

Ik heb even het filmpje gekeken en winstpunt waardig zijn jullie nog niet, ik vind de jury ook echt niet streng want de punten die je hebt gekregen kloppen.

Echter snap ik heel goed dat je nou bij je eigen vereniging start dan kan je ervaring opdoen op een vertrouwde plaats.

Gewoon nog veel trainen en les nemen en dan is het over een jaar vast al een stuk beter

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 19:56

valerie2012 schreef:
Calanddra schreef:
En nu hebben mensen gezien hoe je hebt gereden, geven ze tips... is t nog niet goed wat ze weten niet hoe jouw paard is :')

NOu ik vraag niet om tips want ik weet zelf hoe het gegaan is . En ik weet zelf wat de fouten waren. En zelf me instuktiece was der bij die die weet het ook.

Nou dan zou ik als ik jou was eens een andere instructrice gaan zoeken.

Verona2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 19:57

Geven ze tips is het nog niet goed, wat wil je nou?!
Ik snap wel dat het niet zulke hele hoge punten zijn, onrustige handen, sporen (in de B?), paard niet op jou gericht, hoeft niet nagevelijk te lopen, maar in ieder geval wel op JOU letten :)
Verder reageer je zelf niet heel aardig, en weet je alles zelf beter, als je zo blijft reageren en er niet tegen kunt: geen topic openen! Dat ze met die Friezen vergelijken, tja doen ze wel vaker, ik word ook vaak vergeleken ( meeste vinden mijn pony leuk, karakter etc. )
Bij mijn eerste wedstrijd een jaar geleden reed ik 193 en 195 punten! Rij nu L2..
Heb een 9 jarige new forest pony, Sluypenberg's Verona. Was wel beleerd maar daarna stilgezet ivm veulen, daarna heb ik haar gekocht en zelf het meeste aangeleerd! Springen doen we ook 1,10, duin, strand, alles!!

ietjelover

Ik ben het volledig met Celiien eens.

Het is gewoon niet goed, paard lijkt op sommige momenten zelf onregelmatig te lopen.

en idd als je niet tegen kritiek kunt zul je niet ver komen in de sport. Je zult tot op het hoogte niveau nog kritiek krijgen.

ik start zelf ook jonge pony's dus weet hoe het is.
Laatst bijgewerkt door ietjelover op 14-10-13 19:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Loverubi

valerie2012 schreef:
Loverubi schreef:
je paard moet in de proeven tegenwoordig ook nageefelijk zijn en in de midden draf veruimen zie ik niet hoor? en een beetje jammer dat je sporen aan hebt en alleen zit te porren en er niet eens reactie op krijgt.
je paard is er echt niet klaar voor kan amper aan springen in galop. rijd hem eerst is fatsoenlijk door! je zet je eigen zo redelijk voorschut

normaal springt ze zo aan in galop hoor alleen daar niet en middendraf ging in me 2e proef beter. Maar die is niet gefilmd want die vrouwe die filmde was toen weg.

je kan me van alles wijs maken meissie maar als ik zo die proef zie dan snap ik dat je zo laag rijd en dat t er gewoon even hard gezegd niet uit ziet en dat het een beetje voorschut is en stop met wedstrijdjes rijden en rijd je paardje eerst is fatsoenlijk door of laat dat doen als je het zelf niet kan. en trek die sporen uit die heb je nog helemaal niet nodig.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-13 19:57

Karin92 schreef:
Spijt me zeer maar vind het geen fijn filmpje om te zien.
Dit paard is alles behalve klaar voor wedstrijden.
Je bent zelf ook gigantisch onrustig in je handen en zit constant te porren met je sporen.
Waarvan ik ook niet snap waarom je ze uberhaupt om hebt omdat je paard er niet eens op reageert.
Bij een jong paard heb je geen sporen nodig omdat sporen zijn om de hulpen te verfijnen... en dat ben je hier absoluut niet aan het doen.
Je maakt je paard zo alleen maar lui aan het been.
Het paard is hartstikke onstabiel en loopt heel erg op de voorhand.

Vind het helemaal terecht dat je deze punten hebt gekregen.
Vooral verder gaan met lessen en zorgen dat je paard op de goede manier doorgereden wordt.

NOu ze woord goed greden. jij weet zo niets van van en mijn paard. Want normaal loopt namelijk nooit zo.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 19:58

valerie2012 schreef:
Calanddra schreef:

Waarom maak je dan een topic? Bij een topic vraag je om reacties, zeker als het om iets gaat betreft rijden krijg je te maken met tips. Wat had je dan willen horen van ons? Alleen maar over hoe geweldig je bent?

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 19:58

valerie2012 schreef:
Karin92 schreef:
Je bent zelf ook gigantisch onrustig in je handen en zit constant te porren met je sporen.
Waarvan ik ook niet snap waarom je ze uberhaupt om hebt omdat je paard er niet eens op reageert.
Bij een jong paard heb je geen sporen nodig omdat sporen zijn om de hulpen te verfijnen... en dat ben je hier absoluut niet aan het doen.

Vooral verder gaan met lessen en zorgen dat je paard op de goede manier doorgereden wordt.

NOu ze woord goed greden. jij weet zo niets van van en mijn paard. Want normaal loopt namelijk nooit zo.

Dat zou best kunnen, maar je punten heb je gekregen op basis van deze proef. Dus ja, ook al loopt ze normaal niet zo, de punten zijn op basis van deze proef dus terecht.

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 19:59

valerie2012 schreef:
Karin92 schreef:

aan de bespiering en houding van het paard te zien toch zeker wel.

Sardis

valerie2012 schreef:
Karin92 schreef:

Dit is echt hopeloos..... :x

jentel

Ik vind het er helemaal nog niet zo slecht uitzien... Oke ik zou als jury ook gedacht hebben dat je geen winspunt zou rijden.
Maar je rijd keurig op de bordjes ziet er niet echt onvriendelijk uit en je paard is braaf hoor..
Probeer wat stelling/buiging/contact en wat actiever aan het been, maar pas op met spoorgebruik, verder zijn er al veel tips gegeven.
Voor de rest lekker genieten en op naar de volgende wedstrijd!
Je paardje is en blijft een draver en daar is zeker niets mis mee!!
Maar of ze nu wel of niet gekoerst hebben ze hebben een andere bouw en gangen, maar dat hoeft geen probleem te zijn

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-13 19:59

Maartenn schreef:
Het ziet er niet echt goed uit, ik zou nog even lekker verder oefenen. Dit is niet B-waardig.

Dat vind jij maar als echt zo zou zijn dan zouden mijn ouders mijn niet laten starten. Ik heb geen ouders die zeggen het ja omdat ik het wil mijn ouders zeggen wat ze zelf willen. EN ik word niet gedrongen.

Karin92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 20:00

Kan me niet voorstellen dat dit paard normaal gesproken wel B waardig loopt.
Dit paard is 3 en half. Dus nog maar pas in gereden. Dan hoort een paard nog niet zo te kunnen lopen.
En hoor je ook nog niet met een paard op wedstrijd te gaan.

Ik zou vooral zeggen. TS droom fijn verder meid. Met deze instelling kom je er wel... :')

_Dracarys

Celiien schreef:
1. je paard looptnog veel te onrustig. Hij is nog heel erg aan het zoeken
2. zelf recht op zitten
3. constant drijven?
4. paard loopt op zijn eigen tempo, zie dat jij totaal geen controle over het tempo hebt.
5. Paard heeft totaal geen actie e.d. loop nog redelijk te sterrenkijken
6. Stelling?
7. Zie heel veel getrek en gesjor

En heb nog niet het halve filmpje gezien :+ ik vind je punten terecht en je mag echt nog wel wat lessen gaan nemen. jullie zijn echt nog niet klaar voor wedstrijden :n En ik zie wel degelijk dat het een draver is overigens. :j

Je haalt de woorden uit m'n mond _/-\o_

Ts, Ik zou eerst eens lekker gaan lessen en aan de bovenstaande 7 punten gaan werken.. en dan rustig aan wedstrijden gaan rijden :)

Loverubi

jentel schreef:
Ik vind het er helemaal nog niet zo slecht uitzien... Oke ik zou als jury ook gedacht hebben dat je geen winspunt zou rijden.
Maar je rijd keurig op de bordjes ziet er niet echt onvriendelijk uit en je paard is braaf hoor..
Probeer wat stelling/buiging/contact en wat actiever aan het been, maar pas op met spoorgebruik, verder zijn er al veel tips gegeven.
Maar of ze nu wel of niet gekoerst hebben ze hebben een andere bouw en gangen, maar dat hoeft geen probleem te zijn

ahum keurig op de bordjes? ze zit er veelste ver naast!!

Karin92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 20:01

Loverubi schreef:
jentel schreef:

ahum keurig op de bordjes? ze zit er veelste ver naast!!

EN daarbij vind ik haar totaal niet vriendelijk met haar handen en benen.
Loopt alleen maar te trekken en te porren... dat noem ik niet vriendelijk

Als ze dit bij mijn paard zou flikken zou ze er geheid naast liggen.
Laatst bijgewerkt door Karin92 op 14-10-13 20:02, in het totaal 1 keer bewerkt

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 20:02

Karin92 schreef:
Kan me niet voorstellen dat dit paard normaal gesproken wel B waardig loopt.
Dit paard is 3 en half. Dus nog maar pas in gereden. Dan hoort een paard nog niet zo te kunnen lopen.
En hoor je ook nog niet met een paard op wedstrijd te gaan.

Ik zou vooral zeggen. TS droom fijn verder meid. Met deze instelling kom je er wel... :')

_/-\o_

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 20:03

En ik vind het trouwens nogal erg dat je instructrice je zo op pad stuurt :=
Dat is geen goede reclame. Ik mocht pas wedstrijden rijden/Naar een hogere klasse als mijn instructrice vond dat ik er klaar voor was. En geloof het of niet: Bij mijn debuut in de B en L1 heb ik gewoon winstpunten gehaald, met een Haflinger tussen de paarden! En wat jij een strenge jury noemt, noem ik een rechtvaardige jury die tenminste punten durft te geven die je werkelijk verdient. Ik kan het me 200% in het puntenaantal vinden die je hebt gekregen. Ik ben trouwens ook wel erg benieuwd naar het commentaar...

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-13 20:05

Celiien schreef:
En ik zie nog steeds alleen maar smoesjes TS.. wordt je niet moe van jezelf?
En echt Ts, ik geloof zeker dat je hier een heel fijn paardje aan gaat hebben en je lekker recreatief en wedstrijdjes ermee kan gaan rijden! Maar imo is het in dit geval nog te vroeg, en moet je nog lekker je paardje leren op eigen benen te lopen. Daarna rustig aan de stelling beginnen e.d. en dan lekker leren doorrijden. Om door dat draversloopje heen te kunnen moet je echt gaan schakelen met hem/haar. En dat moet je ook zien, niet dat passieve loopje wat die nu toont. Als je daar door heen bent gaan ze echt lekker lopen. Dravers kunnen het zeker! maar even op een andere manier :j

NOu ik ken een draver die gekoerst heeft en die loopt heel anders dan mijn. Mijn heeft veel mooier gangen als ze normalen tempo loopt. En normaal heb nooit moeiten met de galop hoor. En die ander draver die ken heeft daar wel moeite mee dus. En we zijn der zeker wel klaar voor en mijn heeft zeker geen dravers loopje.

Verona2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 20:05

OEPROEP AAN ALLE MODERATORS: SLUIT DIT TOPIC AUB!!!!

Dit heeft toch geen nut, als je commentaar niet waardeert! -:(-
Ga vooral lekker verder zo, met deze instelling kom je er zeker +:)+
Zien je volgend jaar samen met Anky rijden toch?! _O-
Laatst bijgewerkt door Verona2000 op 14-10-13 20:07, in het totaal 1 keer bewerkt

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 20:05

Karin92 schreef:
Hier is maar 1 uitspraak goed voor...

MENSEN DIE ECHT WILLEN ZOEKEN NAAR OPLOSSINGEN.
MENSEN DIE HET EIGENLIJK NIKS BOEIT ZOEKEN NAAR UITWEGEN/SMOESJES.

En vooral het laatste is hier van toepassing naar mijn idee.

Het gedrag en lopen van het paard ligt voor 95% aan de ruiter & niet aan het paard.
Dus kijk voor de fouten ook bij jezelf en niet bij je paard of de omgeving.

amen _/-\o_