De plus en minpunten van Horse Event 2013

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tabaluga12

Re: De plus en minpunten van Horse Event 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 22:05

Met zo´n reistijd zou ik ook niet gaan. Dat is het mi niet waard.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 22:09

De friet was inderdaad niet te eten. Ik vond hem duur en vervolgens kreeg ik een bijna koude portie friet die echt smakeloos was. Het leek wel alsof ik aardappel bestelde...

Verder viel het mij ook op dat rond 17.00 (zaterdag) al heel veel standhouders weg gingen. Dat was wel een beetje 'jammer'. Ik heb het laatste uur bij de exmoor stand gestaan, maar ik was zo ongeveer de enige die er nog was. De meeste mensen waren al weg met paard.

xCynthiaVos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 22:11

Eigenlijk was ik met alles tevreden (:

Behalve dat sommige HE mensen die er werkte geen idee hadden waar sommige dingen waren.
Zo ben ik door 7 verschillende mensen verkeerd gestuurd..

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 22:17

pluspunten
- Gratis en veel toiletten
- Meer standhouders dan vorige jaren

minpunten
- Geen / onvoldoende aanbod western
- Stamboeken liggen uit de loop
- Entree en parkeren veel te duur (Equitana heeft heel veel meer te bieden dan Horse-Event en het kaartje kost ongeveer tien euro minder)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 22:24

plus: veel overdekt
goed begaanbare looproutes en pistes ondanks alle regen!
leuke standjes, mocht van mij nog wel iets meer winkel+sale ipv voorlichtings dingetjes enz

min: Duur voedsel
alle interessante dingen liepen door elkaar heen, helft niet kunnen zien terwijl ik zelfs drie dagen was :')

tips: méér stands met meer winkels! goedkoper eten en toegang!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-09-13 22:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Tamaar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 22:27

+ veel leerzame en leuke demo's enz
+ gezellige sfeer
+ heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel paard! Altijd goed :D
+ goede organisatie
+ veel overdekt
+ toiletten netjes en goed
+ terrein goed verzorgd
+ Super mooie eind show!

- prijs kaartje (vond ik erg duur, ik snap dat ze veel kosten eruit moeten halen. maar ik begrijp ook dat veel mensen het daarom laten om naar HE tegaan)
- dat je ook nog eens moest betalen voor parkeren (was in een drassig weiland)
- eten erg duur! (wel veel keuze)
- veel stands het zelfde als vorig jaar

Maar ik heb me zeker vermaakt op HE 2013.
toch zit ik wel te twijfelen of ik volgend jaar weer zal gaan. door dat er veel stand het zelfde waren en ook bijna op de zelfde plek stonden.

Ik zou het leuk vinden als er ook nog meet western zou komen :D
Voor de rest....... Ga zo door met HE!! _/-\o_

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 22:51

Ik vind het juist wel prettig dat stands op dezelfde plek staan. Liep nu zo naar de Boktstand. Je hoeft minder te zoeken.
En juist het looppad door het bos vond ik een goede vinding. Minder mensen op de weg die toch als smal en druk is als alles weggaat. Wel lastig als je geblesseerd bent.
Vind zelf de verplichte gang door de fokkerijwereld ook goed. Het eerste jaar zat dat in een hal opgeborgen en was er weinig publiek. Nu was er tijdens de demo niet altijd veel publiek maar iedereen komt die dag wel 2x langs je stand.

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 22:59

Ik ga met de meesten hierboven mee....

Maar ik vond de stands in vergelijking met vorig jaar toch wel tegenvallen. Inderdaad voornamelijk winkelprijzen, dan kan ik net zo goed naar een ruiterwinkel gaan.
En de programmaboekjes inderdaad, best jammer dat ik mijn programma vergeten was mee te nemen. Uiteindelijk weigerde ik het een boekje te kopen en heb ik mijn programma uit mijn hoofd gelopen.

Volgend jaar ga ik waarschijnlijk weer... Maar alsnog, dit waren toch wel mijn grootste minpunten.

Desondanks heb ik het wel goed naar mijn zin gehad!

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 23:49

Minpunten:

-De prijzen... Vind alles belachelijk duur. Op evenementen hoor je toch juist leuke aanbiedingen te hebben? Ook de prijzen van het eten ed. vond ik erg hoog.
-Weinig afwisseling icm voorgaande jaren
-Waterpunt voor de fokkerij stands was een beetje provisorisch O:) Maar ach, water is water..
-P-plaatsen,.. duur, drassig, gedeeltelijk onbewaakt (trailer gedeelte)
-Verkeerd omroepen tijdens het rassendefile (verkeerde informatie)

Pluspunten:
-(Gratis) Schone toiletten
-Fijne organisatie, prettige, begripvolle, behulpzame mensen (tot zover ik mee heb mogen maken op de fokkerijwereld) stonden altijd voor je klaar.
-Prettig dat de inrichting vrijwel hetzelfde is
-Top sfeer!
-La Place.. Lekker eten ondanks het zo duur was.
-Leuke entree, langs de fokkerij wereld.
-Locatie +:)+

abcde123ff

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 00:05

Minpunten:
- Het niveau van heel veel clinincs lag op beginnersniveau, vond ik jammer.
- Eten was ècht te duur! (vooral de patat die ook nog eens niet lekker was)
- 2,50 voor het programmaboekje vond ik ook raar aangezien het op de site gratis was
- De vlaggen bij de bitpiste kreeg ik telkens in m'n face :') was nou niet echt fijn voor de video/fotografie
- Stands vielen tegen, had meer aanbiedingen/outlets verwacht
- De leukste/meest interessante dingen waren vaak tegelijkertijd

Pluspunten:
- Schone en gratis toiletten
- Veel overdekt
- Super locatie met goede camping in de buurt :)
- Goed begaanbare paden ondanks het slechte weer]
- Veel variatie (niet alleen dressuurclinincs)
Laatst bijgewerkt door abcde123ff op 20-09-13 00:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 00:12

sophie, je kon wel pinnen :') bij de ticket verkoop.

iets meer diepgang in de clinics had ik ook wel leuk gevonden, en dan niet met moeilijke woorden smijten want dat kan ik ook wel :') maar echt wat meer diepgang :j

abcde123ff

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 00:23

Frederieke_ schreef:
sophie, je kon wel pinnen :') bij de ticket verkoop.

iets meer diepgang in de clinics had ik ook wel leuk gevonden, en dan niet met moeilijke woorden smijten want dat kan ik ook wel :') maar echt wat meer diepgang :j

Haha oh nou dat niet dan haha
en mee eens!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 00:26

en meer stands met veel winkels! voor lagere prijzen, paarden spulletjes maar ook ruiter kleding etc, epplejeck/divoza etc of peerke ruitersport zou standhouder moeten worden!

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 00:32

Een kleine markt met mini-ondernemers zou wel leuk zijn. Was ooit een beurs in Niewegein waar je voor weinig een stand kon huren. Maar denk dat de grote standhouders daar niet blij mee zijn. Misschien iets met nieuwe produkten die net op de markt zijn.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 07:40

Oh, dat vond ik wel jammer. Ik heb niet heel veel demo's gekeken, maar bij het rassendefilé werden sommige paarden echt zo uit de stal geplukt leek het. Jammer dat er bij sommige rassen er weinig tijd werd besteed aan de verzorging. Complimenten daarom voor bijvoorbeeld de Arabische volbloed waarbij wel écht moeite werd gedaan om het geheel er netjes uit te laten zien (en uiteraard bij meer rassen, maar soms dacht ik echt van hmm...). En jammer dat er erg veel rassen ontbraken.

Verder vond ik het bij het kunstgedeelte wel erg lastig om daar doorheen te komen naar die andere bak. Het was ook echt bloedheet daar toen ik er was (ik denk door al die lampen en zo laag plafond?), waardoor ik eigenlijk meteen een rechtsomkeert heb gemaakt.

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 08:02

Over het ontbreken van rassen op de fokkerijwereld: voor zover mij bekend worden alle rassen waarvan een stamboek adres bekend is uitgenodigd.
Je kunt als stamboek inschrijven en daarnaast aangeven of je wel of geen demo 3 dagen kunt geven. Er waren 25 rassen vertegenwoordigt en de Exmoor was dit jaar voor het eerst.
De info voor het rassendefile moet jezelf aanleveren, ook hier een stukje eigen verantwoordelijkheid.

Jammer vind ik dat er geen koffiecorner meer is op diverse plaatsen verspreid en het armoedige watertappunt bij de fokkerijwereld, maar verder heb ik weer 3 topdagen gehad met een super sfeertje ook bij de standhouders op de fokkerijwereld onderling

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 08:09

+ De organisatie is goed geregelde, is erg vriendelijk en behulpzaam
+ vele verschillende leuke clinics
+ Loop route liep langs onze stand +:)+
+ Ik vond de patat wel lekker :D
+ De fokkerijwereld!

- de vele blubber op het parkeerterrein en op de loop routes, helaas kwam dit ook door de vele regen
- de stands met spulletje waren ontzettend duur, veel alleen dure merkspullen
- Entree+parkeren duur
- Er liepen meiden rond die daar vanuit school waren, maar die wisten niks over pragramma's/waar wat is. Ook liepen die onze manier van bandageren af te kraken :+

Verder nog gemaild over het omroepen bij de rassendevile wat niet helemaal top ging, maar kreeg direct een super vriendelijk antwoord dat is echt wel een + punt die vriendelijkheid/behulpzaamheid!

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 08:25

Ik ben vrijdag geweest en heb een leuke dag gehad. Maar.. de pluspunten zijn wel benoemd daar ga ik niets aan toevoegen.
De minpunten de prijs/ kwaliteit verhouding.. Equitana is wat dat betreft veel interessanter, goedkoper en meer aanbod in alles.

SaartjeNina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 09:06

Je kon op de foto gezet worden met anky, ze zouden die foto's op een site,fbpagina zetten maar ik kan ze niet vinden weet iemand toevallig waar ze zijn? :)

Jippie_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 09:32

pluspunten:
Veel wc's, schoon en gratis
Prima catering. De frietjes waren dan wel prijzig, maar wel erg lekker!
Terrein lag er goed bij, ondanks de regen
Goed geholpen bij annuleren kaartje zondag
Aanbod was een stuk gevarieerder dan de vorige keer dat ik ging (paar jaar terug)

Minpunten
Bij samenstellen persoonlijk programma, krijg je de locaties er niet bij
In het programma (op internet) was het niet altijd duidelijk waar de clinic nu precies over zou gaan. Bij de beschrijving staat dan iets over de persoon en uit de titel moet je dan afleiden wat het thema is.
Ik miste wat disciplines zoals western en endurence, de TREC kennismaking vond ik wel erg leuk!
Eén smalle doorgang naar de boerenbond hal was niet zo handig
De grote vlaggen langs de hoofdpiste hingen steeds in mijn zicht.. }:0

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 10:35

Goed: ik ben van België en ik vond het niveau van de clinics die ik zag (dressuur, WE, Tristan Tucker,...) hoger dan het gros van de clinics en demo's op Flanders Horse Expo, dus ik was wel tevreden. La Place vond ik super: je betaalt ietsje meer maar je hebt wel beter eten en beter gegeten dan met een pakje friet van 3 euro en een boulet van 2 euro erbij. Toiletten waren gratis. Duidelijke bewegwijzering.
Minpunten: Ik ging op zondag en ze liepen uit in de bitpiste.. Ik kwam voor de speedtrail van Bruno Rodrigues Da Silva in Working Equitation.. Puntje van mijn stoel en toen ging 'ie naar buiten zonder de speedtest te doen. Dat was écht balen! Kwam dat nu omdat dat niet gepland was of omdat het uitgelopen was.. Geen idee. Ik had het in ieder geval wel verwacht: op de dag van het Iberische paard heeft hij deze wél gedaan. Grote baalpunt van de dag, heel eerlijk. De vlaggen in de Bitpiste waren ergerlijk: zeg tegen je standhouders dat ze dan een hoge vlag plaatsen zodanig dat je er als toeschouwer geen last van hebt, maar je zit continue te huppen tussen die palen om wat te zien. Doe ze weg, alsjeblieft.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 19:24

JPitty schreef:
Na drie en 1/2 uur heen en nog eens net zo lang terug kun je mij echt opvegen hoor...

Mijn werk legt wel eens meetings in Hoofddorp, daar rij ik, zonder verkeer, 3u op en meestal is er verkeer en genoeg ook, en niemand die daar moeilijk over doet.

Desnoods huur je een auto, zoek je ander vervoer, overnacht je? Met minder geld is het natuurlijk lastig wel...

ik vind dit wel een erg flauw minpunt hoor :D

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 19:28

Ik zou voor 3,5 uur ook niet naar HE komen rijden.
Zelf rijd ik een kleine 2 uur, en dat vind ik ook meer dan zat *D

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 19:29

maar de reistijd kan HE toch niks aan doen?

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 21:17

Heb het nog eens nagekeken op 9292ov.nl, die 3,5 uur was op de vrijdag. Maar als ik op zaterdag of zondag wilde was ik enkele reis minimaal 4,5 tot 5 uur onder de pannen. En de eerste trein die gaat dan pas ergens tegen zeven uur in de ochtend, dus de hele ochtend ben je dan al kwijt. En dan ben je er net en kun je gelijk weer weg, als je niet in het holst van de nacht thuis wilt komen... Om tijdens zoiets een beetje geslaagde dag te hebben waar je wat aan hebt... Anders ben je langer aan t reizen dan dat je daar bent.... Vertragingen heb ik hierbij dan nog niet eens meegerekend...

En reistijd kunnen ze dan idd niets aan doen. Dat ligt bij de NS die de meest domme omwegen en overstappen hanteert. Maar ze zouden misschien bij HE wel eens kunnen kijken naar een locatie centraler in NL, dat het iets makkelijker wordt om erheen te kunnen, ook met smalle beurs...

Begrijp me niet verkeerd, er zijn genoeg mensen die wel bij een vreemde Bokker overnachten of die het geld voor een hotel o.d. hebben. Maar daar val ik niet onder en dat vind ik soms wel eens jammer. En wat is er dan mis met die geluiden ook eens te laten horen?