Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ulyse schreef:Wat zou dat ene zwarte paard nu om zijn benen hebben?
Prachtige show hoor!
Laat ik nu precies dezelfde vraag hebben
Mjetterd schreef:Aangeland bij de Voltige. Gisteren ook al gezien, maar we zijn er vast, om een mooi plekje te hebben voor de eindshow.
Gisteren deden ze het met z'n 3en, maar helaas zijn er toen twee afgevallen en één van de meiden had toen haar arm uit de kom. Ze heeft nu de microfoon vast, en verteld van alles over de paarden en de sport voltige.
Gisteren was mooi om te zien, maar ook erg interessant dat er word verteld tijdens de oefeningen.
Er lopen twee paarden in de bak die afwisselend gebruikt worden.
Het ene paard het Troebadoer, dit paard heeft eerst hoog in de dressuur gelopen en is sinds een jaar voltige paard. Hij doet het erg goed, maar reageert bijvoorbeeld nog wel op applaus. Dit zie je wel, het paard gaat wat harder galopperen, wat eigenlijk niet de bedoeling is.
Het andere paard is Bram, het grootste paard van Horse-Event dit jaar. Wauw, wat een mooi paard!
Dit paard heeft Z dressuur gelopen. Maar is nu al een tijd voltige paard.
Nu tijdens het typen vraag ik mij af of paarden ook wel rechtsom lopen tijdens voltige, of dat het altijd linksom is. Helaas zal deze vraag waarschijnlijk onbeantwoord blijven.
Beide dames laten eerst de verplichte technische oefeningen zien en daarna een vrije kür.
Ik heb vorig jaar gekeken bij de mannen voltige, maar dit is duidelijk wel heel anders. De meiden zijn leniger en doen in mijn ogen moeilijkere oefeningen.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]